eli oon nyt ysillä ja harkinnu tota. onko jollain kokemusta? millanen paikka jne.?
itä-hämeen opisto
rererereredffd
165007
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
Vastaukset 16
Vanhimmat
Ihan mukava paikka! Tosissaan, lukiossa se 60 pakollista kurssia (alle 18-vuotiaalle).. Asunnoista en tiedä, mutta tietenkin, välillä on rauhattomampaa, kun alkoholi sotkeutuu mukaan. Opettajat ihan OK, toiset parempia kun toiset. Mutta muuten nätti ja mukava paikka, jossa mahdollista kyllä oppia!! Kannattaa ainakin kokeilla, mitä siinä menettää?
Itse ainakin suosittelen Itä-Hämeen opistoa kaikille sitä harkitseville, erilainen opinahjo kuin isojen kaupunkien massalukiot.
Pakollisia kursseja alle 18 vuotiaalla 48 eikä 60. 60 suositellaa mutta 48 pääsee läpi. Itse en kyseistä lukiota suosittele kellekkään.
Miksi et suosittele kenellekkään?
itä-hämeen opisto on täys läppä
Totta. Näin on edelleen vaikka jo monta vuotta mennyt!
Joo, Itä-Hämeen opistossa vallitsee oligarkia, harvainvalta, korruptoitunut, oligarkkien omaan etuun tähtäävä valta. Toisinajattelijat tukahdutaan, hiljennetään ja eliminoidaan.
Opposition on syytä olla vahva, jotta edes pienet vastaiskut oligarkkeja vastaan onnistuisivat.
Eli se on ihan normi sisäoppilaitos. Jos ei tuota lukion ajan kestä, niin miten sen kestää 50 työuran vuotta?
Miten ihmeessä?
Tavallista menoa. Jos potuttaa, niin saahan suun auki. Ei mua muuten siellä edes potuttanut, mitä nyt marraskuussa, mutta marraspotutusta koen muuallakin, paitsi en etelässä.
Mikähän siellä on tilanne tällä hetkellä?
Pitäisi suunitella jatkoja,tämäkin harkinassa....
parisen vuot sitten rehtori kaiht tuomittiin pahoinpitelystä :DDD muksa paikka joooo-oo
Aivan paska paikka. Opiskellut 4 vuotta täällä ja kaikki menny näiden vuosien aika täydellisesti päin helvettiä :D eka vuosi meni kun kaikki ryyppäs, toka vuosi meni samaan ja alkoi rehtorit vaihtelemaan ja rahat loppumaan jolloin opiskelijat joutuivat pelkäämään että koko koulu menee konkurssiin. Huumeita, pätemättömiä rehtoreita, huume ratsioita, ei minkäänlaista kunnioitusta oppilaisiin, heitetään asuntoloista pihalle vaikka ei ole rahaa mennä kotiin, mutta hei ”koita keksiä jotain”, kurssitarjonta paskaa. En suosittele paikkaa jos on vähänkään itsesuojeluvaistoa jäljellä. Asuntolat kaikki homeessa ja ihmiset saanut pysyviä sairauksia siitä. Talvisin saa lämmityksen asuntolohin vasta kun menee oikeasti itkemään rehtorille kun asutolassa on 5 astetta ”lämmin”. Lupaavat kaikenlaista mahtavaa nettisivuillaan mutta mikään niistä ei ole toteutunut. Kiinteistönhuoltaja tulee huoneisiin klo 8 aamulla omilla avaimillaan koputtamatta, eli ei kannata nukkua ainakaan alusvaatteillasillaan. Oppilaita pompotellaan asuntolasta toiseen rehtorin mielenmukaan. Ilmanen ruokailu jees jos tykkää verenpunasesta kanasta ja muusta yhtä herkullisesta. Opettajat olleet ihan hyviä, tänä vuonna vielä parempia! Hyvät puolet ovat että kesäisin ja keväisin hartola on kaunis paikka.
:'Ddd upeeta ett ollaan samaa mieltä! Menossa mun tokalle vuodelle (valitettavasti). Koulun kaksi vanhaa opettajaa lähti (toinen sai potkut ja toinen jäi eläkkeelle) joten nyt ei ole enää edes opettajaa joka oppilaitten puolta pitäisi. Voin vannoa että rehtorin kanssa menee sukset ristiin, hermot pillunpäreiks ja opiskelun taso laskee kun opistolle saapuu. Tervetuloa jos haluaa hyvää ryyppyseuraa ja homeisen huoneen!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15589448/ita-hameen-opiston-lukio-kokemuksia
Tässä vähän uudempi kertomus kyseisestä lukiosta opiskelijan silmistä. (2019)
Ihan v*t*n spurgu mesta
-Jespe420
Opiskelin Itä-Hämeen Opiston (Hartolan Opiston) lukiossa ja valmistuin 1992.Minulla on hyvät muistot lukio ajoista. En huomannut mitään suurempaa alkon käyttöä kenelläkään. Ei ole ns. spurgu paikka. Vaan sain ihan rauhassa opiskella ja olin ollut kolmessa eri asuntolassa kolmen vuoden aikana, eikä missään asuntolassa ollut vain 5 astetta lämmintä. Ihan hyvät lämpötilat olivat. Ruoka oli hyvää ja sitä sai Hotellin puolella syödä, joka oli Hartolan opiston vieressä. Hotellin uima allastakin sai käyttää. Opettajat olivat hyviä ja tunneilla valitsi sopuisa tasapaino.