Jos menen YLE:n sää-sivuille http://www.yle.fi/saa/ niin se näyttää paikkakuntani sään aina vaikka keksit ovat poistettu (Firefox) ja IP on palveluntarjoajan proxyn IP joka näyttää Helsinkiä esim What is my IP adress palvelussa. Eli, mistä sivusto saa tiedon millä paikkakunnalla asun? Foliota en tarvitse olisin vain kiinnostunut asiasta?
Mistä Yle tietää paikkakuntani?
28
1164
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Ip-osoitteen perusteella se näyttää "oikean" sääsivun.
- vvvvbnvvzna<drth
katkaise netti välis, tai jos kiinteä ip niin ei onnistu muuteku proxyn kautta.
- alkup.
Palveluntarjoajan välityspalvelin on käytössä...
- GSglxYF1nM
alkup. kirjoitti:
Palveluntarjoajan välityspalvelin on käytössä...
Normaalisti proxy kertoo vastaanottajalle mistä se liikennettä välittää.
- alkup.
GSglxYF1nM kirjoitti:
Normaalisti proxy kertoo vastaanottajalle mistä se liikennettä välittää.
"Normaalisti proxy kertoo vastaanottajalle mistä se liikennettä välittää."
No ei tämä minun käyttämäni proxy ainakaan http://whatismyipaddress.com tietojen perusteella kerro kuin palveluntarjoajan tiedot proxyn ollessa päällä. - GSglxYF1nM
alkup. kirjoitti:
"Normaalisti proxy kertoo vastaanottajalle mistä se liikennettä välittää."
No ei tämä minun käyttämäni proxy ainakaan http://whatismyipaddress.com tietojen perusteella kerro kuin palveluntarjoajan tiedot proxyn ollessa päällä.Tietysti siinä on proxyn osoite koska paketit lähetetään proxylle. Proxyt vain kertovat erillisellä info-paketilla mistä ne liikennettä välittävät. Proxy voi myös poistaa tai vaihtaa sen läpi kulkevan datan sisältöä. Mikäli poistetaan tai vaihdetaan sellaisia tietoja, joilla käyttäjä voidaan tunnistaa, puhutaan anonyymiproxyistä.
Anonyymiproxyjä käytettäessä pitää muista ettei voi koskaan tietää miksi joku anonyymiproxyä ylläpitää. Mikäli olisin poliisi niin perustaisin monta anonyymiproxyä. Hämärät tyypit ilmoittautuisivat aivan itse tarkkailtavaksi. - Alkup.
GSglxYF1nM kirjoitti:
Tietysti siinä on proxyn osoite koska paketit lähetetään proxylle. Proxyt vain kertovat erillisellä info-paketilla mistä ne liikennettä välittävät. Proxy voi myös poistaa tai vaihtaa sen läpi kulkevan datan sisältöä. Mikäli poistetaan tai vaihdetaan sellaisia tietoja, joilla käyttäjä voidaan tunnistaa, puhutaan anonyymiproxyistä.
Anonyymiproxyjä käytettäessä pitää muista ettei voi koskaan tietää miksi joku anonyymiproxyä ylläpitää. Mikäli olisin poliisi niin perustaisin monta anonyymiproxyä. Hämärät tyypit ilmoittautuisivat aivan itse tarkkailtavaksi."Tietysti siinä on proxyn osoite koska paketit lähetetään proxylle. Proxyt vain kertovat erillisellä info-paketilla mistä ne liikennettä välittävät. Proxy voi myös poistaa tai vaihtaa sen läpi kulkevan datan sisältöä. Mikäli poistetaan tai vaihdetaan sellaisia tietoja, joilla käyttäjä voidaan tunnistaa, puhutaan anonyymiproxyistä. " Muu olikin tiedossa mutta en ymmärtänyt "Proxyt vain kertovat erillisellä info-paketilla mistä ne liikennettä välittävät"
Kiitos vastauksesta - GSglxYF1nM
Alkup. kirjoitti:
"Tietysti siinä on proxyn osoite koska paketit lähetetään proxylle. Proxyt vain kertovat erillisellä info-paketilla mistä ne liikennettä välittävät. Proxy voi myös poistaa tai vaihtaa sen läpi kulkevan datan sisältöä. Mikäli poistetaan tai vaihdetaan sellaisia tietoja, joilla käyttäjä voidaan tunnistaa, puhutaan anonyymiproxyistä. " Muu olikin tiedossa mutta en ymmärtänyt "Proxyt vain kertovat erillisellä info-paketilla mistä ne liikennettä välittävät"
Kiitos vastauksestaMikäli kaipaat lisätietoa niin googleta sana "X-Forwarded-For:".
- alkup.
GSglxYF1nM kirjoitti:
Mikäli kaipaat lisätietoa niin googleta sana "X-Forwarded-For:".
Tästä on apua. Kiitos!
- eipä tiennyt
Minä kokeilin tuota YLE:n sää-sivua ja ei se tiennyt paikkakuntaa jossa asun.
- ¤"#
Jos tarkoitat lisättyjä paikkakuntia, kyllä hävisi kun keksit poisti. FireFox BetterPrivacy.
- alkup.
Minulle tulee edelleen se paikkakuntakohtainen sää vaikka olen poistanut keksit, väliaikaistiedostot. Selain siis Firefoxi. Kiinnostaisi kuinka se nyt tuon paikkakunnan urkkii. Voin tietysti kysyä asiaa suoraan Yleltäkin. Täytyy tutustua tuohon BetterPrivacy.
alkup. kirjoitti:
Minulle tulee edelleen se paikkakuntakohtainen sää vaikka olen poistanut keksit, väliaikaistiedostot. Selain siis Firefoxi. Kiinnostaisi kuinka se nyt tuon paikkakunnan urkkii. Voin tietysti kysyä asiaa suoraan Yleltäkin. Täytyy tutustua tuohon BetterPrivacy.
sinua kukaan urki. samlla tavalla tännekin tulee suoraan paikkakuntani sää. ovat vaan nähneet hiukan enemmän vaivaa kävijän eduksi.
liian pitkä juttu selitettäväksi :)- alkup.
harrastelijakirurgi kirjoitti:
sinua kukaan urki. samlla tavalla tännekin tulee suoraan paikkakuntani sää. ovat vaan nähneet hiukan enemmän vaivaa kävijän eduksi.
liian pitkä juttu selitettäväksi :)Eipä tässä urkinnasta huolestuta. Toki tuo on käyttäjän palvelemista mutta... Haluan vain tietää millä tavoin se sivusto saa paikkakunnan selville vaikka on proxyn takana ja keksit poistettu. Vielä en ole järkeenkäyvää vastausta saanut.
Kiitos vastauksesta. alkup. kirjoitti:
Eipä tässä urkinnasta huolestuta. Toki tuo on käyttäjän palvelemista mutta... Haluan vain tietää millä tavoin se sivusto saa paikkakunnan selville vaikka on proxyn takana ja keksit poistettu. Vielä en ole järkeenkäyvää vastausta saanut.
Kiitos vastauksesta.proxy estä näkemästä sitä juttua mihin tuo perustuu. eri juttu jotkut tor:in kautta menevät.
- thundeeerr
alkup. kirjoitti:
Ylen "väki" käy yöllä asentaan sääanturit ja mikroGPS-paikantimen säätietoja hakevan rectumiin. Kietaise 4 kerrosta foliota lantioon ja käy kyseeleen psykiatrianosastolta voisivatko he poistaa/auttaa sinua.
- HessuW
thundeeerr kirjoitti:
Ylen "väki" käy yöllä asentaan sääanturit ja mikroGPS-paikantimen säätietoja hakevan rectumiin. Kietaise 4 kerrosta foliota lantioon ja käy kyseeleen psykiatrianosastolta voisivatko he poistaa/auttaa sinua.
Kyllä se IPn perusteella tuon näyttää koska en ole koskaan ennen tuolla sivulla käynyt ja kun kävin kokeilemassa niin meni sille paikkakunnalle jossa nettioperaattorini sijaitsee. Itse asun 100 kilsaa sieltä.
- foliohattu päässä
HessuW kirjoitti:
Kyllä se IPn perusteella tuon näyttää koska en ole koskaan ennen tuolla sivulla käynyt ja kun kävin kokeilemassa niin meni sille paikkakunnalle jossa nettioperaattorini sijaitsee. Itse asun 100 kilsaa sieltä.
>Kyllä se IPn perusteella tuon näyttää koska en ole koskaan ennen tuolla sivulla käynyt ja kun kävin kokeilemassa niin meni sille paikkakunnalle jossa nettioperaattorini sijaitsee. Itse asun 100 kilsaa sieltä. <
Operaattorin osoitteen yle saa selville, se on varmaa, mutta onko sillä tuohon oikeus. Siitä tässä taitaa olla kysymys. - 12
HessuW kirjoitti:
Palveluntarjoajilla on omat IP-osoiteryhmät ja tietenkin niiden kotipaikkakunnan mukaan YLEkin tuon paikallistaa. Itse saan kylläkin Vantaan Stadin sijasta, taitaa olla sääaseman (lentoasema?) sijainnista kyse.
Ilmatieteen laitoksen sivut olenkin huomannut paljon paremmiksi, Stadistakin saa useamman sääaseman. Lisänä lähes reaaliaikaiset sadetutkat sun muut. Tuohon kun lisää pari salamatutkaa, pysyy aika hyvin säästä selvillä katsomatta ikkunasta ulos. - verkostunutsälli8908
foliohattu päässä kirjoitti:
>Kyllä se IPn perusteella tuon näyttää koska en ole koskaan ennen tuolla sivulla käynyt ja kun kävin kokeilemassa niin meni sille paikkakunnalle jossa nettioperaattorini sijaitsee. Itse asun 100 kilsaa sieltä. <
Operaattorin osoitteen yle saa selville, se on varmaa, mutta onko sillä tuohon oikeus. Siitä tässä taitaa olla kysymys.Kyllä siihen on ihan oikeus että yle saa selville mistä IP:stä oikeasti tullaan.
Siihenhän perustuu esim. polisiin rikostutkinnat, että esim. hakkeri tai muu väärinkäyttäjä jättää jälkensä joka useasti on IP-osoite.
Toki IP-osoitten voi ja pystyykin ns. huijaamaan, peittämään, väärentämään jne. joten jäljitys voi olla hyvinkin vaikeaa ellei ihan mahdotonta.
- Verkostunutsälli8798
IP:stä
Siinä sun verkkoliikenteessä sinne YLEN sivuille menee ns. paketteja ja näissä on tuo IP tietoa minkä proxyn kautta jos sellaista käytät jne. eli ne verkkoliikenteen paketit sisältävät myös IP osoitetietoja.
Kun se liikenne perustuu ihan noihin osoitteisiin niin sellainenhan IP tieto aina kulkee mukana, jos ei kulkis niin eipä oikein mitään löytäis :-)- Ano Nyymi
Testasin mennä tuonne sivulle saksalaisen anonyymipalvelimen kautta jolloin YLEn palvelin näkee saksalaisen IP osoitteen ja silloin se ei suostu näyttämään säätietoja lainkaan.
- Mulla ei toimi
Minulla tulee Trondheim. :)
Mutta olen Elisalla pk-seudulla. - kaikista törpöin....
Ei iipeellä ole mitään merkitystä, vaan selaimen tunnisteet ne aiheuttaa moisen (koska iipeet vaihtuu monestikki, meinaan dynaamisia.. mokkulat, tikut, jne.)) Toki jos asut hellsingissä niin se on oletuksena. No poista kaikki tunnisteet sieltä firefoxista ja käynnistä selain uudelleen.
- 12
Milläköhän selain tunnistaa ilman mahdollista GPS-paikannusta paikkakuntasi? Dynaamisen IP:n vaihtuminenkin uudistaa IP:n samasta palveluntarjoajan ryppäästä.
- Kalevi sää
12 kirjoitti:
Milläköhän selain tunnistaa ilman mahdollista GPS-paikannusta paikkakuntasi? Dynaamisen IP:n vaihtuminenkin uudistaa IP:n samasta palveluntarjoajan ryppäästä.
Mutta kyllä mäkin olen sitä mieltä, että jokin satunnainen sivusto, vaikka saakin kaiken mahdollisen saatavilla olevan tiedon selaimineen ja ip- numeroineen on ainoa keino kehitellä tollanen palvelurobotti. Enkä usko, että Yle on tuhlannut valtavasti rahaa ja enrgiaa noin mitättömän asia kehittelemiseen.
Hah, just vilkaisin ylen sääsaittia. Mulle ilmaantu Amurin sääennuste. Hassua, en ole käynyt Tampereen lähelläkään vuosikausiin:DD Ne taitaa vaan arpoa jotain malli sääkarttoja, että palvelu olisi selkeämpi käyttäjälle. Ja jos asuu jossain pääkaupunkiseudulla, oletettavasti jonkin hesan sää on useiten näkyvissä:DDD - ryht
Kalevi sää kirjoitti:
Mutta kyllä mäkin olen sitä mieltä, että jokin satunnainen sivusto, vaikka saakin kaiken mahdollisen saatavilla olevan tiedon selaimineen ja ip- numeroineen on ainoa keino kehitellä tollanen palvelurobotti. Enkä usko, että Yle on tuhlannut valtavasti rahaa ja enrgiaa noin mitättömän asia kehittelemiseen.
Hah, just vilkaisin ylen sääsaittia. Mulle ilmaantu Amurin sääennuste. Hassua, en ole käynyt Tampereen lähelläkään vuosikausiin:DD Ne taitaa vaan arpoa jotain malli sääkarttoja, että palvelu olisi selkeämpi käyttäjälle. Ja jos asuu jossain pääkaupunkiseudulla, oletettavasti jonkin hesan sää on useiten näkyvissä:DDDvanha ketju , mut anyway. Eli, ihmettelin kovasti, kun kävin eräällä IP-tsekkaussivulla, mikä lie, mutta missä voi testata oman koneen näkyvyyttä ym.....niin paikansi gps- pisteen about 400m päähän omasta asunnosta. Elisan pääpaikka lie tuossa 50km päässä. Että aika tarkkaa alkaa olemaan, jos koneen ip:n perusteella koneen omistajan löytää kuka vain kyselijä melkein huutomatkan päästä. Onko tää ihan ok.?
- ..
ryht kirjoitti:
vanha ketju , mut anyway. Eli, ihmettelin kovasti, kun kävin eräällä IP-tsekkaussivulla, mikä lie, mutta missä voi testata oman koneen näkyvyyttä ym.....niin paikansi gps- pisteen about 400m päähän omasta asunnosta. Elisan pääpaikka lie tuossa 50km päässä. Että aika tarkkaa alkaa olemaan, jos koneen ip:n perusteella koneen omistajan löytää kuka vain kyselijä melkein huutomatkan päästä. Onko tää ihan ok.?
mulla näyttänyt tuo sääpalvelu edes oikeata kuntaa. 120 Km suunnilleen oli heittoa.. aikas jännää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122323Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511003Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli240998Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253796- 84786
- 35709
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709