10 v kissallani on ilmennyt kummllisia yskän puuskia. Enkä oikein tiedä mitä tehdä...
Ajattelin, että se voisi olla flunssaa...
Kissan silmät ovat kirkkaat ja terveet. Se kerjää hellyyttä samaan tapaan kuin ennen ja syö normaalisti.
En vielä haluaisi stressata sitä matkalla lääkäriin, koska koko automatkan se huutaa hädissään ja pissaa alleen (kokemusta on!).
Pian ei kuitenkaan ole muuta mahdollisuutta.
Tuntuu kuitenkin, että se itse ei ole puuskista kovinkaan huolestunut.
Jos jollain on vastaavanlaisesta kokemusta, Vastaa ihmeessä!
Apua ...!
10
1403
Vastaukset
- miisajamaisa
omistan kaksi kissaa ja kummatkin aivastelee kunnolla ajoittain. Se saattaa kuulemma johtua siitä, jos on pölyistä hiekkaa ( puupohjaista tai pölisevää hiekkaa) vadissa ja esim katollinen vati. Kissan nenään menee siis pölyä.
Siis hiekan vaihtoon... =)
Saattaa tietenkin olla mahdollista, että kissallasi on flussa, joka on yleistä kissoilla.- Piia
Käytän kyllä puupohjaista hiekkaa...
Kuinkahan yleistä pölyallergia on kissoilla?
Sillä kissani ähkiminen on enemmän yskimistä, kuin aivastelua. Ihan niin kuin ihmisenkin, se haukkaa välillä ilmaa, jotta saisi sen pois mitä sisällä nyt sitten on, ja yskii. Se on niin kummallista.../=
Onneksi nyt on kesä ja se viihtyy pihalla. Siellä ei enää niin lujaa pöläjäkkään. Luulen, että se siitä menee ohi.
Olen kuitenkin koko ajan kärppänä asian kanssa. Jos se ei ala helpottamaan, on pakko kysäistä lääkäriltä. - miisajamaisa
Piia kirjoitti:
Käytän kyllä puupohjaista hiekkaa...
Kuinkahan yleistä pölyallergia on kissoilla?
Sillä kissani ähkiminen on enemmän yskimistä, kuin aivastelua. Ihan niin kuin ihmisenkin, se haukkaa välillä ilmaa, jotta saisi sen pois mitä sisällä nyt sitten on, ja yskii. Se on niin kummallista.../=
Onneksi nyt on kesä ja se viihtyy pihalla. Siellä ei enää niin lujaa pöläjäkkään. Luulen, että se siitä menee ohi.
Olen kuitenkin koko ajan kärppänä asian kanssa. Jos se ei ala helpottamaan, on pakko kysäistä lääkäriltä.Kannattaa juu katsella ja kuulostella ja jos ei yskiminen lopu sitten lääkäriin..
Aurinkoista kevättä ja tassun jälkiä! - Liina
miisajamaisa kirjoitti:
Kannattaa juu katsella ja kuulostella ja jos ei yskiminen lopu sitten lääkäriin..
Aurinkoista kevättä ja tassun jälkiä!Kissalla voi olla myös karvoja kurkussa jota se sitten yskimisellä yrittää saada pois.Parafiiniöljy apteekista auttaa.
- Matti
Liina kirjoitti:
Kissalla voi olla myös karvoja kurkussa jota se sitten yskimisellä yrittää saada pois.Parafiiniöljy apteekista auttaa.
matoja? mun kissa yski kanssa omituisesti, ei ollut muuten kipeä. sillä oli matoja, ja yskiminen johtui siitä, kun madot jotenkin menevät ensin keuhkojen kautta... kissani oli madotettu, mutta ei ollut tehonnut.
- Piia
Matti kirjoitti:
matoja? mun kissa yski kanssa omituisesti, ei ollut muuten kipeä. sillä oli matoja, ja yskiminen johtui siitä, kun madot jotenkin menevät ensin keuhkojen kautta... kissani oli madotettu, mutta ei ollut tehonnut.
Minäpä kokeilen madottaa koko kattikuntani ja seurailla,jos köhiminen loppuisi...
Sitten on ainakin se suljettu pois...(=
- oli
Ettei olisi astma. Meidän kissallemme tuli astma sen viimeisinä elinvuosina. Puuskahteli ja joskus kuulosti yskältä. Pysyi hyvin kurissa lääkärin antamilla kortisonipistoksilla ja joskus annoin lääkettä tabletteina.
- Mande
Mun kissani on nyt noin 11-vuotias ja sillä on kanssa yskän puuskia..mä kyllä luulen että se on flunssaa, koska se myös yrittää välillä niistää päästämällä ilmaa nenästä-->huomasin tänään että sillä on vähän "vettä" nenässä..
Mutta onko flunssan takia pakko mennä lääkäriin, vai saako apteekista suoraan jotain lääkettä?- Piia
Mä luin jostain kissakirjasta, että flunssan aiheuttaviä pöpötyyppejä on montaa erilaista ja riipuen pöpöstä oireet on pahempia tai lievempiä. Siinä sanottiin, että suurin osa kissoista selviä siitä omin avuin, mutta joskus tarvitsee eläinlääkäriä. Jos sun kissalla nenä vuotaa, niin se voi EHKÄ olla pahempi pöpö. Jos se ei kissaa kamalasti stressaa, niin käytä toki lääkärissä tai soita rimpauta lääkärille ja kysy.
- Piia
Kävin tänään eläinlääkärissä kissani kanssa, kun asia ei muuttunut madotuksen jälkeen.
Kissallani oli keuhkoputken tulehdus ja lääkäri epäili myös astmaa, koska köhintää on ollut läpi kissani aikuisiän.
Lääkärin tutkimuspöydällä neidille tule kunnon aivastuspuuska ja nenhästä tuli heinänkorsi, jonka sisareni veti pois. (Olisiko tulehduksen aiheuttaja?!?)
Kissani sai vajaa 3 viikon kuurin ja sitä piti tarkkailla vielä lääkinnän jälkeen 2 viikkoa. Jos oireet palaisivat kyse olisi varmasti astmasta...
Kissani vastustuskyky on heikompi kuin aikaisemmin. Vanhuus ei tule yksin vaan sadan kaverin kanssa. Täytyy pitää tarkasti huolta rokotuksista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693