Kypärän kunnostus

Eko+Mies

Onko toivoa kunnostaa kypärää päältä ja sisältä. Teippaukset ovat repeilleet- saako ne kaikki pois ja voisiko maalata uudestaan. Sisällä liimatut toppakset hieman reunoilta irti. Kannattaisiko vetää kokonaan irti kunnon pesua varten ja laittaa vaikka velcrot.

12

1035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kuitenkin

heitä se "epäturvallinen" kypärä pois...suojaahan pelkkä pipokin pakkaselta, ainakin vähän.
      Ja toi eko on todennäköisesti vitsi, aito viherpiipertäjä ajaa ikivanhalla naisten polkupyörällä.

• seko+mies

kahteen kertaan?

• Eko+Mies

Viritettyyn laatukypäräänsä voi kiintyä niin että sitä haluaa rakennella. Kun on vielä muuten käypä.Asialliset kommentit tervetulleita.

• http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ.html

"Käytettyä kypärää hankittaessa on pintajännityksen lisäksi syytä miettiä kypärän kovan pinnan alla olevan vaimentavan materiaalin kuntoa. Vaikka kova pinta on ehjä ja naarmuton se pehmeä ja vaimentava styroksinomainen materiaali kovan pinnan alla on mahdollisesti painunut kasaan ja siten kypärän suojaavuus ko. kohdasta menetetty. Ja tätähän ei sitten voi nähdä kypärän päältä..."

Voihan sen tuunata ja laittaa muitoesineiden joukkoon

• .

Pintajännitykset voi jättää omaan arvoonsa, on erittäin harvinaista koko maailmassa, että kuolemaan johtaneet tai vakavat loukkaantumiset johtuvat kypärän heikkoudesta. Jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskaantuu, olisi kuolema varma mikä tahansa kypärä päässä.

• hondasepari
        . kirjoitti:

Pintajännitykset voi jättää omaan arvoonsa, on erittäin harvinaista koko maailmassa, että kuolemaan johtaneet tai vakavat loukkaantumiset johtuvat kypärän heikkoudesta. Jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskaantuu, olisi kuolema varma mikä tahansa kypärä päässä.

jutun heitit..jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskautuu,niin laadukas ja tietenkin paljonkin kalliimpi kypärä päässä kuolema ei välttämättä olisikaan niin varma.

• tiedoksi vaan
        hondasepari kirjoitti:

jutun heitit..jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskautuu,niin laadukas ja tietenkin paljonkin kalliimpi kypärä päässä kuolema ei välttämättä olisikaan niin varma.

kyllä niihin halpoihinkin kypäriin on kaikenlaisia testejä tehty. Jos honda separi ei sattumalta tiedä niin suomessa ei saa myydä sellaisia kypäriä joilla ei ole E -hyväksyntää

• maalari.

KYLLÄ KYPÄRÄN VOI MAALATA..ei siitä ole mitään säännöksiä. Kunhan maalaa aineella, joka ei sulata sitä.
      Sisustat voi myös uusia ja tehdä uutta parenmaksi.

• TimoTee

Ja uusia kypäriä saa jopa alla 200€. Ne kestävät, jos ei suorastaan riko, 3-4 v.
      Miksi vanha "paska" pitäisi korjata?

• seko+mies

tunnearvoa!

• Käsillä käy
        seko+mies kirjoitti:

tunnearvoa!

Estelevät sillä, kun a) peukalo on keskellä kämmentä itsellä, b) ovat tottuneet kertakäyttökulttuuriin, c)voivat olla myös myyntihommien kanssa tekemisissä.
        Itse kunnostan ja korjailen lähes mitä vaan. Kuten arvannet, korjaan ja huollan itse myös pyöräni (3kpl) ja autoni (2kpl).
        Maalannut olen montakin kypärää. Käy hyvin spreipullolla. Yhteen väljän oloiseen kypärään, liimasin sisälle ohuen vaahtomuovin, johon tuli vuoriksi musta kangas. Parempi kuin uusi :-) Kontaktiliima on kätevin.
        Ei muuta kun hommiin vaan.

• munankuori

Voiko haljenneen kypärän korjata kontaktiliimalla?
      vaimentaahan superlonipatjan kappaleetkin iskuja.

Moni huoltaa ja korjaa autonsa sekä pyöränsä,
      ei se nyt niin ihmeellistä ole, varsinkin kun
      käyttää asiallisia osia ja järkeä toiminnassaan.

Kyllähän sitä tyhmä saa olla mutta
      tarviiko se kaikille julistaa julkisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe