Eli mun terska on ihan punainen enkä saa vedettyä esinahkaa terskan yli sen taakse. Onko normaalia?
terska ihan punainen
8
2166
Vastaukset
- dfghfgdfhdfhgfghd
Oot aiemmin saanu vedettyä? Onko terska jotenkin kipeä tai jotain? Onko se turvonnut?
Voi olla tulehtunut tai muuten ärtynyt, jos ei ole ennenkään mennyt taakse niin voi olla kireä esinahka ja sitten on terska tulehtunut/ärtynyt. Jos on aiemmin menny niin kannattaa kattoo max pari päivää ja ottaa yhteyttä terkkariin tai lääkäriin. - 16v poika
ei oo ennenkään menny... mitän kipuja ei ole
- dfghdfhgdfhgdfhgdfh
Hmm... Kannattaa koittaa varmaan vähän venytellä sitä esinahkaa, sen pitäs jossain vaiheessa ihan normaalisti mennä sinne taakse, kunhan kehittyy siitä (joillakin menee jo todella aikaisin esinahka terskan taakse).
Ootko saanu kuitenki pestyä sieltä esinahan alta? Sinne nimittäin kertyy/voi kertyä talia ja muuta likaa (tosin virtsa on steriiliä, se tavallaan putsaa mutta kyllähän kusikin sinne jäädessään alkaa olla aika myrkkyä?) joka voi tulehduttaa ja ärsyttää terskaa.
Mutta itse melkeinpä neuvoisin vähän venyttelemään esinahkaa vaikka joka ilta jos saisit sen menemään sinne taakse. Itselläni kävi niin että siihen esinahan päähän muodostui ihme kovettuma jolloin sitä ei saanut enää taakse ja piti leikata... Näin tuskin käy sulle, en oo kuullu et kellään muulla ois ollu sellasta että sitä ei kannata pelätä :D
Mutta pidemmän päälle jos punoitus jatkuu etkä saa esinahkaa taakse niin lääkärin puheille, ei kannata jättää hoitamatta, voi pahentua ja varmaan itselle muutenkin mukavampaa kun on paikat kunnossa :)
- 16v poika
Joo, kiitos neuvosta =) Ja sit semmonen vielä että esinahka on sellasella säikeellä kiinni siinä terskassa, joka hankaloittaa/jopa estää esinahan menemisen sinne taakse. Onkos se normaali?
- dfghdfhgdhdfh
Sen nimi on frenulum ja on normaali, tosin sen ei pitäis estää sen esinahan vetämistä kokonaan että siinä mielessä en tiedä onko sun frenulum sitten liian laajalla alueella tjsp...
Se voi sitten vissiin aika helposti ikävästi revetä se frenulum että kannattaa vähän varoa sitä venytellessä ja muutenkin, kuulema aika ikävän tuntuinen jos katkeaa vaikka paraneekin usein itsestään (itselle ei näin ole käynyt tietystä syystä ;))
- 16v poika
Näköjään joku muukin kirjoittaa nimimerkillä 16v poika, eihän siinä mitään pahaa ole, mut pitäis mun varmaan vaihtaa.
- dfhgdfghdfhgdhgdfd
No ei ihmekään, onko niinkuin ehkä pikkuisen yleinen asia että ollaan jossain vaiheessa 16-vuotiaita poikia, ei tullu mieleen että joku muukin voi sattua laittamaan nimimerkkiin ikänsä ja sukupuolensa? :D
Ja jos haittaa niin paljon niin kannattas rekisteröidä nimim. niin ei kirjottelis kukaan samalla ainakaan ;) - 16v poika
dfhgdfghdfhgdhgdfd kirjoitti:
No ei ihmekään, onko niinkuin ehkä pikkuisen yleinen asia että ollaan jossain vaiheessa 16-vuotiaita poikia, ei tullu mieleen että joku muukin voi sattua laittamaan nimimerkkiin ikänsä ja sukupuolensa? :D
Ja jos haittaa niin paljon niin kannattas rekisteröidä nimim. niin ei kirjottelis kukaan samalla ainakaan ;)Mä sanoinkin, että ei se mua haittaa.
Ja kyllä mä tiedän, että Suomessa on aika monta 16 vuotta olevaa poikaa, ettei nyt ihan tyhmänä tartte pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121959Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734