Koiran merkkailu miehien sänkyyn??

sndnksafnslkafn

Tausta: 7 vuotias metsästyslinjainen leikattu terrieri. Isäni hankkima koira. Hän piti koiran kovassa kurissa (moelmmat omasi kovan authoriteetin) ja metsästi tämän kanssa paljon. Ei käytösongelmia. Isäni antoi koiran minulle pitovaikeuksien takia (elämäntilanteen muutos) reilu vuosi sitten ja ei ole tämän jälkeen ollut koiran kanssa missään tekemisissä.

Tilanne: Koira asuu minun ja mieheni kanssa. Koira on "minun" ja tottelee minua tilanteessa kuin tilanteessa. Mieheni tulee nykyään koiran kanssa toimeen suht hyvin, mutta on paljon töissä jne. joten vietän koiran kanssa paljon aikaa kahden.

Ongelma: Koira on pissannut mieheni puoliskolle sänkyyn muutaman kerran. Joka kerta niin että koiralla ei varmasti ole ollut hätä. Koiraa ei ole koskaan yllätetty pissaamasta, joten olen hieman torunnut jälkeenpäin mutta koira on näyttänyt olevan ihan pihalla tilanteesta. Nykyään koiralla ei ole mitään asiaa makuuhuoneeseen, saati sänkyymme. Nyt koira oli vkol hoidossa tuttavallani ja tämä ilmoitti ettäå koiramme oli kussut hänen murkkuikäisen poikansa sänkyyn lähes heti iltalenkin jälkeen. Kusi oli huomattu jälkeenpäin ja taaskaan koiraa ei oltu yllätetty h-hetkellä. Aina sama juttu! Koira siis merkkaa vain miesten sängyt aina noin 20 cm tyynystä. MIKSI?

Mistä tämä voi johtua ja mitä minun pitäisi tehdä?

En osaa sanoa onko koiran suhtautuminen miehiin muuten muuttunut. Toiset koirat se ottaa nykyään agressiivisemmin kuin ennen.

APUA!!!

2

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+20

      sama ongelma 4 vuotiaan norwict uroksen kanssa. Tai se kävi kusasemassa minun puolelle sänkyä kun olin komentanut sitä vähän kovemmin siis tiukemmalla äänen sävyllä ja se tapahtui monta kertaa, joten aina kun komensin sitä kävin varmistamassa että kamarin ovi oli kiinni. Koskaan se ei tehnyt sitä muulloin ja sitä vaihetta kesti noin puolivuotta.

      • Elli+

        Tervehdys,

        kotoani löytyy 1,5-vuotias cairn-uros ja törmäsin samaiseen ongelmaan jokin aika sitten. Asun koirani kanssa kahden ja miesystävän löydyttyä koira alkoi pissaamaan sänkyyn, yöllä matolle, sohvalle.. Sitä ennen ei minkäänlaista ongelmaa, koira siis täysin sisäsiisti ja ulkoilutukset kunnossa. Pissatapauksia sattui vain miehen ollessa kylässä. Olin ensin ihmeissäni ja valmis kiikuttamaan otuksen eläinlääkäriin sillä ajattelin, että nyt sillä on jokin sairaus. :) Juttelin muutaman pitkälinjan koiratuttuni kanssa ja epäilivät ettei kyseessä ole esim. johtajuusongelmaa tms. vaan koira on kovasti hämmentynyt kun taloon marssii toinen uros hänen reviirilleen. Miestä kohtaan koira on aina ollut kiltti ja leikkisä, ei siis mitään muroinoita tai muuta ja muutenkin kiltti kaveri. Lähdin kokeilemaan uutta asennetta koiran kanssa siten, että mies antaa toisinaan koiralle ruoan sekä ulkoiluttaa ilman minua. Lisäksi miehen läsnäollessa yhteisiä leikkihetkiä ja muutenkin tutustumista koiran ja miehen kesken. Muutaman viikon jälkeen pissaongelma poistui kokonaan eikä ole sen koommin tullut takaisin. Toivottavasti tästä oli apua tapaukseesi. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1908
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe