Biosetti 5

Ei huono

Jos on pakko pienpuhdistamo laittaa, niin tuota Talokaivon Biosettiä kyllä voi suositella. Tekniikka ollut käytössä esim saksassa jo kauemmin. On kaikin puolin järkevän tuntuinen laite. Koko koneikon saa nostettua yhdestä kahvasta ylös. En tiedä kuka myy, eikä ole varmaankaan CE-testattu, mutta on sitten päinvastoin kuin moni muu toimiva laite. Kemikalia ei kuluta paljoa, sähköstä en tiedä, mutta kuten sanotu, jos on pakko panospudistamo laittaa, niin kannattaa ainakin tutustua siihen talokaivon sivuilta.
Vielä sellainenkin pointti tuli hankinnassa mieleen, että ei ole firma rakentunut vain tämän laitteen ympärille, eli jos laite ei enää myy, niin ei kaadu koko höskä. Huoltopalvelu ja takuu toimii.

19

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biobio

Sanot että, jos on pakko laittaa panospuhdistamo !!! Mihin tuo pakko väitteesi perustuu ??? Itse en keksi muuta kuin, että laki voi pakottaa.

Jos kuitenkin on laki, mikä pakottaa puhdistamaan jätevedet, niin eikö olisi syytä valita laite mikä sen tekee. Jos väitteesi pitää paikkansa että Biosettiä ei ole CE-testattu, niin eikö tämän viestiketjun avaaminen ole taas täysin turha.

CE-testi on minimi vaatimus.

• kettunaaras

"En tiedä kuka myy" miten tommonen komentti kuuluu sun viestiketjuun, muuten kuin, alitajuntaisesti
        koitat siis peitellä oman edustamasi laitteen puoluettomuutta ja tekeytyä tietämättömäksi asiakkaaksi.
        Ei kukaan normaali kuluttaja ilmoittele että kuka niitä myy ja kuka ei... hei haloo..

Jos non viisaasti ole päätellyt miten laite toimii tai on toimimatta ja oikein heidän
        kotisivuilta, niin kai sieltä osaat klikata jälleemyyjät....
        kyllä valmistaja yleensä tietää kuka niitä myy

Ja yleensä noista saksasta tulleista laitteista löytyy ensimmäinen vika siitä, että fosforinpoistoon
        ei olla tuhlattu edes 2 tunnin ajatuksia, jolloin suomessa ne sopii laiturin pontooneiksi.

• Ei huono

Ce-testihän nyt on jo niin moneen kertaan todettu aivan turhaksi ja että ei siihen kuitenkaan voi luottaa. Minähän saan maksamalla juuri sellaisen tuloksen kuin haluan, kun kerran laitevalmistaja voin päättää, miten laitetta kuormitetaan. Enemmän arvostin itse tuon laitteen kohdalla oulun yliopiston tekemää puolueetonta ( siis ei mikään talokaivon maksama) tutkimusta, josta kuormitukset ja toimivuus käy ilmi. Ainakin minun kohdalla se johti hankintaan ja olen ollut ihan tyytyväinen - jos kerran putsari on hommattava. Missään nimessä en sellaista hommaisi, jos ei olisi pakko (kalliopohja). Tähän on nyt sitten turhaa taas laittaa sitä "niin niin mutta ei ole ce-tutkittu" - se on aivan sama, se EI TAKAA YHTÄÄN MITÄÄN. Vrt. esim Ecolatorin - CE-testatun - TM testiä. Ce- testausta laitteesta tulee putken päästä lietettä. Meillä vesi kirkasta! Kukin tekee niin kuin hyvältä tuntuu, eihän siinä mitään. Minä vaan jaan tässä kokemuksia ja yritän olla astumatta kenekään varpaille (ilmeisesti täällä mahdotonta). Jos kehut omaasi olet laitteen myyjä ja jos haukut toisen laitetta olet edelleen jonkun muun laitteen myyjä, jos et tee kumpaakaan olet sivusta seuraava kyttämyyjä. Haukotus.

• biobio
        Ei huono kirjoitti:

Ce-testihän nyt on jo niin moneen kertaan todettu aivan turhaksi ja että ei siihen kuitenkaan voi luottaa. Minähän saan maksamalla juuri sellaisen tuloksen kuin haluan, kun kerran laitevalmistaja voin päättää, miten laitetta kuormitetaan. Enemmän arvostin itse tuon laitteen kohdalla oulun yliopiston tekemää puolueetonta ( siis ei mikään talokaivon maksama) tutkimusta, josta kuormitukset ja toimivuus käy ilmi. Ainakin minun kohdalla se johti hankintaan ja olen ollut ihan tyytyväinen - jos kerran putsari on hommattava. Missään nimessä en sellaista hommaisi, jos ei olisi pakko (kalliopohja). Tähän on nyt sitten turhaa taas laittaa sitä "niin niin mutta ei ole ce-tutkittu" - se on aivan sama, se EI TAKAA YHTÄÄN MITÄÄN. Vrt. esim Ecolatorin - CE-testatun - TM testiä. Ce- testausta laitteesta tulee putken päästä lietettä. Meillä vesi kirkasta! Kukin tekee niin kuin hyvältä tuntuu, eihän siinä mitään. Minä vaan jaan tässä kokemuksia ja yritän olla astumatta kenekään varpaille (ilmeisesti täällä mahdotonta). Jos kehut omaasi olet laitteen myyjä ja jos haukut toisen laitetta olet edelleen jonkun muun laitteen myyjä, jos et tee kumpaakaan olet sivusta seuraava kyttämyyjä. Haukotus.

Oulun Yliopisto ei omalla kustannuksellaan lähde tutkimaan kaupallisen toimijan laitteita ja sen toimivuutta. Maksumies löytyy tutkimuksen takaa.

CE-testi on luotettava ja sille en voi mitään, jos et ymmärrä mitä CE-testin kuormitus tarkoittaa, tutustu standardiin.

Oulun Yliopiston raportti on nimenomaan kaupallinen raportti. CE-testi on kaupallinen, mutta standardiin perustuva. Standardiin perustuvaa CE-testausta ei voi manipuloida, sen sijaan yksityistä yliopiston tekemää testiä voi.

Sillä että laitevalmistaja saa itse päättää minkä kokoisia laitteita se valmistaa, ei ole mitään tekemistä testin manipuloimisen kanssa. Laitevalmista saa valmistaa EN 12566-3 standardiin perustuen laitteita kokoluokassa 1-50, siksi laitevalmistaja saa valita kuormituksen sen mukaan.

CE-testaamattoman laitteen myyminen on puolestaan kuluttajien oikeustajun halventamista.

• pjaskaa
        biobio kirjoitti:

Oulun Yliopisto ei omalla kustannuksellaan lähde tutkimaan kaupallisen toimijan laitteita ja sen toimivuutta. Maksumies löytyy tutkimuksen takaa.

CE-testi on luotettava ja sille en voi mitään, jos et ymmärrä mitä CE-testin kuormitus tarkoittaa, tutustu standardiin.

Oulun Yliopiston raportti on nimenomaan kaupallinen raportti. CE-testi on kaupallinen, mutta standardiin perustuva. Standardiin perustuvaa CE-testausta ei voi manipuloida, sen sijaan yksityistä yliopiston tekemää testiä voi.

Sillä että laitevalmistaja saa itse päättää minkä kokoisia laitteita se valmistaa, ei ole mitään tekemistä testin manipuloimisen kanssa. Laitevalmista saa valmistaa EN 12566-3 standardiin perustuen laitteita kokoluokassa 1-50, siksi laitevalmistaja saa valita kuormituksen sen mukaan.

CE-testaamattoman laitteen myyminen on puolestaan kuluttajien oikeustajun halventamista.

Tuijota sinä vaan siihen ce-merkkiisi!Puolalainen perseenpäristinkin voi olla ce-merkitty,ei vaan pärise,eikä mahdu perseesaeen!

• Testattuko
        biobio kirjoitti:

mutta eipä vakuuta testit. Jälleen vrt. Ecolator. paljonpa lämmittää tuo leima koneen kyljessä. Ei Kiitos. Hyppikää te jotka haluatte testienne kanssa, mutta minua nuo ei lohduta.

• biobio
        Testattuko kirjoitti:

mutta eipä vakuuta testit. Jälleen vrt. Ecolator. paljonpa lämmittää tuo leima koneen kyljessä. Ei Kiitos. Hyppikää te jotka haluatte testienne kanssa, mutta minua nuo ei lohduta.

Ecolatorin CE-testi on äärimmäisen luotettava ja osoittaa kuormitusten perusteella laitteen soveltuvan 2 henkilölle. AVL:n osalta ja CE-testin luotettavuuden osalta ei ole mitään epäselvää.

Suomen laki kieltää kuitenkin myymästä alle AVL 5 tehoisia puhdistusmenetelmiä, tämä on Ecolatorille jonkinasteinen ongelma.

CE-testi ei ole sama kuin Suomen laki.

• Juomavettä
        biobio kirjoitti:

Ecolatorin CE-testi on äärimmäisen luotettava ja osoittaa kuormitusten perusteella laitteen soveltuvan 2 henkilölle. AVL:n osalta ja CE-testin luotettavuuden osalta ei ole mitään epäselvää.

Suomen laki kieltää kuitenkin myymästä alle AVL 5 tehoisia puhdistusmenetelmiä, tämä on Ecolatorille jonkinasteinen ongelma.

CE-testi ei ole sama kuin Suomen laki.

Siinä mitataan suomen laki minun kohdalla, mitä tulee putken päästä. Minulla on näytteenottokaivo, josta veden laatua voi tutkia, eikä tarvitse vertailla sitä jollain haamutuloksilla. Jos ei näyte ole suomen lain vaatimalla tasolla silloin ja vain silloin olen rikkonut asetusta. Aivan niin kuin sinun skodasi päästöarvot on määritetty jo valmistajan ohjekirjassa, mutta sinun autossa ne kuitenkin mitataan katsastuksessa.
        Joten tervetuloa/tervemenoa vaan mittailemaan päästöjä Ce-mies!

• Laki juu
        Juomavettä kirjoitti:

Siinä mitataan suomen laki minun kohdalla, mitä tulee putken päästä. Minulla on näytteenottokaivo, josta veden laatua voi tutkia, eikä tarvitse vertailla sitä jollain haamutuloksilla. Jos ei näyte ole suomen lain vaatimalla tasolla silloin ja vain silloin olen rikkonut asetusta. Aivan niin kuin sinun skodasi päästöarvot on määritetty jo valmistajan ohjekirjassa, mutta sinun autossa ne kuitenkin mitataan katsastuksessa.
        Joten tervetuloa/tervemenoa vaan mittailemaan päästöjä Ce-mies!

nämä ce - miehet. Miksipä ei imeytyskentällä ole ce-leimaa. Eihän sitä sitten voi käyttää. hohhoijjaa

• biobio
        Laki juu kirjoitti:

nämä ce - miehet. Miksipä ei imeytyskentällä ole ce-leimaa. Eihän sitä sitten voi käyttää. hohhoijjaa

Maasuodattamon CE-merkki EN 12566-5 on lausuntokierroksella eli CE-merkki on tulossa.

Ne sinun omat mummonmökkitestit eivät vain satu kelpaamaan todistukseksi siitä, että laite pelaa, koska voin esittää väitteen että valehtelet.

Jos sinulla on esittää akreditoidun laboratorion antama CE-testi, jonka toimintaa valvoo riippumaton valvontaorganisaatio FINAS, niin tällöin on vaikea väittää että valehtelet ja voin luottaa että mittausmenetelmätkin ovat vertailukelpoisia, koska testi on perustunut standardiin.

On täysin mahdollista että Biosetti soveltuu käymäläksi vaikka kuulennolle, mutta huru-ukkojen lupaukset eivät NASA:lle ihan riitä.

• ccpccpcccpccpccp
        biobio kirjoitti:

Maasuodattamon CE-merkki EN 12566-5 on lausuntokierroksella eli CE-merkki on tulossa.

Ne sinun omat mummonmökkitestit eivät vain satu kelpaamaan todistukseksi siitä, että laite pelaa, koska voin esittää väitteen että valehtelet.

Jos sinulla on esittää akreditoidun laboratorion antama CE-testi, jonka toimintaa valvoo riippumaton valvontaorganisaatio FINAS, niin tällöin on vaikea väittää että valehtelet ja voin luottaa että mittausmenetelmätkin ovat vertailukelpoisia, koska testi on perustunut standardiin.

On täysin mahdollista että Biosetti soveltuu käymäläksi vaikka kuulennolle, mutta huru-ukkojen lupaukset eivät NASA:lle ihan riitä.

Kyseessä on suuremman luokan kuluttajien kusetus, jos ei ole kanttia esittää CE-merkkiä.

• Jeejee-testi
        ccpccpcccpccpccp kirjoitti:

Kyseessä on suuremman luokan kuluttajien kusetus, jos ei ole kanttia esittää CE-merkkiä.

voi pyyhkiä peräpäänsä tarpeilla käydessä. Miksi? Koska ei sitä kukaan vaadi! Lupa kunnasta on saatu ja viranomainen on laitteen tarkistanut. Joten se siitä. Aivan turha lätkä! Turhaa vouhotusta ja hypetystä. Ottakaa relasti! Nauttikaa siitä teidä ecolatoristanne, jossa tarra on, mutta joka ei silti toimi.

• BioCetti
        biobio kirjoitti:

mitä väitteitä SINÄ esität? Aivan sama. Ei näitä kukaan tarkasta eikä tutki. Sanon vielä kerran: Aivan sama. Juokse sinä tarrojesi perään, minä en!

• Ei huono
        biobio kirjoitti:

on sitäkään todistaa, että laitteeni ei toimi, ilman että on jotain selvää näyttöä. Mutta tarkistuksenhan voi koska tahansa tulla tekemään kuka tahansa viranomainen ja silloin ovat sinunkin ce-laitteet helisemässä.

• ccpccpccpccpccp
        Jeejee-testi kirjoitti:

voi pyyhkiä peräpäänsä tarpeilla käydessä. Miksi? Koska ei sitä kukaan vaadi! Lupa kunnasta on saatu ja viranomainen on laitteen tarkistanut. Joten se siitä. Aivan turha lätkä! Turhaa vouhotusta ja hypetystä. Ottakaa relasti! Nauttikaa siitä teidä ecolatoristanne, jossa tarra on, mutta joka ei silti toimi.

Kunnan lupa tarkoittaa, että sinulla on lupa rakentaa. Kunnan lupa ei tarkoita sitä, että kunta on luvannut sinulle, että sinun ei tarvitse rakentaa asetuksen ja lain mukaisesti.

Maankäyttö- ja rakennuslain mukaan rakennushankkeeseen ryhtyvä vastaa kaikissa olosuhteissa siitä, että rakennus täyttää asetuksen ja lain vaatimukset, jolloin rakentajan vastuu ei siirry missään vaiheessa kunnalle.

Myös Ecolatorit ovat saaneet tuhansia lupia eri kunnilta, mutta on täysin mahdollista että ne joudutaan CE-testin perusteella vaihtamaan uusiin tehokkaampiin laitteisiin, koska ne eivät täytä asetuksen puhdistusvaatimuksia.

Myös Ecolaattorilla on tyytyväisiä asiakkaita ja yksittäisistä mummonmökeistä on saatu lähdekirkkaita vesinäytteitä, silti CE-testin perustaalla voidaan yksiselitteisesti todeta, että laite ei täytä asetuksen vaatimuksia.

Mitenköhän olisi Biosetin laita, jos laita oikeasti CE-testattaisiin ????

• ccpccpcccpccp
        Ei huono kirjoitti:

on sitäkään todistaa, että laitteeni ei toimi, ilman että on jotain selvää näyttöä. Mutta tarkistuksenhan voi koska tahansa tulla tekemään kuka tahansa viranomainen ja silloin ovat sinunkin ce-laitteet helisemässä.

Ei mitään näyttöä siitä, että laite pelaa. Tämän keskusteluketjun laitteenomistaja on Biosetin myyjä.

Onnea ja menestystä kusetuksellesi, kyllähän huijattavia kuluttajia riittää. Voisit ottaa kotoasi raanasta vesinäytteen mukaan myyntireissullesi, jotta voit todeta, että sulle riittää nää sun omat näytteet ja voit sanoa että tämä on puhdistettua vettä eikä mitään tarrapaperia.

Näillä sivuilla toi sun näyttelysi viattomana pulmusena on hiukan läpinäkyvää.

• Ei huono
        ccpccpcccpccp kirjoitti:

Ei mitään näyttöä siitä, että laite pelaa. Tämän keskusteluketjun laitteenomistaja on Biosetin myyjä.

Onnea ja menestystä kusetuksellesi, kyllähän huijattavia kuluttajia riittää. Voisit ottaa kotoasi raanasta vesinäytteen mukaan myyntireissullesi, jotta voit todeta, että sulle riittää nää sun omat näytteet ja voit sanoa että tämä on puhdistettua vettä eikä mitään tarrapaperia.

Näillä sivuilla toi sun näyttelysi viattomana pulmusena on hiukan läpinäkyvää.

Äläppäs sinä syyttele minua tietämättäs asioista mitään. En ole koskaan myynyt enkä tule koskaan yhtään putsaria myymään. Siksi sanoinkin, että jos on pakko putsari laittaa. Itse en laittaisi jos ei olisi ollut pakko (kalliopohja). Tämä on sellainen saitti jossa rakentavaa ajatusten vaihtoa ei voi käydä, johtuen juuri sunun kaltasista vääristelijöistä ja oman edun tavoittelijoista.
        Melkoinen myyntipuhe olisi tuo minun alkukirjoitus, jonka perusteella sinä minut myyjäksi arvioit. Toivottavasti et tee työtäsi minkään arvioijana - ei ole sinun alaa.

• Viraltapanoomainen
        biobio kirjoitti:

ce - testi ? Sitten kun se saa sellaisen voi kuka tahansa laittaa putkensa pihaan ja hiekkakasa päälle ja voilaa, sulla on ce-hyväksytty imeyttämö (mikäli valvojaviranomainen ei seiso kokoajan vieressä valvomassa, että testiedellytykset täyttyy).

• Ei huono
        ccpccpccpccpccp kirjoitti:

Kunnan lupa tarkoittaa, että sinulla on lupa rakentaa. Kunnan lupa ei tarkoita sitä, että kunta on luvannut sinulle, että sinun ei tarvitse rakentaa asetuksen ja lain mukaisesti.

Maankäyttö- ja rakennuslain mukaan rakennushankkeeseen ryhtyvä vastaa kaikissa olosuhteissa siitä, että rakennus täyttää asetuksen ja lain vaatimukset, jolloin rakentajan vastuu ei siirry missään vaiheessa kunnalle.

Myös Ecolatorit ovat saaneet tuhansia lupia eri kunnilta, mutta on täysin mahdollista että ne joudutaan CE-testin perusteella vaihtamaan uusiin tehokkaampiin laitteisiin, koska ne eivät täytä asetuksen puhdistusvaatimuksia.

Myös Ecolaattorilla on tyytyväisiä asiakkaita ja yksittäisistä mummonmökeistä on saatu lähdekirkkaita vesinäytteitä, silti CE-testin perustaalla voidaan yksiselitteisesti todeta, että laite ei täytä asetuksen vaatimuksia.

Mitenköhän olisi Biosetin laita, jos laita oikeasti CE-testattaisiin ????

on rakennusluvassa esitetty mikä laite tontille tulee ja se on hyväksytty ja asennuksen jälkeen käyty vielä paikan päällä tarkastamassa, joten se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      865
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      815
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe