Erikoisia paikkoja Pietarissa

Marko 135 kg

Moi

Kertokaas teidän mielestänne must paikkoja / asiat Pietarista jotka on kolahtaneet. Itsellä tulee mieleen seuraavat:

-Fosp:in pukutehtaan tehtaan kauppa
-munkki kahvila DLT vieressä
-Nevskillä Herkkukauppa
-Vasilinn saarella linja 17/18 ?? oleva ryyppy baari
-Vitebskin juna-asema rempan jälkeen
-Volga 3110 taksit
-Poljot rannekellot
-ravintola : Ravintola...
-Liviksen votkat
-Pietari suuri tupakka
-Motor farkut ( myös meille läski perseille..)
-kesäisin lähiöitten Baltika terassit

Itse olen asunut siellä ja puhun hyvin venäjää, joten perus jutut on nähty. Ermitaasit ja yökerhot kuuluu sit EVVVK osastoon.

Eli kertokaa minne mennä/ mitä kannattaa kokeilla. Minne itset veisit/ viet kaverit äimistelemään kun ne tulee Pitskuun

14

6332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lena

itsekin useamman vuoden pietarissa asuneena ja venäjää osaavana veisin vieraani ehkä venäläiselle piknikille saslikeineen ja vodkineen pavlovskiin tai pushkiniin. ja matka paikallisjunalla tehtynä. etenkin pavlovskin luonnonmukainen puisto on myös paikallisten venäläisten mieleen kesäisin. jättäisin suosiolla nevskin hulinat turisteille. mm. moskovskij raionissa oleva park popedi baltikaterasseineen ja lampineen on mukava paikka viettää etenkin kesäpäivää.

yksi katsomisen arvoinen paikka on myös hautausmaat mm. aleksandra nevskava nevskin päässä ja piskareva vähän kauempana. niissä on oma tunnelmansa ja mukava lueskella nimiä: tsaigovski yms.

naishenkilönä on kolahtanut myös todella edulliset manikyyri- ja pedikyyripaikat, kampaajat, hierojat, ompelijat, turkkurit yms. täytyy vain hakeutua paikallisten paikkoihin ei mihinkään beauty salonkeihin.

paras tapa muuten tutustua aitoon venäläiseen elämään on hankkia venäläisiä ystäviä (en tarkoita mitään maksullisia naisia) ja antaa niiden järjestää vapaa-ajan ohjelmaa ja vinkkejä heidän käyttämistään palveluista. venäjällä jos missä toimii vankka ystävyysverkosto myös palveluiden käytössä.

• Pietariin

No jos unohtaa kaikki "pakolliset" turistipaikat, niin esim.
      -Sever kahvilat/konditoriat Nevskillä ja Sennajalla.
      -se "bisski" paikka DLT:n vieressä.
      -blinikojut esim. Gorkovskajan metron vieressä.
      -Ozerkin pikkujärvet. Siellä ei kainostella turhaan uimavaatteiden kanssa...
      -Petrogradskaja on kivaa aluetta kävellä.
      -Troitskin tori, paljon korealaisia kauppiaita...
      -ym...ym...

• Olga

Troitskin tori??? Mistähän löytyy?

• Pietariin
        Olga kirjoitti:

Troitskin tori??? Mistähän löytyy?

hotellin tuntumassa. Aivan ison "sinikupolisen" kirkon vieressä.

• Dobermann

"-Fosp:in pukutehtaan tehtaan kauppa"
      Ehdoton käyntikohde. Hyviä ja laadukkaita vaatteita miehille.

"-munkki kahvila DLT vieressä"
      Olen vieraillut useinkin, mutta valitettavasti tätä paikkaa ei enää taida olla...

"-Nevskillä Herkkukauppa"
      Jos tarkoitat Eliseejevin kauppaa, niin kyseessä on todellakin yksi Pietarin parhaista ruoka- / herkkukaupoista.
      "-Vasilinn saarella linja 17/18 ?? oleva ryyppy baari"
      En ole käynyt. Selvitetään.

"-Vitebskin juna-asema rempan jälkeen"
      Olen käynyt ennen remppaa. Rautatieasemissa on muutenkin oma hohtonsa. Kannattaa tutustua niihin kaikkiin.

"-Volga 3110 taksit"
      Legendoja.

"-Poljot rannekellot"
      Myös Raketassa on tyyliä

"-ravintola : Ravintola..."
      En tunne... Missä?

"-Liviksen votkat"
      Paras hinta-laatusuhde.

"-Pietari suuri tupakka"
      Jää Camelikin toiseksi.

"-Motor farkut ( myös meille läski perseille..)"
      Hyvä valinta.

"-kesäisin lähiöitten Baltika terassit"
      Hieman rähjääntyneitä mutta sitäkin tunnelmallisempia. Hiukopalaksi sashlikkia.

Omaan listaani lisäisin:

- Kuptshinon esikaupunkialueella sijaitseva veturi- ja vaunumuseo. Noin 50 eksponaattia. Siellä voi ihmetellä esimerkiksi sitä, mitä ihmettä Lokomon veturi oikein tekee siellä.

- Sennaja -ploshadin vieressä sijaitseva maailman vanhin rautatiemuseo. Tänne ei perusturisti eksy.

- Entinen Kirovin -stadioni.

- Kaikki metrolinjojen päätepysäkit.

- Tykistö- ja sotamuseo Pietari-Paavalin linnoituksen lähellä

- Elokuvateatterit joissa istutaan sohvaryhmissä ja joissa voi elokuvan aikana tilata pöytiinsä tarjoilijan.

- Pietarin nuorisoteatteri.

- Nevskillä sijaitseva (en muista nimeä) eliittitavaratalo. Suihkulähteitä ja marmoripatsaita.

- Gostinnyj Dvorin sisäpiha. Tänne pääsee vain suhteilla.

- Levykauppa Moskovan rautatieaseman vieressä.

- Pietarin satama-alue. Kaupunki kaupungin sisällä. Seuraa singaporelaisen laivan lastausta. Tännekin vain suhteilla.

- Yliopistojen lounasravintolat. Edullista ruokaa, pitkiä sääriä.

- Uusi Dom Knigi Nevskillä

- Par -klubi

- Kronshtadt

- Internetkahvilat

- Republic of Coffee -kahvilat

- Blin Donalds -ravintolat

• Nevskillä

Hei

Mainitsit Moskovan rautatieseman lähellä olevasta hyvästä levykaupasta. Kerrotko tarkempaa sijaintia. Käyn kerran kuussa kaupungissa ja asun vanhan nevksin varrella, niin voisi iltasella käväistä.

Ja jos muitakin hyviä paikkoja tiedetään lähistöllä, niin antakaa vinkkiä. Käyn vain niin
        pikaisille visiiteillä, että aikaa ei jää tutkailla paikkoja. Nopeasti vaan tutut paikat läpi ja takas kotiin....

Minttu

• Marko 135 kg

Lena

Saslikit on syöty moneen kertaan mökillä Raivolassa. Raivolan liha kombinaatin kaupasta saa helvetin hyvää hevosenliha meetua, nami nami.

Kuten sanoin noi ” Talvipalatsit ” on EVVVK osastolle. Hautuumaat on ihan jees, olet varmaan myös juonut pussikaljaa Vasilin saaren hautuumaalla keskellä yötä säkkipimeässä ”valkeitten öiden ” aikaan.

Partureita tuli aikanaan käytettyä, hyviä olivat. Nykyinen tyyli hoituu koti konstein. Jalkahoitoa (reuninmaiset) olen myös ottanut, eivät vaan oikein jymmärrä kun 135 kg Finskii Belmeni ottaa vielä punaiset kynsilakat varpaisiin. Vaihdatin just vetoketjun farkkuihin, alle 5 euroa koko höskä, samoin suutarit nopeita ja edullisia.

Ystäviä on matkan varrella tullut. Huorista sen verran, että sunkin ja mun perse on myynnissä jossakin vaiheessa/ tilanteessa ihan varmasti. Syy tai kauppahinta vain voi olla jokin muu kuin raha, tilanteesta riippuen, muista se. Ja huorissa kävijöiden on syytä muistaa, että joka mies osaa käsitellä naista kuin huoraa. Herrasmies käsittelee huoraa kuin naista.

Nim Pietariin

Joo Sever kahvilat on ihan ok juttuja, tulee poikettua usein. Stokkan palveluhan on perseestä. Piski paikka tulikin jo mulla mainittua. Sinnne on aina pakkko poiketa Nevskiltä DLT kävelessä, kun se hampaaton mummo siinä sisään heittäjänä huutelee: Karatsii piskii, Kärätsii piskii. Paikan taso on kyllä hieman laskenut 90-luvulta pintaremontin takia. Kaikki katugrillit ja ruokalat on vallan mainioita paikkoja.

Ozerkii tuntematon paikka, kesällä tulee oltua Raivolassa mökillä, joten Raivolan biitsit ja Terijoki on tutumpia. Ja siellä Raivolan ort kirkon vieressä olevalla biitsillä hukutin rillit jorpakkoon kesällä, kyllä vitutti kun jäi Karpat mopo ( kaksi värinen) ostamatta kun budjettiin tuli rillien osto. Ja koska olen naimisissä, olen nähnyt rinat... Pietari paavalin linnoitukseessa on myös kuuleman mukaan naku ranta ( tai sitten jätkät kusetti mua)

Petrogradskaja on huippu mesta, tuli joskus asuttua siellä, kotiovelta 100 m kymmenen kapakkaa, se oli taivas. Samoin pari helvetin hyvää ruokapaikkaa oli siellä. Саблинская-Большая Пушкарская Улица kulmilla.
      http://piter.nakarte.ru/

Torit (rätti) jätän suosiolla väliin, kokoja paksuille pojille ei kuitenkaan ole ja toisaalta köyhän ei kannata made in Taiwalkoski kamaa ostaa. Mä suosin Fospia ja Motor asusteita. Korealaiset marinoidut kasvikset on helvetin hyviä zakuskaa

Doobermanille

Fosp pukutehtaan tehtaan kauppa"
      Fosp, tänäänkin Fospin puvussa Fin Tec 04 messuilla

"-munkki kahvila DLT vieressä"
      Oli ainakin muutama viikko sitten oli tallella.

"-Nevskillä Herkkukauppa"
      Aivan Elisevi se on, vastapäätä poikien oma shakki puisto...

"-Vasilinn saarella linja 17/18 ?? oleva ryyppy baari"

onkin vissin linjoilla 19/18 talo 15-13( Ison kadun ja Nevan välissä), kuitenkin miliisin rekisteröinti toimiston vastapäätä, tuli nääs kerran kantapään kautta tutuksi...

http://piter.nakarte.ru/?sid=N1D618BEC&action=jumpto_27_10138

Vitun karu paikka. Asuin vasilin saarella 11 linjalla ja tuli käytyä silloin tällöin ilta ryypyllä. Kerran joku mudak rupes riehuu siellä pistoolin kanssa. Voit arvata, että tuli otettua ns Ritolat valoa nopeammin. No omistaja tirpas sitä turpiin, niin se ainakin kehui seuraavana päivänä. Viimeksi myyjä vittuili mua neidiksi kun otin vain 50 rammasia. Liviz ja kunnon silli leipiä...

"-Poljot rannekellot"
      Myös Raketassa on tyyliä
      ”joo mulla kesti 8 V eka Raketa, lopussa siinä oli jo sentti betonia ympärillä, siinä oli myös mekaaninen herätyskello. Vituttaa vaan kun ranteet on niin paksut, että remmit jää pari senttii lyhyiksi Poljotin elloissa. Syksyllä meinasin ostaa Moskovasta kymistä uuden poljotin, annoin jo Visankin myyjälle, onneksi kerkisin sovittaa kelloa ja kalvosinham jöi tuuman auki, kyllä vitutti

"-ravintola : Ravintola..."
      Vasilinsaarella, Staraja tamosnajan vastapäätä, Kuntskameran kulmilla. Sen nimi on todellakin Ресторанъб. 4 henk lista läpi ja koht viinaksia (ponua) 100 € koko lossi. Huippupaikka ja edullinen. Ja tarjoilijat on kunnon karpaaseja. Palvelu niukkaa mutta toimivaa.

"-Liviksen votkat"
      "-Pietari suuri tupakka"
      "-Motor farkut
      "- Baltika terassit"

Yllä oleva täyttä asiaa

Doopermannin lista:

- Kuptshinon veturi- ja vaunumuseo:
      Tuntematon paikka, tiedätkö automuseota

-Sennaja -ploshadin vieressä sijaitseva maailman vanhin rautatiemuseo: hähää tuttu paikka, kertanen likkakaveri opiskeli 97 Pitskussa ja asuntola olisillä ihan siinä vieressä, kävelin monta kertaa ohi ja mietin että kuka vittu tonne viitti mennä...

- Entinen Kirovin -stadioni: Käymätön paikka, vaikka olenkin ZENIT fani katuuskottavuuden lisäksi. Zenit pipolla ja kaula HUIvilla saa aina nättien venäläis neitosten hymyt Helsingin metrossa. Pitäs kyllä mennä kattoo matsi ja vetää skinejä turpaan Pietarissa

- Kaikki metrolinjojen päätepysäkit: totta, samoin Moskovan aseman pysäkki. Maalaispojalla pyöri pää kuin pössi havukalla kuusen latvassa eka kertaa siellä

- Tykistö- ja sotamuseo Pietari-Paavalin linnoituksen lähellä: autot kiinnostaa..

- Elokuvateatterit joissa istutaan sohvaryhmissä ja joissa voi elokuvan aikana tilata pöytiinsä tarjoilijan: Missä, en ole moisesta kuulutkaan. Stereo kinoon nukahdin ja kerran oltiin kaverin kanssa kahdestan katsomassa Batman III, muuten sali olikin sitten tyhjä...

- Pietarin nuorisoteatteri: tuntematon paikka. Tyttären kanssa on nyt tullut käytyä lasten taettereissa Pietarissa, ihan kivaa ja toimivaa.

- Nevskillä sijaitseva (en muista nimeä) eliittitavaratalo: Patsaita ja suihkulähteitä riittää pietarissa, laitas osoite

- Gostinnyj Dvorin sisäpiha: Mulla ei oo suhteita, shit

- Levykauppa Moskovan rautatieaseman vieressä: En ole musiikki miehiä. Tosin Lube on helvetin hyvä

- Pietarin satama-alue: Onks se Vasilin saarella Gavan, viittitkö tarkentaa

- Yliopistojen lounasravintolat. Aivan, ja Baltika III:sta

- Uusi Dom Knigi Nevskillä: Joo kävin muutama viikko sitten vahinkossa kun odotin läheisen metsästys kaupan aukeamista ( ostin baikal ilma pistoolin). Hieno kirjakauppa. Toisaalta oletko koskaan miettinyt Singerin tehtaan Dom knigin toka ja kolmannen jerroksen portaissa, et montako kenkäparia siinä on kävelty loppuun, Ne kolot askelmissä on syvät.

- Par -klubi: Tuntematon, mege enemmän lähiö kuppila ja ryyppylä miehiä. Paikallisten duunareitten kanssa on kivempi puhua paskaa

- Kronshtadt: Kävin kuusivuotta sitten, pato mykisti...

- Internetkahvilat : Kotona saa netattua

- Republic of Coffee -kahvilat: Joo jos haluaa hyvää kahvia

- Blin Donalds -ravintolat: En suoraan muista, mut lettu paikkoja riittää.

Mut kiitoksia kaikille vastanneille, kiva että se DLT vieressä oleva Piski paikka on monelle tuttu

Tärkein asia unohtui. Perus tumma tiiliskivi leipä. Ainakin Vasilin saaran leipä tehdas tekee tosi hyvää leipää. Fazerin Hlebnii Domin leipä Pietarissa ja Viipurin leipomoiden leipä on p,,aa, valitettavasti

• reissaaja

Hienoja vinkkejä! Pitää panna pieni korsi kekoon itsekin. Tosin tämä menee valitettavasti nyt enemmänkin "vanhojen hyvien aikojen" muisteluksi, mutta kuitenkin.

MoneyHoney baari Abraksii Dvorilla (Sadovayan varrella) oli aikanaan ihan ässä mesta. Kunnon venäläistä(!!!) rockabillya ja halpaa Baltikaa, vessakin pelkkä reikä lattiassa. Jossain vaiheessa kaupungin ehd. paras päiväkaljapaikka (mielettömiä opiskelijadievuja...). Valitettavasti menneet vaan pilaamaan paikan remontilla/laajennuksilla yms. hömpötyksillä, kaljakin jo tuplaten kalliimpaa (=ei enää opiskelijadievuja päiväkaljalla...). Mutta kuka muistaa, niin muistaa, jos muistaa...

viettävät muuten kesäkuussa 10v. synttäreitä. Jätän väliin...:(

ps. Eivaan, kyllä siellä vieläkin käy, jos ei muuta, niin muistelemassa menneitä...

• Marko 135 kg
        reissaaja kirjoitti:

Hienoja vinkkejä! Pitää panna pieni korsi kekoon itsekin. Tosin tämä menee valitettavasti nyt enemmänkin "vanhojen hyvien aikojen" muisteluksi, mutta kuitenkin.

MoneyHoney baari Abraksii Dvorilla (Sadovayan varrella) oli aikanaan ihan ässä mesta. Kunnon venäläistä(!!!) rockabillya ja halpaa Baltikaa, vessakin pelkkä reikä lattiassa. Jossain vaiheessa kaupungin ehd. paras päiväkaljapaikka (mielettömiä opiskelijadievuja...). Valitettavasti menneet vaan pilaamaan paikan remontilla/laajennuksilla yms. hömpötyksillä, kaljakin jo tuplaten kalliimpaa (=ei enää opiskelijadievuja päiväkaljalla...). Mutta kuka muistaa, niin muistaa, jos muistaa...

viettävät muuten kesäkuussa 10v. synttäreitä. Jätän väliin...:(

ps. Eivaan, kyllä siellä vieläkin käy, jos ei muuta, niin muistelemassa menneitä...

Moi

Tuli 98 vuonna tutuksi. Mulla on kotona polaroid kuva kun juon elävän karhun pennun kanssa baltikaa siellä.

Tuli mieleen hauska juttu sieltä. Olin silloin Pietarissa töissä ja totta kai kaikki baarit tuli koluttua siellä. Ujona poikana iskin silmäni yhteen hyvän näköiseen muijaan joka tietysti oli varattu ja se seurusteli niitten rokkareiden kanssa. No sitä sitten tapitin aina siellä olessani.

Kerran tuli vetäistyä ns. perseet ja olin nuokkunut siellä penkillä. Ed mainitulla nuorella parilla tuli riitaa jostakin syystä. Dievuska oli vissiin päättänyt kostaa äijälleen oikein kunnolla ja se oli kuulemma hakenut minua tanssimaan (sillä oli varmaan piilarit unohtunut...baarin ruminta tsuhnaa, hyi saatana). No mähän olin sille antanut jurrissa pakit, kyllä aamulla vitutti kun kaveri kertoi "hauskasta" sattumasta".

Näin tytön kerran täällä suomessakin. Telkkarista tuli dokumentti joka kertoi avioliitto/treffipalveluista Venäjällä. Kaveri soitti ja käski kattoo exää telkusta. On se niin romantista.

Et tuttu on paikka, olis vielä yks juttu mut vaimo huutelee sieni keitolle...

• reissaaja
        Marko 135 kg kirjoitti:

Moi

Tuli 98 vuonna tutuksi. Mulla on kotona polaroid kuva kun juon elävän karhun pennun kanssa baltikaa siellä.

Tuli mieleen hauska juttu sieltä. Olin silloin Pietarissa töissä ja totta kai kaikki baarit tuli koluttua siellä. Ujona poikana iskin silmäni yhteen hyvän näköiseen muijaan joka tietysti oli varattu ja se seurusteli niitten rokkareiden kanssa. No sitä sitten tapitin aina siellä olessani.

Kerran tuli vetäistyä ns. perseet ja olin nuokkunut siellä penkillä. Ed mainitulla nuorella parilla tuli riitaa jostakin syystä. Dievuska oli vissiin päättänyt kostaa äijälleen oikein kunnolla ja se oli kuulemma hakenut minua tanssimaan (sillä oli varmaan piilarit unohtunut...baarin ruminta tsuhnaa, hyi saatana). No mähän olin sille antanut jurrissa pakit, kyllä aamulla vitutti kun kaveri kertoi "hauskasta" sattumasta".

Näin tytön kerran täällä suomessakin. Telkkarista tuli dokumentti joka kertoi avioliitto/treffipalveluista Venäjällä. Kaveri soitti ja käski kattoo exää telkusta. On se niin romantista.

Et tuttu on paikka, olis vielä yks juttu mut vaimo huutelee sieni keitolle...

Hei!

Maanantaina kaupungissa, olisiko vinkkejä illanviettoon, eli paikkoja, missä maanantaina olisi menoa? Kollegoille ajattelin näyttää alkuillasta Lenin-baaria Kazanskayalla (kuuluu kyllä ehd. aiheeseen "erikoisia paikkoja") ja myöhemmin kai Marstalliin. Siis jos ei parempia ideoita löydy...

• Marko 135 kg
        reissaaja kirjoitti:

Hei!

Maanantaina kaupungissa, olisiko vinkkejä illanviettoon, eli paikkoja, missä maanantaina olisi menoa? Kollegoille ajattelin näyttää alkuillasta Lenin-baaria Kazanskayalla (kuuluu kyllä ehd. aiheeseen "erikoisia paikkoja") ja myöhemmin kai Marstalliin. Siis jos ei parempia ideoita löydy...

Moi

Itellä noi yökerho ja trippari paikat ei oikein innosta Pietarissa. Toki niissä on tullut käytyä, mut ihan oikeesti, eui oikeen iske mennä Marstalliin länsimaiseen baariin juomaan kaljaa ja katsoo sinällään ihan kauniita strippareita. Olen siinä iässä, että olen nähnyt niitä rasvakertymiä jo silleen oikeastikkin.

Mut asiaa, siinä ihan Marsthall in vieressä on pieni baari max 15m ovelta suuntaan tai toiseen. Siinä on kesäisin vielä ollut sellainen sisäpiha teltta terassi. Siinä saa aivan sika hyvää ja edullista ruokaa.

Mutta meikä on enempi näitä prolepaikkamiehiä, missä voi paikallisten bussikuskien jaopiskelijoitten kanssa puhua paskaa. Loppujen lopuksi nuo hienot yökerhot ja hotellit on aikasamanlasia joka paikassa maulimoo.

Käytkö usein Pietarissa, itse vietän kesäkautena suuremman osan ajasta Raivola/ Pietari akselilla. Voitais tehdä baari kierros niihin Petrograskajan ryyppylöihin.

• reissaaja
        Marko 135 kg kirjoitti:

Moi

Itellä noi yökerho ja trippari paikat ei oikein innosta Pietarissa. Toki niissä on tullut käytyä, mut ihan oikeesti, eui oikeen iske mennä Marstalliin länsimaiseen baariin juomaan kaljaa ja katsoo sinällään ihan kauniita strippareita. Olen siinä iässä, että olen nähnyt niitä rasvakertymiä jo silleen oikeastikkin.

Mut asiaa, siinä ihan Marsthall in vieressä on pieni baari max 15m ovelta suuntaan tai toiseen. Siinä on kesäisin vielä ollut sellainen sisäpiha teltta terassi. Siinä saa aivan sika hyvää ja edullista ruokaa.

Mutta meikä on enempi näitä prolepaikkamiehiä, missä voi paikallisten bussikuskien jaopiskelijoitten kanssa puhua paskaa. Loppujen lopuksi nuo hienot yökerhot ja hotellit on aikasamanlasia joka paikassa maulimoo.

Käytkö usein Pietarissa, itse vietän kesäkautena suuremman osan ajasta Raivola/ Pietari akselilla. Voitais tehdä baari kierros niihin Petrograskajan ryyppylöihin.

...baarikierros Petrogradskayalla, kuulostaa erittäin hyvältä, I'm in!

Joo, tää tämänkertainen vähän pakonsanelema juttu, mutta kun on kaverin kantakapakka (sai Marstallin fanipaidankin talvella...), niin pitää kai käydä kylässä. Pietarissa käyn säännöllisen epäsäännöllisesti, majoitus yleensä tän kaverin luona Kalinka Stockmannin talossa Pietarihotellin vieressä.
        Viisumi menossa umpeen, seuraavan kerran tarkoitus tulla sinne Maccaa katsomaan, jos viisumi on siihen mennessä valmis. Sillon vois vaikka treffata, vaan mites herran saa kiinni????

• Reiska

sillan alla oli aika mukavaa. En vaan muista mikä silta se oli :(

• kipa

Tere, olisin kiinnostunu tietämään enemmän pietarista...voitasko viestitellä emailin kautta??Kipa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13