sähkö

ödsgösögh

no en nyt suoraan sanoen tiedä mille palstalle tästä pitäs kirjotella...
Enkä oikein tiedä edes miten tän jutun kirjoitan että saisin edes tän kuullostamaan millään tavalla järkevältä, olen aina ollut huono selittämään niin että juttu ymmärretään. Eikä tää kummituksiinkaan liity.

Mutta koitetaan..
En tiedä mikä ihmeen ongelma mulla on kaikkien sähkölaitteiden kanssa.
Lamput poksahtelee, vaikka olen ne just vaihtanut. Saan jatkuvasti tietokoneet kaatumaan, mihin ei muut oikeestaan kykene. Ja töissä olen ainoa joka myös saa kassakoneet tilttaamaan, niistä vaan katoaa virrat välillä kun niitä näpyttelen.

Ja ihmeellisin asia on ollut se että kun tosiaan teen pelkkää yötyötä ja matkalla kotiin ajan aamuyöstä yhtä tien pätkää, niin tieteyssä kohdassa ne pari katulamppua aina sammahtaaa kohdalla kun ajan kotiin, ja muut kadun lamput jää palamaan, en aina aja samaan kellonaikaan, joten ei mistään ajastusjutusta voi olla kyse, eivätkä nää lamput välähtele.
Nyt sitten vihdoin vaihdoin työpaikkaa, ja ajan pikkasen eri reittiä, nyt taas yhden kadunkulman lamput napsahtavat päälle kun ajan ohitse ja tätä tapahtuu melkein joka kerta. En edelleenkään kellontarkasti aja samaan aikaan, se aina riippuu siitä miten saa töissä lopputyöt tehtyä ja jos jään vielä vähäksi aikaa istumaan ja juttelemaan muun henkilökunnan kanssa. Tätä on on jatkunut vuosia. Sama ilmiö toteutuu aika usein kun käyn koiran kanssa lenkillä, mutta tässä tapauksessa en voi puhua tiettyjen kohtien lampuista, vaan siitä että usein ne vaan särisee ja välkkyy kun kohdalle osun.

Niin unohdin myös mainita noista kodinkoneita. En tiedä johtuuko se etten osaa käyttää yksinkertaistakaan sähkölaitetta, olenko sitten niin blondi, mutta jatkuvasti käy sellasia juttuja etten saa niitä inahtamaankaan (ja KYLLÄ, töpseli ON seinässä) Ja kun valitan siitä miehelleni ja hän koittaa samalla tavalla, ongelmia ei ole. Onko mulla vaan huono tuuri, vai mitä ihmettä tämä on? Mut noiden muutamien katuvalojen syttymiset ja sammumiset on outoja. Ja kun sitä ei satu sillon tällön vaan todella usein, ja jostain hassusta syystä olen niihin käynyt kiinnittämään huomiota.

Voi sitsi että mä kuullostan TYHMÄLTÄ! En ole ilenny tästä sanoa kellekkään, kun tää koko homma tuntuu niin kaukaa haetulta ja selittelyltä. Sanokaa nyt joku että mä ihan oikeesti ylireagoin tai jotain vastaavaa.
Sori. Mutta en vaan ymmärrä tätä huonoa tuuria näitten sähkölaitteiden kanssa.

63

7072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkönsiirto

      Venäjän metsäpaloista on tullut tänä kesänä nokihiukkasia. Voi ajatella, että hiukkaset ovat varautuneet sähköisesti. Heinolan kilpasaunassa kylpijät ehkä laskeutuivat lauteilta ja märkä iho johti varauksen purkautumiseen maahan. Yleisöllä oli mukanaan matkapuhelimia, joiden sähköisyys aloitti tapahtumaketjun. Huviveneen palo ja säiliöauton letkun irrotuksesta syntynyt palo voivat olla seurausta samasta ilmiöstä. Kysyjällä saattaa olla kohonnut suolan haihdutus, jolloin suolahiukkaset toimivat sähkönsiirtäjinä.

    • Kävelevä ex-oikkari

      Joskus n.20v. sitten olin teini-ikäinen. Mä aina vitsailin siitä, et mä olen kuljeskeleva oikosulku. Lamput poksui jatkuvasti. Eli meillä oli kotona sellainen pitkänmallinen eteinen. Kun minä kävelin lampun alta, niin POKS. Hitto kun se aina säikäytti. Kaikki sähkölaitteet temppuili mulle tosi raivostuttavasti. Sama jatkui jopa silloinkin kun aikanaan muutin omaan asuntoon. Eteisen valo räjähti tuon tuostakin, kun sen sytytin. Sen verran tiheää niitä lamppuja meni, et jätettiin joskus uusi lamppu laittamatta, kun se olis hajonnut kuitenkin. Lamppujen poksuminen loppui vanhempieni talossa, kun muutin sieltä pois. Ensimmäisen asuntoni tilannetta en tiedä, kun en ole siitä voinut jälkikäteen kysyä.

      Nykyään lamput kestää käyttöä ihan normaalisti ja sähkölaitteet myös. Voi olla ohimenevä juttu siis. Muutakin outoa tosin sattui aina vuoteen 2005, jolloin muutimme nykyiseen asuntoomme. Täällä on kaikki onneksi ok. :o)

    • _sähkömies

      antaisit jonkin sähköalan ammattilaisen tutkia ilmiötä
      valvotuissa oloissa. Jos poksahtelu niissäkin jatkuu,
      suoritettaisiin entistä tarkempia tutkimuksia ja sinusta
      saattaisi tulla ensimmäinen henkilö maailmassa, jonka
      yhteydessä tapahtuva "kummittelu" tulisi tieteellisesti
      todistettua.

    • Muitakin on

      Olen kuullut ihmisistä, joille kyseisiä juttuja tapahtuu. Etenkin noita lamppujen poksahtelemisia ja katulamppujen syttymisiä/sammumisia. Joillekin käy myös niin, etteivät voi pitää rannekelloa ollenkaan kun ne lakkaavat aina toimimasta.

      En tiedä, mikä ilmiön aiheuttaa, mutta et ole asian kanssa yksin.

      • deme

        minulla on tuttava (jota en tosin ole tavannut vuosiin), jolle sattui samaa. Vaikuttavinta oli tuo katulamppujen sammuminen. Hänellä oli sellainen teoria, että ilmiö olisi yhteydessä ihmisen tunne-energiaan. Eli tarvitaan voimakas tunnelataus, että tuollaista tapahtuu.
        Tuo teoria jäi mieleeni ja olen kahdesti saanut sille "todisteita". Molemmissa tapauksissa oli kyse surutalosta. Kodinkoneita rikkoutui molemmissa paikoissa. Voi tietysti olla sattumaakin, mutta
        aika ontuvalta sellainenkin selitys kuulostaa.
        Toinen seikka, mikä tuntuisi myös vaikuttavan, on vastemielisyys tekniikkaa kohtaan (tunnetilahan siinäkin on kysymyksessä). Tästä on itsellänikin aika huvittavia esimerkkejä: kun tietty henkilö saapuu kokoustilaan, tekniset laitteet menevät "epäkuntoon".

        Teet viisaasti, aloittaja, kun kerrot kokemuksistasi täällä. Itse erehdyin kerran puhumaan sähköyliherkkyydestäni tutulle lääkärille ja hän sanoi melko suoraan, että liikun alueella, jota ei enää pidetä "normaalina". Hän kyllä lievensi myöhemmin mielipidettään - Ruotsissa sähköyliherkkyys luetaan jo "virallisen" tautiluokituksen piiriin, mielestäni. En tiedä, liittyisivätkö omat kokemuksesi jotenkin sähköyliherkkyyteen. Oma sähköyliherkkyyteni ei ole häiritsevää, eikä minulla ole ollut vastaavia kokemuksia omasi kanssa, mutta arvelen, että voit hyvinkin löytää samaa kokeneita.

        Ei muuta kuin tsemppiä. Taidat olla aika ainutlaatuinen yksilö!


      • äippä......

        En ole koskaan pystynyt pitämään rannekelloa ranteessa,koska siinä se kulkee näyttää mtä sattuu,pöydällä ollessaan se pysyy ihan ajassaan.tuota ilmiötä on selitetty jonkinlaisella magneettikentällä.tetysti nuo sähkölaitteet,tietok ym. voi seota helpommin tuon kentän ansiosta en tiedä.


      • asah
        deme kirjoitti:

        minulla on tuttava (jota en tosin ole tavannut vuosiin), jolle sattui samaa. Vaikuttavinta oli tuo katulamppujen sammuminen. Hänellä oli sellainen teoria, että ilmiö olisi yhteydessä ihmisen tunne-energiaan. Eli tarvitaan voimakas tunnelataus, että tuollaista tapahtuu.
        Tuo teoria jäi mieleeni ja olen kahdesti saanut sille "todisteita". Molemmissa tapauksissa oli kyse surutalosta. Kodinkoneita rikkoutui molemmissa paikoissa. Voi tietysti olla sattumaakin, mutta
        aika ontuvalta sellainenkin selitys kuulostaa.
        Toinen seikka, mikä tuntuisi myös vaikuttavan, on vastemielisyys tekniikkaa kohtaan (tunnetilahan siinäkin on kysymyksessä). Tästä on itsellänikin aika huvittavia esimerkkejä: kun tietty henkilö saapuu kokoustilaan, tekniset laitteet menevät "epäkuntoon".

        Teet viisaasti, aloittaja, kun kerrot kokemuksistasi täällä. Itse erehdyin kerran puhumaan sähköyliherkkyydestäni tutulle lääkärille ja hän sanoi melko suoraan, että liikun alueella, jota ei enää pidetä "normaalina". Hän kyllä lievensi myöhemmin mielipidettään - Ruotsissa sähköyliherkkyys luetaan jo "virallisen" tautiluokituksen piiriin, mielestäni. En tiedä, liittyisivätkö omat kokemuksesi jotenkin sähköyliherkkyyteen. Oma sähköyliherkkyyteni ei ole häiritsevää, eikä minulla ole ollut vastaavia kokemuksia omasi kanssa, mutta arvelen, että voit hyvinkin löytää samaa kokeneita.

        Ei muuta kuin tsemppiä. Taidat olla aika ainutlaatuinen yksilö!

        Minä myös poksauttelen lamppuja...ja usein juuri, kun olen vihainen...saatan olla jostain todella tuohtunut ja jopa kiroilla ja silloin lamput usein poksuvat.

        Muut perheenjäsenet eivät paukuttele lamppuja...ainoastaan minä. Olen huomannut tämän jo vuosiavuosia sitten.


    • mittaus123

      Mites oletko mitannut varaustasi yleismittarilla?

    • sähköinen-69

      ...käy noin välillä. Minulla kylläkin on todettu sydämessä ylimääräinen sähköjohdin. Meillä kaikillahan on sydämessä sähköjohtimet, sydänhän toimii sähköimbulssien ansioiosta ja jos sydän pysähtyy sitä voidaan yrittää käynnistää sähköisesti.
      Minunkin kohdalla radio läy surisemaan ikäänkuin asema ei ole kohdallaan ja jos pidän anteenista kiinni surina lakkaa, lapseni ovat kokeilleet samaa, mutta heidän kohdalla näin ei käy. Annan myös tavallista enemmän sähköiskuja esim. kätellessä.
      Katulamput sammuu kohdallani ja taas syttyyy kun olen riittävän kaukana. Eteisen valo kotonani saattaa sammua kuin se poksahtaisi rikki ( energialamppu) ja kun nykäisen varjostinta se syttyy palamaan. Johdot ja liitäntä on tarkastettu sielä ei ole vikaa.
      Näitä juttuja riittää pilvin pimein kohdallani. Tiedoksi vaan ettet ole ainoa sähköinen kaveri. :)

      • ...

        Niin ja epilepsiahan on aivojen sähköisen toiminnan häiriö joten kyllä meissä virtaa ihan varmana kellä enemmän kellä vähemmän


    • lomallako latautunut

      maagista ajattelua. mutta mulle tuli mieleeni, että ehkä jumala koettaa havahduttaa sinut erilaisin merkein.
      itse vaikutan paljon telkkariin jotenkin että kun oon lähellä niin se saattaa kakoa ja säristä.. kuva pätkii. tämä tietty antennin vaikutuksesta ja on yleisesti tuttu ilmiö.

      outo sattuma on mun mielipide

      joo joku ehdotti tutkimuksia valvotusti.. todistajia asialle. heh heh..eihän silloin mitään tapahdu jos joku näkee mutta hänen poistuttuaan ilmiöt jatkuu. toisekseen ne avaisi sut kuin jäniksen tieteen nimissä.

      ja ehkä paranoidinen skitsofrenia on puhkeamassa :/

      • silloin tällöin.

        no tietenkin olen. kierroksen rajoitin.


    • just silleen

      ei sua mikään vaivaa .OOT VAIN UUS AVUTON

    • hsuiy

      Olet todennäköisesti oikea rotu blondi. Oleppa ylpeä rodustasi.

    • pöööööööööööööööö

      Noista muista nyt en niin tiedä, mutta katulamppujen sammuminen kohdalla on ihan normaalia. Se johtuu maan tärähtelemisestä, myös kävellessä. Itsellenikin kyseinen ilmiö on jokapäiväinen. Siinä ei siis ole mitään "maagista".

      Muut jutut voisi ehkä selittää sillä, että itse olet alkanut kiinnittää tietyntyyppisiin tapahtumiin huomiota, jolloin vaikuttaisi siltä, että niitä myös sattuu enemmän kuin muille. Itsestänikin tuntuu välillä, että minulla on jokin omituinen "karma" sähkölaitteiden (tulostimet töissä, radio jne.) suhteen, mutta uskoisin oikeasti, että kyse on sattumasta. Ja siis siitä, että kun lyhyen ajan sisällä tapahtuu muutama kummallisuus, niihin alkaa myös kiinnittää huomiota eri tavalla. Tällöin tuntuu, että "koko ajan" tapahtuu jotain pientä omituista.

    • Kipinä-Kalle

      Hauskaa että näitä sähköisiä ihmisiä on siis muitakin...
      Olen noin viisikymppinen miehenköriläs ja minulla sattuu kyseinen ilmiö useimmiten katulamppujen tai tietokoneiden kanssa.
      Iltakävelyillä katuvalot sammuu ja syttyy aina välillä ja ennätys on 21 sammunutta katulamppua yhden ja saman viiden kilometrin kävelyreissun aikana. Ei tarvitse kuin kävellä niiden ohitse niin ne alkavat sekoilla.
      Toinen juttu on sitten tietokoneet (pöytämalliset), jotka menevät epäkuntoon varsinkin erilaisissa julkisissa paikoissa kuten posteissa, pankeissa, kirjastoissa, kauppojen kassoilla jne. silloin kun niitä kayttävät eri henkilöt kuin minä. Tapanani on sanoa selaisessa tilanteessa että "odotahan kun seuraava asiakas tulee kohdalle, niin koneesi toimii taas normaanlisti" ja niin tapahtuukin. Myös monet ihmiset ovat saneet minusta sähköiskuja kätellessään minua. Kysymys ei ole tavallisesta staattisesta sähköstä.
      Olen huomannut että suihkussa tai uimassa käyminen auttaa asiassa (maadoittaa sähköisyyttä ja magneettikenttää), samoin jonkun suuren puun halaaminen metsässä. Sisarellani sattuu samantapaisia ilmiöitä, joten ehkäpä se on jonkinlainen "sukuvika". Suvussani on kyllä ollut monen sukupolven ajan ammattisähkömiehiä, mutta en usko sen silti olevan mikään perinnöllinen ja geneettinen asia.

      • Electric Lady

        Ihan suoraan minun elämästäni, sanasta sanaan! Joskus on ollut naurussa pitelemistä kun esim. kaupan kassat tilttailevat kohdallani - etenkin jos olen pahalla päällä, en tiedä miksi juuri se vaikuttaa. Kaupassa on muutenkin hankalaa: ostoskärryjä en voi lainkaan lykkiä kun saan niistä koko ajan sähköiskuja. Ihmeellinen ominaisuus tämä kyllä on, huvittava mutta joskus aika harmittavakin (tietokoneet).
        Tsemppiä kohtalotoverille!


    • on inhottava piirre ihmisessä. Viimeksi kun katsoin täällä oli ykkös-topickina ihminen kuka väitti, ettei käy ikinä vessassa vaikka syö 4x enemmän kuin muut. Voi teitä.

    • x

      Katso "ripley's belive or not" kirjasta (2010). Siellä on mainintaa vastaavista tapauksia maailmalta. On ihmisiä jotka ovat hyvin sähköisiä eikä sitä ole pystytty todistamaan että mistä se johtuu. Jossakin yhdysvalloissa on vastaava henkilö joka kaataa kaikki sähkölaittet vain olemalla samassa huoneessa. Ja on sitten henkilöitä jotka koskettavat vain lampun molempia napoja niin se alkaa palamaan ihan kun siinä olisi sähköä. Kokeile jos sekin onnistuu jollakin 25w lampulla niin sinussa on sitten valtava sähkövaraus, joka selittää kaatumiset ja lampun palaamisen samoin myös miksi joku lamppu sammuu kun kävelee sen ali. Jos en väärin arvaa niin jos menet lähelle kompassia niin sen pitäisi alkaa pyörimään ympyrää tai sitten osoittaa aina sua. :-)

    • Mulla on tämmöisiä kokemuksia...olen saanut aikoinaan hiustenkuivaimesta kunnon sähköiskun, se vain "räjähti" mun käsiin ja sit sähkö jäi mun sisälle kulkemaan, mut ei onnex kuitenkaan mennyt ristiin nii et ois menny sydämeen.olin hetken sydän tarkkailussa ja kaikki ok. sitten kun katkaisin käteni tässä jokin aika sit ja se on korjattu "metalli levyillä ja muttereilla", niin mulle on alkanu tulla sähköiskuja vähän kaikesta ja semmoinen hirmuinen pieni kihelmöinti kropassa aina ku oon vaikka tietokoneen ääressä. kesällä myös sain kaverin koneen jumiin ja mulle tuli ihan hirvee olo kroppaan ja pelkäsin, et taasko mennään sairaalaan, mut ohi se meni. sit välttelin aikani sähkölaitteita ja pidin itseäni ihan hulluna. koirieni trimmauskoneesta myös on jääny sähköä mun käteen kulkemaan ja se tuntuu niin hirveeltä. osaiskohan kukaan lääkäri tulkita mun oireita. =/

      • Oireesi kuulostavat aika paljon sähköallergialta, joka on aivan diagnosoitu oireyhtymä. Luulen, ettei siihen ole juurikaan hoitoa, mutta kannattaa mielestäni käydä lääkärillä varmistamassa. Tsemppiä sinulle!


      • värähtely
        pirilittan kirjoitti:

        Oireesi kuulostavat aika paljon sähköallergialta, joka on aivan diagnosoitu oireyhtymä. Luulen, ettei siihen ole juurikaan hoitoa, mutta kannattaa mielestäni käydä lääkärillä varmistamassa. Tsemppiä sinulle!

        Minulla on serkku, joka ei siedä olla sähkölaitteiden lähellä. Tauti on tutkittu hänellä ruotsissa.
        Itse tulen hirveän kipeäksi tietokoneella jos istun puoli tuntia, olen ihan kipee. Autossa olo tekee kipeäksi, kännykkään jos puhun pitkään, sama juttu. Ennen ukonilmaa olen kipeä, kuivat ilmat ovat ihan kauheita, kova pakkanen, idän tuuli. Varmaan se johtuu jostakin elimistön koostumuksesta. Värähtelyähän tämä elämä on. Pehmyt järvivesi rentouttaa tämän jännityksen. Minulla myös tietokoneen tulostin sanoo sangen usein sopimuksen irti. Olen saanut sähköiskun kierrevatkaimesta ja pölynimurista. Ainakin verenkoostumus on minulla sellainen, että olen oikein itikka- ja punkki-imuri. Minua ne syö metsässä, muita ei. Tähän asiaan mitenkään liittymättä myös luku 13 esiintyy hirveän usein, tai kiinnitän siihen huomiota, tahdoin tai en. Vaikka miten koetan olla huomioimatta asiaa, tulee luku elävässä elämässä liian usein esiin. Näitä kummajaisia on meillä elämässä. Ihan hyvä, että joku niistä puhuu ääneen, saa vertaistukea.


    • kruebdhe

      minunki kohdalla katulamput sammuilevat,mutta kun ne vilkuttelee pitkin yötä niin ainahan ne jonkun henkilön kohdalla sammuu,osta airamin hehkulamppuja niin kestää vähän paremmin.

    • ******

      sammui noita katuvaloja pitkällä pätkällä, joka ilta kun töistä tuli ja jos aamuksi menin niin aamulla, väliin syttyivät ja taas kohta sammuivat, sitä oli n. kilometrin matkalla, autolla liikuin. Mutta joo, osa vaan ei osaa käyttää laitteita tai sitten painaa virtanappeja vahingossa. Lamppuja räjähtelee silloin tällöin, uudetkin lamput joskus kirkastuvat ja sammuvat saman tien ja sulake palaa jne. eli ovat susia jo syntyessään.

    • 36

      Ongelmaan on helppo ratkaisu. Ei muuta kun tv ryhmä paikalle ja ole miljonääri.

    • "Hannu Hanhi"

      Olen itse kokenut vastaavaa, mutta en ihan noin laajassa mittakaavassa. Tietokoneen saan kaatumaan helposti, mutta olen alkanut selittämään sitä niin, että olen liian kiireinen enkä jaksa odottaa latautumisia tms.
      Kodinkoneille ja laitteille on usein käynyt niin että en saa niitä käyntiin, mutta joku toinen saa. Töissäkin kävi joskus niin ja se jos mikä oli noloa.
      Tuo katulamppu juttukin on sattunut kohdalleni. Ajoin aamulla pyörällä aina samaa kautta töihin ja aina ne saman risteyksen lamput sammuivat kohdallani (muut lamput paloivat). En ole koskaan huomannut muiden lamppujen sammuilevan. Kotona olen aina minä joka saa eteisen lamput menemään rikki ja aina silloin kun vähiten sitä odottaisi. Kaupassa otan aina sen kassan, joka soittelee muille osastoille tai poistuu punnitsemaan jotain.. Harvoin onnistun missään, niin että olisin siitä iloinen. Osaan odottaa epäonnistumista, onneksi en aina epäonnistu. Olen kallistunut siihen luuloon, että minä olen huonotuurinen ja kärsimätön.

      • Voltti-Vieno

        Hmm,ehkä pyöräni täytynee maadoittaa?


    • Louana

      Itselläni vähän samantyyppinen ongelma, tosin lähinnä tietokoneiden ja muiden sähkölaitteiden kanssa. en edes oikeasti ole mikään tumpelo, vaan vaikka olen nainen, en ikinä pyydä miestä apuun esimerkiksi uutta laitetta ensi kertaa kytkettäessä. Tietokoneiden ensiasennuksetkin on aina mennyt ihan ok.

      Kuitenkin tietokoneet temppuilevat minulle ihan ihme tilanteissa. Mieheni mielestä MINUN tietokoneeni on loistokone, itse taas hermostun vähintään kerran päivässä kun kone sammuu itsestään, hiiri lakkaa toimimasta tms. Sama ongelma toistuu mm. television, dvd-soittimen, puhelimen, ps3:n ja jopa television kaukosäätimen kohdalla

      (esim. olen juuri vaihtanut patterit, säädin ei ota siitä huolimatta minkäänlaista signaalia ja menen huutamaan miehelle, että taasko ne tyhjät patterit on heitetty uusien sekaan. mies tulee kokeilemaan ja kanava vaihtuu ilman että mies edes ravistaa kaukosäädintä).

      Meillä kulkee suvussa (ainakin neljässä polvessa, yht. ainakin 10 hengellä) tuo jonkun mainitsema ylimääräinen sähkönjohdin sydämessä. Itselläni en tiedä onko, mutta mm. isälläni ja veljelläni se on, samoin isäni äidillä.

      Hassua on se, että kun koulussa käytiin läpi radioaktiivisia aineita ja opettaja haki säteilymittarin varastosta näyttääkseen sitä meille, hän joutui kulkemaan mittarin kanssa ohitseni ja mittari alkoi huutaa kuin tuomiopäivänä. Sitäkään ei sen kummemmin tutkittu, vaikka opettajan ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. Ympärilläni kun ei istunut ketään muuta, vaan istuin yksin takimmaisessa pulpetissa tultuani myöhässä tunnille.

      Olen myös saanut elämäni aikana kolme kertaa pienen salamaniskun. Kaksi kertaa pyöräillessä ja kerran ukkosella lattialla maatessani (luin lehteä). Ensimmäisellä kerralla salama iski taakseni tielle, sain jalkoihini pieniä punaisia rakkuloita jotka kirvelivät kuin palovammat.
      Toisella kerralla sain iskun käsieni kautta, kun peukalonhankani osuivat sarvien metalliosiin, tuloksena jälleen palovamma. Kolmannella kerralla en saanut palovammoja, eikä salama silloinkaan iskenyt suoraan minuun vaan aivan vieressäni olleeseen tv:n digiboksiin, joka oli unohtunut irrottaa seinästä. Kuitenkin lattiaan osuneisiin käsiini syntyi pyöreät punaiset jäljet, joita kutisi aivan armottomasti.

      Ennen ukkosta saan aina voimakkaan migreenikohtauksen ja käsivarteni alkavat kutista sähköisesti (kuin olisin hangannut niitä villapaitaa vasten). Saan herkästi "napsuja" esim autosta, ostoskärryistä, kaupan metallikoreista joissa esim vaatteita ja kenkiä on esillä, tms. Saan myös herkästi huonon olon, jos lähelläni on useita sähkölaitteita.

      En myöskään voi maata kyljelläni selkä mieheni rintaa vasten (minulla on todettu mm. sydämen vajaalyöntisyyttä, rytmihäiriötä ja liikalyöntejä), koska oma sydämeni pyrkii samaan tahtiin mieheni sydämen kanssa, ja saan voimakkaita rytmihäiriö-oireita.

      Epäilen että minulla on myös tuo ylimääräinen sähkönjohdin kuten puolella sukulaisistani, mutta tutkimuksiin en ole vielä päässyt muuten kuin rytmihäiriön tms. osalta.

      Jännä huomata, miten yhä suurempi osa ihmisistä on "sähköallergikkoja", joko oikeasti allergisia, tai muuten sähköstä oireilevia. Kuinkahan kauan kuluu aikaa, ennenkuin osa ihmisistä joutuu siirtymään kokonaan sähköttömiin yhdyskuntiin?

    • Neropatti88..

      Olen katsonut tuosta dokumentin. Kerran johonkin tyyppin iski salama ja siihen jäi jotain sähkövarauksia tai jotain, tällöin koneet kaatui ja lamput posahteli tyypin ympärillä. Tosi friikkiä mutta vaikuttaa ihan mahdolliselta.

    • Kipinä-Kalle

      Aikaisempaan sähköiseen tosikertomukseen voisin lisätä vielä yhden hyvänkin puolen, joka tässä sähköisyydessäni on vuosien varrella tullut ilmi. Nimittäin sellaisen että olen jollain tavalla oppinut suuntaamaan tahdon voimallani tuota sähköenergiaa ja naisystäväni ovat saaneet aivan hirmuisen hurjia orgasmeja kun olen antanut sähköni virrata vapaasti seksuaalisessa kanssakäymisessä. Silloin tällöin heidän nautintokirkumisensa on ollut niin voimallista että olen pelännyt naapurien kutsuvan poliisit paikalle.

      • kattikattelus

        Minulla taas tapahtuu sellaista että keskellä yötä herään siihen kun tietokoneeni aukeaa vaikka olen sen sammuttanut. Aluksi olin ihmeissäni että mitä ihmettä? Nykyisin otan jo valmiiksi illalla sähköpiuhan pois siltä varalta. Ompa myös radio aeunnut keskellä yötä vaikka en ole sitä avannut. Myös ovikelloni soi öisin aika usein.
        Soiton ääni vaihtelee vienosta helähdyksestä kiukkuiseen kilahdukseen. Olen jo jo niin tottunut kaikkeen että käännän vain kylkeä sängyssäni. Tosin olen kyllä miettinyt monta kertaa minkä takia minut herätetään mutta se asia ei ole minulle selvinnyt. Olen erittäin herkkä sekä intuitiiivinen ihminen. En ole arka enkä pelokas. jalat ovat maassa mutta uskon kaikenlaista voivan tapahtua joille ei löydy selitystä.


    • moi vaan!

      No ite en usko että mistään kummittelusta johtuu ainakaan. Oon huomannut että jos olen huonolla tuulella, tai stressaan jotain sähkölaitteet sekoavat heti läheisyydessäni. esim. lamput palavat, kun sytytän ne. ( Olenkin oppinut välttelemään tätä vihaisena, tai sressaantuneena. Ei jaksa niitä jatkuvasti vaihdella. )Tietokone ei välttämättä lähde päälle ollenkaan, vaikka vikaa ei olisi. Jonkun ajan päästä toimii niin kuin mitään ei olisi ollutkaan.

      Pahin oli kun läheiseni kuoli, koko asunnon valot paloivat parin päivän sisällä, vaikka ei ollut kauankaan kun olin osaan vaihtanut polttimon. Tietokone ei toiminut, eikä digiboksi...Eräs valo, joka ei toiminut kahteen viikkoon, alkoi toimimaan jotenkin kummallisesti parin viikon päästä, muut olivat palaneet.
      Oon saanut jo erään täydellisen skeptikon uskomaan tähän ns. kykyyni. :)
      Itse olen sitä koittanut jopa harjoittaa, keskittymällä esimerkiksi johonkin laitteeseen, ja koittanut saada sen sekoamaan, tai lampun palamaan. Oon huomannut, että esimerkiksi lamppu palaa melko pian tämän jälkeen, joskus muutaman sekunnin päästä, ilman että kosken mihinkään. Joskus vasta seuraavana päivänä, tietokoneen näytön olen saanut välkkymään voimakkaasti.
      Jos teet tätä silloin tällöin, keskityt johonkin asiaan niin nämä "ilmiöt" tavallaan rauhoittuvat...Ehkä se on sidoksissa johonkin ihmisen energiaan, en minä tiedä.
      Uskon kuitenkin enemmän tieteelliseen selitykseen kuin paranormaaliin. :)

      Maagista ajattelua sanoi joku....Sama kävi itselläni alussa mielessä, että ei tämä mitään ole.
      Unohdin asian joksikin aikaan, kunnes tämä laitteiden sekoilu ja valojen palaminen melkein saivat minut hermoromahduksen partaalle!
      Ja sen alkoi jo huomata melkein muutkin, että tätä tapahtuu vain läsnäollessani...

      Työpaikallekin kutsuttu pari kertaa jo sähkömies, kun aina mun ollessa siellä tekemässä duunia, laitteet oudosti sekoaa. Se oli sellainen työpaikka, että oon ollut siellä pari kertaa, ja siinä oli melkein vuosi väliäkin. Silloin ei ollut ongelmia kuulemma. Katulappujen sekoilut ovat kans tuttua, kerran pimeni melkein koko kadunpätkä aina siihen asti missä seisoin, enkä tiedä vieläkään johtuiko SE tapaus minusta vai jostain muusta, mutta samaan aikaan riitelin erään henkilän kanssa tien varressa. Sen kuitenkin vielä pistäisin sattuman piikkiin. En jotenkin usko, että voisin vaikuttaa niin moneen lamppuun kerralla.

      Ärsyttää vain kun kukaan tällä hetkellä elämässäni oleva henkilö ei usko. :(
      Olenkin hyväksynyt, että tämä on oma salaisuuteni, josta tietää lisäkseni enää yksi henkilö.
      Ihmiset kun keksivät mitä oudoimpia selityksiä ilmiöille, mitä ei tiede vielä tunne, ja vaikka saisivatkin todisteita, kieltävät silti hetken päästä koko homman...

      Eipä tästä jutusta ole ollut itselleni kuin hitosti harmia.

      p.s. Jossain tämä on liitetty psykokinesiaan, joka on samaa kuin telekinesia...Itse suhtaudun näihin vähän varauksella, mutta katsoppas googlesta, jos löytyis. :)

    • tottasevaanon

      Ihmisessä on totaalista voimaa vaikka monikaan ei tuota osaa mitenkään hallita. Jokatapauksessa kyse on sähkömagneettisesta tai siihen verrattavissa olevasta latauksesta, jota et kykene hallitsemaan (todennäköisesti et edes tiedosta sitä) mutta se rikkoo laitteet.

      Itse olen törmännyt vastaaviin outouksiin ja asiaa jo parikymmentä vuotta seuranneena olen sulkenut pois kaikki hallusinaatiot, kuvitelmat, ym. - asiat vaan tapahtuu niinkuin sen lopuksi näkee vaikka siihen ei järkevää selitystä löydykään.


      Testaappa tuota asiaa kaikessa rauhassa vaikka valonhimmentäjän ollessa aktiivinen (lamppu palaa himmeesti). Jos keskityt tuohon lamppuun.. siis vain katselet sitä, niin kirkastuuko selkeesti tuo valaistus. Asiaa voit sitten dokumentoida ottamalla tapahtumasta videokuvaa, jotta jää ne kuvitelmat pois :)

    • outoa on

      Ei ole läheskään noin vahvana, mutta joskus tietokone ja tulostin sekoaa joskus ja lamput poksahtelevat tai vipattavat kanssa välillä tavallisesti silloin, kun on voimakkaampi stressi päällä. Se sitten nostattaa sitä stressiä entisestään.

      Sekin on jännä, kun koskee jotain sähkölaitetta, miten tuntee sen sähkön siinä, tavallisesti voimakkaiten jollain metallipinnalla. Siitä tosin tulee nivelet kipeiksi, jos pitempään pitää kättä siinä. Olen pyytänyt muitakin kokeilemaan, että tuntevatko sen sähkön, mutta eivät tunne mitään. Ja pistorasiat on kyllä maadoitettu, että se vähän huvittaa. Lisäksi aina ennen kovan ukkosen tuloa tulee hillitön päänsärky.

      Toisaalta jotkuthan uskovat, että kummitukset ovat energiaa. Jospa kummituksista tehdään sähköä.

      • on.

        Vilkas mielikuvitus,silloin voi kuvitella ja uskoa,että kaikki ympärillä tapahtuva johtuukin läsnäolostani. Samansuuntaisia hörhöjä on ollut jo vuosisatoja ja siksipä onkin tehty ihan tieteellisiä testejä tällaisista ihmisistä ja aina ne on todettu paikkansa pitämättömiksi. Joten sinunkin oikosulkuteoriasi on vain sinun omaa mielikuvituksen tuotetta.


      • Juuso1111
        on. kirjoitti:

        Vilkas mielikuvitus,silloin voi kuvitella ja uskoa,että kaikki ympärillä tapahtuva johtuukin läsnäolostani. Samansuuntaisia hörhöjä on ollut jo vuosisatoja ja siksipä onkin tehty ihan tieteellisiä testejä tällaisista ihmisistä ja aina ne on todettu paikkansa pitämättömiksi. Joten sinunkin oikosulkuteoriasi on vain sinun omaa mielikuvituksen tuotetta.

        Jos viesti olisi totta, asia olisi sensaatio ja olisi helppo saada toimittajat paikalle. Sitten henkilö pääsisi historiaan ja tutkijat ympäri maailman ryntäisivät paikalle.

        Todellisuudessa näin ei tapahdu, eli viesti on puuta heinää.


      • ylivarautunut
        Juuso1111 kirjoitti:

        Jos viesti olisi totta, asia olisi sensaatio ja olisi helppo saada toimittajat paikalle. Sitten henkilö pääsisi historiaan ja tutkijat ympäri maailman ryntäisivät paikalle.

        Todellisuudessa näin ei tapahdu, eli viesti on puuta heinää.

        Toimittajat eivät ryntää paikalla koska tämä on niin yleistä, ja tästä sähkökenttä ongelmasta/"kyvystä" ei ole kenellekkään hyötyä rahallisesti tai jotenkin muuten.

        Staattisesta sähköstä herkät sähkölaitteet hajoavat kun niitä kostkettaa, ja varmasti tapahtuu herkemmim voimakkaampia reaktioita kun kyseessä on henkilö jolla on normaalia suurempi sähkövaraus kehossaan.


    • Mikä ihme sun on

      kuulosta tyhmältä,.......................

      • puupeukalo

        saada puretuksi oikosulut tukkasi alta.


    • TSÄH!

      Oikeaan suuntaan ainakin palstan valitsit, ehkä paranormaali yleispalsta olisi ollut parempi..

      No, täällä on myös sähköinen ihminen. Lataustani on mitattu yleismittareilla, minua on sorkittu antureilla monesti, luvut samat kuin muilla. Sydän on tutkittu monesti (EKG), aivot on viipalekuvattu.. olen verikokeita myöten terve ihminen.

      Minä saan lamput palamaan himmeästi, mutta en sentään poksahtelemaan ja yleensä sen lampun täytyy tyyliin olla kädessä tai ihan vieressä, ei mitään hienoa kuten katulamput.

      Saan sähköiskuja laitteista, autoista, muista ihmisistä (siis ei mitään pieniä staattisen sähkön purkauksia, vaan ihan järjettömiä räiskäyksiä jotka melkein vievät tajun kankaalle). Olen pilannut kolme emolevyä ottamalla ne käteeni (ranneke kädessä ja alustan päällä), tappanut kaksi leivänpaahdinta, kahvinkeittimen, vedenkeittimen, virtalähteen, kännykän, television, ilmanpuhdistiminen, tuulettimia..

      Ja kyllä, tapaus liittyy aina tunteeseen.. emolevyt pilasin työpaikalla, jossa minua ärsytti työntekijä joka yritti leikkiä pomoa, virtalähde samaisen henkilön läsnäollessa, mutta toisena päivänä. Leivänpaahtimen rikoin kun riitelin äitini kanssa, toisen riidellessä eksän kanssa, kännykän riidellessä äitini kanssa puhelimessa.. televisio poksahti riidellessä eksän kanssa, ilmanputsarin rikoin päivänä jolloin jouduin hyökkäyksen kohteeksi, leivänpaahtimen järjettömän itkuisena päivänä, tuulettimista en niin muista mutta niitäkin rikki neljä. Viimeisen yhdeksän vuoden aikana tapahtunutta ja asiat lakkasivat menemästä rikki, kun lopetin puhumasta äitini kanssa ja erosin poikaystävästä.

      Niin että kyllä meitä on. Ja varmasti moni niistä, jotka ovat hoidossa paranoidisten häiriöiden kanssa, ovat myös. He vaan eivät ymmärtäneet pitää suutaan kiinni.

      • mum52

        Mielenkiintoinen asia, itselläni on myös jotain selittämätöntä, sillä automaattiovet eivät useinkaan avaudu minulle, eikä vielä sittenkään vaikka hypin edestakaisin oven edessä, yleensä pääsen sisään muiden mukana.
        Tunnen itseni idiootiksi kun heilun ja huidon oven takana, mutta ovi on ja pysyy kiinni.
        Onkohan kenelläkään muulla tällaista "vaivaa"?


      • 1+1
        mum52 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen asia, itselläni on myös jotain selittämätöntä, sillä automaattiovet eivät useinkaan avaudu minulle, eikä vielä sittenkään vaikka hypin edestakaisin oven edessä, yleensä pääsen sisään muiden mukana.
        Tunnen itseni idiootiksi kun heilun ja huidon oven takana, mutta ovi on ja pysyy kiinni.
        Onkohan kenelläkään muulla tällaista "vaivaa"?

        On. Pitää tosin peruuttaa jotain viidesti ja mennä eteenpäin, että aukeaa.


    • SYH

      Olipa hyvä,että otit asian puheeksi ! Mulle asia on erittäin tuttu - samalla tavalla katulamput sammuu/syttyy mun kohdalla ! Olen myös ollut erittäin herkkä sähkön vaikutukselle, mutta en onneksi enää. Joku energia-juttu tuo kyllä on. KAikkea ei voi järjellä selittää ! Ollaan vain tyytyväisiä, että ollaan tälläisiä vähän "erikoisia " =) Tsemppiä ! PS: Olen muuten tavannut monia muitakin samasta asiasta "kärsiviä", joten et todellakaan ole vaivasi kanssa yksin !

    • DonPiano

      Minulla tapahtuu samaa, kun kukaan ei ole näkemässä. Jos joku katselee, niin mitään paranormaaleja ilmiöitä ei tapahdu. Sama, jos videokuvataan. Osaan myös muuttua näkymättömäksi, kun kukaan ei katso. Joskus epäilen olevani alien, kun katson peiliin.

    • ytfkihglig

      se on ihan tutkittu juttu, että jotkut ihmiset ovat vain 'sähköisempiä' kuin toiset. esimerkiksi joku ihminen jolla on enemmän 'sähköä' (kuten sinä) voi saada tavallisen hehkulampun syttymään ihan vain siten että pitää sitä kädessään, sormissaan. minulla on kirja jossa on tuo juttu ja kerrottu enemmänkin 'sähköisistä' ihmisistä. en muista tarkalleen mitä termejä tuosta käytetään, mutta ei se ole epänormaalia, ei kovin yleistä mutta ei mahdotontakaan. kiinnostavaa:)

    • Kännykänhajottaja

      Ei kyse ole mistään paranormaalista ilmiöstä, älä huoli. Itselläni hajosi 7 kännykkää kahden vuoden sisällä, ihan normaalilla käytöllä. Pystyn ulko-ovelta sanomaan onko talossa joku sähkölaite päällä (tietokone, radio, tv...äänet poissa), kyllä sen sähkön tuntee. Samoin ukkosenilmalla järetön päänsärky, alkaa tunteja ennen jyrähtelyjä ja salamointia. Kaukosäätimet, digibox yms muut laitteet sanoo usein sopimuksen irti, miehen käyttäessä niitä toimii moitteettomasti.
      Joillain ihmisillä on joku magneettikenttä isompi kuin toisill, esim löydän ison vesisuonen rautalapiolla joka reagoi kädessäni voimakkaasti, myös paju taipuu kädessäni, vain ukillani toimii kanssa nämä meidän suvusta.
      En ole sen enempää asioista panikoitunut, hitosti vaan menee rahaa elektroniikkaan kun eivät ehjänä minun käytössä pysy. Uskon vain että joillain on enemmän jotain sähköenergiaa kuin toisilla...joten ei hätää, ollaan suht normaaleja :)

    • Mr.Payne
      • Jännä.juttu

        Mielenkiintoinen linkki.


    • ketkupolkka1

      Nuorempana, n. parikymppisenä sain koneita joko lakkoilemaan tai toimimaan ajatuksen voimalla. En aina, mutta niin usein, että huolestuin. Olin makkaratehtaan pakkaamossa töissä, missä yksi nakinpakkauslinjan homma ei minulta käynyt niin nopeasti, kuin olisi pitänyt. Nakkien pakkauskone lakkasi tällöin toimimasta, ja minä sain toiset kiinni. Pakkauskone rupesi silloin toimimaan. Muille näin ei käynyt, eikä koneen temppuiluun löytynyt syytä. Epäilin , että muutkin juomasivat, eikä minua enää pantu siihen hommaan. Nakin pakkaus sujui hyvin muilta tämän jälkeen.

      Myöhemmin olin töissä hampurilaisravintolassa, jossa minun epäiltiin (leikillä) olevan kilpailevan firman shapotoija, niin usein jätskikone teki tenän minulle. Tämän koneen tilttaaminen ei kyllä hyödyttänyt minua mitenkään.

      Tapasin nykyisen mieheni, ja tämän asunnossa valot syttyivät pari kertaa, kun ajattelin syttäväni ne. Kerran siellä suihkukin meni päälle, vaikka sen sai päälle vain tiukahkoa metallivipua kääntämäällä. Olisin laittanut suihkun päälle, kun vesi olisi ollut lämmintä, mutta sainkin kylmät vedet niskaan itse vipuun koskematta. Muutettin miehen kanssa kimppaan asumaan toiseen asuntoon, ja nämä ongelmat loppuivat.

      Pelkään kaikkea yliluonnolliseen vivahtavaa, ja onneksi sellaiselta tuntuvia asioita ei juuri enää tapahdukaan. Aloittaja, et kerro, minkä ikäinen olet, mutta veikkaan, että kun ikää tulee lisää, ja elämä rauhoittuu muutenkin, koneiden oikuttelukin loppuu. Ehkä sekin voisi auttaa, jos ajattelisit, että "Kone, toimippas hienosti!" :)

      • säkköööö

        Minäkin olen sammunut katulampun alle.


    • juupajoojuuhuu
    • kävelevä katastrofi

      Tuskinpa mitään yliluonnollista. Joskus vaan joillekkin osuu kohdalle enemmän sattumia. Itsekin olen naureskellut, kun laitteet lähistölläni hajoavat, tuntuu välilä ihan uskomattomalle. Saattaa lyhyen ajan sisällä tapahtua kaikenlaista, ja sitten taas rauhallisia jaksoja. Meillä auto toimii miehelleni aina moitteettomasti ja minun kohdalla sitten hajoaa. Tietokoneet, tulostimet, mikroaaltouuni hajoaa/ tilttaa kohdallani.
      MIetin tuossa jo alkaa kirjoitta blogia, kun niin hassuja sattumia on ollut paljon. Kaverikin naureskeli, ettei voi olla totta. Voisinko niistä kirjan kirjoittaa...
      Sähköiskuja kyllä aina jaan mm kaupan kassalla, lienekö sitten minussa jotain latausta...
      Mutta en kyllä usko mihinkään energiahöpinöihin, ihan positiivinen ihminen olen. Tai sitten negatiiviset energiat purkautuu muualle, niin ei tartte itse niitä kanniskella...Ainakin hupia elämässä riittää, kun ei arki tylsäksi ihan käy.
      Ihan normaali olet.

    • Faftt
    • mutta en ole.

      Tosiaan, olen aina ajatellut että olen täysin friikki. Tämä tuli teini-iän myötä tai sitten en ole aiemmin asiaa huomannut..

      Minä nimittäin ennustan pelikoneita, siis näitä kauppojen ja kioskien hedelmäpelejä. Tämä toimii vain vanhempien koneiden kohdalla, saan omituista värinää (sydän tykyttää, kädet tärisee yms. aivan kuin jännittäisin jotain asiaa) koneesta jossa on tulossa isompi voitto. Testattu on monta kertaa ja ystäviä on ollut todistamassa ja ihmettelemässä.
      Isänikin on ollut sitä mieltä että sähköllä on jotain tekemistä asian kanssa vaikka ei ole omin silmin todistanut muuta kuin isoa kolikkoläjää pöydällä. Isäni on myös epäillyt minulla jonkin sortin rytmihäiriötä, yli- tai alilyöntejä sydämmessä lapsena mutta tutkimuksissa ei mitään näkynyt. :o)

      Toinen on juurikin nämä monesti mainitut tietokoneet ja kännykät. Tietokone (HP läppäri) väittää että ei voi käynnistyä normaalisti ja muutenkin oikkuilee kun käytän sitä. Kun mieheni tarvitsee konetta siinä ei ole yhtään mitään vikaa. Ja minäkin osaan käyttää koneita omasta mielestäni keskivertoa paremmin.

      Puhelin onkin kummallinen, kentät katoaa yhtäkkiä, puhelut katkeilee ja muutenkaan ei toimi normaalisti. Mies sanoo että kenenkään muun kanssa puhelimessa jutellessa ei ole ollut mitään vastaavaa.

      Tuntuu aivan kuin voisin aistia sähkön. Olisi hienoa jos tiede vielä jonakin kauniina päivänä selittäisi näitä.

      Olen huomannut olevani levoton ja ahdistunut ukonilmalla, poden myös järkyttävää päänsärkyä kun on kohdalla, muulloin tätä ei ilmene. Ja ahdistukseen liittyen, olen huomannut että kun olen tunnekuohun vallassa niin ajoittain sähkölaitteet oikkuilevat ympärillä. Tämä on huono asia varsinkin opiskellessani keittiöllä kokiksi. :/

      Huh, onneksi on muitakin samankaltaisten kokemusten kanssa.. Toivottavasti ei tullut sekavaksi kun 11kk ikäinen tyttö leikkii selän takana illan viimeisiä leikkejä. =)

      Opiskeleva mamma, 20

      • Sähköä ilmassa

        Yksi selitys näihin monenlaisiin outoihin ilmiöihin voisi olla esim. amalgaamipaikoista irtoava elohopea, joka on asettunut ympäri kehoa ! Itselläni oli samanlaisia oireita: Kun poistatin paikat (13 isoa paikkaa) ja aloin puhdistaa elohopeaa kehostani erilaisin keinoin,esim. puhdistavala ruokavaliolla ja vaihtoehtohoidoilla, herkistyin sähkölle voimakkaasti. Elohopeaa vapautui kehosta liian voimakkaasti. Silloin tunsin esim. kännykän tukimastojen voimakkaan sähkömagneettisen kentän niitten ohoi kulkiessani. Myös nuo erilaiset lamppujen syttymiset/sammumiset, ym olivat todellla tuttuja ilmiöitä ! Nyt, kun amalgaamien poistosta on 15 vuotta, alan olla jo aika tavalla " normaalien " kirjoissa. En saa esim. ukkosesta päänsärkyä, niinkuin ennen ja pystyn olemaan tietokoneellakin parikin tuntia saamatta oireita. Mutta puhdistus pitää tapahtua maltillisesti, että oireita ei tulisi niin paljon. Magneetteja en ole myöskään sietänyt samassa huoneessakaan.
        Suihku ja uiminen todellakin auttaa ja helpottaa oireita. Samoin ranteitten valelu hanan alla, jos suihkuun ei pääse. Turvepohjalliset kengissä on minut pelastanut . Kannattaa katsoa Suomen Sähköyliherkät ry;n nettisivut. Sieltä löytyy lisää vinkkejä arjessa selviytymiseen.


    • T

      Asperger ihmiset usein sekoittaa sähkölaitteet !

      • Electric Ladyland

        Onko sinulla tälle väitteellesi jotain kirjallista tukea, nimittäin nyt alkoi tosissaan kiinnostamaan. Tai sitten tämä oli vitsi asperger-insinööreistä, jota en itse aspergerina tietenkään sellaiseksi tajunnut. :-)

        Asia alkoi kiinnostaa, koska itselläni on asperger ja minulle tosiaan on käynyt usein niin, että lepotilassa olevat tulostimet menevät päälle, kun saavun tilaan, työpaikan kopiokone alkoi yleensä brakata tai brakattuaan kenenkään tekemättä mitään toimia, kun saavuin paikalle, ja lapsena katumme rikkinäinen katulamppu syttyi aina, kun kävelin sen alta. Muiden kohdalla niin ei käynyt yhtä varmasti. Kammottavin juttu oli, kun nuorena stereoiden radio, joka oli kiinni, meni yhtäkkiä huoneessa itsestään päälle. Asian todisti selväjärkinen ja aikuinen ihminen, ja asian pelottavuus kammotti meitä pitkään.

        Mutta tosiaan taisin käsittää vitsin väärin. ;) Toisaalta onhan todettu, että autisteilla aivoaallot (theta-aallot) ovat poikkeavat ja sähköähän ne aivoaallotkin ovat, joten voihan sitä spekuloida. "Tieteellisiä" selityksiäkin olisi kiva kuulla. Voisiko esimerkiksi staattinen sähkö selittää ilmiön?


    • .....

      Ilmiössä, ei tarvitse olla edes lähellä laitteita vaan lähistölläkin riittää. Voi olla 50 metriä kohteeseen ja sammuu, syttyy tai välkkyy lamppu /lamput tai sähköiset jutut. Yleensä kuitenkin kohdalla. Voi olla aikoja yhdellä ihmisellä että ilmiöt loppuu ja aikoja milloin niitä on, mutta tuskin kokonaan loppuu.

    • ja tiedät ihan varman miksi.Kun mulla oli sama tilanne mä mediton ja elin maailmassa jossa oli ihan toisenlainen tietoisuus. Mun piti siirtää pakastin pois huoneesta koska se aiheutti rintakipua ja sen sykäykset tunsin rytmihäiriöinä. Sinun taajuutesi osuu tarkoin vallitsevaan sähkökäyrään ja aiheuttaa häiriöitä. Kun olin töissä ladontakoneet häiriöityi ja porukka sano taas se teki sen. Kerran jopa suljettu radio rupesi soittamaan kalssista, ja kaikki sanoi, Paula!. noniin mä sanoin antaa sen soida:-)

    • Matti Raivaaja

      palstalle ilmaantuu henkilöitä, jotka pystyvät manipuloimaan ajatuksillaan gravitaatiokenttää.
      Muuttamaan esim sen vaikutussuunnan. Tervetuloa töihin.
      Matti Maanraivaus Oy

      • Kalle Kävelijä

        pienentämään painovoimaa kuin Jeesus.
        Pystyn kävelemään veden päällä. En ole
        varma, olenko silloin hereillä vai unessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe