Pulma, voisitko auttaa?

pölhö käyttäjä

On Mese versio 7.0.2 ja Mac 10.4.11 onko uutta versiota saatavilla? Löysin googlamalla 8 version mutta se on Leopardille taisi olla uudemmille Mac:lle.
Perustelen tätä vanhentumisongelmaa kun joitakin kaikki yhteystiedot katosi. Eräs listaltani kadonnut ystäväni on mm. liittänyt meikäläisen yhteystoluetteloonsa uudelleen, ja ilmoitus tulee toistamiseen koska hyväksymisestäni huolimatta ei yhteystieto päivity. Eli epäilen että jotenkin mesen ongelmiin se liittyy.

miten tää mesen päivitys voi olla näin vaikee täällä macissä.

14

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mac OS X 10.4 on vanhentunut aikoja sitten ja se pitäisi uusia. Mac OS X:stä vain kaksi uusinta julkaisua ovat tuettuja. Vanhemmilla ei ole edes asiaa nettiin turvallisuussyistä.

      Eli ostappa uusi Mac OS X niin alkaa hommat luistamaan.

      • pölhö käyttäjä

        sitä mieltä että palomuurini ja tietoturvapäivityksillä ei ole merkitystä virusuhkaa vastaan, vai tarkoitatko et toi messengeri aiheuttaa uhkan? Kysyin vajaa vuosi sitten käyttöjärjestelmän päivitystä muttei se kuulema onnistu enää (vai onnistuisiko? ) ja sen suhteen olet oikeassa että vain uudemman koneen hankinta on edessä. Mutta vähään aikaan ei sellaiseen ole vain resusseja. sääli kun kone muuten toimii moiteettomasti.


      • pölhö käyttäjä kirjoitti:

        sitä mieltä että palomuurini ja tietoturvapäivityksillä ei ole merkitystä virusuhkaa vastaan, vai tarkoitatko et toi messengeri aiheuttaa uhkan? Kysyin vajaa vuosi sitten käyttöjärjestelmän päivitystä muttei se kuulema onnistu enää (vai onnistuisiko? ) ja sen suhteen olet oikeassa että vain uudemman koneen hankinta on edessä. Mutta vähään aikaan ei sellaiseen ole vain resusseja. sääli kun kone muuten toimii moiteettomasti.

        "sitä mieltä että palomuurini ja tietoturvapäivityksillä ei ole merkitystä virusuhkaa vastaan, vai tarkoitatko et toi messengeri aiheuttaa uhkan?"

        Mikä tahansa ohjelma aiheuttaa uhan kun käyttöjärejstelmään ei saa enää päivityksiä, eikä uusia ohjelmia enää välttämättä saa.

        "Kysyin vajaa vuosi sitten käyttöjärjestelmän päivitystä muttei se kuulema onnistu enää (vai onnistuisiko? )"

        Mac OS X 10.4:n PPC versio pitäisi olla päivitettävissä Mac OS X 10.5:n PPC versioon, jos jostain saat asennuslevyn.

        Intel version tilalle voit ostaa Mac OS X 10.6:n.


      • pölhö käyttäjä
        M-Kar kirjoitti:

        "sitä mieltä että palomuurini ja tietoturvapäivityksillä ei ole merkitystä virusuhkaa vastaan, vai tarkoitatko et toi messengeri aiheuttaa uhkan?"

        Mikä tahansa ohjelma aiheuttaa uhan kun käyttöjärejstelmään ei saa enää päivityksiä, eikä uusia ohjelmia enää välttämättä saa.

        "Kysyin vajaa vuosi sitten käyttöjärjestelmän päivitystä muttei se kuulema onnistu enää (vai onnistuisiko? )"

        Mac OS X 10.4:n PPC versio pitäisi olla päivitettävissä Mac OS X 10.5:n PPC versioon, jos jostain saat asennuslevyn.

        Intel version tilalle voit ostaa Mac OS X 10.6:n.

        "Mac OS X 10.4:n PPC versio pitäisi olla päivitettävissä Mac OS X 10.5:n PPC versioon, jos jostain saat asennuslevyn."
        Voisikohan Applen huollosta, myymälästä löytyä? Joka tapauksessa päivitys ois tarpeellinen. Hopeisestakin ehkä löytyy.

        Nyt kysyn tyhmiä että viisastuisin. Tarkoitatko, että
        "Intel version tilalle voit ostaa Mac OS X 10.6:n." voisin suoraan päivittää kyseisen version? Enpä itse noita päivityksiä ole tehnyt paitsi normaalit ohjelmapäivitykset jotka eivät automaattisesti päivity.


      • pölhö käyttäjä kirjoitti:

        "Mac OS X 10.4:n PPC versio pitäisi olla päivitettävissä Mac OS X 10.5:n PPC versioon, jos jostain saat asennuslevyn."
        Voisikohan Applen huollosta, myymälästä löytyä? Joka tapauksessa päivitys ois tarpeellinen. Hopeisestakin ehkä löytyy.

        Nyt kysyn tyhmiä että viisastuisin. Tarkoitatko, että
        "Intel version tilalle voit ostaa Mac OS X 10.6:n." voisin suoraan päivittää kyseisen version? Enpä itse noita päivityksiä ole tehnyt paitsi normaalit ohjelmapäivitykset jotka eivät automaattisesti päivity.

        "voisin suoraan päivittää kyseisen version? Enpä itse noita päivityksiä ole tehnyt paitsi normaalit ohjelmapäivitykset jotka eivät automaattisesti päivity. "

        Jos sulla on Intelin prossulla se kone niin voit mennä ostamaan Mac OS X 10.6:n ja asentaa siihen.


      • pölhö käyttäjä
        M-Kar kirjoitti:

        "voisin suoraan päivittää kyseisen version? Enpä itse noita päivityksiä ole tehnyt paitsi normaalit ohjelmapäivitykset jotka eivät automaattisesti päivity. "

        Jos sulla on Intelin prossulla se kone niin voit mennä ostamaan Mac OS X 10.6:n ja asentaa siihen.

        mutta kiva kun kerroit meninkin tutkimaan kun löysin tietoa lisää ja totahan se vaati sen intelin.

        Nyt vaan yritän ensi hätiin kalastella jostain mainitsemastasi 10.5 versiosta ja kiitän antamastasi tuesta.


      • pölhö käyttäjä kirjoitti:

        mutta kiva kun kerroit meninkin tutkimaan kun löysin tietoa lisää ja totahan se vaati sen intelin.

        Nyt vaan yritän ensi hätiin kalastella jostain mainitsemastasi 10.5 versiosta ja kiitän antamastasi tuesta.

        varsin huoleti käyttää 10.4.11-käyttistä yhä. Uhat ovat puhtaasti teoreettisia, sillä Macille ei ole juuri lainkaan haittaohjelmia eikä 10.4:lle kaiketi yhtäkään. Vaikka M-Kar tietää yhtä sun toista, hän ei itse käytä Macia vaan puhuu teoriapohjalta, joka tässä tapauksessa vie hiukan metsään, kun uhkia ei todellisuudessa ole.

        Lähes 30 000 oikeaa Mac-käyttäjää, tietoa Mesen vaihtoehdoista ja halutessasi myös käytetyt järjestelmälevyt löytyvät täältä:
        www.hopeinenomena.net


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        varsin huoleti käyttää 10.4.11-käyttistä yhä. Uhat ovat puhtaasti teoreettisia, sillä Macille ei ole juuri lainkaan haittaohjelmia eikä 10.4:lle kaiketi yhtäkään. Vaikka M-Kar tietää yhtä sun toista, hän ei itse käytä Macia vaan puhuu teoriapohjalta, joka tässä tapauksessa vie hiukan metsään, kun uhkia ei todellisuudessa ole.

        Lähes 30 000 oikeaa Mac-käyttäjää, tietoa Mesen vaihtoehdoista ja halutessasi myös käytetyt järjestelmälevyt löytyvät täältä:
        www.hopeinenomena.net

        "varsin huoleti käyttää 10.4.11-käyttistä yhä. Uhat ovat puhtaasti teoreettisia, sillä Macille ei ole juuri lainkaan haittaohjelmia eikä 10.4:lle kaiketi yhtäkään."

        Et sinä voi tietää kuinka monta haittaohjelmaa sille on tehty. Riskit on aivan liian suuret. Käytän kyllä itse usein Mac OS X:ää vaikka en kotona.


      • pölhö käyttäjä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        varsin huoleti käyttää 10.4.11-käyttistä yhä. Uhat ovat puhtaasti teoreettisia, sillä Macille ei ole juuri lainkaan haittaohjelmia eikä 10.4:lle kaiketi yhtäkään. Vaikka M-Kar tietää yhtä sun toista, hän ei itse käytä Macia vaan puhuu teoriapohjalta, joka tässä tapauksessa vie hiukan metsään, kun uhkia ei todellisuudessa ole.

        Lähes 30 000 oikeaa Mac-käyttäjää, tietoa Mesen vaihtoehdoista ja halutessasi myös käytetyt järjestelmälevyt löytyvät täältä:
        www.hopeinenomena.net

        Yön ja aamupäivän selvitellyt asiaani. Olen tullut itsekin siihen tulokseen et toi virusuhka on suhteellien käsite. Järkeilin itsekin et kaltasiani version käyttäjiä on siinä määrin vähän et se ei kiinnosta niin paljon ja tietoturvani on ajantasalla kaikesta huolimatta. En nyt menetä yöuniani sen tähden.

        Mut luulen et hyödyn joissakin kohdin kun päivitän version uudempaan, ohjelmat ja nsm. siitäpä toi mesekin paranee tai vaihtoehto on adium se kun on niin et ystävilläkin on oma kantansa mistä ohjelmasta tykkäävät. esim skypekin löytyy muttei kaiklla tutuillani oo sitä.

        hopeisesta sen verran et olen joskus kirjaunut, mut nyt ei onnistunut kirjautuminen eikä rekistöröityminen pitää vain katsella josko jollakin on sillä myynnissä. Eli 10.5 haussa ken tietää niin laittele viestiä.


      • Bamboo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        varsin huoleti käyttää 10.4.11-käyttistä yhä. Uhat ovat puhtaasti teoreettisia, sillä Macille ei ole juuri lainkaan haittaohjelmia eikä 10.4:lle kaiketi yhtäkään. Vaikka M-Kar tietää yhtä sun toista, hän ei itse käytä Macia vaan puhuu teoriapohjalta, joka tässä tapauksessa vie hiukan metsään, kun uhkia ei todellisuudessa ole.

        Lähes 30 000 oikeaa Mac-käyttäjää, tietoa Mesen vaihtoehdoista ja halutessasi myös käytetyt järjestelmälevyt löytyvät täältä:
        www.hopeinenomena.net

        Huoletti? Kun pelkällä PDF tiedostolla saa pääkäyttäjän oikeudet. En kyllä uskaltaisi edes liittää nettiin päivittämätöntä konetta, kun mikä tahansa tiedosto vai avata ovet rikollisille.


      • G4 MDD
        M-Kar kirjoitti:

        "varsin huoleti käyttää 10.4.11-käyttistä yhä. Uhat ovat puhtaasti teoreettisia, sillä Macille ei ole juuri lainkaan haittaohjelmia eikä 10.4:lle kaiketi yhtäkään."

        Et sinä voi tietää kuinka monta haittaohjelmaa sille on tehty. Riskit on aivan liian suuret. Käytän kyllä itse usein Mac OS X:ää vaikka en kotona.

        No montako niitä sitten on? Mistä saan varmaa ja tutkittua tietoa siitä, että haittaohjelmia on?

        Ei voi puhua uhasta jos ei ole tietoa (todistettua) uhkaajasta.


    • Mäkkihöperö

      > miten tää mesen päivitys voi olla näin vaikee täällä macissä.

      Sitä pitää kysyä Micro$oftilta, joka on vuosikausia pitänyt sen ylläpitoa toisarvoisena :-(
      Sen vuoksi valistunut kansalainen käyttää Skypeä, joka toimii eikä syrji ketään.
      http://www.skype.com/intl/fi/home

      • Meseä ymmärtäviä ohjelmia (Adium, aMSN jne) on olemassa Macille pilvin pimein. Skype tuskin on pikaviestimenä mitenkään paras ratkaisu.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Meseä ymmärtäviä ohjelmia (Adium, aMSN jne) on olemassa Macille pilvin pimein. Skype tuskin on pikaviestimenä mitenkään paras ratkaisu.

        Ei tosiaankaan. Ennemmin kannattaisi sitten käyttää IRC:tä tai jotain muuta standardia tekniikkaa. Skype on samanlaista kuraa kuin MSN.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1691
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1432
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      953
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      936
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      763
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      698
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      28
      638
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      29
      615
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe