Hoitoa!

anza86

Loukkasin jalkani ollessani Finnmatkojen matkaoppaana Gran Kanarialla. Tulin Suomeen leikattavaksi. Ensin olin TYKS:issä ja toinen kerta jalka leikattiin Turun Pulssissa. Nyt se pitäisi leikata kolmannen kerran. On ollut ongelmia vakuutuskorvausten kanssa. Eivät maksaneet viime laskuja. Nyt olenkin tilanteessa että en haluaisi maksaa hoidosta enempää ennen kuin saan selvitettyä edellisten laskujen korvaukset. Eli vaikka kyseessä on työtapaturma, voinko saada ilmaista hoitoa julkiselta sairaanhoidosta.

Kiitos

2

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,

      ilmaista julkisellakaan sektorilla ja koska kyseessä on työtapaturma, niin ensisijainen kustannusten korvaaja on kyllä se vakuutusyhtiö, eli sinne päin vain yhteyttä. Eli maksusitoumusta vak.yhtiöltä jos se katsoo aiheelliseksi sellaisen antaa.

      Miksi eivät maksaneet viime laskuja? Syyhän heidän oli pakko kertoa.

      Ja operaatioonhan tarvitset lääkärin lähetteen, keneltä sen pyydät? Oliko lähetteen kirjoittaja sama lääkäri noissa kummassakin operaatiossa?

      • anza86

        olin töissä Espanjassa minuun sovelletaan Espanjan lainsäädäntöä. Ilmeisesti Espanjassakin on lakisääteinen tapaturmavakuutus mutta tämä vakuutus, joka on osittain korvannut sairaanhoitokuluni, on ilmeisesti vapaaehtoinen vakuutus. Heiltä en ole koskaan saanut virallista maksusitoumusta. Olen ensin maksanut laskut itse ja sitten hakenut korvausta vakuutusyhtiöstä. Kun olin Pulssissa ja kysyin korvaavatko he hoidosta ja tutkimuksista aiheutuvat kustannukset he lupasivat korvata kaikki kohtuulliset kustannukset. Kun olin lähettänyt laskut ja kuitit maksuista heille he ilmoittivat että minun olisi pitänyt saada hoitoni julkiselta puolelta koska heidän mukaansa se on yhtä hyvää mutta edullisempaa. Aikaisemmin he eivät kehoittaneet minua siirtymään julkiselle sektorille. He ilmoittivat myös että he korvaisivat kuluistani vain sen verran kuin vastaavat toimenpiteet olisivat tulleet maksamaan julkisessa sairaanhoidossa. Voisihan tietysti olla että vakuutusyhtiö katsoisi kustannusteni olleen vastaavat julkiseen sairaanhoitoon verrattuna ja että he maksaisivat kaikki laskuni täysimääräisesti. Otin kuitenkin yhteyttä työnantajaan koska mielestäni vakuutusyhtiön toiminta oli epämääräistä. Vakuutusyhtiö on nimeltään Falck TravelCare ja olen asioinut Tukholman konttorin kanssa. Suomen konttorit eivät ilmeisesti hoida tälläisiä asioita. Odottelen vielä mitä Finnmatkoilla, tai paremminkin Fritidsresorilla, johon Finnmatkat kuuluu, on sanottavanaan. Heidän vastauksensa on vain mielestäni kestänyt liian kauan. Lääkäri sanoi että jos jalka ei kahden kuukauden kuluttua leikkauksesta ole paremmassa kunnossa niin ota uudestaan yhteyttä. Kohta on kulunut kolme kuukautta ja jalka on huonommassa kunnossa kuin ennen leikkausta. Lääkäri ei ollut sama noissa kummassakin operaatiossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe