hei,onko kellään tietoa voiko suojaviheralueelle rakentaa mitään?,autotallia,kevytrakenteista autokatosta?,omistan noin 900neliötä vanhaa peltoa joka on merkitty suojaviheralueeksi ja haluaisin jotain käyttöä sille
suojaviheralue
4
3599
Vastaukset
- rk
...siitä, mihin "käyttöön" se suojaus tehdään. Esimerkiksi liikennemelua vastaan takoitetulle viheralueelle saatiin taannoin lupa kasvihuoneelle.
- r3r32r
Miten kävi? Kiinnostaa sikäli kun eräällä tontila on suojaviheraluetta tien takia. Tähän olisi kuitenkin hyvä rakentaa isohko ulkovarasto, joka toisi talolle näkö- ja äänisuojaa.
- Inssi_
Ei voi rakentaa. Suojaviheralueella ei ole rakennusoikeutta. Kunnan tai valtion pitää lunastaa alue jos maanomistaja sitä vaatii. Moni maanomistaja ei tuota kuitenkaan vaadi koska aluetta voi käytännössä käyttää kuin omaa pihaansa. Suojaviheralueita muodostetaan nykyään silloin kun alueella on liikaa liikennemelua tai ilmansaasteita jolloin aluetta ei voida kaavoituksen yhteydessä määritellä virkistysalueeksi tmv.
Todennäköisesti saat kuitenkin rakentaa varaston aivan tontin rajalle eli poiketa tavanomaisesta 4 metrin etäisyydestä. Vaatii poikkeamispäätöksen. - r3r32r
Minun tapauksessa tuo suoja-alue on kokonaan talon omistustonttiin kuuluvaa aluetta ja suoja-aluetta (merkitty ev) on muidenkin tonteilla. Yhdellä tontilla ok-talo on osittain tuolla alueella. Pitää kysyä melkeinpä kaupungin rakennusherroilta asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172899
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302876En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791846Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va751462Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371362- 471108
- 991021
- 111909
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6853- 46843