Moi! Täällä on kaksi 11 vuotiasta, ja yksi 12 vuotias tyttö jotka olisivat kiinnostuneet hankkimaan abyn pennut, kolme pentua, siskokset mieluiten. Kokemusta on kissan hoidosta 8-vuotiaasta saakka, ja olemme myös lukeneet erittäin paljon tietoa! tässä kysymykset:
1. Mikä on keskimääräinen hinta abylle?
2. Milloin olisi paras ajankohta hankkia pentu? Ajattelimme jotain kesä-syys-joululomaa, kun sitten olisi aikaa saada pentu asettumaan taloon, ettei heti pitäisi olla yksin.
3. Mistä löytyisi abyn kasvattajia, joilla on suunnitteilla pentueita 2011 - 2012 kesäksi?
4. Nyt siitä kasvattajalla käymisestä. Kun siellä käy, niin mitä kasvattaja 'tekee'? Kyseleekö hän kissan tulevasta kodista, tai voivatko he kysyä nimenomaan vanhemmilta jotain, johon eivät välttämättä osaa vastata? Meidän perheissämme me lapset olemme eniten hankkineet tietoa kissoista, mutta vanhempamme myös tietävät aika paljon, mutta ei ehkä niin paljoa kuin me, mutta aika tasaisesti siltikin.
Eli siis miten kasvattaja toimii kun käymme katsomassa pentuja?
5. Ja vielä viimeinen, pennun valitseminen. Miten pentujen ja emon kuuluisi käyttäytyä, jos he ovat hyväluonteisia? Miten voisimme 'testata' emoa ja pentuja, jotta valitsemme varmasti hyväluonteiset pennut.
Kiitos! Toivottavasti vastaatte! :)
PS: Älä hauku ikäämme tai muuta, vaikka olemmekin aika nuoria, meillä on siltikin kokemusta. Kitus :)
Abyistä [abessinialainen]
38
4278
Vastaukset
- Aika huono..
mutta kun teidän ikäiset muksut haluavat lemmikin ja vannovat sen hoitavansa käy aina niin, että päävastuu on vanhemmilla. Eli jos pikkulapsille ostetaan lemmikki, ostetaan se käytännössä vanhemmillekin jotka kuitenkin joutuvat lemmikkiä hoitamaan ja sen rahoittamaan.
http://www.kissaliitto.fi/aby.php - Elena Anastasia
Hyvä että olette hankkineet tietoa kissoista ja rodusta. Mutta myös teidän vanhempien tulee ottaa selvää asiosita, jottei kaikki jää teidän harteille. Ihan jo siksi, ettei kissan ruokkiminen, rokotukset tai mahdolliset sairaudet ole kovinkaan edullista puuhaa ja se tulee monelle yllätyksenä. Varsinkin jos hankitte samalla useamman pennun samalla kertaa. Pennut syövät yllättävän paljon ruokaa (3 - 4 kertaa päivässä), ne tarvitsevat kilotolkulla hiekkaa. Puhumattakaan siitä, että perusrokotus maksaa paikasta ja asuinkunnasta riippuen 40 - 50 euroa/kissa.
Jokaisella kasvattajalla on omat hinnat, mutta abyjen hinnat pyörinevät siinä 600 -900 euron paikkeilla/pentu. Joten kolmen pennun hankkiminen on aikamoinen rahasumma laittaa kerralla kissoihin. Myös kannattaa miettiä sitä, että miksi haluatte kolme pentua. Se, että jokaiselle teistä olisi "oma" pentu, ei takaa sitä, että jokaiselle teistä tulee se oma halikissa. Voi olla, että jostakusta teistä tulee kaikkien kolmen lempi-ihminen. Kolme erittäin aktiivisen rodun pentua voi olla myös vähän "liika" kaikkien teidän hermoille.
Abyt ovat melko hormonaalisia kissoja, eli ne sukukypsyvät aikaisin ja ne on melkeinpä astutettava silloin kun niille parhaiten sopii ja sitä kautta pentujen luovutusaika voi olla vaikka syyskuussa tai vaikkapa huhtikuussa. Joten ei ole aina mahdollista ottaa pentua silloin, kun itselle parhaiten sopii.
Kissojen kanssa ei myöskään koskaan tiedä montaa vuotta etukäteen, että milloin pentuja syntyy. Toki kasvattajat miettivät vuosia etukäteen, muttei koskaan tiedä milloin ja millaisia pentuja tulee. Abyille ja somaleille on oma rotuyhdistys, jonka pentusivuilta löytyy syntyneet sekä suunnitteilla olevat pentueet. Kuten huomaat, niin listassa ei mennä vuosia eteenpäin, vain ehkä kuukauden... http://www.somakiss.net/
Onnea kissahaaveisiin ja toivotaan, että lähitulevaisuudessa teillä asuu ainakin yksi, jossei useampi aby-abina!- abessiinialaiset<3<3
Kiitos kun vastasitte! Itse asiassa vanhempammekin hoitavat niitä myäs. Ja sitten tuo 12v on kaverimme hän ottaa yhden abyn ja me kaksi:) Kiitosta kun luitte ja vastasitte!
PS: ja kun vastasitte - Samaamasdaofwspaoghg
Moi! Toiseen vastaukseen:
Siis, minä joka olen 12-vuotias asun ihan eri talossa, olen vain kaveri niiden 11-vuotiaiden kanssa. :) - LOL LOL LOL
Samaamasdaofwspaoghg kirjoitti:
Moi! Toiseen vastaukseen:
Siis, minä joka olen 12-vuotias asun ihan eri talossa, olen vain kaveri niiden 11-vuotiaiden kanssa. :)kaikilla on kokemusta kissojen hoidosta 8-vuotiaasta saakka, niin miksi vanhempanne eivät tunnu kissoista paljon tietävän?
Pikkusen nyt juoni takkuaa..
P.S. Me ollaan 8-, 9- ja kaksi 11-vuotiasta ja asumme samassa talossa mutta eri asunnoissa. Ja meillä kaikilla on kokemusta kissojen hoidosta 6-vuotiaasta saakka vaikka meillä ei ole ikinä kissaa ollutkaan. Mutta olemme hoitaneet pehmokisujamme ja nettikissoja :))) - 12vjokakirjoittijo
LOL LOL LOL kirjoitti:
kaikilla on kokemusta kissojen hoidosta 8-vuotiaasta saakka, niin miksi vanhempanne eivät tunnu kissoista paljon tietävän?
Pikkusen nyt juoni takkuaa..
P.S. Me ollaan 8-, 9- ja kaksi 11-vuotiasta ja asumme samassa talossa mutta eri asunnoissa. Ja meillä kaikilla on kokemusta kissojen hoidosta 6-vuotiaasta saakka vaikka meillä ei ole ikinä kissaa ollutkaan. Mutta olemme hoitaneet pehmokisujamme ja nettikissoja :)))Hei, turpa tukkoon. Ei meitä kiinnosta paskaakaan tollaiset sun kommenttisi!
Ja vanhemmat eivät EHKÄ tiedä niin paljon, koska me olemme itse kissat hoitaneet, no tietysti vanhemmatkin ovat jotakin, mutta enimmäkseen me. Kahdeksan vuotiaina, minulla oli 15-vuotias kissa joka on löytöeläinkodista, joten ei mitään penturokotuksia ja penturuokia ja muuta sellaista tarvittu. Kissa eli 17-vuotiaaksi. Nyt vuosi on oltu ilman kissaa, ja pennun tahtoisimme. - 17-vuotias :)))
12vjokakirjoittijo kirjoitti:
Hei, turpa tukkoon. Ei meitä kiinnosta paskaakaan tollaiset sun kommenttisi!
Ja vanhemmat eivät EHKÄ tiedä niin paljon, koska me olemme itse kissat hoitaneet, no tietysti vanhemmatkin ovat jotakin, mutta enimmäkseen me. Kahdeksan vuotiaina, minulla oli 15-vuotias kissa joka on löytöeläinkodista, joten ei mitään penturokotuksia ja penturuokia ja muuta sellaista tarvittu. Kissa eli 17-vuotiaaksi. Nyt vuosi on oltu ilman kissaa, ja pennun tahtoisimme.Nytpä tuli pikkuiselta turhan rumaa tekstiä! Ny kiiruusti pesemään suuta saippualla!!
Sulla oli siis 8-vuotiaana 15-vuotias kissa joka eli 17-vuotiaaksi. Eli vanhempasi antoi 8-vuotiaan pikkumukulan ottaa vastuulleen vanhan kissan?
Kouluikäiseksi penskaksi teet muuten ihan helvetisti kirjoitus- ja kielioppivirheitä. - 5+3
17-vuotias :))) kirjoitti:
Nytpä tuli pikkuiselta turhan rumaa tekstiä! Ny kiiruusti pesemään suuta saippualla!!
Sulla oli siis 8-vuotiaana 15-vuotias kissa joka eli 17-vuotiaaksi. Eli vanhempasi antoi 8-vuotiaan pikkumukulan ottaa vastuulleen vanhan kissan?
Kouluikäiseksi penskaksi teet muuten ihan helvetisti kirjoitus- ja kielioppivirheitä.kokemusta kakaroilla mutta vanhemmilla ei!
Huomaa tosiaan että on perjantai!!
Lähtiskö kukaan bisselle? - Ihabaskatkuuluusulle
5+3 kirjoitti:
kokemusta kakaroilla mutta vanhemmilla ei!
Huomaa tosiaan että on perjantai!!
Lähtiskö kukaan bisselle?En tahtonut että tänne tulee juuri nuo 'ihkuteinit' valittaan.
1. Vanhemmat EIVÄT antaneet kissaa vastuulleni. Aluksi hoiti vanhemmat myös, mutta sitten lopulta hoidin itse, ihan hyvinkin.
Ja lol, "tulipas pikkuselta nyt rumia sanoja". Ja muka 17-vuotias! Varmaan vähän jälkeenjäänyt kun edes vaivautuu kommentoimaan tällaiseen 'kakaroiden kirjoittamaan topiikkiin'.
VANHEMMILLA ON KOKEMUSTA KISSAN HOIDOSTA, MUTTA TARKOITIN LÄHINNÄ ETTÄ NIILLÄ EI OLE KAMALASTI TIETOA PENTUJEN ROKOTTAMISESTA JNE. KOSKA MEILLÄ ON OLLUT VAIN VANHA KISSA. MUTTA TIETENKIN KUN HANKIMME PENNUN, NIIN TIETENKIN HE SITTEN ETSIVÄT TIETOA.
Että pidä turpa kiinni jos ei ole järkevää sanottavaa.
Itse et varmaan sitten osannu kirjottaa edes näinkään hyvin melkein 12-vuotiaana, että niin, turha on valittaa kun itse olet varmaan ollut sellanen
"minä kävin koulussaja mun pitikin mennä hetihkotiin kun tulimaha kipeäksi". - Elpida
Ihabaskatkuuluusulle kirjoitti:
En tahtonut että tänne tulee juuri nuo 'ihkuteinit' valittaan.
1. Vanhemmat EIVÄT antaneet kissaa vastuulleni. Aluksi hoiti vanhemmat myös, mutta sitten lopulta hoidin itse, ihan hyvinkin.
Ja lol, "tulipas pikkuselta nyt rumia sanoja". Ja muka 17-vuotias! Varmaan vähän jälkeenjäänyt kun edes vaivautuu kommentoimaan tällaiseen 'kakaroiden kirjoittamaan topiikkiin'.
VANHEMMILLA ON KOKEMUSTA KISSAN HOIDOSTA, MUTTA TARKOITIN LÄHINNÄ ETTÄ NIILLÄ EI OLE KAMALASTI TIETOA PENTUJEN ROKOTTAMISESTA JNE. KOSKA MEILLÄ ON OLLUT VAIN VANHA KISSA. MUTTA TIETENKIN KUN HANKIMME PENNUN, NIIN TIETENKIN HE SITTEN ETSIVÄT TIETOA.
Että pidä turpa kiinni jos ei ole järkevää sanottavaa.
Itse et varmaan sitten osannu kirjottaa edes näinkään hyvin melkein 12-vuotiaana, että niin, turha on valittaa kun itse olet varmaan ollut sellanen
"minä kävin koulussaja mun pitikin mennä hetihkotiin kun tulimaha kipeäksi".kasvattaja saattaisi kysyä johon vanhempasi ei osaisi vastata? Jos teillä kerta on iäkäs kissa ollut 2 vuoden ajan, niin kai vanhempasikin perustiedot kissanhoidosta ja -ruokinnasta tietävät. Vai luuletko että kasvattaja alkaa kuulustelemaan teiltä tietojanne pentujen hoidosta ja ruokinnasta? Ei, hän kertoo ne tiedot teille!
Sinulla tuntuu olevan ikäiseksesi hyvä kokemus ja paljon tietoa kissoista, varsinkin iäkkäistä, joten hieman aloituksen ulkopuolella kyselisin jotta mitä vanhalle kissalle kannattaa ruuaksi antaa jotta huomioidaan sen iän tuomat erityistarpeet? Ja mitä sairauksia ja muita kremppoja saattaa vanhalla kissalla alkaa ilmenemään? Ja miten on vanhan kissan rokotusten, vitamiinilisien, kalsiumintarpeen ja ehkä muiden lisäravinteiden tarve?
Olen ottamassa löytöeläinhoitolasta 16 vuotista kastraattia mutta minulla ei ole kokemusta vanhojen kissojen hoidosta.
Älä välitä provoista, nyt on viikonloppu ja lapset koneella ja aikuiset kännissä. - 12veeeee:)
Elpida kirjoitti:
kasvattaja saattaisi kysyä johon vanhempasi ei osaisi vastata? Jos teillä kerta on iäkäs kissa ollut 2 vuoden ajan, niin kai vanhempasikin perustiedot kissanhoidosta ja -ruokinnasta tietävät. Vai luuletko että kasvattaja alkaa kuulustelemaan teiltä tietojanne pentujen hoidosta ja ruokinnasta? Ei, hän kertoo ne tiedot teille!
Sinulla tuntuu olevan ikäiseksesi hyvä kokemus ja paljon tietoa kissoista, varsinkin iäkkäistä, joten hieman aloituksen ulkopuolella kyselisin jotta mitä vanhalle kissalle kannattaa ruuaksi antaa jotta huomioidaan sen iän tuomat erityistarpeet? Ja mitä sairauksia ja muita kremppoja saattaa vanhalla kissalla alkaa ilmenemään? Ja miten on vanhan kissan rokotusten, vitamiinilisien, kalsiumintarpeen ja ehkä muiden lisäravinteiden tarve?
Olen ottamassa löytöeläinhoitolasta 16 vuotista kastraattia mutta minulla ei ole kokemusta vanhojen kissojen hoidosta.
Älä välitä provoista, nyt on viikonloppu ja lapset koneella ja aikuiset kännissä.Ai, kysyin vähän siksi että en koskaan ole kasvattajalla käynyt, että en tiedä sitten. Mutta kiitos!
- abessiinialaiset<339
Elpida kirjoitti:
kasvattaja saattaisi kysyä johon vanhempasi ei osaisi vastata? Jos teillä kerta on iäkäs kissa ollut 2 vuoden ajan, niin kai vanhempasikin perustiedot kissanhoidosta ja -ruokinnasta tietävät. Vai luuletko että kasvattaja alkaa kuulustelemaan teiltä tietojanne pentujen hoidosta ja ruokinnasta? Ei, hän kertoo ne tiedot teille!
Älä välitä provoista, nyt on viikonloppu ja lapset koneella ja aikuiset kännissä.Meillä on ollut 2 Maatiaiskissaa 7v:stä saakka joten kaikki perheestämme tietää kissojen hoidosta!!. Joten älkää edes yrittäkö sanoa että "Ei teillä ole tietoa". Mutta sentää osa on ollut ystävällisiä ja asiallisia siis kiitos kaikille jotka eivät haukkuneet. Mutta se tarkoitti että ostamme abyt vasta 12-13v:eenä.
Kiitos - *LOL*
abessiinialaiset<339 kirjoitti:
Meillä on ollut 2 Maatiaiskissaa 7v:stä saakka joten kaikki perheestämme tietää kissojen hoidosta!!. Joten älkää edes yrittäkö sanoa että "Ei teillä ole tietoa". Mutta sentää osa on ollut ystävällisiä ja asiallisia siis kiitos kaikille jotka eivät haukkuneet. Mutta se tarkoitti että ostamme abyt vasta 12-13v:eenä.
Kiitossen kun paranee :)))))))))
Ettekö muuten "lapset" huomanneet että teitäkin vedätettiin?
Jos on ollut kaksi maatiaiskissaa 7-vuotiaasta saakka, niin ne kissat ovat nyt siis kuinka vanhoja? Missäs ne kissat tällä hetkellä on? Yksi siis kuoli kahden vuoden jälkeen, mutta entäs nämä maatiaiset? - Abessiinialaiset<339
*LOL* kirjoitti:
sen kun paranee :)))))))))
Ettekö muuten "lapset" huomanneet että teitäkin vedätettiin?
Jos on ollut kaksi maatiaiskissaa 7-vuotiaasta saakka, niin ne kissat ovat nyt siis kuinka vanhoja? Missäs ne kissat tällä hetkellä on? Yksi siis kuoli kahden vuoden jälkeen, mutta entäs nämä maatiaiset?Ihan terveitä ne on ne maatiaiset kuuleppa ne on täällä kotona!!!!. Ja ulkonakin ne saa olla iltaan asti ulkona vaikka ei asuta maalla ja ne on naruissa ulkona kahdestaan valjaissa narussa kiinni ja ne kyllä pääsee aina sisään kun ne haluaa!!!. Joten ne maatiaiskissat on ihan terveitä!!!!!!
- ;)))))))))))))))))))
Abessiinialaiset<339 kirjoitti:
Ihan terveitä ne on ne maatiaiset kuuleppa ne on täällä kotona!!!!. Ja ulkonakin ne saa olla iltaan asti ulkona vaikka ei asuta maalla ja ne on naruissa ulkona kahdestaan valjaissa narussa kiinni ja ne kyllä pääsee aina sisään kun ne haluaa!!!. Joten ne maatiaiskissat on ihan terveitä!!!!!!
kuulkaapas pikkuiset, kisuja ei saa pitää valjaissa narussa kiinni muuten kuin tilapäisesti, lyhytaikaisesti ja omistajan valvonnan alla. Nyt lapset rikotte lakia!
Mites te nyt kahta abya olette ottamassa kun on kerta jo 2 kissaa ennestään?
Ja miksi teistä kukaan ei vastannut tuolle yhdelle kyselijälle vanhan kissan hoidosta?
Aika uskomatonta, lapsilla on tietoa kissoista mutta vanhemmilla ei. Ja silti yhdessä perheessä oli 2 vuotta vanha löytökissa ja toisessa edelleen kaksi kissaa. Juoni on kimurantti, mutta yritetään pysyä kärryillä. - täti-ikäinen
;))))))))))))))))))) kirjoitti:
kuulkaapas pikkuiset, kisuja ei saa pitää valjaissa narussa kiinni muuten kuin tilapäisesti, lyhytaikaisesti ja omistajan valvonnan alla. Nyt lapset rikotte lakia!
Ja miksi teistä kukaan ei vastannut tuolle yhdelle kyselijälle vanhan kissan hoidosta?
Aika uskomatonta, lapsilla on tietoa kissoista mutta vanhemmilla ei. Ja silti yhdessä perheessä oli 2 vuotta vanha löytökissa ja toisessa edelleen kaksi kissaa. Juoni on kimurantti, mutta yritetään pysyä kärryillä.aloitus on ihan provoilua, mutta jos oikeasti ajatellaan niin 4 kissaa noin pienten lasten vastuulla on jo liikaa. Vanhempien pitäisi kiireesti katsoa peiliin jos aikovat lapsilleen vielä lisää kissoja hankkia. Kahden kissan hoidossa, ulkoilutuksessa, ruokinnassa ja eläinlääkärikäyneissä on jo ihan tarpeeksi työtä ja rahanmenoa.
Vanha totuus kun tosiaan on, että lapselle ostettu lemmikki on käytännössä vanhemmille ostettu lemmikki. Tämä on koettu meidänkin perheessä ihan liiankin hyvin. - Aiheenaloirraitgåroj
täti-ikäinen kirjoitti:
aloitus on ihan provoilua, mutta jos oikeasti ajatellaan niin 4 kissaa noin pienten lasten vastuulla on jo liikaa. Vanhempien pitäisi kiireesti katsoa peiliin jos aikovat lapsilleen vielä lisää kissoja hankkia. Kahden kissan hoidossa, ulkoilutuksessa, ruokinnassa ja eläinlääkärikäyneissä on jo ihan tarpeeksi työtä ja rahanmenoa.
Vanha totuus kun tosiaan on, että lapselle ostettu lemmikki on käytännössä vanhemmille ostettu lemmikki. Tämä on koettu meidänkin perheessä ihan liiankin hyvin.Tämän keskustelun aiheena ei todellakaan ollut tuollaisten idioottien kommentointi vaan asiallisten ihmisten!
Meitä e i pätkääkään kiinnosta teidän mielipiteenne, vaan tarvitsimme kysymyksiin vastaukset, muista asioista olisitte voineet pitää turpanne kiinni.
JA KYLLÄ VANHEMPAMME OSAAVAT KISSAA HOITAA. - aloittajatgfnejrjyr
Aiheenaloirraitgåroj kirjoitti:
Tämän keskustelun aiheena ei todellakaan ollut tuollaisten idioottien kommentointi vaan asiallisten ihmisten!
Meitä e i pätkääkään kiinnosta teidän mielipiteenne, vaan tarvitsimme kysymyksiin vastaukset, muista asioista olisitte voineet pitää turpanne kiinni.
JA KYLLÄ VANHEMPAMME OSAAVAT KISSAA HOITAA.että olemme erittäin rikkaista perheistä joten meillä on varaa.
- kadihtghjnsdjkgnsbgm
;))))))))))))))))))) kirjoitti:
Aika uskomatonta, lapsilla on tietoa kissoista mutta vanhemmilla ei. Ja silti yhdessä perheessä oli 2 vuotta vanha löytökissa ja toisessa edelleen kaksi kissaa. Juoni on kimurantti, mutta yritetään pysyä kärryillä.Ja sitäpaitsi kyllä niitä valvotaan koko ajan joku on pihalla ja kyllä niitä useimmiten jopa talutetaan!!!!. Ja sitä paitsi ne ovat olleet koko ikänsä kissoja jotka rakastavat ulkoilua ja sitä paitsi kyllähän niitä valvotaan illallakin ja me sitäpaitsi aijomme muuttaa maalle!!!!!!!!!!!!!!!!
- LOOOOOOL
kadihtghjnsdjkgnsbgm kirjoitti:
Ja sitäpaitsi kyllä niitä valvotaan koko ajan joku on pihalla ja kyllä niitä useimmiten jopa talutetaan!!!!. Ja sitä paitsi ne ovat olleet koko ikänsä kissoja jotka rakastavat ulkoilua ja sitä paitsi kyllähän niitä valvotaan illallakin ja me sitäpaitsi aijomme muuttaa maalle!!!!!!!!!!!!!!!!
Voihan mikä stoori ottaa nyt selvää mikä on totta ja mikä ei :DDD
"Kokemusta on kissan hoidosta 8-vuotiaasta saakka"
"kaksi 11 vuotiasta, ja yksi 12 vuotias"
"Kahdeksan vuotiaina, minulla oli 15-vuotias"
"Kissa eli 17-vuotiaaks"
"Meillä on ollut 2 Maatiaiskissaa 7v:stä saakka"
"Mutta se tarkoitti että ostamme abyt vasta 12-13v:eenä."
"Ihan terveitä ne on ne maatiaiset kuuleppa ne on täällä kotona!!!!"
Eli siis katsotaampa teillä on kokemusta 8-vuotiaasta saakka mutta myöhemmin se on 7 vuotiaasta saakka. OK ei siinä mtn virheit sattuu
Teillä oli siis kissa joka oli 15-vuotias kun otitte ja KUOLI 17-vuotiiaana. Mutta kappas sehän onkin herännyt henkiin se kissa ja vieläpä kopioitunut. Koska myöhemmin olet maininnut että teillä on ollut 2 kissaa 7v:stä asti mutta lopussa onkin että ne ovat kotona vielä. Ei voi kovin kirjoitusvirheeksi enää sanoa.
Ja lopuski sanotaan että otatte abyt 12-13 vuotiaina. Eli kuinka vanhoja te nyt sitten muka olette ???
LOL mikä sepitys ei voi muuta sanoa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Olen aikuinen ettei tarvi sitten aukoa päätä että olisin joku "ihkuteini". :DDD - *LOL*
LOOOOOOL kirjoitti:
Voihan mikä stoori ottaa nyt selvää mikä on totta ja mikä ei :DDD
"Kokemusta on kissan hoidosta 8-vuotiaasta saakka"
"kaksi 11 vuotiasta, ja yksi 12 vuotias"
"Kahdeksan vuotiaina, minulla oli 15-vuotias"
"Kissa eli 17-vuotiaaks"
"Meillä on ollut 2 Maatiaiskissaa 7v:stä saakka"
"Mutta se tarkoitti että ostamme abyt vasta 12-13v:eenä."
"Ihan terveitä ne on ne maatiaiset kuuleppa ne on täällä kotona!!!!"
Eli siis katsotaampa teillä on kokemusta 8-vuotiaasta saakka mutta myöhemmin se on 7 vuotiaasta saakka. OK ei siinä mtn virheit sattuu
Teillä oli siis kissa joka oli 15-vuotias kun otitte ja KUOLI 17-vuotiiaana. Mutta kappas sehän onkin herännyt henkiin se kissa ja vieläpä kopioitunut. Koska myöhemmin olet maininnut että teillä on ollut 2 kissaa 7v:stä asti mutta lopussa onkin että ne ovat kotona vielä. Ei voi kovin kirjoitusvirheeksi enää sanoa.
Ja lopuski sanotaan että otatte abyt 12-13 vuotiaina. Eli kuinka vanhoja te nyt sitten muka olette ???
LOL mikä sepitys ei voi muuta sanoa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Olen aikuinen ettei tarvi sitten aukoa päätä että olisin joku "ihkuteini". :DDDettä kakaroilla riittää mielikuvitusta ja me muut saamme nauraa kaksin kerroin!!!
Odotan jännityksellä jatkoa kertomukseen. Tämähän on jo parempi kuin Kauniit&Rohkeat sekä Salkkarit!
Kun vielä tuo oikeinkirjoitus saataisiin kuntoon, mutta ei voi kauhalla ottaa jos on luskalla annettu! - reahjewjky5jrw
*LOL* kirjoitti:
että kakaroilla riittää mielikuvitusta ja me muut saamme nauraa kaksin kerroin!!!
Odotan jännityksellä jatkoa kertomukseen. Tämähän on jo parempi kuin Kauniit&Rohkeat sekä Salkkarit!
Kun vielä tuo oikeinkirjoitus saataisiin kuntoon, mutta ei voi kauhalla ottaa jos on luskalla annettu!11 vuotiailla on siis ennestään 2 kissaa.
Minulla 12v oli vaan se vanha kissa.
Ei meitä kiinnosta muu kuin vastaukset kysymyksiin..! - 4+27
reahjewjky5jrw kirjoitti:
11 vuotiailla on siis ennestään 2 kissaa.
Minulla 12v oli vaan se vanha kissa.
Ei meitä kiinnosta muu kuin vastaukset kysymyksiin..!perhe rikas ja muuttaa maalle, vai vaiko ainoastaan 11 vuotiaitten? Onko 11 vuotiaat kaksosia ja jos on, niin ovatko identtisiä?
Onko 11 vuotiaitten kissat minkä ikäisiä? Mihin 12 vuotiaan kissa kuoli? Miksi niin vanha kissa oli löytöeläinkodissa?
Kertokaa ihmeessä, sillä meitä kaikkia kiinnostaa! Harvoin nimittäin noin nuorissa on noin kokeneita ja kissojen hoidosta paljon tietäviä tyyppejä!!!!! - huruwetshfviuesrgfie
4+27 kirjoitti:
perhe rikas ja muuttaa maalle, vai vaiko ainoastaan 11 vuotiaitten? Onko 11 vuotiaat kaksosia ja jos on, niin ovatko identtisiä?
Onko 11 vuotiaitten kissat minkä ikäisiä? Mihin 12 vuotiaan kissa kuoli? Miksi niin vanha kissa oli löytöeläinkodissa?
Kertokaa ihmeessä, sillä meitä kaikkia kiinnostaa! Harvoin nimittäin noin nuorissa on noin kokeneita ja kissojen hoidosta paljon tietäviä tyyppejä!!!!!Joo ollaanhan me kaksosia ja myös identtisiä. Se kissa kuoli vanhuuteen koska se kävi eläinlääkärissä ja sillä ei ollut tautéja:(. Ja jos teitä kiinnostaa niin kysykää vaan miksi:). No joo onhan se vähän outoo et näin nuoret tietää paljon mut silti kun me rakastetaan kissoja ja muutenkin kissat tuli nyt mieleen niin otetaan sitten ne abyt meidän toisten poikakissojen (Nipen ja Napen) seuraksi:)
- huruafhwoukhgvdssjcd
huruwetshfviuesrgfie kirjoitti:
Joo ollaanhan me kaksosia ja myös identtisiä. Se kissa kuoli vanhuuteen koska se kävi eläinlääkärissä ja sillä ei ollut tautéja:(. Ja jos teitä kiinnostaa niin kysykää vaan miksi:). No joo onhan se vähän outoo et näin nuoret tietää paljon mut silti kun me rakastetaan kissoja ja muutenkin kissat tuli nyt mieleen niin otetaan sitten ne abyt meidän toisten poikakissojen (Nipen ja Napen) seuraksi:)
Ja niitä kissoja me ei säälistä oteta esimerkiksi näin " Oi voi pikku rukkaa siskot on jo ostettu otetaan pikku parka" ja Nippe ja Nappe on sitten kolme ne tulivat 8 viikkoisina vähän yli meille ilmaitteeksi:)
- ;))))))))))))))
huruafhwoukhgvdssjcd kirjoitti:
Ja niitä kissoja me ei säälistä oteta esimerkiksi näin " Oi voi pikku rukkaa siskot on jo ostettu otetaan pikku parka" ja Nippe ja Nappe on sitten kolme ne tulivat 8 viikkoisina vähän yli meille ilmaitteeksi:)
Jatkakaa valitsemallanne tiellä!
Viimeinkin kunnon juttuja täällä!!! - pilkkuviilaus
huruafhwoukhgvdssjcd kirjoitti:
Kissan luovutusikä on 12 viikkoa, ei kahdeksan, paljonpa siis tiedätte kissoista...
Mitä teidän kissat syö? - faktat puuttuvat
pilkkuviilaus kirjoitti:
Kissan luovutusikä on 12 viikkoa, ei kahdeksan, paljonpa siis tiedätte kissoista...
Mitä teidän kissat syö?Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää. Vähänpä tiedät kissoista, jos tuollainen perusasiakin on hukassa,
- jk lngjnkknkjfodfb j
faktat puuttuvat kirjoitti:
Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää. Vähänpä tiedät kissoista, jos tuollainen perusasiakin on hukassa,
No tarkoitin että maatiaisella on 8 ja rotukissalla 12!!. Ja kissamme rakastavat Latz ruokia eivätkä syö muuta:( mutta raksuja ja vettäkin saa, herkkupaloja:)
ps: Vaikka jotkut sanovatkin ettei abyja kannata tämän ikäisenä hankkia niin me hankimme koska me muutetaan piakkoin yli1 vuoden päästä maalle:) - 12veeeeeeeeeeeeeeee
4+27 kirjoitti:
perhe rikas ja muuttaa maalle, vai vaiko ainoastaan 11 vuotiaitten? Onko 11 vuotiaat kaksosia ja jos on, niin ovatko identtisiä?
Kertokaa ihmeessä, sillä meitä kaikkia kiinnostaa! Harvoin nimittäin noin nuorissa on noin kokeneita ja kissojen hoidosta paljon tietäviä tyyppejä!!!!!Siis kaikki olemme rikkaista perheistä.
Juu niin vanha kissa oli siksi siellä, kun pyysin aluksi pentua mutta äiti sanoi että tahtoo vanhan, sillä siinä kävisi tietenkin niin etten enää hoitaisi kissaa, ÄITINI mukaan. No, otimme siis vanhan kissan löytöeläinkodista, äitini sisko ( =tätini) on löytöläinkodissa töissä ja lupasi ilmoittaa jos vanhoja kissoja tulee.
Sitten siinä meni jonkin aikaa, ja sitten hän ilmoitti että on hylätty nn. 15-vuotias, valkea kissanarttu on laitettu löytöeläinkotiin kun entiset omistajat eivät voineet huolehtia.
Saimme vähän ruokaa löytöeläinkodilta ja ostimme muut kamppeet valmiiksi kotiin, ja sitten kävimme hakemaan nartun, nimeltään Dini. Se oli kovin ystävällinen ja sopeutuvainen ja automatkakaan ei tuntunut olevan sen ensimmäinen. Sitten vanhempani ja minä hoidimme aluksi kissaa mutta lopulta hoidin pääasiassa yksin. Kun käytimme tarkastuksessa 16-vuotiaana, sanoi eläinlääkäri että sillä saattaa olla jokin perinnöllinen sairaus ja sitten vuoden päästä kävimme taas eläinlääkäri ja se koki parhaaksi lopettaa kissan. - Dini-i-love-you
12veeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:
Siis kaikki olemme rikkaista perheistä.
Juu niin vanha kissa oli siksi siellä, kun pyysin aluksi pentua mutta äiti sanoi että tahtoo vanhan, sillä siinä kävisi tietenkin niin etten enää hoitaisi kissaa, ÄITINI mukaan. No, otimme siis vanhan kissan löytöeläinkodista, äitini sisko ( =tätini) on löytöläinkodissa töissä ja lupasi ilmoittaa jos vanhoja kissoja tulee.
Sitten siinä meni jonkin aikaa, ja sitten hän ilmoitti että on hylätty nn. 15-vuotias, valkea kissanarttu on laitettu löytöeläinkotiin kun entiset omistajat eivät voineet huolehtia.
Saimme vähän ruokaa löytöeläinkodilta ja ostimme muut kamppeet valmiiksi kotiin, ja sitten kävimme hakemaan nartun, nimeltään Dini. Se oli kovin ystävällinen ja sopeutuvainen ja automatkakaan ei tuntunut olevan sen ensimmäinen. Sitten vanhempani ja minä hoidimme aluksi kissaa mutta lopulta hoidin pääasiassa yksin. Kun käytimme tarkastuksessa 16-vuotiaana, sanoi eläinlääkäri että sillä saattaa olla jokin perinnöllinen sairaus ja sitten vuoden päästä kävimme taas eläinlääkäri ja se koki parhaaksi lopettaa kissan.Siis ei kuollut vanhuuteen kuten 11v kerto, luulin itse aluksi mutta sitten kertokin että sillä oli se sairaus ja unohdin kertoa teille (11v:ille) :(
- köyhä vm.2000
Dini-i-love-you kirjoitti:
Siis ei kuollut vanhuuteen kuten 11v kerto, luulin itse aluksi mutta sitten kertokin että sillä oli se sairaus ja unohdin kertoa teille (11v:ille) :(
perinnöllinen sairaus joka ilmenee vasta kun kissa on 16-vuotias? Vanhuus? Sisäelinten pettäminen? Hampattomuus? Äkkikuolema? Mikä?
Ihanaa olla rikas ja omistaa kissoja! - pilkkuviilaus
jk lngjnkknkjfodfb j kirjoitti:
No tarkoitin että maatiaisella on 8 ja rotukissalla 12!!. Ja kissamme rakastavat Latz ruokia eivätkä syö muuta:( mutta raksuja ja vettäkin saa, herkkupaloja:)
ps: Vaikka jotkut sanovatkin ettei abyja kannata tämän ikäisenä hankkia niin me hankimme koska me muutetaan piakkoin yli1 vuoden päästä maalle:)Maatiasikissat ja rotukissat eivät eroa luovutuksen suhteen mitenkään! Maatiaiskissa tarvitsee ihan yhtä paljon emon opastusta kissojen tavoille kun rotukissakin. Kissaliiton ja eläinsuojeluyhdistyksen ovat kaikki 12 viikon kannalla, kuten monet muutkin asiantuntijat (joita harva tällä palstalla on). Ottakaa nyt hyvät lapset selvää asioista älkääkä luulko olevanne fiksumpia kun olette! Netti on pullollaa oikeaa tietoa, tämä palsta ei ehkä ole paras paikka hakea sitä.
Yrittäkää syöttää kissalle laadukkaampia ruokia, Latz sisältää lihaa n 4% joka on aivan liian vähän lihansyöjälle. Raksuissakin on hyviä merkkejä joissa lihaa on 80%, näitä ei sieltä lähikaupasta saa. Jos otatte abynne vastuulliselta kasvattajalta, hän kyllä vaatii teitä hoitamaan kissoja vähintään yhtä hyvin kun itse hoitaa, myös sen ravinnon suhteen. Kannattaa googlata mm Mirjam Numminen ja maaru, heillä on paljon hyvää tietoa. - 12Weeeeeeeeeeeeee
köyhä vm.2000 kirjoitti:
perinnöllinen sairaus joka ilmenee vasta kun kissa on 16-vuotias? Vanhuus? Sisäelinten pettäminen? Hampattomuus? Äkkikuolema? Mikä?
Ihanaa olla rikas ja omistaa kissoja!Tauti oli ollut varmaankin kissalla kokoajan, varmaan oli löytöeläinkotiin tullut huonokuntoisena, joku perinnöllinen sairaus tms.. Tiedoksi vaan ettei ole yhtään tietoa kun en ollut siellä lääkärillä.
Ja en enää tule tänne. Olette ärsyttäviä kun haastatte riitaa, kiitos silti ne jotka vastasivat asiallisesti. Turha enää alkaa vollottamaan kun emme edes enää käy täällä.
Idio. - Elena Anastasia
12Weeeeeeeeeeeeee kirjoitti:
Tauti oli ollut varmaankin kissalla kokoajan, varmaan oli löytöeläinkotiin tullut huonokuntoisena, joku perinnöllinen sairaus tms.. Tiedoksi vaan ettei ole yhtään tietoa kun en ollut siellä lääkärillä.
Ja en enää tule tänne. Olette ärsyttäviä kun haastatte riitaa, kiitos silti ne jotka vastasivat asiallisesti. Turha enää alkaa vollottamaan kun emme edes enää käy täällä.
Idio.Asiallisiin kysymyksiin on tapana vastata asiallisesti. Kyllähän tässä jo vähän yks ja toinen ihmetteli muutamaa epäjohdonmukaisuutta, mutta ainahan niitä kirjoituksiin tulee.
Se että on rikas, ei ole kasvattajalle tärkein kriteeri, vaan se, että tuleva koti tuntuu oikealta. Jos ei jostain asiasta tiedä, niin se kannattaa kertoa suoraan eikä yrittää esittää tietävää. Jos joku asia mietityttää, niin siitä kannattaa kysyä heti, eikä jäädä mielessä hautomaan asioita.
Yksikään kasvattaja ei "etene" pentukeskusteluissa alaikäisen kanssa ennenkuin on tavannut myös lasten vanhemmat. Joten siitäkin syystä vanhempien on hyvä tietää kissojen hoidosta. Koska kuitenkin aina vanhemmat ovat viimekädessä kissoista ja niiden kuluista vastuussa.
Myöskään mahdollinen maallemuutto ei ole kasvattajalle kovinkaan tärkeä asia. Ihan jo siksi ettei rotukissoja myydä vapaana ulkoileviksi kissoiksi. Toki maalla kissoilla on enemmän sisätilaa sekä mahdollisesti niille rakennetaan ulkoiluhäkki. Kuten jo joku aikaisemmin sanoi, niin on lain vastaista laittaa kissa narunpäähän ja jättää se valvomatta. Varsinkaan vilkasta Abyä ei missään hinnassa kannata laittaa narunpäähän edes muutamaksi minuutiksi.
Toivotaan että kissahaaveenne etenevät. Siihen mennessä teidän kannataa käydä kissanäyttelyissä ja siellä jutella kasvattajien kanssa. - sdghv fr bf
Elena Anastasia kirjoitti:
Asiallisiin kysymyksiin on tapana vastata asiallisesti. Kyllähän tässä jo vähän yks ja toinen ihmetteli muutamaa epäjohdonmukaisuutta, mutta ainahan niitä kirjoituksiin tulee.
Se että on rikas, ei ole kasvattajalle tärkein kriteeri, vaan se, että tuleva koti tuntuu oikealta. Jos ei jostain asiasta tiedä, niin se kannattaa kertoa suoraan eikä yrittää esittää tietävää. Jos joku asia mietityttää, niin siitä kannattaa kysyä heti, eikä jäädä mielessä hautomaan asioita.
Yksikään kasvattaja ei "etene" pentukeskusteluissa alaikäisen kanssa ennenkuin on tavannut myös lasten vanhemmat. Joten siitäkin syystä vanhempien on hyvä tietää kissojen hoidosta. Koska kuitenkin aina vanhemmat ovat viimekädessä kissoista ja niiden kuluista vastuussa.
Myöskään mahdollinen maallemuutto ei ole kasvattajalle kovinkaan tärkeä asia. Ihan jo siksi ettei rotukissoja myydä vapaana ulkoileviksi kissoiksi. Toki maalla kissoilla on enemmän sisätilaa sekä mahdollisesti niille rakennetaan ulkoiluhäkki. Kuten jo joku aikaisemmin sanoi, niin on lain vastaista laittaa kissa narunpäähän ja jättää se valvomatta. Varsinkaan vilkasta Abyä ei missään hinnassa kannata laittaa narunpäähän edes muutamaksi minuutiksi.
Toivotaan että kissahaaveenne etenevät. Siihen mennessä teidän kannataa käydä kissanäyttelyissä ja siellä jutella kasvattajien kanssa.Viimeisen kerran... Me osataan jo hoitaa vanhempiemme kanssa kissoja tarpeeksi hyvin!>:(
- tarkkaavainen kisu
sdghv fr bf kirjoitti:
Viimeisen kerran... Me osataan jo hoitaa vanhempiemme kanssa kissoja tarpeeksi hyvin!>:(
Ei ihan sille näiden vastauksien perusteella näytä.
- :):):)
Elena Anastasia kirjoitti:
Asiallisiin kysymyksiin on tapana vastata asiallisesti. Kyllähän tässä jo vähän yks ja toinen ihmetteli muutamaa epäjohdonmukaisuutta, mutta ainahan niitä kirjoituksiin tulee.
Toivotaan että kissahaaveenne etenevät. Siihen mennessä teidän kannataa käydä kissanäyttelyissä ja siellä jutella kasvattajien kanssa.kiitos;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.901318Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111135Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949