suurin kansanhuvi.
mikä vaivaa 50 ihmisiä joitten ainoa päämäärä on olla ikeä toiselle.
Aliarviointia,herjausta,henkilöönmenoa,vainoa,mollausta.
Tämmösiäkö te olette.
Miksi?
Ilkeys on palstalla
72
495
Vastaukset
- nittis..
joku aina uudestaan ja uudestaan tekee samasta asiasta provon?
- -tiina
ei kuitenkaan montaa ilkeilijää oo ja kyllä ne tässä vuosien varrella oppii tunnistaan nekin.
- meriläinen''''
Mie kyllä oon ainaskin poistanut ne ilkeimmät viestit, pyrkinyt pitämään tätä ilon paikkana.
Ja jos joku on katkera ja elämäänsä kyllästynyt niin minkäs sille voi.
Lueskele vähän laajemmin niin huomaat että kyllä täällä on paljon muutakin kun ilkeilyä.- ?
Oletko sefu?
- meriläinen*'*
? kirjoitti:
Oletko sefu?
Poistan omat ilkeilyt ennenkuin kerkiän lähettää niitä :))
Koska usein kyllä kirjoittelen häijyjä vastauksia mutta ne ei vie mitään eteenpäin, joten deletoin ne.
Eli en ole sefu :)) - nittis..
? kirjoitti:
Oletko sefu?
meriläinen tarkoitti että se poistaa omat viestinsä ennenku edes laittaa ne palstalle.
- Kesäheinä*
missä ihmisiäkin. Täytyy vain koittaa olla välittämättä. Jääköön omaan arvoonsa mokomat. Pidetään me hauskaa :)
- -tiina
kuvitellu että kun vanhenee niin viisastuu =))))
- meriläinen**
-tiina kirjoitti:
kuvitellu että kun vanhenee niin viisastuu =))))
Toi oli hyvä :))))))))))
- Adria
Sitäkö on oikein asettauduttu sinne pappien, paavien ja muiden puolijumalien keskuuteen arvostelemaan maallista elämänmenoa. Tuuleeko siellä korkealla. Täällä on puolipilvistä ja tyyntä. Lämpötila siinä kakstoista astetta.
- *minttupuu*
miten pääsit kirjautumaan??
Mä en, eikä näköjään moni muukaan! - aitokaino
*minttupuu* kirjoitti:
Mä en, eikä näköjään moni muukaan!Ei mitään ongelmaa kirjautumisessa.
*minttupuu* kirjoitti:
Mä en, eikä näköjään moni muukaan!nähtävästi onnistuu. :)
- Adria
*minttupuu* kirjoitti:
Mä en, eikä näköjään moni muukaan!Hoomoilasena kysäsen, et onko siinä ollu ongelmia?
aitokaino kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa kirjautumisessa.
hassua, ihan hetki sitten ei viel päässyt.
Adria kirjoitti:
Hoomoilasena kysäsen, et onko siinä ollu ongelmia?
ja galtsuun ei näköjään pääse edelleenkään.
- Meriläinen
Adria kirjoitti:
Hoomoilasena kysäsen, et onko siinä ollu ongelmia?
Oli ongelmia oli, vaan ei enään :))
- Adria
minttupuu kirjoitti:
ja galtsuun ei näköjään pääse edelleenkään.
Kyllä mä pääsen. Tossa sitä kylmäkaapissa.
- viivatiina
minttupuu kirjoitti:
hassua, ihan hetki sitten ei viel päässyt.
määkin yritin useampaan kertaan.
- .....
ketjun avattuaan näkee osallistujista onko kyseessä ilkeilyketju. Hyviä esimerkkejä ilkeilyvapaista ovat esim. Putkivalo/Henkinen perintö ja Mies-vm56/Kahvinkeittogallup, ketjut etenevät mukavasti ilman riitaa kun riidanhaastajat eivät ole niihin osallistuneet.
Jos riitaa haluamattomat jättäisivät täysin osallistumatta riitelijöiden avauksiin saattaisi tilanne palstalla kohentua.- Meriläinen
Ei mun tarvii riidellä niisäkään ketjuissa, miksköhän :))
- Adria
Meriläinen kirjoitti:
Olis kiva nähdä livenä kun joskus oikein kiukustut. Puskeeko punan poskille ja meneekö ääni falsetille. Tasajalkaako hyppelet ja hiuksias pöllyttelet.
- 8+5
Meriläinen kirjoitti:
tarvitte riidellä sun kanssas.
ystävällinen ihminen olet - viivatiina
Meriläinen kirjoitti:
ainakaan mun aloittamissa ketjuissa aloitan ketuja niin harvoin just sen takia kun täällä on niin paljon tai sit yks joka ei jostain syystä voi sietää mua mutta kaippa heillä on omat syynsä tuntevat mut varmaan niin hyvin että tietävät todellisen pirullisen luonteeni =))))
- Meriläinen
Adria kirjoitti:
Olis kiva nähdä livenä kun joskus oikein kiukustut. Puskeeko punan poskille ja meneekö ääni falsetille. Tasajalkaako hyppelet ja hiuksias pöllyttelet.
Hmmm puren hampaita ja haakkaan tyynyä jos ei parempaa lähellä ole.
Olen hyvin nopea suustani jota olen kyllä vähän oppinut hillitsemään.
Mulla on sana hallussa kun suutun.
Tai sitten toinen juttu mutta ei yhtään parempi niin menen itteeni enkä sano sanaakaan.
Mykkäkoulun opin kotoa josta siitäkin olen jonkun verran eroon päässyt.
Oikeesti en ole kiva, eikä se ole kivaa kun oikeasti suutun.
Onneksi on tosi vähän syitäkin siihen nykyään. - Meriläinen
8+5 kirjoitti:
tarvitte riidellä sun kanssas.
ystävällinen ihminen oletKiitos tuosta.
yritän vain hillitä itseäni täällä, ja usein se toimii.
Mulle tulee riidoista paha olo siksi yritän välttää niitä. - Meriläinen
viivatiina kirjoitti:
ainakaan mun aloittamissa ketjuissa aloitan ketuja niin harvoin just sen takia kun täällä on niin paljon tai sit yks joka ei jostain syystä voi sietää mua mutta kaippa heillä on omat syynsä tuntevat mut varmaan niin hyvin että tietävät todellisen pirullisen luonteeni =))))
Tää on välillä niinkun mun työpaikka. Toisten asiat tiedetään paremmin kun ite.
Joskus huvittaa mitä multakin on ihan tultu kysymään pelkkien huhujen perusteella, jotka on lähtenyt ties mistä :)) - viivatiina
Meriläinen kirjoitti:
Tää on välillä niinkun mun työpaikka. Toisten asiat tiedetään paremmin kun ite.
Joskus huvittaa mitä multakin on ihan tultu kysymään pelkkien huhujen perusteella, jotka on lähtenyt ties mistä :))jännä juttu että me yleensä tiedetään toistemme asiat niinkin hyvin vaikka ei asuta toistemme kotona ;))))
- minäkinkö?
nii oikeat henkilöt löytävät heti paikalle
- Sedna
En minä tosielämässäkään vietä aikaa riitelemällä tai riitaa haastamalla, enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi tulla nettiinkään harrastamaan. Minusta on rentouttavaa jutustella mukavia mukavien ihmisten kanssa tai sitten vaihtaa ajatuksia pelkästään asialinjalla. Tietenkin jotkut ihmiset voivat tuntua ärsyttäviltä, mutta on ihan turha kuvitella, että saa kaikki muut ihmiset ja koko maailman muuttumaan itselleen mieleiseksi. Tämän ikäisen ihmisen pitäisi jo osata elää sen asian kanssa.
Onko ehkä niin, että tosielämässä on pakko olla ihmisiksi, ja patoutunut riidanhalu päästetään valloilleen netissä? Täällä on aremmankin ihmisen helppo esiintyä räävittömänä turpaanvetäjänä ilman, että käy käry. Nettikäyttäytymisestään ei tarvitse kantaa vastuuta enää seuraavana päivänä, ellei se mene kunnianloukkauksien tai uhkailujen asteelle. - aitokaino
Kukaan palstalainen ei ole ilkeä.
Kukaan rekattu nikki ei kirjoita puskasta.
Kellään ei ole kahta tai useampaa rekattua nikkiä.
Näitähän täällä pohditaan ja kukaan ei myönnä, vaan minäpä saatan olla ilkeä, kirjoitan myös puskasta ja omaan kaksi rekattua nikkiä.- 20:nen
sulla niitä on enemmänki.20?
- aitokaino
20:nen kirjoitti:
sulla niitä on enemmänki.20?
Mitä mulla on 20? Miehiäkö? Ehei, kuusi riittää, koska sunnuntaina lepään. ;))))))
Tämän enempää en alennu kanssasi kirjoittamaan, vaikka sanotaankin, että torstai on toivoa täynnä.
Elämä vain menee niin, että se jota on potkittu päähän, tarvitsee itseään heikomman tai sellaiseksi kuvitellun kohteen, vaikka ilkeilyyn. Jos joku on heikoilla, joku toinen näkee siinä tilaisuutensa...ennemmin tai myöhemmin.
Minun piti poistaa nimimerkkini, mutta se ei näköjään käynytkään päinsä. Toisaalta olen saanut postia, jossa väitetään, että minulla on ollut galleriassa jonkun toisen kuva kuin itseni. Luvattiin muistaakseni peräti tehdä rikosilmoitus sellaisen kuvan käytöstä, johon minulla ei ole tekijänoikeuksia.
Täällä on ihania ihmisiä. Ei ilkeitä. Minullekin on luvattu, että voin luottaa, ettei minua hylätä silloin kun olen heikoimmillani. Vain tosi ystävä voi luvata noin mielestäni. Itse en uskaltaisi, koska kieriskelisin kauheissa tunnotuskissa jos joutuisin syömään sanani.- viivatiina
määkin oon niin kamala kun mulla on tyttäreni kuvat ihan luvatta galleriassa joku sen tuntuu tietävän senkin asian paremmin kun mää pistä vaan lisää kuvia niitä toisten ;)))))
viivatiina kirjoitti:
määkin oon niin kamala kun mulla on tyttäreni kuvat ihan luvatta galleriassa joku sen tuntuu tietävän senkin asian paremmin kun mää pistä vaan lisää kuvia niitä toisten ;)))))
...kieltämättä ajatus on houkutteleva. Sen verran olen minäkin ilkeä. :=p
- a-liisa
Virtuaalimaailmassa kannattaa olla varovainen "ystävien" suhteen.
Itselläni on neljä netissä "kohdattua" kirjoittajaa, joiden kanssa olen kirjoitellut jo yli 3 vuotta, mutta ystäväkseni en heitä vieläkään kutsu. Ovat vaan niitä, joita ennen nettimaailmaa, kutsuttiin kirjeenvaihtokavereiksi. a-liisa kirjoitti:
Virtuaalimaailmassa kannattaa olla varovainen "ystävien" suhteen.
Itselläni on neljä netissä "kohdattua" kirjoittajaa, joiden kanssa olen kirjoitellut jo yli 3 vuotta, mutta ystäväkseni en heitä vieläkään kutsu. Ovat vaan niitä, joita ennen nettimaailmaa, kutsuttiin kirjeenvaihtokavereiksi.sitä etanapostiaikaa. Kirjeenvaihtokaverit olivat järjestään oikeassa elämässä tapaamiani ystäviä, joihin halusin pitää yhteyttä eri paikkakunnalle muuton jälkeen. Täällä voi olla mitä vaan. En pysty kuvitelemaankaan, että edes virtuaalisti ystäviä voi olla satamäärin.
- koira.mainen
PupuPuskasta kirjoitti:
sitä etanapostiaikaa. Kirjeenvaihtokaverit olivat järjestään oikeassa elämässä tapaamiani ystäviä, joihin halusin pitää yhteyttä eri paikkakunnalle muuton jälkeen. Täällä voi olla mitä vaan. En pysty kuvitelemaankaan, että edes virtuaalisti ystäviä voi olla satamäärin.
ottaa koiramainen viisaus käyttöön:
Varo äkkiystäviä.
Olen toteuttatanut tuota ikäni tietämättä että koira on jo sen keksinyt minua aikaisemmin. koira.mainen kirjoitti:
ottaa koiramainen viisaus käyttöön:
Varo äkkiystäviä.
Olen toteuttatanut tuota ikäni tietämättä että koira on jo sen keksinyt minua aikaisemmin.Kannattaa alkaa siis murisemaan varmuuden vuoksi kaikille omalle reviirille tunkeville otuksille.
- Putkivalo
koska enemmän ne ilkeilyt kertoo ilkeilijästä kuin kohteesta.
Mua häiritsee enemmän kirjoittelussa se vainoharhaisuus. Kuka on mikäkin nikki, ja kukahan tuo putkivalokin oikeesti on... ;) Epäluuloisuus. Mitä väliä sillä on? Se itse asia pitäisi olla tärkeämpi.- Adria
Just noin. Luuleminen, epäileminen ja tietävinään oleminen nihkeällä provolla ilmaistuna ja vedätettynä on palstalla tuttua.
- Sedna
Jos joku ihminen ei mahdu yhteen nimimerkkiin, niin hommatkoon niin monta kuin tarvitsee. Ainakaan minulle henkilöt kommenttien takana eivät ole tärkeitä. Kulloinkin käsiteltävä asia ja sen hetkinen kommentti ovat tärkeitä, ei se kuka sen esittää. Henkilöpainotteisessa keskustelussa tulee helposti asetelma, jossa jonkun tietyn henkilön näkemyksille hurrataan kritiikittömästi, ja jonkun toisen kommentit tyrmätään, vaikka niissä olisi asiaa.
Jos joku sanoo jotain salaa puskasta, niin hänellä on varmaankin siihen omat syynsä. Voin vain kuvitella, kuinka ahdistavaa se on, jos ei uskalla jsanoa rehellisiä mielipiteitään tutuiksi tulleille henkilöille. Ei sen vuoksi kannata ketään alkaa jäljittää. - Adria
Sedna kirjoitti:
Jos joku ihminen ei mahdu yhteen nimimerkkiin, niin hommatkoon niin monta kuin tarvitsee. Ainakaan minulle henkilöt kommenttien takana eivät ole tärkeitä. Kulloinkin käsiteltävä asia ja sen hetkinen kommentti ovat tärkeitä, ei se kuka sen esittää. Henkilöpainotteisessa keskustelussa tulee helposti asetelma, jossa jonkun tietyn henkilön näkemyksille hurrataan kritiikittömästi, ja jonkun toisen kommentit tyrmätään, vaikka niissä olisi asiaa.
Jos joku sanoo jotain salaa puskasta, niin hänellä on varmaankin siihen omat syynsä. Voin vain kuvitella, kuinka ahdistavaa se on, jos ei uskalla jsanoa rehellisiä mielipiteitään tutuiksi tulleille henkilöille. Ei sen vuoksi kannata ketään alkaa jäljittää.Totesit -> Ainakaan minulle henkilöt kommenttien takana eivät ole tärkeitä. Kulloinkin käsiteltävä asia ja sen hetkinen kommentti ovat tärkeitä, ei se kuka sen esittää.
Minä ajattelen juuri päinvastoin. Koska tämä on keskustelupalsta jonninjoutavista asioista on tekstien takana oleva nimimerkki hänen tuottamaansa lätinää tärkeämpi. On kiinnostavaa tietää kuka mitäkin ko aiheesta on mieltä. Näin ainakin minä saan enemmän syvyyttä nimimerkkeihin ja taululle raamit. Asia olisi toinen jos täällä keskusteltaisiin esimerkiksi jonkun teknisen ongelman yksityiskohdista, silloin se asia on kirjoittajaansa tärkeämpi. - Sedna
Adria kirjoitti:
Totesit -> Ainakaan minulle henkilöt kommenttien takana eivät ole tärkeitä. Kulloinkin käsiteltävä asia ja sen hetkinen kommentti ovat tärkeitä, ei se kuka sen esittää.
Minä ajattelen juuri päinvastoin. Koska tämä on keskustelupalsta jonninjoutavista asioista on tekstien takana oleva nimimerkki hänen tuottamaansa lätinää tärkeämpi. On kiinnostavaa tietää kuka mitäkin ko aiheesta on mieltä. Näin ainakin minä saan enemmän syvyyttä nimimerkkeihin ja taululle raamit. Asia olisi toinen jos täällä keskusteltaisiin esimerkiksi jonkun teknisen ongelman yksityiskohdista, silloin se asia on kirjoittajaansa tärkeämpi.Mä olen varmaan vähän tylsä ja epäsosiaalinen tyyppi, kun näen ihmisten parhaan annin siinä, minkälaisia näkökulmia tai tietoa heillä on annettavanaan. Esimerkiksi pelkkä yhdessäolosta nauttiminen on minulle vähän käsittämätöntä aluetta.
- aitokaino
Adria kirjoitti:
Totesit -> Ainakaan minulle henkilöt kommenttien takana eivät ole tärkeitä. Kulloinkin käsiteltävä asia ja sen hetkinen kommentti ovat tärkeitä, ei se kuka sen esittää.
Minä ajattelen juuri päinvastoin. Koska tämä on keskustelupalsta jonninjoutavista asioista on tekstien takana oleva nimimerkki hänen tuottamaansa lätinää tärkeämpi. On kiinnostavaa tietää kuka mitäkin ko aiheesta on mieltä. Näin ainakin minä saan enemmän syvyyttä nimimerkkeihin ja taululle raamit. Asia olisi toinen jos täällä keskusteltaisiin esimerkiksi jonkun teknisen ongelman yksityiskohdista, silloin se asia on kirjoittajaansa tärkeämpi.vaan, kun kirjoittaa voi mitä vaan. ;)))))
- Adria
Sedna kirjoitti:
Mä olen varmaan vähän tylsä ja epäsosiaalinen tyyppi, kun näen ihmisten parhaan annin siinä, minkälaisia näkökulmia tai tietoa heillä on annettavanaan. Esimerkiksi pelkkä yhdessäolosta nauttiminen on minulle vähän käsittämätöntä aluetta.
Nii'i, mutta eikö sua yhtään kiinnosta kuka mainitsemiasi näkökulmia antaa tai avaa.
- Meriläinen
Sedna kirjoitti:
Mä olen varmaan vähän tylsä ja epäsosiaalinen tyyppi, kun näen ihmisten parhaan annin siinä, minkälaisia näkökulmia tai tietoa heillä on annettavanaan. Esimerkiksi pelkkä yhdessäolosta nauttiminen on minulle vähän käsittämätöntä aluetta.
Ja mie olen taas sillain epäsosiaalinen etten jaksais kuunnella jatkuvaa puhetta vaan nimenomaan se yhdessäolon hiljaisuus ja yhdessä tekeminen, vaikka tekis eriasioita on parasta.
Mutta jos koko ajan puhuu niin mulle tulee päähän olo että oon kuin ampiaispesässä enkä jaksa enää keskittyy kuuntelemiseen.
Siksi vältän paikkoja missä on paljon ihmisiä.
Töissä aina kuitenkin pääsee vähän pakoon kun tulee tilanne esiin että jollain on puheripuli, ja varsinkin yövuorossa. huh. - Sedna
Adria kirjoitti:
Nii'i, mutta eikö sua yhtään kiinnosta kuka mainitsemiasi näkökulmia antaa tai avaa.
Tietenkin, jos jollakulla on minua kiinnostavia ideoita tai kerrottavaa, niin toki painan henkilön mieleeni, ja seuraan hänen kirjoituksiaan myöhemminkin. Ajattelin muuten kokeilla punajuuripaistosta, kunhan omani ovat kasvaneet riittävän isoiksi. Punaväri antosyaniini on antioksidantti.
- Sedna
Meriläinen kirjoitti:
Ja mie olen taas sillain epäsosiaalinen etten jaksais kuunnella jatkuvaa puhetta vaan nimenomaan se yhdessäolon hiljaisuus ja yhdessä tekeminen, vaikka tekis eriasioita on parasta.
Mutta jos koko ajan puhuu niin mulle tulee päähän olo että oon kuin ampiaispesässä enkä jaksa enää keskittyy kuuntelemiseen.
Siksi vältän paikkoja missä on paljon ihmisiä.
Töissä aina kuitenkin pääsee vähän pakoon kun tulee tilanne esiin että jollain on puheripuli, ja varsinkin yövuorossa. huh.Hiljaisuudesta minäkin tykkää, mutta mielummin yksin kuin yhdessä jonkun kanssa. Edellisessä työpaikassani mulla olis ollut paikka kolmen hengen toimistossa, mutta minä vein kamani ikkunattomaan 2x3 metrin varastoon, jossa mörköilin yksin ja oli hipohiljaista.
Toi yövuoron puheripuli johtuu varmaankin ylikierroksista. Rauhallisena väsymys iskee helpommin, ja ylikierroksilla meneminen pitävät pintapuolisesti virkeänä. Jos vielä kittaa liikaa kahvia, niin sohlaamisen puolelle menee. - Meriläinen
Sedna kirjoitti:
Hiljaisuudesta minäkin tykkää, mutta mielummin yksin kuin yhdessä jonkun kanssa. Edellisessä työpaikassani mulla olis ollut paikka kolmen hengen toimistossa, mutta minä vein kamani ikkunattomaan 2x3 metrin varastoon, jossa mörköilin yksin ja oli hipohiljaista.
Toi yövuoron puheripuli johtuu varmaankin ylikierroksista. Rauhallisena väsymys iskee helpommin, ja ylikierroksilla meneminen pitävät pintapuolisesti virkeänä. Jos vielä kittaa liikaa kahvia, niin sohlaamisen puolelle menee.Mulla on paljon hiljaisuutta ympärillä, minkä nyt toi tik tak tik taki tuolla seinällä katkoo.
Kyllä löydän täydellisenkin hiljaisuuden paikkoja ja hetkiä.
Sinkkuna olossa on se hyvä että voi valita oman mielen mukaan onko porukassa vai hiljaisuudessa. - Sedna
Meriläinen kirjoitti:
Mulla on paljon hiljaisuutta ympärillä, minkä nyt toi tik tak tik taki tuolla seinällä katkoo.
Kyllä löydän täydellisenkin hiljaisuuden paikkoja ja hetkiä.
Sinkkuna olossa on se hyvä että voi valita oman mielen mukaan onko porukassa vai hiljaisuudessa.EI täällä kuitenkaan ole totaalisen rauhallista ja hiljaista, varsinkaan ulkona. Vieressä tiellä kulkee ihmisiä ja autoja, ja teollisuuttakin on lähistöllä. Radio mulla ei ole koskaan auki, kun olen yksin. Mies on joka viikko pari päivää työmatkoilla. On hyvä, että saa olla joskus ihan yksin kotona. Joskus asuimme kesäkaudet kokonaan mökillä. Mies oli päivät töissä ja usein iltaisin ja viikonloput treenaamassa skeetiä. Minä olin suurimman osan ajasta piisamien, sorsien ja kissojen kanssa. Sen jakson jälkeen mun oli vähän aikaa vaikeata seurata ja ymmärtää ihmisten puhetta.
- Putkivalo
Sedna kirjoitti:
Jos joku sanoo jotain salaa puskasta, niin hänellä on varmaankin siihen omat syynsä. Voin vain kuvitella, kuinka ahdistavaa se on, jos ei uskalla jsanoa rehellisiä mielipiteitään tutuiksi tulleille henkilöille. Ei sen vuoksi kannata ketään alkaa jäljittää.Mulla on täysi työ hallita tätä yhtä nikkiä, mutta olen mä kerran joutunut vaihtamaan. Mikä sinänsä kyllä kadutti, koska sitten piti mennä vanhoille nikeille sanomaan että mä oon nyt tämä :) Uusi nikki joutuu aina tekemään vähän töitä ennen kuin muut alkaa jutella luontevasti sen kanssa. Sama koskee uutta palstaa. Tämä palsta on kyllä ollut erikoisen hankala, pari kertaa saanut niin jäätävää kohtelua että piti miettiä mitä on tullut sanottua :)) Jos ei täällä olisi ollut muutama jonka kanssa rupattelu luonnistuu, niin olisi saanut olla. Erikoiskiitos tästä Anjaniinalle.
Mitä enemmän ihmisiä täällä oppii tuntemaan, sitä enemmän joutuu suodattamaan mitä sanoo ja miten, tuli mieleen kuin kirjoitit tuosta puskastelusta. Itsellänikin oli joskus tarve siihen, mutta tulin siihen tulokseen ettei se ole mua varten, ei siinä välttämättä mitään huonoa ole että joutuu miettimään kaksi kertaa ennen kuin avaa näppiksensä. Mielummin olen sitten hiljaa, kuin että otan riskin että joku ottaa nokkiinsa. Kaikkea ei tarvitse julkaista mitä päässä pyörii.
Ainakaan omalla kohdalla.
Oon kyllä yrittäny ajatella, että ihmisiä ne on siellä ruudun takana, puutteineen ja hyvine puolineen.
Ei minun ole tarvinnut kenenkään kanssa riidellä, enkä ole kohdannut omalla kohdalla molausta, enkä vainoa.
Ei ne minun jutut kovin montaa edes kiinnosta, mutta ei niiden tarvitse kaikkia kiinnostaakkaan.
Se kun on semmonen juttu, ettei kukaan yksinään riitele.
Jos jollain näyttää olevan riitahaluja, niin pistää koneen kiinni, ja antaa kulua muutaman päivän, viikon tai kuukauden, niin kummasti riitahalut rauhoittuu.
Se kun on vihamiesten saaminen helppoa, ei siinä kovin suuresti järjenvaloa tarvii.
Ystävien saaminen on sitten vaikeampaa, hyvien ystävien varsinkin. Siinä tarvitaan jo toisen huomioonottamista.Me?
Tämä kaikille eroituksetta ilkeilevä aloitushan on sinun tekemäsi!- Meriläinen
HEH meniks tää sun ketjus nyt vähän pieleen, kun en tässäkään juuri tuollaisia kommentteja ole lukenut.
:))))- Sedna
Eiköhän siihen mennessä joku riidan haastajakin itsensä tänne löydä.
- hyttysen pisto :-)
Sedna kirjoitti:
Eiköhän siihen mennessä joku riidan haastajakin itsensä tänne löydä.
No mutta, sä ja Meriläinen. Ettekös nyt heittäneet pienet ilkeydet?
- Sedna
hyttysen pisto :-) kirjoitti:
Mehän ilmaisimme vain oman mielipiteemme ilman ylimääräisiä myrkkysyöttejä.
Meriläinen ajattelee positiivisesti, ja ilmeisesti pitää ilkeydestä syyttelyä liioiteltuna. Minä taas oletan, että tänäänkin on odotettavissa jotain riidan haastamista. Sen verran taajaan olen sellaiseen täällä törmännyt. Eilenkin joku yritti haastaa minua, mutten tarttunut syöttiin. Muillekin vittuiltiin ihan asiattomasti. Ilkeilykommentit tietenkin poistettiin. - Meriläinen
hyttysen pisto :-) kirjoitti:
Sehän oli vaan ihan totuus.
En ole huomannut tässä ketjussa ilkeilyä, vaikka sitä kyllä provosi :))
- kerbilero
palstalla on omat "huonotuulisensa", jotka kirjoittelevat melkoisen poikkinaisesti lähes aina, suorastaan vittuilevat toisille kirjoittajille. Se lienee ihan normaalia näillä isoilla ilmaisilla foorumeilla, muualta he oisivat valikoituneet pois jo alkuunsa.
Ite kullakin meillä on joskus huonompia päiviä ja tulee tartuttua johonkin sanomiseen liian tosissaan, ei aina muista, että netin ajanvietepalstahan tää vain on. Itse pysynkin huonoina päivinä "mykkänä"(lueskelen vaan palstoilla), enkä näin pura omaa huonoa oloa muihin kirjoittajiin "hankalilla" viesteillä :)
ps. tosikoillehan nämä palstat ovat vaikeita ymmärtää :) - t.l.
Luettuani tämän aloituksen, tuli mieleeni eräs työehtoo, kun pidettiin kokousta työporukalla vuorovaikutuksesta. Siinä tuli esille muunmuassa tällainen juttu, miten voidaan kielteinen sanominen kääntää myönteiseksi siten ettei vastapuolta loukata, koska loukkaaminenhan ei ole asian tarkoitus.
No, siinä sitten harjoiteltiin ja tulosta tuli. On paljon mukavampi sanoa ja kuulla "oletko ajatellut, että tämän voisi tehdä näinkin, mitä mieltä olet" kuin että sanoisi "mitä sää tollai teet sehän ihan, sanonko mistä ...."
Monia asioita voi kääntää myönteiseksi sanomiseksi, ensin pitää vain hillitä itsensä jos jokin juttu kiukuttaa ja ärsyttää. Ehkäpä sitä tulee kyyniseksi kun täällä yksin möllöttää. Ei minulla ole kyllä tarvetta olla ilkeä ja voin pyytää anteeksikin jos olen jonkun suututtanut. Kirjoitan aina omalla nikilläni joten olen myös aina tunnistettavissa, ei tarvi arvailla, en kyllä arvaile muitakaan, olkoot ketä tahansa.
Tämä päivä on kulunut rattoisasti leipomalla sämpylöitä joka paikan täyteen (neljänlaisia) ja matonpäitä solmimalla, eli tyypillistä 50 naisen kotipuuhailua.päivä tänään miulla, mut ei tulis mieleenkään käydä sen takia kenenkään kimppuun... Ärsyttää niin helkutisti):
- ...
Mutta selkeä aia on, mä olen tälle vuosituhannelle muuttunut oikeastikin ilkeämmäksi ihmiseksi, nimenomaan nettipalstoilla.
Syitä olen miettinyt itekkin, kyllä niitä löytyy. kaikista suurin syy lienee jonkinlainen turhautuminen. Katos, sitä haluais praatata ja vaihtaa milelipiteitä. Mutta vastassa kun on toi tollukkamassa :DDD
Ns. "Sosiaaliset mediat" on mun milestä lähinnä assosiaalisia. Kyllä mä täällä roikun ihan valtavasti, mutta tää riittää mulle noin yleisenä platforminan ihmisille vittuilemiseen. Ei mullaole mitään facebooktiliä, minkä kautta vois haukkua muita ihmisiä. Mä auon päätäni täällä, kun auon.
Tässä meni yks asia ihan saatanasti perselleen. Alettiin unohtaa anonymiteetti. Se on mun mielestä yks tärkein internetin voimavara. Kuka tahansa, saattoi aikoinaan kertoa mielipiteensä ja tuntonsa nettifoorumeilla. Nyt vaan on kaikenmaailman häiriköt ja uskikset yrittämässä uimaan kiinni liiveihin. Hyi stana.
Mutta älä pelkää, mä tuun kyllä kirjoitteleen näillekin palstoille vielä jatkossakin. Onhan se hupaisaa seurata, mitä ääriryhmät keksii aikanaan mun pään menoksi. Kerrotaan nyt se, että toi yks osrami, heitti mulle aikanaan aina kuukauden bannin, kun kirjoitin tänne. Sitä kesti pari vuotta. Niinni, se ip oli meitin taloyhtiön yhteinen ja se idiootti bannasi melkein kakssataa taloa siinä kerralla, paljonko lie ollut käyttäjiä, useampi tuhat mun käsittääkseni.
Ei se mua haitannut mitenkään, proxyn kautta saa aina kirjoitettua ja maapallo pullollaan nettilöiittymiä. mullakin nyt kaks käytössä. Mutta nämä tollot, jotka täällä alkoi heilumaan, ei tajua kuin hymiöiden ja mielipidesensuurin päälle.
Netin kuuluu olla vapaa, se on sen perusajatus.
Sori jos oon sulle aukonut päätäni. Sehän ei ole ollenkaan keskustelujen tarkoitus. Joillekin kyllä auon päätäni ihan tarkoituksella. Sekin tietyllä tapaata kuuluu nettiin. Voi sanoa mielipiteensä, anonyymisti.
Kai hokasit. tänäänkin tällä palstalla on ollut pari kirjoitusta siiitä, että ihmiset ovatkin hokanneet, että eipäs tämä niin anonyymiä olekkaan. Pienet kuviot ja kaikenlaista härdelliä. Siks, en kirjaudu enää käytännössä ikinä.
Tutut tuntee, muista ei väliä.
=DW=- Anjaniina.
vähän kummallista?
Ihmisellä on halu jutella toisen kans.
Ja sit on tällaset palstat...niin missä vaiheessa ihmisestä tulee ilkiö ja sylkiö?
Miksei se voi jutella ja vääntää asioista rauhallisessa mielessä?
Mihis se unohtu se "rakentava" keskustelu.
Minustakin on tullut ilkee ja se on kyllä ihan tarpeetonta. - :)))))
Halit
- måkpä
åojå
- Jermuxi tms.
varmaan sitten olemaan ilkeä, kun muutkin kerran on...Ei jää yksin kyyhöttään, niinkuin noi esson paarilaiset.
- lillukanvarsi
ole jaksanut ketjua lukea, joten en tiedä mitä muut vastailleet...Minä en tarkoituksella ketään mollaa, joskus saatan hieman piikitellä, mutta se ei liene paha asia vai onko? Herjaus, henkilökohtaisuudet, vaino, en kyllä ole huomannut, jolleivat k.o. henkilöt itse koe sitä ja pyydä poistoa ylläpidolta.
Yrittäkkäämme olla ihmisiksi jatkossa ja kohdella toisiamme loukkaamatta tunteita. : ) - -+-+-+-
epäonnistueet purkavat ahdistustaan täällä ja ties missä. Onko väliä?
- Dead nobody
väliä. Juuri tässä mietin, mihin puuhun ripustaisin sen narun. No, nyt löytyi sopiva, tukeva oksa....Heippa, nähdään seuraavassa elämässä.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2518025IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2655177- 1711835
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761760- 1861292
- 741248
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61147Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2101002Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte1301001- 104955