Pelottavaa...

sivusta seurannut

Olen tässä puolisen vuotta seurannut yhtä naapurirapussa asuvaa rotikanomistajaa.
Nuorehkolla pienellä tyttelillä on iso urosrottis, jonka kanssa omistaja ei pärjää pätkän vertaa. Koira vie narun päässä vikisevää taluttajaansa kuin lapasta pitkin pihoja, eikä sieltä narun päästä kuuluva pikku piipitys "Hei älä nyt viitti vetää?" paljoa asiaa auta.

Toisen koiran tullessa vastaan alkaa hysteerinen taluttimesta nykiminen ja pahimmillaan olen nähnyt tämän nuoren naisen ripustautuvan tolppaan ja huutavan vastaantulijoille ettei saa tulla kohti.

Koira myös toisinaan murisee kaikille vastaantulijoille, joten on alkanut tosissaan pelottaa että tässä päädytään vielä otsikoihin.
Juttelin kerran tämän koiranomistajan perikuvan kanssa ja hän kertoi ostaneensa pienen suloisen paperittoman nallukanpennun kun "se oli niin söpö". Nyt on söpöys kaukana. Ja tietenkään aiempaa kokemusta koirista ei ole.

Miten asian voisi ottaa esille ystävällisesti, sillä täysin koulutettavissa tuokin riiviö olisi, mutta omistaja ei tajua mitään eläimen päälle ja tilanne alkaa tuntua jo vaaralliseltakin.

8

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rwnartunomistaja

      Suoraan kauniisti kasvotusten, huippua olisi jos voisit viedä likan kädestä pitäen koulutuksiin. Ettei otsikoissa oltais taas.
      Myönnän oma rotikkani räyhää myös toisille koirille, pentuna dopperi uros kävi tämän päälle ja isomalla iällä amstaffi uros.
      Käytän kuonopantaa ja koira on hallinnassa.

      Kuonopantaa voisit myös suosittella??! Se on mahtava vekotin!

    • dog hater

      kannattaisi hankkia tosiaan siihen hellyyden tarpeeseensa jotain ihan muuta kuin koira, varsinkaan isoa koiraa... Joku pehmolelu, dildo tai poikaystävä voisi toimia. En ketään yllytä rikkomaan lakia, mutta itse veisin ulkoilureittien varrelle rotanmyrkyllä täytettyjä makkaroita....

      • dog hater

        Ei voi kun ihmetellä koiran myyjän motiiveja myydä rotikka sellaiselle teinille. Sama kun myis aseen 7-vuotiaalle.. Varmaan tosi ammattitaitoista porukkaa nämä koiraharrastajat ym. astuttelijat...


      • dhrebbe

        Se vaan, että ne myrkkymakkarat kelpaa myös sille söpölle pikku näyttelypuudeleille joka fleksi paukkuen menee kahta puolen tietä räyhäten. Mutta sehän on vaan suloista.

        Mä vihaan myös n. 20 v. teinityttöjä joiden on ihan pakko saada urosrotikka mutta halua sen kouluttamiseen ei ole mutta ei myöskään riittävästi hauista pitää sitä kouluttamatta. Enemmän mä vihaan kuitenkin tissinlutkuttajia jotka ei uskalla asialle tehdä mitään muuta kuin keskustelupalstalla kirjoitella nimettömiä mielipiteitään ja jatkaa samaa nimetöntä hommaa kylvämällä myrkkysyöttejä ympäristöön. Tekisit jotain hyödyllistä, tee vaikka rikosilmoitus vaaran aiheuttamisesta. Jospa tyttö ottaisi onkeensa virkavallan yhteydenoton jälkeen.


      • dog hater
        dhrebbe kirjoitti:

        Se vaan, että ne myrkkymakkarat kelpaa myös sille söpölle pikku näyttelypuudeleille joka fleksi paukkuen menee kahta puolen tietä räyhäten. Mutta sehän on vaan suloista.

        Mä vihaan myös n. 20 v. teinityttöjä joiden on ihan pakko saada urosrotikka mutta halua sen kouluttamiseen ei ole mutta ei myöskään riittävästi hauista pitää sitä kouluttamatta. Enemmän mä vihaan kuitenkin tissinlutkuttajia jotka ei uskalla asialle tehdä mitään muuta kuin keskustelupalstalla kirjoitella nimettömiä mielipiteitään ja jatkaa samaa nimetöntä hommaa kylvämällä myrkkysyöttejä ympäristöön. Tekisit jotain hyödyllistä, tee vaikka rikosilmoitus vaaran aiheuttamisesta. Jospa tyttö ottaisi onkeensa virkavallan yhteydenoton jälkeen.

        Itse vihaan kaikista eniten ihmisiä joilla ei ole kykyä hahmottaa kokonaisuuksia. Rikosilmoitus vaaran aiheuttamisesta olisi hyödytön, eihän tää tää teinari sitä oo vapaana pitänyt, vaan ihan lain mukaan kytkettynä. Että kyttien kaa veljeilyn sijaan kannattaa ottaa laki omiin käsiin ja käydä ostaan sitä makkaraa lisämaustein ja levitteleen kusipuskien lähettyville herkkupaloja...


    • sivusta seurannut

      Nyt eräs koiranomistaja oli huutanut tytsylle pää punaisena, kun oli taas sattunut jotain. Nyt rottis kulkee kuonokopan kanssa. No joo, ei poista ongelmaa, mutta eipähän yritä syödä vastaantulijoita.
      Yhden koiraharrastajan kanssa juttelin tapauksesta, hän kertoi ehdottaneensa koulutusta, olisi antanut vielä yhteystietojakin, mutta neidillä on kuulemma niin paljon kiireitä ettei hän tuollaisiin ehtisi... No perkele yritetty ainakin on!

      • larsqa

        meijä rotikka on 9 kk vanha ja osaa kaikki käskyt. kulkee nätisti hihnassa myös silloin kun tulee toinen koira vastaan. Välillä ei tarvi edes sanoa että "ohi" kun amanda ei välitä ollenkaan. kova koulutus on kyllä ollut mutta se palkitaan !


      • dog hater

        Tää kuvaamasi tyttö vaikuttaa kyllä niin idiootilta, että se luultavasti parin viikon kuonokoppa kuurin jälkeen saa päähänsä, että nyt se rotikka on ottanut opikseen ja osaa käyttäytyä.... Ja kiva että on ottanut söpön rotikan itelleen vaikka on kiireitä eikä oo aikaa kouluttaa sitä, tosi kiva...

        Voisko hei jonku vitun suomenrottweileryhdistyksen idiootti rotikkaloverit ottaa asiakseen ajaa rotikoille "koira-ajokorttia", lainsäätäjiä kun taitaa enempi kiinnostaa tulevat eduskuntavaalit....Se ois hei teidän rakastamanne rodun maineellekin hyväksi, kun ei oltais jatkuvasti otsikoissa....

        Ja teille (idiootti-)elukoiden kanssa hengaamisesta tykkääville, jotka perkele ainakin ootte yrittäneet: Kiitos teille, ja hyvää Joulua. Te teette arvokasta työtä. Olisi kiva että kertoisitte mikä kaupunki on kyseessä, niin tietäisi suojautua tällaiselta idiootti rotikan omistajilta. Tehdä siis työtä OMAN turvallisuutensa eteen. Ja voin kertoa että se työ ei niin rakentavaa tän rotikan ja sen omistajan suhteen olisi, kuin teidän tekemänne työ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe