lattiakaivon puhdistus

henna27

Kellää hyvää niksiä millä myrkyllä saisi kylpäärin lattiakaivon puhtaaksi hiuksista etc
ilman, että joutuu avaamaan kannen???
Jotain semmosta myrkkyä??

Kun ei jaksaisi joka hemputin kerta irrottaa teipeistä pesukoneen vedenpoistoletkua!!

Hmm.......

25

8537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

      myrkyt ei hiuksiin tehoa

    • niksitäti

      sekoita ämpärissä kiehuvaa vettä ja konetiskiainetta ja kaada viemäriin luulis lähtevän kaikki tunkkaset sieltä...

    • ArjaK

      Lattiakaivon kannattaa puhdistaa kerran kunnolla ja sen jälkeen asiaa helpottaisi SINIn Lattiakaivosuodattimen käyttö, vaihdat vain suodattimen, se kerää hiukset ja irtoliat. Vaihto käy nopeasti ja helposti!
      http://www.sinituote.fi/Suomeksi/Tuotteet/Siivous/Kylpyhuone,_sauna_ja_wc/Puhdistusvalineet.iw3?itemid=587&showlocation=e4171709-e4d2-4116-a792-e5c8294cf6ce

      • HYVÄSTÄ

        neuvosta. Olen todella kyllästynyt putsaamaan jatkuvasti viemäriä hiuksista.


    • viemärinaukaisija

      Putkiliikkeistä saatava viemärinaukaisuaine syövyttää hiukset ja muut vastaavat muttei putkia. Käytettävä varoen ja muistettava huuhdella hyvin.

    • se on

      Hiukset eivät tahdo kyllä lähteä lattiakaivosta, muulla konstilla kun käsin.
      Tuo ArjaK:n suodatinvinkki on kyllä hyvä, mutta siinäkin joutuu kannen avaamaan.
      Eikö sinulla ole kylppärissä lavuaaria, vai miksi pesukoneen poistoletku menee suoraan lattiakaivoon?

      • lycka till

        Ei lattiakaivosta tarvitse ottaa kuin päällysritilä pois kun laittaa suodattimen paikoilleen.Sitä ennen kunnon puhdistus,ettei jää hiukset mätänemään kaivoon.Viemärin aukaisu aineista ollaan monta mieltä,kaikki eivät suosittele niitä käyttämään ja ajan mittaan tulee kalliiksi jos ei käytä suodatinta.


      • Sinillä siivous ...
        lycka till kirjoitti:

        Ei lattiakaivosta tarvitse ottaa kuin päällysritilä pois kun laittaa suodattimen paikoilleen.Sitä ennen kunnon puhdistus,ettei jää hiukset mätänemään kaivoon.Viemärin aukaisu aineista ollaan monta mieltä,kaikki eivät suosittele niitä käyttämään ja ajan mittaan tulee kalliiksi jos ei käytä suodatinta.

        konsti on juuri tuo suodattimen käyttö. Meillä kolme pitkähiuksista tyttöä, joten kokemusta on jo pitkältä ajalta.


      • =hygieenisempää

        laittaa mieluummin suoraan lattiakaivoon kuin lavuaariin.

        Meillä ei ainakaan ole kylppärissä muutakuin käsienpesu-allas, ammeen ja vessanpöntön lisäksi.


      • kannalta
        Sinillä siivous ... kirjoitti:

        konsti on juuri tuo suodattimen käyttö. Meillä kolme pitkähiuksista tyttöä, joten kokemusta on jo pitkältä ajalta.

        parasta!


      • lavuaariin
        =hygieenisempää kirjoitti:

        laittaa mieluummin suoraan lattiakaivoon kuin lavuaariin.

        Meillä ei ainakaan ole kylppärissä muutakuin käsienpesu-allas, ammeen ja vessanpöntön lisäksi.

        Kyllä useimmiten pesukoneen poistoletku on liitetty juurikin lavuaariin, tai paremminkin käsienpesualtaan alle, altaan ja vesilukon välissä olevaan välikappaleeseen/muoviholkkiin. Silloin poistoletkun asennus on kiinteä, eikä mikään teippiviritys. Samoin toimitaan myös keittiössä astianpesukoneen kanssa.


    • ja vielä

      hyvä sellainen.

      Piilomainokset on näiden palstojen ongelma, jos tarjoaa suoraan myyntiin jotakin tuotetta niin se kirjoitus poistetaan mutta tuotteen myyjä, kun esittää ongelman ja siihen myöhemmin ratkaisun linkkeineen niin se saa olla.

      • jeejeeenvn

        Kyllä se ainoa ja oikea keino ottaa ne hiukset sieltä pois käsin. Ne syövyttävät aineet kun syövyttää samalla kaikkia tiivisteitäkin. Pitkällä käytöllä voi olla kalliit vaikutukset. Ällöttäväähän se voi olla mutta kumihanskat käteen vaan ja se homma minuutissa tehty.


      • neuvottu m
        jeejeeenvn kirjoitti:

        Kyllä se ainoa ja oikea keino ottaa ne hiukset sieltä pois käsin. Ne syövyttävät aineet kun syövyttää samalla kaikkia tiivisteitäkin. Pitkällä käytöllä voi olla kalliit vaikutukset. Ällöttäväähän se voi olla mutta kumihanskat käteen vaan ja se homma minuutissa tehty.

        Häpeä tunnustaa, että jouduin kysymään putkiliikkestä neuvoa tukkeutuneen viemärin avaamiseen. Nehän neuvoivat.
        "Kun otat sen kylpyhuoneen lattiassa olevan suojaritilän auki niin siellä näkyy kuminen tulppa...se irti ja sitten rautakaupoista löytyvä kammesta kierrettävä vaijeriaukaisija aukosta sisään".
        Viemäritöhnä on varsinainen bakteerien pesäpaikka, joten kertakäyttökäsineet on välttämättömät. Viemärihän aukesi.


      • No proplemasmas
        neuvottu m kirjoitti:

        Häpeä tunnustaa, että jouduin kysymään putkiliikkestä neuvoa tukkeutuneen viemärin avaamiseen. Nehän neuvoivat.
        "Kun otat sen kylpyhuoneen lattiassa olevan suojaritilän auki niin siellä näkyy kuminen tulppa...se irti ja sitten rautakaupoista löytyvä kammesta kierrettävä vaijeriaukaisija aukosta sisään".
        Viemäritöhnä on varsinainen bakteerien pesäpaikka, joten kertakäyttökäsineet on välttämättömät. Viemärihän aukesi.

        ...polvivaivan vuoksi vuosi etten saanut lattiakaivoa putsattua.
        Nyt sitten tein sen.
        Melkoiset oli mällit mutta sinne vaan ronkkimaan ne mölleröt pois ja sitten käsisuihkulla huuhtelua.
        Lopuksi vielä tolua ja vanha pulloharja ja putsis vaan.
        Meillä on lattiakaivon sisällä irroitettava osa,jonka voi erikseen pestä. Sellainen lienee nykyään kaikissa uudemmissa kaivoissa.
        Ritilässä on pari aukkoa lavuaarin ja kylpyammeen poistoputkille ja nämä putket on irroiteltava ennen ritilän poistoa.
        Hyvin homma hoitui ilman käsineitäkin kun en semmoisia omista.
        Kädethän voi aina pestä.

        Pesukoneen poistovesille ei ole koskaan ollutkaan muuta vaihtoehtoa kuin laittaa letkun pää kylpyammeen reunalla ja ne vedet menee kylpyammeeseen.
        Kylpyamme pestään sitten ennen kylpemistä,jos on tarve.


      • elliivo
        No proplemasmas kirjoitti:

        ...polvivaivan vuoksi vuosi etten saanut lattiakaivoa putsattua.
        Nyt sitten tein sen.
        Melkoiset oli mällit mutta sinne vaan ronkkimaan ne mölleröt pois ja sitten käsisuihkulla huuhtelua.
        Lopuksi vielä tolua ja vanha pulloharja ja putsis vaan.
        Meillä on lattiakaivon sisällä irroitettava osa,jonka voi erikseen pestä. Sellainen lienee nykyään kaikissa uudemmissa kaivoissa.
        Ritilässä on pari aukkoa lavuaarin ja kylpyammeen poistoputkille ja nämä putket on irroiteltava ennen ritilän poistoa.
        Hyvin homma hoitui ilman käsineitäkin kun en semmoisia omista.
        Kädethän voi aina pestä.

        Pesukoneen poistovesille ei ole koskaan ollutkaan muuta vaihtoehtoa kuin laittaa letkun pää kylpyammeen reunalla ja ne vedet menee kylpyammeeseen.
        Kylpyamme pestään sitten ennen kylpemistä,jos on tarve.

        Ihmeellisiä virityksiä näkee ihan ammattiremonttireiskojen jäljiltä kylpyhuoneissa. Yleisin moka on että lavuaarin putki pujotetaan lattiakaivon kannen reijästä niin että kantta ei pysty kunnolla nostamaan ylös. Muutin kesällä ja taas oli ensimmäisenä operoitava lattiakaivon kansi. Leikkasin sellaisen palan pois kannesta että saan sen irti ilman putkien irrottelua.
        Lattiakaivo on hyvä pestä tiskiharjalla ainakin kerran kuukaudessa yksin asuvankin. Tiskiharja säilytetään kylppärissä ettei se sotkeennu tiskatessa käytettävään harjaan :)
        Monet ihmettelevät pahaa hajua ja tukkoisia putkia mutta eivät ymmärrä että lattiakaivo pitää puhdistaa säännöllisesti.


      • käytettävä varoen
        elliivo kirjoitti:

        Ihmeellisiä virityksiä näkee ihan ammattiremonttireiskojen jäljiltä kylpyhuoneissa. Yleisin moka on että lavuaarin putki pujotetaan lattiakaivon kannen reijästä niin että kantta ei pysty kunnolla nostamaan ylös. Muutin kesällä ja taas oli ensimmäisenä operoitava lattiakaivon kansi. Leikkasin sellaisen palan pois kannesta että saan sen irti ilman putkien irrottelua.
        Lattiakaivo on hyvä pestä tiskiharjalla ainakin kerran kuukaudessa yksin asuvankin. Tiskiharja säilytetään kylppärissä ettei se sotkeennu tiskatessa käytettävään harjaan :)
        Monet ihmettelevät pahaa hajua ja tukkoisia putkia mutta eivät ymmärrä että lattiakaivo pitää puhdistaa säännöllisesti.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?f=3&p=802732


    • rianli

      Domestos auttaa aina!!!!!!!!!!!!

    • 3+18

      "Kun ei jaksaisi joka hemputin kerta irrottaa teipeistä pesukoneen vedenpoistoletkua!!"

      Ihmettelen kovasti millainen pesukone sulla oikein on kun poistoletkun olet voinut lattiakaivoon laittaa. Kyllä mulla on joka koneessa ollut ohje että poistoletkun pää pitää olla joko vc-pönttöön tai korkeammalla, muuten vesi "juoksee" koko ajan läpi.

    • hilputti

      Minulla kiinteä asennus jossa poistovesi menee lattiakaivoon. Se on siis lavuaarin putkeen liitetty vessarempan yhteydessä.
      Se kohoasento oli kai joskus ennen muinoin? Nykyään siihen ei tarvitse kiinnittää huomiota kun kaikissa asunnoissa poistoputki on olemassa.

    • wannabesiivooja

      Entä onko kellään mitään ideaa miten saa mustan pinttyneen paskakerroksen pois? Kaikenmaailman myrkkyjä olen kokeillut ja tiskiharjalla hinkannut mutta kerros vain pysyy. Kyseessä siis vanhempi kerrostalo johon vasta muutin.

      Tuntuu myös, että haju vain pahenee aina kun olen koittanut kerrosta puhdistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe