Onko toivoa kunnostaa kypärää päältä ja sisältä. Teippaukset ovat repeilleet- saako ne kaikki pois ja voisiko maalata uudestaan. Sisällä liimatut toppakset hieman reunoilta irti. Kannattaisiko vetää kokonaan irti kunnon pesua varten ja laittaa vaikka velcrot.
Kypärän kunnostus
12
1035
Vastaukset
- mutta kuitenkin
heitä se "epäturvallinen" kypärä pois...suojaahan pelkkä pipokin pakkaselta, ainakin vähän.
Ja toi eko on todennäköisesti vitsi, aito viherpiipertäjä ajaa ikivanhalla naisten polkupyörällä. - seko+mies
kahteen kertaan?
- Eko+Mies
Viritettyyn laatukypäräänsä voi kiintyä niin että sitä haluaa rakennella. Kun on vielä muuten käypä.Asialliset kommentit tervetulleita.
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ.html
"Käytettyä kypärää hankittaessa on pintajännityksen lisäksi syytä miettiä kypärän kovan pinnan alla olevan vaimentavan materiaalin kuntoa. Vaikka kova pinta on ehjä ja naarmuton se pehmeä ja vaimentava styroksinomainen materiaali kovan pinnan alla on mahdollisesti painunut kasaan ja siten kypärän suojaavuus ko. kohdasta menetetty. Ja tätähän ei sitten voi nähdä kypärän päältä..."
Voihan sen tuunata ja laittaa muitoesineiden joukkoon- .
Pintajännitykset voi jättää omaan arvoonsa, on erittäin harvinaista koko maailmassa, että kuolemaan johtaneet tai vakavat loukkaantumiset johtuvat kypärän heikkoudesta. Jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskaantuu, olisi kuolema varma mikä tahansa kypärä päässä.
- hondasepari
. kirjoitti:
Pintajännitykset voi jättää omaan arvoonsa, on erittäin harvinaista koko maailmassa, että kuolemaan johtaneet tai vakavat loukkaantumiset johtuvat kypärän heikkoudesta. Jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskaantuu, olisi kuolema varma mikä tahansa kypärä päässä.
jutun heitit..jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskautuu,niin laadukas ja tietenkin paljonkin kalliimpi kypärä päässä kuolema ei välttämättä olisikaan niin varma.
- tiedoksi vaan
hondasepari kirjoitti:
jutun heitit..jos halvimpaan mahdolliseen kypärään kohdistuu sellainen iskuvoima, että se murskautuu,niin laadukas ja tietenkin paljonkin kalliimpi kypärä päässä kuolema ei välttämättä olisikaan niin varma.
kyllä niihin halpoihinkin kypäriin on kaikenlaisia testejä tehty. Jos honda separi ei sattumalta tiedä niin suomessa ei saa myydä sellaisia kypäriä joilla ei ole E -hyväksyntää
- maalari.
KYLLÄ KYPÄRÄN VOI MAALATA..ei siitä ole mitään säännöksiä. Kunhan maalaa aineella, joka ei sulata sitä.
Sisustat voi myös uusia ja tehdä uutta parenmaksi. - TimoTee
Ja uusia kypäriä saa jopa alla 200€. Ne kestävät, jos ei suorastaan riko, 3-4 v.
Miksi vanha "paska" pitäisi korjata?- seko+mies
tunnearvoa!
- Käsillä käy
seko+mies kirjoitti:
tunnearvoa!
Estelevät sillä, kun a) peukalo on keskellä kämmentä itsellä, b) ovat tottuneet kertakäyttökulttuuriin, c)voivat olla myös myyntihommien kanssa tekemisissä.
Itse kunnostan ja korjailen lähes mitä vaan. Kuten arvannet, korjaan ja huollan itse myös pyöräni (3kpl) ja autoni (2kpl).
Maalannut olen montakin kypärää. Käy hyvin spreipullolla. Yhteen väljän oloiseen kypärään, liimasin sisälle ohuen vaahtomuovin, johon tuli vuoriksi musta kangas. Parempi kuin uusi :-) Kontaktiliima on kätevin.
Ei muuta kun hommiin vaan.
- munankuori
Voiko haljenneen kypärän korjata kontaktiliimalla?
vaimentaahan superlonipatjan kappaleetkin iskuja.
Moni huoltaa ja korjaa autonsa sekä pyöränsä,
ei se nyt niin ihmeellistä ole, varsinkin kun
käyttää asiallisia osia ja järkeä toiminnassaan.
Kyllähän sitä tyhmä saa olla mutta
tarviiko se kaikille julistaa julkisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289