minidv kasetit ja uusi kamera

äiti_for_four

Hei,

minulla on kuvattuna kymmeniä miniDV kasetteja lapsistani. Sonyn 7 vuotta vanha kamera on nyt rikki (sylkee kasetin ulos ja kuvatessa - jos onnistuu pitämään kasetin hetken sisällä - mukaan tulee mustia raitoja).

Uusi kamera pitäisi hankkia, mutta millainen? Hintaa saisi olla alle 500 euroa. Vanhat minidv filmit pitäisi tietysti saada myös katsottua / purettua.

Onko minun ostettava siis miniDV kamera vai onko olemassa malleja joissa voi tallentaa joko kovalevylle tai minidv:lle. Olen selaillut netistä ja noita miniDV kameroita on aika vähän enää edes myynnissä ja ajattelin että onkohan koko malli poistumassa markkinoilta eli pian siihen ei saa enää edes kasetteja...

12

6224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdv dv

      miniDV-kamerat käynyt. Kun minulla kamera lakkasi toimikasta, hankin canon HV40:n. Uutena hinta 890€ liikkeestä tingattuna, vaikka netin vertailusivuilla hinnat oli alimmillaan n.940 tietämissä. toimii vanhat kasetit ja HDV:llä kuvattu 1080P onkikn sitten ihanan näköistä. Kuvatut kasetit kaappaan talteen toiselle kiintolevylle.

    • maksoi reilun satkun

      Tuo vanha kamera kannattaa korjauttaa, korjaus varmaan vie satasen-pari (Sonyissa on joitain tyyppivikoja ja tuokin ongelmasi kuulostaa juuri sellaiselta). Uutta miniDVD:tä ei kannata enää ostaa, sillä muistikortille (tai kovalevylle) tallentavat kortit ovat jo käytännössä syrjäyttäneet kasetteja käyttävät kamerat.

      Kun vanha kamera tulee kuntoon, ensi töikseen kannattaa siirtää vanhat kasetit Firewiren kautta PC:n kovalevylle. 1...1.5 teran kovalevy sisäisenä (SATA-liitäntä) maksaa alle satasen ja USB-liitäntäisenä vähän enemmän. Esim. 1GB levylle menee alkuperäisellä laadulla yli 75 tuntia videota, joten yleensä ei tartte alkaa pakkaamaan eikä muutenkaan editoimaan niitä nauhoja. Sellaisenaan vaan talteen niin ei pala pinna ihan heti, jos niitä kasetteja sattuu olemaan kymmenittäin!

      Toki backupit pitäisi olla myös, joko toinen kovalevy backupeille tai alkuperäiset kasetit säilyttäen. Kasettien toistokelpoinen ikä vaan saattaa jäädä alle 20 vuoden.

      • saman tien

        Kannattaisi myös editoida niistä samantien kotivideot(DVD) ja laittaa tekstit, kun vielä ehkä muistaa mitä tapahtui ja missä sekä koska...


      • miniDV on ok
        saman tien kirjoitti:

        Kannattaisi myös editoida niistä samantien kotivideot(DVD) ja laittaa tekstit, kun vielä ehkä muistaa mitä tapahtui ja missä sekä koska...

        DVD levy on huonoin mahdollinen säilytysmuoto, nauhat kannattaa editoida ja tallettaa samassa muodossa kovalevylle tai vaikkapa muistikortille, siitä sitten voi poltella DVD:itä. DVD:t varsinkin itse poltetut on aika lyhytikäisiä ja herkkiä pilaantumaan, niihin ei voi luottaa. Itselläni on kymmenittäin miniDV nauhoja ja canon kamera. Pidän Canonia laadukkaampana kuin Sonya, sonyt hajoo vaikkei niitä käyttäisikään,sisäkalut vaan happanee pilalle ja asia on tosi. Canon HV 40 on hyvä


    • Pettynyt 2

      Koitappa PUHDISTUSKASETTIA, se auttoi minun kamerassani, canonin maahantuoja korjaus sanoi että kasettipesä oli rikki ja että se piti vaihtaa, en antanut vaihtaa vaan otin vakuutusthtiön korvausrahat. Kuukausia myöhemmin sain vinkin tältä palstalta puhdistuskasetin käytöstä, nyt kamera toimii taas. Tässä KORJAAMO KUPPAA VAKUUTUSYHTIÖTÄ.

    • Ensin kannattaa tietenkin koittaa puhdistuskasettia. Jollei se auta, niin sitten voipi katsella uutta tai "uutta" kameraa.
      Huuto.netistä voi löytyä hyvinkin edullisia dv-kameroita: http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?odir=a&sellstyle=K&status=N&classification=0&stype=A&tits=dv&s_ltime=0&e_ctime=0&ncat[]=183

      Jos vastaan sattuu kävelemään nauhalle tallentava HD-kamera (HDV), niin sille kelpaa myös DV-matsku ihan kiltisti, tuo dv-formaatti kun on taaksepäin yhteensopiva. HDV on sitten parempilaatuista (vähemmän pakattua) kun tuo nykyään yleisin AVCHD.


      Nauhoja uskoisin olevan vielä pitkään markkinoilla ja toimiva dv-kamera kannattaa sikälikin omistaa, että saa tarvittaessa vanhat nauhat aina katseltavaksi/editoitavaksi. Itse luotan nauha-arkistointiin enemmän kuin DVD-levyihin. Enkä menisi ihan takuuseen muistikorteista ja kiintolevyistäkään (niin no, eihän nauhoistakaan voi takuuseen mennä).

    • Tässä jotain.

      meillä on todella viaton ja vähän kuvattu,
      SONY DCR-HC19E, ostettu 2005, silloin oli juhlat ja kerran käytettiin.
      lisänä uusia kasetteja, auto ja kotilaturi tehoakku normaali.

      oikeaa arvoa ei tuollaisella ole, vain muistoarvo ja voishan sitä pitää varakamerana, yms.
      ei ole enää ajateltukaan käyttää,
      kun Ixus 100is saa paljon parempaa videokuvaa, varsinkin jalustalta kuvatessa.

      En ole kyllä erityisen kova myyntimies, vaikka sillä ei olekaan tarvetat,
      kuvattu, 2005 2 kasettia, 2008 20 minuuttia ja tänä vuonna oli kastetilaisuudessa "kolmoskamerana",
      aivan kohtalaista tuli ja akku kesti hyvin, nyt olen sitä purkanut jo viikkoja.

      laitan nyt tuohon sp. [email protected] jos innostutat minut sen myymään,
      sijainti nyt_Forssa_ liikun usein-Tampere-Helsinki-Turku-Rauma, välillä
      Hinnasta en tiedä, mutta alle satasta en myy koska se on tosi hyvä,
      enkä ole mitenkään rahanpuutteessa.

      Seuraavasta huomaat, en ole kauppamies,
      koska suosittelisin sinun ottavan yhteyttä kirjastoon,
      monissa kirjastoissa laitetaan nauhoja digimuotoon.

      Toiseksi, kun tulee raitoja, siinähän neuvotaan puhdistuskasettia mutamaksi sekunniksi,
      mutta
      sen voin sanoa, tuollaisia ei tosiaan kannat korjata, ne maksaa,
      toiseksi, ne saadaan toimivaan vai hetkeksi ja taa on sama tai uusu vika,
      ei todella kannata korjata.

      .

    • Moi minulle kävi samoin 8mm kanssa. Joten unohda laitteet missä on pyöriviäosia. Vievät virtaa, joten vaativat huoltoa. Itselläni olisi canon FS 100 E. voisin luopua 180e. KASETIT kannattaisi lähettää minulle kopsaan ne edullisesti DVD;lle ja tehdään varmuuskopiot pankkiholviin vietäväksi lapsimäärän mukaan. Soita. y. 0440 222 461.

      • Heh "Yrjö"

        .

        "Itselläni olisi canon FS 100 E. voisin luopua 180e",

        kai tiedät että usealla digipokkarilla saa paljon parempaa videokuvaa
        ja maksavat alta 150 €uroo.
        Lisäksi niillä saa yli 10 kertaa parempia valokuvia.

        eihän tuollaisella ole enää mitään arvoa kuvauksen kannalta,
        laatu riittää vain 21" putkitelkkariin,
        ei tuollaisella tosiaan kannata kuvat tänä päivänä.

        (mutta ei se tyhmä kuka pyytää, se on tyhmä kuka maksaa...........


      • tähän kirjoitin
        Heh "Yrjö" kirjoitti:

        .

        "Itselläni olisi canon FS 100 E. voisin luopua 180e",

        kai tiedät että usealla digipokkarilla saa paljon parempaa videokuvaa
        ja maksavat alta 150 €uroo.
        Lisäksi niillä saa yli 10 kertaa parempia valokuvia.

        eihän tuollaisella ole enää mitään arvoa kuvauksen kannalta,
        laatu riittää vain 21" putkitelkkariin,
        ei tuollaisella tosiaan kannata kuvat tänä päivänä.

        (mutta ei se tyhmä kuka pyytää, se on tyhmä kuka maksaa...........

        Tuttu juttu... yrtsi100Käyttäjän viestit7.10.2010 18:34
        Moi minulle kävi samoin 8mm kanssa. Joten unohda laitteet missä on pyöriviäosia. Vievät virtaa, joten vaativat huoltoa. Itselläni olisi canon FS 100 E. voisin luopua 180e. KASETIT kannattaisi lähettää minulle kopsaan ne edullisesti DVD;lle ja tehdään varmuuskopiot pankkiholviin vietäväksi lapsimäärän mukaan. Soita. y. 0440 222 461.


      • niinjooonäin
        tähän kirjoitin kirjoitti:

        Tuttu juttu... yrtsi100Käyttäjän viestit7.10.2010 18:34
        Moi minulle kävi samoin 8mm kanssa. Joten unohda laitteet missä on pyöriviäosia. Vievät virtaa, joten vaativat huoltoa. Itselläni olisi canon FS 100 E. voisin luopua 180e. KASETIT kannattaisi lähettää minulle kopsaan ne edullisesti DVD;lle ja tehdään varmuuskopiot pankkiholviin vietäväksi lapsimäärän mukaan. Soita. y. 0440 222 461.

        joo lähetä minulle myös kasetteja, kuvaan ne täyteen omia juttuja.

        Yrityksillä on yleensä kotisivut näitä digitointeja tehdessä...


      • dgdfxdfdf
        niinjooonäin kirjoitti:

        joo lähetä minulle myös kasetteja, kuvaan ne täyteen omia juttuja.

        Yrityksillä on yleensä kotisivut näitä digitointeja tehdessä...

        Ei ammatilaiset mitään dvd käytä vaan mini dv kasetteja. Joten miksi kenenkään muunkaan pitäis semmoisia käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2369
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1366
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe