Filmtown työehtosopimus

vuokraamon tyttö

Hei, onkos joku ollut Filmtownilla töissä? Olisin hakemassa ilta- ja viikonloppu töihin kyseiseen yritykseen. Eniten mua kiinnostaa millanen TES siellä on? Maksetaanko ilta, -launtailisiä? Millanen palkka muuten? Lueskelin nimittäin jotain kauhutarinoita videofirma Makuunin epäinhimillisestä työehtosopparista. Tosi vanhoja keskusteluja ja tietoja löysin kyllä vaan..

23

7361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hobla8f8

      Lauantailisiä ei oo eikä iltalisiä. Sunnuntaisin tuplapalkka. Palkka pari vuotta sitten oli noin 7.20 euroa mutta liekö jokusen sentin noussu.

      • kokemusta on

        Höpöhöpö. On lisät mut ne on ihan minimaalisen pieniä, sunnuntaisin tuplapalkka. Iltalisät esiteltiin mulle Filkkarin haastattelussa, ne oli samaa luokkaa mitä Makuunissa eli reilusti alle 1e/tunti. Alkupalkaksi tarjottiin kai 6,90€ joka olis noussu kolmen kuukauden jälkeen tohon 7,30€/h.

        Videofirmoilla on ihan oma "TES", (Filmtownissa ei vissiin ihan niin naurettava ku Makuunissa...) joka on kyllä kaukana mistään muusta tessistä. Ihan ok koulun ohella, ja kannattaa olla tarkkana sopparia tehdessä että mihin lupautuu. Jos lukee, että tarvittaessa töihin kutsuttava niin joidenkin mielestä tarkoittaa sitä, että sulle voi soittaa 24/7 ja käskeä potkujen/varoituksen uhalla töihin. Riippuu tietysti ihan pomosta :) Työ on kivaa jos on hyvä porukka, ihan perseestä jos on huono yhteishenki. Kaikkea kannattaa kokeilla, nytpähän tiedän minäkin mitä EN halua tehdä isona! :D


      • Harkitse tarkkaan
        kokemusta on kirjoitti:

        Höpöhöpö. On lisät mut ne on ihan minimaalisen pieniä, sunnuntaisin tuplapalkka. Iltalisät esiteltiin mulle Filkkarin haastattelussa, ne oli samaa luokkaa mitä Makuunissa eli reilusti alle 1e/tunti. Alkupalkaksi tarjottiin kai 6,90€ joka olis noussu kolmen kuukauden jälkeen tohon 7,30€/h.

        Videofirmoilla on ihan oma "TES", (Filmtownissa ei vissiin ihan niin naurettava ku Makuunissa...) joka on kyllä kaukana mistään muusta tessistä. Ihan ok koulun ohella, ja kannattaa olla tarkkana sopparia tehdessä että mihin lupautuu. Jos lukee, että tarvittaessa töihin kutsuttava niin joidenkin mielestä tarkoittaa sitä, että sulle voi soittaa 24/7 ja käskeä potkujen/varoituksen uhalla töihin. Riippuu tietysti ihan pomosta :) Työ on kivaa jos on hyvä porukka, ihan perseestä jos on huono yhteishenki. Kaikkea kannattaa kokeilla, nytpähän tiedän minäkin mitä EN halua tehdä isona! :D

        Ei ainakaan Filkkarille kannata missään nimessä mennä töihin! Noudattavat sitä samaa videovuokrausalan TESsiä joka on tehty työnantajien turvaamiseksi, ei suinkaan työntekijöiden oikeuksien varmistamiseksi. Ja jos menet sinne silti töihin niin älä anna niiden uskotella että saavat pitää koulutuksessa ilman palkkaa! Laki sanoo ettei saa! Mutta toisaalta en vielä tiedä kannattaako siitä päätään aukoa, itse siitä sanoin monta kertaa enkä lopettanut valittamista. Katsotaan saanko jatkaa firmassa :)
        Mutta lauantai- ja iltalisät kyllä on, vaikkakin pienet ja sunnuntaisin tuplapalkka. Noin 7 euroa on tuntipalkka myyjällä, harjoittelijalla alle 7. Eli opiskelija voi tienata messevät kaljarahat mutta kannattaa miettiä että onko sen arvosta jos joutuu monta iltaa viikosta olemaan 23.15 asti töissä, joskus pidempäänkin.


    • Muisku123321

      Ei kannata uskoa kaikkiin näihin kauhutarinoihin mitä kuulet. Tietenkin ne, joilla on jotain hampaan koloon jäänyt tai ei ole ollu tarpeeksi hyvä töissä, kirjottelee näitä negatiivisia tarinoita ihan vain mustamaalaakseen yrityksen. Itse olen tosiaan esimies töissä filmtownissa ja tähän mennessä kivoin työ missä olen ollut, valehtelematta. Palkka ei ole huima, mutta se ei mua haittaa. Olen ollut hennesillä myyjänä ja kassalla paremmalla palkalla, mutta henkisesti loppunut. Ei ollut sen arvoista.

      Lauantailisää ei makseta, iltalisää maksetaan ja sunnuntaina tosiaan se tuplapalkka. Palkkaa yritetään jatkuvasti korottaa, viimeksi n. kuukausi tai pari sitten tuli palkankorotus. Myyjillä alkupalkka taitaa olla nyt jotain 6,70-7,00 euroa tunnissa riippuen missä asut. Pk-seudulla vähän parempi palkka kuin muualla. Ja palkka nousee sitä mukaan kuinka kauan olet töissä.

      • öhö öhö

        Onpa alhainen palkka! En tiennyt, että tuollaisia palkkoja enää maksetaan nykyään.

        6,70!


      • mymmiiinä
        öhö öhö kirjoitti:

        Onpa alhainen palkka! En tiennyt, että tuollaisia palkkoja enää maksetaan nykyään.

        6,70!

        tottahan se


      • mymmiiinä
        mymmiiinä kirjoitti:

        tottahan se

        Kaikenlisäksi makuunissa on huomattavasti parempi palkka ja työehtosopimus!! Töissä olen Filmtownissa ollut enkä kyllä kenellekkään kyseistä paikkaa suosittele!!! Työkaverit oli nastoja, mutta ehdot ja palkka aivan hanurista!!


      • Kassaneito
        öhö öhö kirjoitti:

        Onpa alhainen palkka! En tiennyt, että tuollaisia palkkoja enää maksetaan nykyään.

        6,70!

        Täysin laitonta, yhteys PAM:iin ja palkka kuntoon (iltalisät yms)


    • Lp

      Taitaa olla joku ylemmän tahon heppu nyt puputtamassa paskaa (muiskuun viittaan) FT:n puolesta.

      Alipalkattu työpaikka jota en kyllä suosittele kenellekkään.
      Ja juuri sain kuulla, että makuunissa on nykyään aloituspalkka 7,50 mikä on yli 0,70€ parempi kin ftllä.. huh huh.. siellä on sentään edistytty edes hieman

    • Think Twice 2

      Joo voin kyllä sanoa että ei kannata... Olen itse ollu nyt kohta puoli vuotta töissä Film Townissa eikä kyllä enään maistu ollenkaan. Palkka on p**ka ja ajat on huonoja. Plus että harjottelu ajalla ei saa palkkaa, vaikka alkais siitä inittää... Joten jos saa jostain muualta töitä niin sinne siis! Vaikka tämä on vanha palsta, niin voin sanoa että asiat ei oo ollenkaan muttunu... ...

    • kukkuluuuuruuuuuuu

      FilmTownilla EI ole minkään kanssa työehtosopimusta. Eli saavat käytännössä maksaa palkkaa ihan mitä haluavat. Makuunilla sopimus PAM:n kanssa. Joten heillä palkanmaksu toimii kuten liitto vaatii...

    • kurkkuaan myötä täys

      ÄLÄ KOSKAAN MENE FILMTOWNILLE TÖIHIN !!! Palkkaus on älyttömän pieni, saat raataa niska limassa ja saat kuukaudessa tilillesi sen 500-700 euroa. Työkaverit ovat aina olleet mukavia, mutta ylempi taho... ihan pistää ihon kananlihalle. Filmtownia ei todellakaan kiinnosta työntekijöiden hyvinvointi PÄTKÄÄKÄÄN. Olen ollut 2 vuotta filkkarilla töissä, ja en muista yhtäkään työkaveria, joka olisi voinut hyvin työpaikallaan, tai tullut mielellään töihin. Parempi palkkaista ja viihtyisämpää työtä olisi jopa kala-altaan pesu!

    • Eihänkukaanoletäyd..

      Yllättäen ainoa Filmtownin puolestapuhuja onkin esimies.

      "Tietenkin ne, joilla on jotain hampaan koloon jäänyt tai ei ole ollu tarpeeksi hyvä töissä, kirjottelee näitä negatiivisia tarinoita ihan vain mustamaalaakseen yrityksen." (Muisku123321)

      Jostain syystä itseäni esimiehenä vähän huolestuttaisi, jos joka ainoalle työntekijälle olisi jäänyt jotain hampaan koloon yrityksessä työskentelystä. Voisin ehkä jopa olettaa, ihan vain ehkä, että jotain parannettavaa oikeasti olisi työoloissa/-ehdoissa : ) Esimerkiksi, jos on epäilyksiä, että tällainen mustamaalaus johtuu riittämättömästä osaamisesta, voisivatkohan esimiehet järjestää koulutuksen, jossa opastetaan, miten karkkipurkkeja jynssätään oikeaoppisesti? Tai mikä on oikea liina pölyjen pyyhkimistä varten, jotta tulos olisi tehokkain? Tärkeämpää ehkä vielä olisi kertoa, miten julisteita saa hakattua nastoilla betoniseinään. Se on minulle henkilökohtaisesti suurin haaste :)

      Mitä palkkaukseen tulee, minusta ainakin on oikeudenmukaista, että palkkamme on keskimäärin 80% siivoojan palkasta, koska työaikakin kuluu noin 80prosenttisesti siivoamiseen ja järjestelyyn :) Asiakaspalveluhan on lähinnä toissijainen työnkuva, jota tekisin vaikka ilmaiseksi.

    • ex-filmtown

      Positiiviset puolet;
      helpohko työ joka on aika paljon siivoamista ja viikonloppuisin aspailua
      useimmissa liikkeissä ollaan yksin vuorossa (pidin paljon)
      kivoja asiakkaita 99.9% ja yks mulkku vuoteen
      työporukka usein kiva ja samanhenkinen sekä liikkeen vastuuhenkilö ollut ymmärtäväinen kaikissa liikkeissä, joissa tuuraillut.

      Miinukset;
      -Aluepäällikkö-tasolla esimiestyö yksinkertaisen kusipäistä
      -Huonosti organisoitunut ketju
      -Oma tessi joka on aivan haista v****-meininkiä
      -PALKKAUS

      Ja hoidin työni superhyvin ja olin oma-alotteinen ja ahkera. Hakekaa mieluummin Makuuniin.

    • justasking

      Paljonko nykyään Film Townin viedovuokraamotyöntekijän tuntipalkka vuonna 2017?

      • suorstoistopalvelu

        Eiks karkkeja saa nykyään kaikista kaupoista ?


      • Melli1234

        Koeajan palkka 7,04€. Siitä nousee 4kk, vuoden, kahden vuoden jne. jälkeen. Ei huimaa.


    • IhanShittiä

      Tuolla olen ollut töissä nyt 2,5 vuotta ja ensimmäiset 5kk oli kivaa. Jokin aika sitten sain työelämäni toisen kirjallisen varoituksen. Molemmat varoitukset ovat tulleet Filmtownissa ja asiakaspalautteen perusteella. Minun näkökulmaani ei huomioitu asiassa millään tavalla.
      Jos ihan oikeasti joku haluaa videovuokraamoon duuniin, niin Makuuni on oikea paikka! Palkka ihan järkyttävää kuraa ja ylempi taho suojelee vain itseään – paskat työntekijöistä. Mikäli haluaa tuntea olonsa mahdollisimman arvottomaksi, sitten tämä on oikea paikka sinulle.

    • Anonyymi

      Mä hain just Filmtowniin työkkärin sivuilla olevan ilmoituksen johdosta. Oon toisessa firmassa duunissa ja määräaikaisuuden loppumisen takia haen uutta työpaikkaa.
      Filmtownilta tuli hylkyvastaus "valintamme ei osunut sinuun", vaikka työpaikkailmoitus roikkuu yhä te-toimiston sivuilla ties kuinka monetta päivää.

    • Anonyymi

      Olin itse myymälävastaavana ja edelleen, tänäkin päivänä, hallinto on aivan järkyttävän surkeaa. Tulin työhön toiveikkaalla ja motivoituneella asenteella. Alkukuukauden menivät hyvin mutta kaikki muuttui muutaman kuukauden sisällä. Aluepäällikkö soitteli jatkuvasti toruakseen, vapaa-ajalla sai tehdä jatkuvasti kaikennäköistä työasiaa ja olla puhelimessa kiinni, koko ketjun ja liikkeen viat sysättiin aina minun niskaan. Tein kaikkeni pysyäkseni ohjeistuksien ja käskyjen perässä. Alkoi niin vituttaa firman vilunkipeli vaakojen ja kilohintojen suhteen sekä asiakkaiden ja työntekijöiden kusetus. Uskalsin sanoa mielipiteitäni tiettyjen asioiden suhteen. Erittäin asiallisesti tottakai. Hetken päästä tuli potkut koeajalla ties mistä keksityistä syistä. Muutama päivä ennen koeajan loppua (6kk). Aluepäällikkö oli tälle kuuluisalle tj pomolle sanonut että heillä on tottelematon ja vastusteleva työntekijä ja potkut olisi paikallaan. Kaikista hulluinta on että tämä aluepäällikkö on firman työsuojeluvaltuutettu. Samat vakkarit pystyy jatkamaan työssä mutta työaikani aikana huomasin että he eivät ymmärrä oikeuksiaan ja antavat itsensä tulla poljetuiksi. Omien sanojensa mukaan pelkäävät myös potkuja. Sillä tavalla tuolla työpaikalla pärjää. Älkää hyvät ihmiset hakeko.

      • Anonyymi

        Nyt taisi vähän lipsahtaa värikynää juttuun ;) :D potkut ja työsuhteen purkaminen koeajalla ovat btw eri asioita keskenään :)


      • Anonyymi

        Itsekin olin myymäläpäällikkönä tässä firmassa ja voin jakaa kokemuksesi. Tuosta 24/7 päivystämisestä ei edes palkkaa suostuttu maksamaan, ennen kuin vedin lakimiehen mukaan. Sitten "Kustannustehokkaasti" olivat, äkäisin saatesanoin valmiita tästä maksamaan. Mulle eivät voineet potkuja antaa joten yrittivät käskeä irtisanoutumaan ja muutenkin alkoivat ihan satanen silmässä savustamaan mua ulos. Valehtelivat AVIlle työntekijöiden perehdyttämisestä väkivaltatilanteisiin, joten annoin sinne totuuden tätä törkeää valhetta tasapainottamaan. Työsuojeluvaltuutettua ei siis todellakaan kiinnosta hoitaa hommaansa. Ainakin kaksi kolmesta aluepäälliköstä on isoja kusipäitä ja toimitusjohtajalle asti pitää soittaa, että saa armahduksen lähteä kotiin jos sairastuu kesken työpäivän vatsatautiin:D


    • Anonyymi

      Helposti huonoin työpaikka missä olen ollut. Itse työ oli ihan mukavaa, mutta hallinnolla ei kiinnosta työntekijät lainkaan ja kaikki ohjeistaminenkin todella sekavaa. Lakien noudattaminenkaan ei tunnu kiinnostavan (mm. tj hävisi jutun oikeudessa laittoman työsopimuksen käytöstä jne). Aluepäällikkö oli kyllä yksi kieroimmista tyypeistä mihin työelämässä törmännyt ja toimi/toimii vielä työsuojeluvaltuutettuna vaikka ei missään nimessä saisi suuren eturistiriidan vuoksi. Kannattaa välttää paikkaa viimeiseen asti, niin työpaikkana kuin asiakkaana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe