4v, ei tottele

dgdga

En vittu enää tiiä miten kasvatan 4 vuotiaan oikeille elämänraiteille. MINÄ EN JAKSA! Hän ei tottele yhdellä sanomisella yhtään mitään. Tekee piruuksia ja naurelee!! OLen laittanut omaan huoneeseen, kieltänyt normaalisti, huutanut, taluttanut kädestä aika lujaa istumaan penkille EIKÄ VITTU AUTA KUIN HETKEN! Olen jopa tukkapöllöä antanut! Hän hetken aikaa oltuaan huoneessaan, tulee ja pyytää anteeksi, lupaa ettei ikinä enää tee niin. Olen vienyt sisälle jos ei osaa olla ulkona nätisti enkä päästä ulos vähään aikaan!!! Oman tunnon tuskat on hirveät ja tunnen itseni huonoksi kasvattajaksi. Toisten lapsia kyllä osaan kasvattaa, sillä olen päiväkodissa töissä. MUTta oman lapsen kanssa on toisin. Menetän kohta hermot!!!!!!!!!!! Perheessä myös 1v ikäinen poika. Hoitovapaalla oon. AUTTAKAA!NEUVOJA!!!!

7

1912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Tyttö kaipaa selvästi äidin jakamatonta huomiota ja siksi kapinoi. Jätä pienempi miehellesi ja tee juttuja tytön kanssa kaksin, lähtekää jonnekin ulos yhdessä. Ole lapsesi ystävä äitinä olemisen lisäksi. Tuon ikäinen ymmärtää paljon ja osaa jo keskustella. Kysy mikä tyttöä harmittaa jne. Älä tyydy vain komentelemaan vaan mene sinne "lapsen tasolle" ja ala ymmärtää mistä kaikki johtuu. Kerro miten iloinen äiti on jos tyttö tottelee ja palkitse hyvä käytös heti.

• järjetönnä

Oi niin tuttua tuo teksti! Mullakin tuntuu välistä, siis melkein koko ajan, siltä, et järki lähtee päästä! Mullakin on 4v tyttö ja puoltoistavuotias tyttö ja olen hoitovapaalla. Kyllä on esikoisen kans elo ollu yhtä leikkiä ennen. Ei ollut uhmiksia 2vuotiaana tai muullonkaan. Vaan nyt puoli vuotta on uhiteltu ja ei kun pahenee vaan. Huutaa, naureskelee, kiljuu, hyppii, hakkaa, kiusaa, tappelee.......Pahinta on se, et hän on alkanut pikkusiskoaankin töniä ja mukiloida. Ja kyllä mie olen yrittänyt häntä jututtaa ja varannut hänelle omaakin aikaa. Olen koittanut hyvällä ja pahalla. Hetken pysyy mielessä ja sit taas meno jatkuu. Ei auta vaikka miten kiitän ja kehun ja sanon rakastavani. Alkaa pelottaa kohta, et joku karmea päivä vielä lopsautan takasi:(
        On vain pienenpieni lohtu se, et olen kuullut monelta ihan samanlaisia kokemuksia. Eli et ei ole ainokainen "vastarannan kiiski" tämä meidän tyttö. Niin ne väittää, et tuo on ohimenevää. Koitan kovasti uskoa siihen. Koitahhan siekin jaksaa!

• sdsada

on saada oma jaksaminen kuntoon ja saada tukea kasvatustyöhön. Lapsi päiväkerhoon, puolipäivähoitoon tms. tai sitten muuten saatava sinun itse ladattava akkuja totaalisesti. Tarvitset etäisyyttä tilanteeseen, jotta jaksat turvautua muihin keinoihin kuin väkivaltaan.

• termiitit vs. mami

Niin totta kun kirkon rotta, että yksin et ole lapsesi kiukuttelun kanssa! Ja sille ne uhmaa, sille ne kiukkuaa, kehen he luottaa. Meillä kolme ja puoli vuotias tyttö ja kaksi ja puoli vuotias poika. Ja voi armas sitä huutoa mikä tulee, kun äiti ei tottele ja anna tehdä jotain päätöntä tai vähemmän päätöntä!! Pahoja tehdään ihan olan takaa kahteen pekkaan, kiukutellaan nyt ihan vaikka muuten vaan ja herne nenässä äitillä jatkuvasti..Nauretaan ja lällätellään, jäähypenkki paukkuu koko ajan ja ihme kyllä hetkeksi jopa auttaakin. Toinen on se, että kaupasta lähdetään ja lujaa, jos siellä aletaan venkoomaan, vinkumaan ja kääntämään. Ihmiset kattoo ihmeissään ja huokailee, mutta so?? Kerran joku mies huusi "hiljaa", kun juniori sai raivarin. Bussissa porukka alkaa nykimään, jos jompikumpi saa pultit ja jäädään sitten seuraavalla pois. Raivarit vähentynyt sillä tavalla julkisissa. Tää on sitä, että minä koitan kasvattaa lapsistani kunnollisia veronmaksajia ja huutakoon sitten kuinka paljon tahansa, periksi en anna. Peltorit päähän, jos meinaa palaa käpy. Ja kun slmäkulma alkaa nykimään, lähden tilanteesta veks hetkeksi toiseen huoneeseen kasailemaan itteeni. Eli käytännössä itekkin jäähyilee :) Joo onhan se hienoa, että kotona ollaan mahdollisimman pitkään, muttei tää kyllä mitään herkkua aina ole. Joskus jompi kumpi jopa vahingossa tottelee :)
      Ollaan tosiaan pojan kanssa kahden kun likka on kerhossa ja silloin toimii kaveri kun ajatus. Samoin toisin päin. Lapset on kun enkeleitä kun ovat yksikseen äitin kans. Jaettu äitin huomio vaan on niin tyhmä juttu ja meillä ainakin toinen oikein lietsoo toista johonkin koiruuksiin. Lyödään siis viisaat päät yhteen ja kapinoidaan kaks yhtä vastaan. Siinäpä sitten äitiä taas melkein naurattaa. Huonoa omatuntoa on liikkeellä, mutta itteeni koitan psyykata, että äitilläkin saa olla tunteet!!!! Tuplasti hellyydenosoituksia saa vastalahjaksi pitkästä ja vähän vähemmän pitkästä pinnasta kuitenkin, niillä jaksaa

• fylufifg

tuo ois ihan hyvin voinu olla minun kirjoittama, niin samalta kuulostaa. järki menee kun tuntuu ettei mikään auta! parisuhde kärsii koska mies ei vaan jaksa eikä pysty ymmärtämään. pelottaa että satutan lasta kun välillä menee itsellä niin hermot. perheneuvolaan ajattelin soittaa ja kysyä apua, ei tätä muuten jaksa.

• Entinen kapinallinen

Ei tuohon ole muuta neuvoa kuin jaksaminen. Minulla vajaa 5v., joka kilteimmillään on todella ihana, mutta jaksaa kyllä melkein päivittäin uhmata ja tehdä kiusaa. Jos en tietäisi, että on kyseessä kausi, joka menee ohi (ja on äärimmäisen tärkeää olla paisuttelematta siitä mitään valtavaa ongelmavyyhtiä), olisin varmasti jo menettänyt järkeni! Oma äitini joskus sanoi, että kun olin lapsi hän (oli uskomattoman kärsivällinen äiti!) kuvitteli kaikki käskemiset turhiksi. Niillä ei tuntunut olevan minuun eikä sisaruksiini mitään vaikutusta. Vasta teíni-iän jälkeen hän kehui nähneensä, etteivät käskyt olleetkaan kaikuneet kuuroille korville, emme vain olleet valmiita niitä noudattamaan. Mieti mikä on toinen vaihtoehto: et käske ollenkaan, ja se onkin lapsi joka 'sekoaa', eikä aikuinen:D

• neuvoska

Minua on viime aikoina parhaiten auttanut Supernanny. Sarja tulee kakkoselta tiistaisin. Vanhoja osia näkee netistä Yle Areenasta (suom. otsikko Lapsityrannit)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe