Hamsterini kuoli WET TAILIIN

sprite.c

Lue: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9234772
Hamsteri kuoli tänään aamulla. klo: 8:30, oli vasta 9 kk.
Eilen ilalla varatiin aika tarkastukseen huomiseksi. Koska hännän alus oli likainen, silmät sisään painuneet, asento hieman kyyry, uninen ja ruoka haluttomuus. Epäilin Wet tailia.

Sinä iltani seikkailin netissä ja etsin tietoa hoitokeinoista mutta ei löytynyt mitään. luvattiin vain "varmaa" kuolemaa. Itkin yöllä itseni uneen sillä olin varma että eläinlääkäriin mennessämme pitäisi päästää eläin ikuiseen uneen. - tiesin että se kuolisi. Olen kuitenkin varma ettei eiläin kärsinyt. Yöllä kuulin sen touhaavan.

Aamulla tähyilin pesään, Luulin että se ei hengittänyt. Kolautin hieman dunan seinää, eikä se reagoinut. Nostin dunan yläosan pois ja siirsin päsän. Otin hamsterin käteen ja tutkiskelin. Se oli hengissä tosin huonossa kunnossa, ajattelin että "se on varmaan juuri mennyt nukkumaan ja siksi vähän tokkurassa herätyksestä" Joten laitoin sen taikaisin pesään ja kopin päälle. Noh valmistauduin kouluun lähtöön, kävin katsomassa vielä hamsteria. Se oli tullut pesästä ulos ja käveli todella vaivalloisesti. Se nukahti juoksupyörän viereen, parin minuutin kuluttua nousi uudestaan ylös ja käveli vaivalloisesyi ruokakupille ja nukahti. Siinä se makasi pitkän aikaa kunnes hälytys kellot alkoivat soida. Otin sen syliin ja huomasin että se oli ihan kylmä mutta hengitti. Yritin tarjota sille ruokaa mutta ei ottanut. Laitoin takaisin pesään ja soitin itkuisena äidille että hamsteri kuolee, ja että se on ihan kylmä. Äiti sanoi että ottaisin syliin ja lämmitelisin sitä ja että hyvästelisin sen. Menin takasiin häkille ja hamsteri oli ryöminyt ulos kopistaan, otin sen syliin ja lämmitin ja hyvästelin. Sen naama oli ihan märkä ja sen oli vaikea hengittää. Hyvästelin sen ja kerroin kuinka rakastin sitä ja miten se oli hyvä hamsteri. Kello oli tuolloin noin 7:55. Itkin hysteerisesti ja pidin siitä kiinni viimeiseen asti. (kuoli n. 8:30) En jaksanut mennä kouluunkaan.

Olen iloinen että sain olla sen kanssa viimeisetkin hetket, eihän sitä kaikki saa kokea. mutta kauhistuttaa hirveästi että olisin voinut viedä sen eläinlääkäriin aikasemmin. Mutta todella paha mieli sillä jotain olisi voinut tehdä toisin.

Kaikille jotka huomaavat hamsterillaan vastaavia oireita, väsymystä, ruokahaluttomuutta, hoitamaton turkki, sisään painuneet silmät, kyyry asento sekä vetinen, joskus jopa verta tihkuva ripuli, jossa eläimen vatsan alusta ja hännänseutu tahriintuvat ulosteesta.
Viekää välittömästi eläinlääkäriin vaikkei mitään ehkä olekkaan tehtävissä.

Tässä vielä kuva WET TAILISTA: http://i486.photobucket.com/albums/rr225/QOW86/wettail.jpg
(ei minun hamsuni)

14

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sprite.c

      ^^^^

    • bum-ba

      Otan osaa suruusi :(

      • sprite.c

        Lähden nyt mökille hautaamaan ystäväni.


      • itkuun purskahtanut
        sprite.c kirjoitti:

        Lähden nyt mökille hautaamaan ystäväni.

        purskahdin itkuun kun luin "hautaamaan ystäväni" TODELLA surullista :(((( Otan syvästi osaa suruusi!


      • Rudolf13
        itkuun purskahtanut kirjoitti:

        purskahdin itkuun kun luin "hautaamaan ystäväni" TODELLA surullista :(((( Otan syvästi osaa suruusi!

        Etkö ole missään vaiheessa törmännyt sellaiseen kohtaan vaikka kirjassa tai netissä, että jos jyrsijällä on ripulia, niin vie se saatana vaikka 500km päähän että eläinlääkäri arvioi sen kunnon ja jos se on parempi päästää menemään! taidat olla 12v, kun soitat ensin äidille ja casta sitten eläinlääkärille. Itse en olisi ylpeä, jos kesrtoisin että olen seurannut 10 hamsterini kärsimyksiä enkä saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin päästänyt sen menemään.


      • -
        Rudolf13 kirjoitti:

        Etkö ole missään vaiheessa törmännyt sellaiseen kohtaan vaikka kirjassa tai netissä, että jos jyrsijällä on ripulia, niin vie se saatana vaikka 500km päähän että eläinlääkäri arvioi sen kunnon ja jos se on parempi päästää menemään! taidat olla 12v, kun soitat ensin äidille ja casta sitten eläinlääkärille. Itse en olisi ylpeä, jos kesrtoisin että olen seurannut 10 hamsterini kärsimyksiä enkä saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin päästänyt sen menemään.

        Kyllä minäkin menisin heti paniikkiin kun ajattelisin hamsterini kuolisi, joten minäkin soittaisin äidilleni.


      • sprite..C.
        - kirjoitti:

        Kyllä minäkin menisin heti paniikkiin kun ajattelisin hamsterini kuolisi, joten minäkin soittaisin äidilleni.

        "Etkö ole missään vaiheessa törmännyt sellaiseen kohtaan vaikka kirjassa tai netissä, että jos jyrsijällä on ripulia...."

        Olenko missään vaiheessa sanonut että hamsteri on ripuloinut? Sen hännän alus oli kusinen!

        "niin vie se saatana vaikka 500km päähän että eläinlääkäri arvioi sen kunnon ja jos se on parempi päästää menemään! "

        Eläinlääkäri aika oli varattu, ei pystynyt ottamaan vastaan enään sinä iltana.

        "taidat olla 12v, kun soitat ensin äidille ja casta sitten eläinlääkärille. Itse en olisi ylpeä, jos kesrtoisin että olen seurannut 10 hamsterini kärsimyksiä enkä saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin päästänyt sen menemään."

        - itseasiassa olen 13. HEI! OLIN PANIIKISSA. En ole sanonut olevani ylpeä!? Ja mmiteniin päästämään irti?!! Sä et näköjään yhtään tiedä mistä puhut! Luuletko tosiaan että oikein toivoin sen kuolevan? Taidat olla itse kovin ylpeä kun kirjoitat noin tasokaita kommentteja!!


      • sprite..C.
        sprite..C. kirjoitti:

        "Etkö ole missään vaiheessa törmännyt sellaiseen kohtaan vaikka kirjassa tai netissä, että jos jyrsijällä on ripulia...."

        Olenko missään vaiheessa sanonut että hamsteri on ripuloinut? Sen hännän alus oli kusinen!

        "niin vie se saatana vaikka 500km päähän että eläinlääkäri arvioi sen kunnon ja jos se on parempi päästää menemään! "

        Eläinlääkäri aika oli varattu, ei pystynyt ottamaan vastaan enään sinä iltana.

        "taidat olla 12v, kun soitat ensin äidille ja casta sitten eläinlääkärille. Itse en olisi ylpeä, jos kesrtoisin että olen seurannut 10 hamsterini kärsimyksiä enkä saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin päästänyt sen menemään."

        - itseasiassa olen 13. HEI! OLIN PANIIKISSA. En ole sanonut olevani ylpeä!? Ja mmiteniin päästämään irti?!! Sä et näköjään yhtään tiedä mistä puhut! Luuletko tosiaan että oikein toivoin sen kuolevan? Taidat olla itse kovin ylpeä kun kirjoitat noin tasokaita kommentteja!!

        "enkä saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin päästänyt sen menemään."

        - tarkoitat siis etten olisi luovuttanut? Olisiko pitänyt elvyttäää??
        Pidät minua vissiin tosi huonona omistajana.


      • Hamsester
        sprite..C. kirjoitti:

        "enkä saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin päästänyt sen menemään."

        - tarkoitat siis etten olisi luovuttanut? Olisiko pitänyt elvyttäää??
        Pidät minua vissiin tosi huonona omistajana.

        Netti on täynnä kommentoijia, jotka eivät edes kunnolla lue sitä tekstiä mitä kommentoivat


      • idablaa
        Hamsester kirjoitti:

        Netti on täynnä kommentoijia, jotka eivät edes kunnolla lue sitä tekstiä mitä kommentoivat

        Kiitos. Tekstin luettuani heti tarkkailin hamuani. Nyt olenkin varuilla ja tarkistan sen kunnon säännöllisesti. Toimisin samanlailla kun sinäkin. Toi rudolf on joku, joka tuskin on koskaan hamua omistanut, saatika sitten koskenut. Luulen että se haluaa vain vittuilla muille.


    • hamtaro!

      koska itse olen hyvin eläinrakas ihminen otan syvästi osaa suruusi jos minulla olisi hamsu joka kuolisi itkisin varmaan aina kun ajattelisin sitä...

    • lepäärauhassahamsteri

      Aika merkillistä hamsterini kuoli 28.8.2018 klo 8.10

      • otanosaamutta

        Ja sitä varten sitten herätit henkiin 18 vuotta vanhan viestiketjun?


      • otanosaamutta

        Tarkoitan siis 8 vuotta, en 18


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe