Hei!
Löysin osoitteesta http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/avioehtosopimus/ mallin avioehtosopimuksen tekemiseksi. Onko tuo malli muotoseikoiltaan oikeanlainen että sitä voisi käyttää sopimuksena kun laittaa siihen omat henkilötietonsa ja todistajien tiedot?
Sopimusmalli
7
9962
Vastaukset
"Me allekirjoittaneet avopuolisot sovimme, että kummallakaan meistä ei ole avio-oikeutta toistemme nykyiseen tai tulevaan omaisuuteen eikä mainitun omaisuuden tuottoon tai sen sijaan tulleeseen omaisuuteen.
Tämän avioehtosopimuksen hyväksymme ja sitoudumme sitä noudattamaan."
"Avopuolisoiden" asemesta käyttäisin termiä "kihlakumppanit" (koska sopimus avioliiton solmimisesta on kihlaus). Avio-oikeushan syntyy vasta vihittäessä, ei avoliitossa; samoin maistraatissa rekisteröity avioehto tulee voimaan aikaisintaan vihkimisestä lukien. (Rekisteröintihakemus voidaan tehdä jo ennen vihkimistä, jolloin aiottu vihkipäivä tulee ilmoittaa.)
"Me allekirjoittaneet kihlakumppanit sovimme, että avioliiton solmittuamme kummallakaan meistä ei ole avio-oikeutta toistemme nykyiseen tai tulevaan omaisuuteen eikä mainitun omaisuuden tuottoon tai sen sijaan tulleeseen omaisuuteen."
Saman ajaa lyhyemmin:
"Me allekirjoittaneet kihlakumppanit sovimme, että avioliiton solmittuamme kummallakaan meistä ei ole avio-oikeutta mihinkään toistemme omaisuuteen."
Tämä on turhaa liirumlaarumia:
"Tämän avioehtosopimuksen hyväksymme ja sitoudumme sitä noudattamaan."
Todistajien tulee olla esteettömiä.
Jos jo ollaan avioliitossa, "kihlakumppanit" korvataan "aviopuolisoilla".
"Me allekirjoittaneet aviopuolisot sovimme, että kummallakaan meistä ei ole avio-oikeutta mihinkään toistemme omaisuuteen."- Hannele Kaura
""Avopuolisoiden" asemesta käyttäisin termiä "kihlakumppanit" (koska sopimus avioliiton solmimisesta on kihlaus)."
Minä käyttäisin asiakirjassa mainittua sanaa "ASIANOSAISET". Hannele Kaura kirjoitti:
""Avopuolisoiden" asemesta käyttäisin termiä "kihlakumppanit" (koska sopimus avioliiton solmimisesta on kihlaus)."
Minä käyttäisin asiakirjassa mainittua sanaa "ASIANOSAISET".>>Minä käyttäisin asiakirjassa mainittua sanaa "ASIANOSAISET".
- Hannali88
Me käytettiin tätä:
http://www.avioehtosopimus.info/avioehtosopimusmalli/
Tuo asianosaiset voisi kyllä toimia kanssa, mutta en uskaisi tse muokata valmista pohjaa..
- :-:-:-:
Nix naxin hyviin tarkennuksiin vielä kaksi lisäystä, vaikka et näitä kysynytkään:
Tuolla tekstillä sopimus siis on voimassa sekä avioeron että kuoleman tapauksessa. Jos haluatte että avioehto on voimassa vain erotessa mutta ei kuollessa, eli että leskeksi jääneellä on avio-oikeus toisen omaisuuteen mutta eronneella ei (tai päinvastoin), niin tämä pitää vielä mainita erikseen.
Ja muistattehan, että todistajat todistavat vain sen, että olette itse paperin allekirjoittaneet, eli pitää allekirjoittaa heidän nähtensä. Ja vielä, että paperi pitää rekisteröidä maistraatissa jotta se olisi pätevä. - fj2
määrämuotoisia avioehto sopimus lomakkeita saa täältä.
http//avioehtosopimus.mycashflow.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit695788KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2284499Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202547Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei262472Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111383Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT711305- 961295
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281276Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191141Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1461121