arkuus seksin jälkeen?

Hei,

ajattelin että ehkäpä täältä löytyisi joku asiasta enemmän tietävä tai joku jolla on kokemusta asiasta, olis pikkanen kysymys.

Mistä voisi johtua arkuus seksin jälkeen? Noin viikko takaperin seksin jälkeen arkuus tuntui lähinnä "ulkopuolella" (esim. häpyhuulissa) ja poikaystävän kanssa ajateltiin että kyse voisi olla pelkästä haavautumasta. Sitten välissä tuli kuukautiset joiden aikana aloitin myös e-pillerien syönnin. Kuukautisten jälkeen (yhdynnässä ei kondomia) seksin aikana ei ollut kipua, mutta seksin jälkeen (poikaystävä laukesi sisälle) kipu oli aika voimakas ja tuntui enemmän emättimen sisäpuolella. Sellaista arkuutta, ehkä pientä kirvelyäkin. Voisiko kyse olla hiivasta? Olen suht nuori eikä oo koskaan hiivatulehdusta ollut niin en tiedä. Oon kyllä yrittäny aika paljon ettiä netistä tietoo mutta ei oo oikeen varmuutta asiasta.

Oisko jotain vinkkejä millä asiaa voisi hoitaa? Lactal esim, tms apteekista saatavat? Ja jos on joku hyvä vinkki miten samaa voisi ehkäistä tulevaisuudessa? :-)
1244
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

se voi johtua niin monesta eri asioista että on vaikeata näin vähästä päätellä.
jos sinulla ei ole muita hiivatulehduksen oireita kuten kova kutina, kirvely pissatessa ja muutenkin, ja paljon
valkovuota joka on vähän kokkareinen, niin ei se varmaan hiivaa ole.
kuulostaa enemmän siltä että limakalvot ovat ärsyyntyneitä ja vähän kuivia. voisit kokeilla ceridal intime öljyy, tai RFSU:n feeling calm intim creme, tai ACO:n vaastava. kannattaa varmaan mennä apteekkiin
kertomaan oireesi ja farmaseutti neuvoo sulle oikeen tuotteen :)

itselläni on ollut sama juttu mutta se on vain pahentunut, luultavasti hiiva lääkkeiden ja antibiootti kuurien takana. noi e-pillerit voivat myös kuivattaa limakalvoja.

toivottavasti helpottaa pian :)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


apua, pliis? kirjoitti:

Hei,

ajattelin että ehkäpä täältä löytyisi joku asiasta enemmän tietävä tai joku jolla on kokemusta asiasta, olis pikkanen kysymys.

Mistä voisi johtua arkuus seksin jälkeen? Noin viikko takaperin seksin jälkeen arkuus tuntui lähinnä "ulkopuolella" (esim. häpyhuulissa) ja poikaystävän kanssa ajateltiin että kyse voisi olla pelkästä haavautumasta. Sitten välissä tuli kuukautiset joiden aikana aloitin myös e-pillerien syönnin. Kuukautisten jälkeen (yhdynnässä ei kondomia) seksin aikana ei ollut kipua, mutta seksin jälkeen (poikaystävä laukesi sisälle) kipu oli aika voimakas ja tuntui enemmän emättimen sisäpuolella. Sellaista arkuutta, ehkä pientä kirvelyäkin. Voisiko kyse olla hiivasta? Olen suht nuori eikä oo koskaan hiivatulehdusta ollut niin en tiedä. Oon kyllä yrittäny aika paljon ettiä netistä tietoo mutta ei oo oikeen varmuutta asiasta.

Oisko jotain vinkkejä millä asiaa voisi hoitaa? Lactal esim, tms apteekista saatavat? Ja jos on joku hyvä vinkki miten samaa voisi ehkäistä tulevaisuudessa? :-)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu