Moi!
Olemme alustavasti suunnitelleet menevämme naimisiin ensi kesänä, vieraita kutsutaan noin 40-50. Haluaisin tietää, minkä hintaiseksi sinun hääsi ovat tulleet, eritiysesti kiinnostaa tilavuokra pitopalvelu? Olen katsellut useita juhlapaikkoja täällä Varsinais-Suomen alueella, ja hyvin harvojen nettisivuilla on hintaa ollenkaan vaan pitäisi tehdä tarjouspyyntö, mutta se on hieman vaikeaa kun päivämäärääkän ei ole tiedossa. Olisi kiva tietää kuinka paljon täytyy rahaa säästää.. Jossain luki, että tilavuokra alle 50 hengeltä 150 euroa/tunti, tuleeko siihen päälle vielä ruoka?! Eikä ihan tutuiltakaan kehtaa kysyä "paljonkos teidän häät maksoi"
Kiitos vastauksista.. :)
Häiden HINTA!?
14
2084
Vastaukset
- samassa veneessä
Häitä on toki erilaisia ja eri hintaisia.
Meillä on häät ensi vuonna pääkaupunkiseudulla. Vieraita n. 100 ja kaiken kaikkiaan ollaan laskettu, että menee n. 12 000-14 000e.
Tosin meillä on ravintola, jossa ruoka maksaa n. 45e/hlö, siihen juomat, yöpalat jne. Ravintolan kuluihin meillä menee n. 8 000e.
Jotkut paikat ottavat lisäksi tilavuokraa. Meillä tilavuokrasta maksetaan jos aikuisten määrä jää alle 80hlön.
Ruokatarjoilu on varmasti kallein menoerä häissä. Lisäksi kun laskee puvut, kukat, muut koristeet, kuljetuksen ym., saa siihen lystiin rahaa säästää :) Aika paljon löydät keskustelua naimiisin.info-sivustolta. Kannattaa vierailla myös siellä. Niin - ja onnea jo näin etukäteen! - hipsutintin
Meillä häihin uppooa noin 7 000€. Ravintolahäät vähän alle 70 vierasta. Oulun läänissä juhlitaan.
Meidän kohdalla tilavuokraa ei tarvitse maksaa, koska tarjoilut ylittävät tietyn summan, n. 4 000€ tulee olemaan ravintolan lasku, sitten kaikki muu mukava ja vähemmän mukava päälle, puvut, kukat, kutsut, valokuvaaja, kampaus, meikki jne. Häämatkaa ei tuhon ole vielä budjetoitu, se tulee olemaan n. 2 000€.
"Jossain luki, että tilavuokra alle 50 hengeltä 150 euroa/tunti, tuleeko siihen päälle vielä ruoka?! Eikä ihan tutuiltakaan kehtaa kysyä "paljonkos teidän häät maksoi" "
Kyllä, tulee vielä ruoka erikseen.
Minä ainakin olen surutta kysellyt kavereilta ja tutuilta mitä heidän häät maksoivat, jos eivät halua kertoa, eivät kerro, tosin kaikki ovat sen salaisuuden paljastaneet :) Noin 3000 € 55 hengen pippaloihin ! Ruoka ja kahvi veivät n 2500 € . Kuvaajat oli omasta porukasta
kuviin ja romppuihin meni n. 100 € Musiikit tuli levyiltä . Varsinaisia tansseja ei ollut , joten orkesteri tuntui
turhalta . Tila oli pitopalvelun joten siitä ei tullut erikseen kuluja . Koristeluun meni kukkien osalta n 100 €
muuta koristelua oli tietysti , mutta tarkkaa hintaa ei tullut laskettua. Juhlat oli Lahdessa ja Tolvanen hoiti
tarjoilun ja syteemit ensiluokkaisesti ! Juomia tarjottiin maltillisesti eikä ongelmia tullut vieraiden suhteen !
Eli pienelläkin budjetilla voi onnistua !Tyttären häät oli Mansessa ja niihin meni tuplasti fyrkkaa suunnilleen samalla henkilömäärällä ! Paikka
oli hienompi , mutta tarjoilun suhteen ei suurta eroa ollut ! Tunnelma oli molemmissa hieno ja ikimuistoinen.
Näissä Mansen suunnassa olleissa häissä oli kyllä musiikkia oikein pianistin ja korkeatasoisen artistin esittä-
mänä . Tämä selittää osan hintaerosta.- käydä
Meillä oli 21.8 220 hengen ravintolahäät jotka kustansivat meille ravintolan osuudelta eli tilat,henkilökunta,ilmaiset viinat ja ruuat 5500e, bändi maksoi 800 ja puvut yhteensä 1200e sekä kustukortit ja muu krääsä 200e. kukat kirkkoon ja juhlaan ja ihmisille 250e.
yhdessä olemme olleet 14 vuotta ja näitä häitä oli odotettu kauan...myös vieraiden osalta. Laskeskelimme että ehkä saamme vierailta rahana noin puolet kuluista. laitoimme tilinumeron kun emme halunneet lisää krääsää... yllätys oli valtava kun tililtä löytyikin päivä ennen häitä 7000euroa ja onnittelukorttien mukana tuli vielä 2300euroa. Emme tarvinneetkaan varaamaamme lainaa pankista mikä oli mahtavaa ja pääsemme lisäksi hienolle häämatkalle!!! - erikoista toimintaa
käydä kirjoitti:
Meillä oli 21.8 220 hengen ravintolahäät jotka kustansivat meille ravintolan osuudelta eli tilat,henkilökunta,ilmaiset viinat ja ruuat 5500e, bändi maksoi 800 ja puvut yhteensä 1200e sekä kustukortit ja muu krääsä 200e. kukat kirkkoon ja juhlaan ja ihmisille 250e.
yhdessä olemme olleet 14 vuotta ja näitä häitä oli odotettu kauan...myös vieraiden osalta. Laskeskelimme että ehkä saamme vierailta rahana noin puolet kuluista. laitoimme tilinumeron kun emme halunneet lisää krääsää... yllätys oli valtava kun tililtä löytyikin päivä ennen häitä 7000euroa ja onnittelukorttien mukana tuli vielä 2300euroa. Emme tarvinneetkaan varaamaamme lainaa pankista mikä oli mahtavaa ja pääsemme lisäksi hienolle häämatkalle!!!No, hyvä että saitte niin paljon rahaa vierailta. Itse en kyllä koskaan alkaisi järjestämään juhlia siten, että rahoituksesta ei ole täyttä varmuutta. Enkä missään nimessä laskisi vieraiden maksavan jotain osaa juhlista tai varsinkaan ottaisi lainaa juhlia varten. Mutta kukin tavallaan.
- näin78
erikoista toimintaa kirjoitti:
No, hyvä että saitte niin paljon rahaa vierailta. Itse en kyllä koskaan alkaisi järjestämään juhlia siten, että rahoituksesta ei ole täyttä varmuutta. Enkä missään nimessä laskisi vieraiden maksavan jotain osaa juhlista tai varsinkaan ottaisi lainaa juhlia varten. Mutta kukin tavallaan.
ennenkuin kommentoit. kirjoitin selvästi että meillä oli pankista laina varattuna ja oli todella iloinen yllätys kun sitä ei trvittukaan. emme todellakaan laskeneet vieraiden lahjoitusten varaan,se oli täysi yllätys.
- erikoista toimintaa
näin78 kirjoitti:
ennenkuin kommentoit. kirjoitin selvästi että meillä oli pankista laina varattuna ja oli todella iloinen yllätys kun sitä ei trvittukaan. emme todellakaan laskeneet vieraiden lahjoitusten varaan,se oli täysi yllätys.
Lue itse tarkempaan, kirjoitin, että missään nimessä en varsinkaan ottaisi lainaa juhlia varten. Eli mielestäni nuo kaikki rahoituskeinonne ovat jokseenkin kyseenalaisia. JA kirjoitit, että laskeskelitte, että saatte vierailta ehkä noin puolet kuluista: eli olittehan te laskeneet maksavanne osan kuluista häälahjarahoilla.
- meni nokkaan
erikoista toimintaa kirjoitti:
Lue itse tarkempaan, kirjoitin, että missään nimessä en varsinkaan ottaisi lainaa juhlia varten. Eli mielestäni nuo kaikki rahoituskeinonne ovat jokseenkin kyseenalaisia. JA kirjoitit, että laskeskelitte, että saatte vierailta ehkä noin puolet kuluista: eli olittehan te laskeneet maksavanne osan kuluista häälahjarahoilla.
olet vain kateellinen kun saimme häälahjaksi lähes 10000euroa. Tottakai me sillä maksamme juhlat ja teemme hulppean häämatkan. Lainan ottaminen isoja juhlia varten sensijaan ei ole mitenkään ihmeellistä. Itse en missään nimessä koskaan ottaisi esimerkiksi asuntolainaa.Todennäköisesti siksi että asumme jo omakotitalossa. Mutta häitä varten varasimme lainasumman ja tottahan toki,lahjoitusrahat olisi käytetty kuluihin jos esimerkiski emme olisi saaneet lainaa tai omat varat eivät aivan olisi riittäneet. Meille kävi kuitenkin paremmin kuin hyvin=)=)
- Kustannaustenlaskija
käydä kirjoitti:
yhdessä olemme olleet 14 vuotta ja näitä häitä oli odotettu kauan...myös vieraiden osalta. Laskeskelimme että ehkä saamme vierailta rahana noin puolet kuluista. laitoimme tilinumeron kun emme halunneet lisää krääsää... yllätys oli valtava kun tililtä löytyikin päivä ennen häitä 7000euroa ja onnittelukorttien mukana tuli vielä 2300euroa. Emme tarvinneetkaan varaamaamme lainaa pankista mikä oli mahtavaa ja pääsemme lisäksi hienolle häämatkalle!!!Nimimerkki "Erikoista toimintaa" pyysi tarkennuksia. Minäkin kysyn vähän aristellen, mitä tarkoitat sanoessasi "...jotka kustansivat meille " Siis oliko teillä taho, joka kustansi, vai tarkoitatko, että kustannuksenne olivat nuo mainitut summat? Saitte "häälahjaksi" = osallistumismaksuina 9300 euroa, joka tekee n. 42 euroa nuppia kohti. Keskimäärin se on aika hyvä luku. Saitte varmaan joiltakin suuriakin summia? Muuten noin suuren osallistujamäärän ollessa kyseessä summa olisi jäänyt paljon pienemmäksi. Ellette sitten vihjailleet kustannusten suuruudesta.
Lainaa en minäkään ottaisi häitä varten. "Veli velka otettaessa, veljenpoika maksettaessa" - erikoista toimintaa
meni nokkaan kirjoitti:
olet vain kateellinen kun saimme häälahjaksi lähes 10000euroa. Tottakai me sillä maksamme juhlat ja teemme hulppean häämatkan. Lainan ottaminen isoja juhlia varten sensijaan ei ole mitenkään ihmeellistä. Itse en missään nimessä koskaan ottaisi esimerkiksi asuntolainaa.Todennäköisesti siksi että asumme jo omakotitalossa. Mutta häitä varten varasimme lainasumman ja tottahan toki,lahjoitusrahat olisi käytetty kuluihin jos esimerkiski emme olisi saaneet lainaa tai omat varat eivät aivan olisi riittäneet. Meille kävi kuitenkin paremmin kuin hyvin=)=)
Hehheh, kateudesta ei taatusti ole kyse. Olen juuri menossa naimisiin ja ihan itse ilman lainaa maksamme kalliit häät, ihmettelen vain miten ihmiset ottavat lainaa tuollaista asiaa varten! Eikä se nyt todellakaan mitenkään tavallista ole, että lainarahalla suuria juhlia järjestetään. Enkä siis pidä järkevänä laskea minkäänlaista summaa häälahjarahoilla maksettavaksi, kyllä itse pitää pystyä omat juhlansa maksamaan.
- meillä.
Kustannaustenlaskija kirjoitti:
Nimimerkki "Erikoista toimintaa" pyysi tarkennuksia. Minäkin kysyn vähän aristellen, mitä tarkoitat sanoessasi "...jotka kustansivat meille " Siis oliko teillä taho, joka kustansi, vai tarkoitatko, että kustannuksenne olivat nuo mainitut summat? Saitte "häälahjaksi" = osallistumismaksuina 9300 euroa, joka tekee n. 42 euroa nuppia kohti. Keskimäärin se on aika hyvä luku. Saitte varmaan joiltakin suuriakin summia? Muuten noin suuren osallistujamäärän ollessa kyseessä summa olisi jäänyt paljon pienemmäksi. Ellette sitten vihjailleet kustannusten suuruudesta.
Lainaa en minäkään ottaisi häitä varten. "Veli velka otettaessa, veljenpoika maksettaessa"Meillä on iso omakotitalo,josta ei lainaa euroakaan, kaksi autoa, joista ei lainaa kummastakaan. Suunnittelimme ottavamme isojen häiden kuluihin lainan pankista koska niin hyväpalkkaisia emme ole että voisimme ne seuraavasta tilistä maksaa ja säästöt käytämme joka vuosi perheen kanssa pitkään matkaan. Lainasumma olisi ollut 8000euroa ja sen olisimme saaneet maksuunkin pian. En ymmärrä tätä äimistelyä asiasta. Nyt kävi vaan niin hyvin,että saimme todella avokätisiä lahjoituksia ja olen erittäin onnellinen siitä. Olen myös erittäin onnellinen siitä ettei meidän ole koskaan tarvinut edes suunnitella ottavamme mitään isompaa lainaa kuten juuri taloon tai autoon tms. Olen siis aivan valmis ottamaan pikkulainan, tiedän pääseväni siitä todella nopeasti eroonkin.=)=)=)
- onnelliseset häät
heinäkuussa häät oli. lasku oli kaiken kaikkiaan sitä pitkään laskeneena ja kauhistelleena himpun verran vajaa 17000. Eli tähän otettu huomioon tilavuokra ja koristeet, bändi, tarjoilu (90 henkeä), puvut, sormus, hääauto, hääyö, häämatka(viikko italiassa), hääkuvaus sekä kiitoskorttien kustanteet.
Eli kiteytettynä rahaa kannattaa varata ja paljon ja sitä menee vielä paljon sen jälkeenkin kun olevinaan on jo kaikki maksettu. pankista piti käydä kahteen kertaan lainaa mutta kerranhan naimisiin mennään! Toivottavasti :D
Maksettavaa muutamaksi vuodeksi pienituloisille. kaikki koko rahan arvosta!!- Hepsankeikkaralla
Meillä oli elokuussa häät ja heti putkeen häämatka. Maksoimme kaiken itse. Suurin menoerä oli ruuat pitopalvelusta 70 hengelle 2400 euroa. Juhlapaikka maksoi 1000 euroa. Puvut tulivat halvoiksi, koska mieheltä löytyi jo ennestään ja omani tilasin netistä, 350 euroa. Sormukseen meni 600 euroa. Kaason ja bestmanin lahjat ja muutama muu muistaminen 100 euroa. Juomat 500 euroa. Hääyö 170 euroa. Kampaus ja parturi yhteensä 200 euroa. Askarteluihin (kutsut, ohjelmat, koristeet) meni noin 250 euroa. Koristekukkiin meni 50 euroa (suurin osa itse kasvatettu, osa ostettu). Kimppu, hääkakku, valokuvaus, dj, hääauto ja iltapala saatiin lahjoina. Itse hääjuhlaan meni siis aika tarkkaan 5600 euroa. Häämatkaan meni noin 4000-5000 euroa, loppusumma on vielä laskematta. Häälahjaksi saimme yli 6000 euroa, jonka käytämme osittain häämatkan maksamiseen ja loput jätämme säästöön tulevia hankintoja varten. Häiden järjestämisen aikaan olemme koko ajan säätäneet 1000 euroa kuukaudessa ja maksaneet vuokraa 700 euroa kuukaudessa. Käteen jäävä palkka molemmilla noin 2000 euroa kuukaudessa. Ja asumme ja pidimme juhlat pääkaupunkiseudulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829