Keniaan matkailemaan?

sanna-29

Ollaan aikeissa matkustaa Keniaan matkailemaan loppuvuodesta. Osaako kukaan kertoa minne sinne kannattaisi ehdottomasti mennä ja mitä kannattaisi vältellä?

12

2630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukko vm52

      Mombasa on kallis. Itse tutuistuin internetin kautta paikkoihin, hintoihin majoituksessa ja ruuassa. Mitä haet Keniasta? Aurinkoisia rantoja vai luonnon kauneutta? Edullisimmat lennot saa varaamalla ne nyt etukäteen ja hotellit myös. On edullisinta lentää Nairobiin ja sieltä pääsee joka suuntaan. Välttäkää turistipaikkoja ja menkää paikallisten ruokapaikkoihin. Hotelleissa on suuria hinta ja tasoeroja. Nairobin esikaupungissa on edullinen ja siisti hotelli Harlequin.
      Minulla on tuttu Nairobissa joka voisi olla Teille avuksi. Hän tuntee paikat ja hinnat. Hän järjesti edulliset kuljetukset myös. Englannilla pärjää.
      Jos kiinnostaa niin [email protected]

    • matkalle keniaan

      Hei Sanna!

      Autamme sinua mielellämme, olen Simba Experiencen perustaja, syntynyt ja asunut Keniassa, tälläkin hetkellä olen työasioissa täällä. Jos asiasi on vielä ajankohtainen niin soittele olen 5.10 takaisin suomessa. Yhteystiedot löydät nettisivuiltamme, sähköpostitse voimme olla yhteydessä välittömästi. Simban tarkoituksena on tarjota räätälöityjä matkoja asiaakkaan ehdoilla. Meillä on omat autot ja henkilökunta paikan päällä.

      Terveisin,

      Markus Ylenius

      • Help,Helppa

        Jotta ei mene ohi:) Jotta huomaisit laitetaan nyt tännekin! Olisin tulossa sinne Keniaan tammikuussa 2011. Olisin siellä Kenia-Tansani suunnalla 2-3kk ja safarit kaikki eläimet kalastusta olisi kiva päästä kokeilemaan ja kokemaan. Asuntoa/kattoa pään päälle etsin myös,jos löytyy vakkari mesta josta pääsee noille safareille/kalastamaan.
        Laitan teille s-postia ja jään odottamaan.


    • Simba Experience

      Autan mielelläni teitä jos asia on vielä ajankohtainen. Yritykseni www.simbaexperience.com idea on räätälöidä matkoja asiakkaiden toiveiden mukaan. Olen syntynyt Keniassa ja yritykseni toimii myös siellä.

    • twinsmom

      Moi!

      Itse varasin saksalaisen Condorin kautta jokerilennot.. Matkakohteen sai tietää vasta maksun jäkeen.. Ja kohde on Mombasa! Koskaan en ole Afrikassa käynyt enkä tiedä Keniasta juuri mitään. Nettiä selaillessa löytyi Lamu-niminen saari noin 6h bussimatkan pääsä Mombasasta.Bussilla pitäisi päästä melkein perille ja ihan loppumatka veneellä. Netistä löytyi onneksi myös paljon tietoa Lamusta. Majapaikaksi ajattelin Jambo House-nimistä paikkaa, jota pitää saksalainen Arnold. Pelkkiä hyviä arvosteluja paikasta löysin. Meillä olisi neljän viikon lennot ja lähdössä olen 10v kaksospoikieni kanssa.. Pienellä rahalla piäisi pärjätä, joten aikamoinen seikkailu voi olla luvassa.. Lähtöpäivä on 30.11 ja vieläkin mietin uskaltaako sitä lähteä ollenkaan. Malaria ym. arveluttaa.Onko kellään kokemuksia Lamusta tai kukaan lomailemassa siellä joulukussa :)?

    • Destroyer1

      Olen käynyt pari kerntaataa Keniassa, viime vuonna olin näihin aikoihin siellä 3 kk, j atänä vuonna kävin omatoimilomalla 2,5 vkoa. Paikat, joihin minä aion ensi vuonna mennä takaisin ovat ehdottomasti Kisumu ja Mombasa. Vaikka Mombasa onkin turistikohde ja siellä turisteille kaupittelevat ihmiset alkavat ottaa päähän jossain vaiheessa, kannattaa sinne mennä. Ainakin minun reissuni yksi kohokohdista oli snorklaaminen Intian valtameressä. Mombasassa luonto ja rannat ovat todella kauniita, varsinkin jos lähtee hieman turistipaikkojen ulkopuolelle. Kisumun kaupunki jostain syystä vei meidän porukkamme sydämet, mutta en oikein osaa sanoa mistä se johtuu. Kaupunki on Kenian kolmanneksi suurin ja aika tavallinen isohko kaupunki kuin mikä tahansa muukin, paitsi että se sijaitsee Viktoriajärven rannalla. Siellä ollessaan kannattaa ehdottomasti käydä auringonlaskua katsomassa. Kisumusta järjestetään myös safareita Masai Maralle, mekin kävimme kolmen päivän safarin. Hintaa taysylläpidolliselle safarille tuli noin 200 euroa, joten ei paha. Safarilla näimme kaikki big fiven eläimet, paitsi leopardin, joten reissu oli todella antoisa. Mielestäni safarireissut juuri Kisumusta taitavat olla Kenian halvimpia..

      • tuive

        Hei Destroyer1,
        kerroppa lisää vinkkejä! Mitä matkatoimistoa käytit Masai Maran varauksiin? Ostitko Kisumusta vaiko Nairobista? Jos haluat, voit lähettää sähköpostia [email protected], kaikki vinkit vastaanotetaan kiitollisena! Suunnitteilla olisi lähteä viimeistään loppuvuodesta reisuun... ehkä jo kesä-heinäkuussakin, miten nyt maltetaan odottaa!


      • Simba Experience
        tuive kirjoitti:

        Hei Destroyer1,
        kerroppa lisää vinkkejä! Mitä matkatoimistoa käytit Masai Maran varauksiin? Ostitko Kisumusta vaiko Nairobista? Jos haluat, voit lähettää sähköpostia [email protected], kaikki vinkit vastaanotetaan kiitollisena! Suunnitteilla olisi lähteä viimeistään loppuvuodesta reisuun... ehkä jo kesä-heinäkuussakin, miten nyt maltetaan odottaa!

        Tervehdys,

        Meillä on toimisto myös Keniassa ja myymme räätälöityjä matkoja Keniaan. Eli voit ottaa meiltä sen osion mikä kiinnostaa. Olen itse syntynyt Keniassa ja tullu aikonaan Suomeen armeijaan, siitä lähtien olen reissanut edes takaisin ja nykyään oman yritykseni puitteissa. Tarkoituksenamme on tarjota elämyksiä eikä niinkään istuttaa ihmisiä autossa. Käy katsomassa netti sivumme www.simbaexperience.fi ja ota yhteyttä jos olet kiinnostunut!

        Terv,

        Markus Ylenius
        0400-730765


      • Destroyer1
        tuive kirjoitti:

        Hei Destroyer1,
        kerroppa lisää vinkkejä! Mitä matkatoimistoa käytit Masai Maran varauksiin? Ostitko Kisumusta vaiko Nairobista? Jos haluat, voit lähettää sähköpostia [email protected], kaikki vinkit vastaanotetaan kiitollisena! Suunnitteilla olisi lähteä viimeistään loppuvuodesta reisuun... ehkä jo kesä-heinäkuussakin, miten nyt maltetaan odottaa!

        Hei Tuive!
        Siitä on aikaa, kun oon tällä palstalla käynyt, joten en ole kirjoitustasi nähnyt. Muta minäpä laitan emailia vaikka huomenna tulemaan. Ja Kisumusta me safarimatkat ostettiin. Lisää infoa laitan emailissa tulemaan.


      • Help,Helppa
        Destroyer1 kirjoitti:

        Hei Tuive!
        Siitä on aikaa, kun oon tällä palstalla käynyt, joten en ole kirjoitustasi nähnyt. Muta minäpä laitan emailia vaikka huomenna tulemaan. Ja Kisumusta me safarimatkat ostettiin. Lisää infoa laitan emailissa tulemaan.

        Ihan kiinnostuksen ja kilpailun/vertailun vuoksi jos täällä foorumilla vielä käyt ennen tammikuuta 2011. Voisitko laittaa minulle myös tietoa ja infoa,sen mitä muistat? [email protected]


    • ComeToKenya
      • Angelito de Alma

        Heippa vaan minäkin olen Keniassa 10.1 lähtien 10 päivää Nairobissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1476
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      176
      976
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      30
      925
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      56
      785
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      37
      656
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      622
    Aihe