Minä ajattelin koettaa kokeilla päästä eroon unilääkkeistäni ja ajattelin valvoa vaikka kaksi viikkoa putkeen. Olen pari kertaa ollut neljä yötä ilman lääkettä enkä nuku enää lääkkeen sekoitettua elimistöni ollenkaan. Onko vaara henki lähteä jos valvoo kaksi viikkoa ? Toki en valvo jos unta rupeaa jossakin välissä tulemaan ( mitä kovasti epäilen) Vähitellen on turha lopettaa kun heti kun tiputan kahdesta yhteen en nuku juuri ollenkaan. Todella raskasta nukkua viikkokausia vain minuuttien pätkiä joten en näe muuta vaihtoehtoa kuin jättää unilääke kerralla pois. Kun olen valvonut pari viikkoa niin siitä kai sen tietää pääseekö näistä lääkkeistä eroon. Onko kukaan kokeillut vastaavaa ?/Ollut hereillä näin pitkiä tai tätä lähelle olevia aikoa ? Ja miten meni ?
Moniko on valvonut ihan kokonaan viikkokausia ?
7
585
Vastaukset
- insomniaaaa
valvomaan kahta viikkoa yhtä soittoa.
Miksi lääke kerralla pois? Miksi ei asteittain...
Mikä lääke on kyseessä? Nukahtamis-vai unilääke? Vai jokin muu?- unilääkkeestä eroon
Kun 4 yötäkin menee nukkumatta eikä tule edes väsymystä. Neuroleptiä joudun käyttämään kun ei nukahtamislääkkeistä ollut minkäänlaista apua. Ja melko isoa annosta 100-150 mg truxallia. olen nyt yrittänyt pärjätä 100 mg lla. Lääkäri olisi nostattanut vain 200 mg aan. Mutta kun heräilen näitäkin syödessä tunnin parin tunnin välein niin ajattelin että sama kokeilla miten sitä rupeaisi saamaan unta ilman lääkkeitä. Koko ajan pitäisi vain nostaa kun menettää aina vaikutustaan. Puolitoista vuotta olen niitä syönyt. No kun olen kokeillut jättää vaiheittain ja heti kun tiputtaa 50 mg aan on niin surkeaa nukkumista että sitä ei pitkään jaksa. Aivan jatkuvaa heräilyä. niin enpä näe muuta vaihtoehtoa kuin jättää kokonaan kerralla pois
- unilääkkeestä eroon
unilääkkeestä eroon kirjoitti:
Kun 4 yötäkin menee nukkumatta eikä tule edes väsymystä. Neuroleptiä joudun käyttämään kun ei nukahtamislääkkeistä ollut minkäänlaista apua. Ja melko isoa annosta 100-150 mg truxallia. olen nyt yrittänyt pärjätä 100 mg lla. Lääkäri olisi nostattanut vain 200 mg aan. Mutta kun heräilen näitäkin syödessä tunnin parin tunnin välein niin ajattelin että sama kokeilla miten sitä rupeaisi saamaan unta ilman lääkkeitä. Koko ajan pitäisi vain nostaa kun menettää aina vaikutustaan. Puolitoista vuotta olen niitä syönyt. No kun olen kokeillut jättää vaiheittain ja heti kun tiputtaa 50 mg aan on niin surkeaa nukkumista että sitä ei pitkään jaksa. Aivan jatkuvaa heräilyä. niin enpä näe muuta vaihtoehtoa kuin jättää kokonaan kerralla pois
Ei ollut ihan näin paha uniongelma ennen noita lääkkeitä. Että ei tule edes väsymystä missään vaiheessa. ainakaan joka yö että se tässä vituttaa. Pakko kokeilla. Tulisikin uni, vaikka 4 yön valvomisen jälkeen vaan kun ei tule. Enpä näe järkeä enää siinäkään että pitäisi ajan myötä vain nostaa annosta ja silti heräilee tunnin parin tunnin välein vaikka joutuu näin vahvoja lääkkeitä ja melko isolla annoksella muutenkin käyttämäään. Melko hurjalta tuntuu että jos menee viikkotolkulla valvoessa. VAan saa nyt nähdä. Kyllä niin vituttaa tämä että ei tule edes väsymystä vaikka kuinka monta yötä on ilman lääkettä että pakko taas kokeilla ja koettaa vain olla ilman. muutamaan-4 yöhön olen yleensä jättänyt vaan saa nähdä jaksaisiko valvoa nyt pidempään. Tietysti mieluiten nukkuisin jos se olisi mahdollista
- ........
No ihan taatusti ilman sairastumista ja onnettomuuksia et niin kauaa valvo...Ihmisen psyyke hajoaa suunnilleen viikossa jos on kokonaan ilman unta...Vieroitus osastolla, jos ei vähitellen vähentämällä onnistu.
- Jaksamista..
Taidat olla lääketieteellinen ihme, ihminen kun kuolee nopeammin siihen, että ei nuku (siis TÄYSIN ilman unta, eli ilman torkahteluja tai sellaista), kuin nestevajeeseen. Kannattaisi varmaan puhua lääkärille asiasta, ja yrittää lievittää stressiä päiväsaikaan jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa vaikka liikunnalla. Muutenkin terveelliset elämäntavat ovat hyvää "lääkettä" unettomuuteen. Ehkäpä lääkkeenvaihto aluksi olisi paikallaan? Yöunia tuntuu vievän ehkä tehokkaimmin ajatus siitä, että "en kumminkaan pysty nukahtamaan". Siitä sitten seuraa ikävä kierre..
Parempia unia jatkossa :)- ...
unettomuus tulee siis kun jätän lääkkeen pois. Ei vain tule väsymystä enää. Ei minkäänlaista. Juuri valvoin 5 yötä ja jätin sen sitten siihen. 2 ekana yönä torkahtelin aamulla 7-8 aikaan vähäksi aikaa mutta 3 viimeisenä ei mitään unta. Luulisi että jo 5 yön jälkeen jo viimeinen yö edes väsyttäisi niin että nukuttaisi
- hg67
... kirjoitti:
unettomuus tulee siis kun jätän lääkkeen pois. Ei vain tule väsymystä enää. Ei minkäänlaista. Juuri valvoin 5 yötä ja jätin sen sitten siihen. 2 ekana yönä torkahtelin aamulla 7-8 aikaan vähäksi aikaa mutta 3 viimeisenä ei mitään unta. Luulisi että jo 5 yön jälkeen jo viimeinen yö edes väsyttäisi niin että nukuttaisi
onko sulla mitään muita oireita kuin unettomuus
tiedän että tuo on helv..... kun ei uni tule
epäilen et sul on muitakii oireit
mul meni 8kk etten nukkunut edes pillereillä ,kun oli keuhkoembolia, olin kuin sykoosissa
en pystynyt mitään tehdä mutta tajusin kyllä kaiken
kyllä se on oire jostain muusta sairaudesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦535169Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.924019En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v153413- 433019
- 102380
- 212282
- 462237
- 392186
Sielunkumppanini ja nykyinen kaivattuni ovat hyvin samankaltaisia ihmisiä
Ja uskon että he punovat langansa yhteen pian. Sielunkumppanille voi olla kova paikka hyväksyä kuinka välittävä ja herkk341822- 641751