paniikki

apuatarvitaanaina

Hei! olen 15-v poika ja olin viime perjantaina kaverillani juomassa. Join siinä illan mittaan 5 lonkeroa noin 1 per tunti. Olenko voinut saada mitään pysyviä haittavaikutuksia? Olen vain vähän huolissani kun se oli minun ensimmäinen kerta alkoholin kanssa tekemisissä. Olisi kiva jos kertoisitte minulle.

3

282

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulunkäyntiavustaja

Ikäsi perusteella olet peruskoululainen, joten alkoholiasioista kannattaa käydä juttelemassa koulun terkkarin kanssa. Hänellä on vaitiolovelvollisuus.

• -

Ei kannata mennä terkkarille, ei ne vaitiolovelvollisuudet ole aina pitäneet, eikä tuohon voi muuta ohjetta kukaan antaa, kuin vältä jatkossa kännäämistä.

• kokeilustasi saaneen. Jätä seuraavat yritykset myöhempään ikään ja mieti sitten tarvitsetko alkoholia ollenkaan. Mitä aikaisemmin aloitat alkoholin käytön, sitä suurempi todennäköisyys on, että siitä tulee fyysisiä ja psyykkisiä haittoja.

Minä aloittelin juomista sinun ikäisenäsi ja siitä seurasi kosteat yli kolmekymmentä vuotta. Jos saisin päättää nyt, en ottaisi ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      88
      2962
    2. 68
      1038
    3. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      70
      969
    4. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      275
      839
    5. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      140
      798
    6. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      59
      754
    7. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      20
      747
    8. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      72
      671
    9. Tämmöistähän tämä meillä ollut

Sanatonta rakkautta.
      Ikävä
      46
      635
    10. Ketä sinä sitten

Rakastat?
      Ikävä
      39