Moniko on valvonut ihan kokonaan viikkokausia ?

Unilääkkeestä eroon

Minä ajattelin koettaa kokeilla päästä eroon unilääkkeistäni ja ajattelin valvoa vaikka kaksi viikkoa putkeen. Olen pari kertaa ollut neljä yötä ilman lääkettä enkä nuku enää lääkkeen sekoitettua elimistöni ollenkaan. Onko vaara henki lähteä jos valvoo kaksi viikkoa ? Toki en valvo jos unta rupeaa jossakin välissä tulemaan ( mitä kovasti epäilen) Vähitellen on turha lopettaa kun heti kun tiputan kahdesta yhteen en nuku juuri ollenkaan. Todella raskasta nukkua viikkokausia vain minuuttien pätkiä joten en näe muuta vaihtoehtoa kuin jättää unilääke kerralla pois. Kun olen valvonut pari viikkoa niin siitä kai sen tietää pääseekö näistä lääkkeistä eroon. Onko kukaan kokeillut vastaavaa ?/Ollut hereillä näin pitkiä tai tätä lähelle olevia aikoa ? Ja miten meni ?

7

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insomniaaaa

valvomaan kahta viikkoa yhtä soittoa.
      Miksi lääke kerralla pois? Miksi ei asteittain...
      Mikä lääke on kyseessä? Nukahtamis-vai unilääke? Vai jokin muu?

• unilääkkeestä eroon

Kun 4 yötäkin menee nukkumatta eikä tule edes väsymystä. Neuroleptiä joudun käyttämään kun ei nukahtamislääkkeistä ollut minkäänlaista apua. Ja melko isoa annosta 100-150 mg truxallia. olen nyt yrittänyt pärjätä 100 mg lla. Lääkäri olisi nostattanut vain 200 mg aan. Mutta kun heräilen näitäkin syödessä tunnin parin tunnin välein niin ajattelin että sama kokeilla miten sitä rupeaisi saamaan unta ilman lääkkeitä. Koko ajan pitäisi vain nostaa kun menettää aina vaikutustaan. Puolitoista vuotta olen niitä syönyt. No kun olen kokeillut jättää vaiheittain ja heti kun tiputtaa 50 mg aan on niin surkeaa nukkumista että sitä ei pitkään jaksa. Aivan jatkuvaa heräilyä. niin enpä näe muuta vaihtoehtoa kuin jättää kokonaan kerralla pois

• unilääkkeestä eroon
        unilääkkeestä eroon kirjoitti:

Kun 4 yötäkin menee nukkumatta eikä tule edes väsymystä. Neuroleptiä joudun käyttämään kun ei nukahtamislääkkeistä ollut minkäänlaista apua. Ja melko isoa annosta 100-150 mg truxallia. olen nyt yrittänyt pärjätä 100 mg lla. Lääkäri olisi nostattanut vain 200 mg aan. Mutta kun heräilen näitäkin syödessä tunnin parin tunnin välein niin ajattelin että sama kokeilla miten sitä rupeaisi saamaan unta ilman lääkkeitä. Koko ajan pitäisi vain nostaa kun menettää aina vaikutustaan. Puolitoista vuotta olen niitä syönyt. No kun olen kokeillut jättää vaiheittain ja heti kun tiputtaa 50 mg aan on niin surkeaa nukkumista että sitä ei pitkään jaksa. Aivan jatkuvaa heräilyä. niin enpä näe muuta vaihtoehtoa kuin jättää kokonaan kerralla pois

Ei ollut ihan näin paha uniongelma ennen noita lääkkeitä. Että ei tule edes väsymystä missään vaiheessa. ainakaan joka yö että se tässä vituttaa. Pakko kokeilla. Tulisikin uni, vaikka 4 yön valvomisen jälkeen vaan kun ei tule. Enpä näe järkeä enää siinäkään että pitäisi ajan myötä vain nostaa annosta ja silti heräilee tunnin parin tunnin välein vaikka joutuu näin vahvoja lääkkeitä ja melko isolla annoksella muutenkin käyttämäään. Melko hurjalta tuntuu että jos menee viikkotolkulla valvoessa. VAan saa nyt nähdä. Kyllä niin vituttaa tämä että ei tule edes väsymystä vaikka kuinka monta yötä on ilman lääkettä että pakko taas kokeilla ja koettaa vain olla ilman. muutamaan-4 yöhön olen yleensä jättänyt vaan saa nähdä jaksaisiko valvoa nyt pidempään. Tietysti mieluiten nukkuisin jos se olisi mahdollista

• ........

No ihan taatusti ilman sairastumista ja onnettomuuksia et niin kauaa valvo...Ihmisen psyyke hajoaa suunnilleen viikossa jos on kokonaan ilman unta...Vieroitus osastolla, jos ei vähitellen vähentämällä onnistu.

• Jaksamista..

Taidat olla lääketieteellinen ihme, ihminen kun kuolee nopeammin siihen, että ei nuku (siis TÄYSIN ilman unta, eli ilman torkahteluja tai sellaista), kuin nestevajeeseen. Kannattaisi varmaan puhua lääkärille asiasta, ja yrittää lievittää stressiä päiväsaikaan jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa vaikka liikunnalla. Muutenkin terveelliset elämäntavat ovat hyvää "lääkettä" unettomuuteen. Ehkäpä lääkkeenvaihto aluksi olisi paikallaan? Yöunia tuntuu vievän ehkä tehokkaimmin ajatus siitä, että "en kumminkaan pysty nukahtamaan". Siitä sitten seuraa ikävä kierre..

Parempia unia jatkossa :)

• ...

unettomuus tulee siis kun jätän lääkkeen pois. Ei vain tule väsymystä enää. Ei minkäänlaista. Juuri valvoin 5 yötä ja jätin sen sitten siihen. 2 ekana yönä torkahtelin aamulla 7-8 aikaan vähäksi aikaa mutta 3 viimeisenä ei mitään unta. Luulisi että jo 5 yön jälkeen jo viimeinen yö edes väsyttäisi niin että nukuttaisi

• hg67
        ... kirjoitti:

unettomuus tulee siis kun jätän lääkkeen pois. Ei vain tule väsymystä enää. Ei minkäänlaista. Juuri valvoin 5 yötä ja jätin sen sitten siihen. 2 ekana yönä torkahtelin aamulla 7-8 aikaan vähäksi aikaa mutta 3 viimeisenä ei mitään unta. Luulisi että jo 5 yön jälkeen jo viimeinen yö edes väsyttäisi niin että nukuttaisi

onko sulla mitään muita oireita kuin unettomuus
        tiedän että tuo on helv..... kun ei uni tule
        epäilen et sul on muitakii oireit
        mul meni 8kk etten nukkunut edes pillereillä ,kun oli keuhkoembolia, olin kuin sykoosissa
        en pystynyt mitään tehdä mutta tajusin kyllä kaiken
        kyllä se on oire jostain muusta sairaudesta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      53
      5260
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      96
      4122
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      3533
    4. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      50
      3201
    5. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      10
      2630
    6. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      22
      2382
    7. Mulle riittäisi halaukset

Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      46
      2257
    8. Tarvitseeko

kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      39
      2206
    9. Sielunkumppanini ja nykyinen kaivattuni ovat hyvin samankaltaisia ihmisiä

Ja uskon että he punovat langansa yhteen pian. Sielunkumppanille voi olla kova paikka hyväksyä kuinka välittävä ja herkk
      Ikävä
      35
      1927
    10. Paljon on tullut kuultua juttuja ja

ei ole syytä olla uskomatta niitä.
      Ikävä
      64
      1771
    Aihe