Tuntiveloitus

O

Sisustuskirvesmies pyytää 40,20€ / tunti sis. alv 23%

Mitä mieltä olette hinnasta?

Kohde on Hämeessä ja tehtäviin kuuluu mm. Keittiön asennus, laminaatin asennus, listoitukset, kittaukset, hionta ja maalaukset. Sama kaveri teki tutulle samantyyppisen remontin ja työn jälki oli hyvää ja aikataulu meni vain päivällä yli mitä alunperin lupasi.

Kiitos

11

1706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryöstöyritys

      IHAN TÖRKEE HINTA

      Minulle teki kirvesmies remontin hintaan 21 €/h ja sisälsi alvin. Ammattimies oli

      • Anonyymi

        "IHAN TÖRKEE HINTA

        Minulle teki kirvesmies remontin hintaan 21 €/h ja sisälsi alvin. Ammattimies oli"
        IHAN NORMAALI HINTA 40,20€/H!!! KÖYHILLE KAIKKI NY VAA ON KALLISTA!!!!!


      • Anonyymi

        Niin ja maksu pimeesti.


    • *++++++++++++++

      tekee kaikki,myös sähköt ni sitten ehkä..

    • Maksanut

      36 e/h pitää riittää sittenkin pitää tuntimäärää valvoa ettei tule ylilaskutusta.

    • kari789

      Jos tuntiveloitus on 40,20 €, niin veroton hinta on 32,68 €/h. Se on ihan normaali remonttiyrityksen tuntiveloitus. Siitä vähennetään ensin yrityksen kulut ja sitten timpurin henkilösivukutannukset. Ehkä noin puolet eli 16 € jää itse kirvesmiehen palkaksi.

      On syytä huomata, että on ihan eri asia, palkkaako ammattimiehen vai ostaako yritykseltä ammattityötä.
      Jos itse palkkaa ammattimihen, niin silloin on työnantaja ja joutuu maksamaan henkilösivukustannukset, jotain 65% palkan päälle.

    • reputon mies

      OK hinta mikäli kyseessä on TYÖN tuntihinta. Työtä tehdään yleensä 7.5 tuntia per päivä eikä siihen sisällytetä ruokailuun -, työmatkoihin - tai rautakaupassa tavaran etsintään käytettyä aikaa.

      Ei selvinnyt tekeekö oman firman piikkiin (Y-tunnus?), vai työsuhteessa.

      - Jos tekee firman kautta, niin maksat alvin, mutta et mitään sivukuluja. Jos tekee sun aineista (tasoitteet, maalit, työkalut) ja johdolla niin vastaat työnlaadusta.

      - Jos tekee työsuhteessa ei sinun missään tapauksessa kulu maksaa alvia mutta olet vastuussa kaiken maailman sivukuluista yms yms ja vastaat aina työn laadusta.

    • rakn.

      vaikeaa voi olla löytää kunnollista halvemmalla. Onhan tuo tottakai todella kallis hinta, mutta verollinen työ vaan maksaa.

      Ihan esimerkin vuoksi tutulla oli rakennusprojektinsa aikana hyviä ammattimiehiä hommissa kolmella eri tavalla:

      -Firman hinta sis. alv: 42e
      -kaveri verokortilla: 18e/h kulut-> n.25e/h
      -kaveri pimeästi 15e/h

      Uskon, että kaikki näistä tekivät omia töitään saman tasoisella ammattitaidolla ja tienasivat hommistaan suunnilleen saman verran. Siinä vaan tulee kokonaisessa omakotitalossa maksaneeksi äkkiä 50 tonnia ylimäärästä tohon 15e timpuriin verrattuna.

      • Anonyymi

        ...ja kaikki se 50 tonnia sisäisten vihollistemme makeaan elämään!


    • Hulluhinnoittelija

      panee vielä emäntää paljaalla, niin kohdallaan on hintataso, jos käyttää kumia, niin ainakin vitonen pois.

      • jaska--

        Mistähän lähtien urakoitsija on "omalla ajallaan" ilman veloitusta käynyt rautakaupasta hakemassa asiakkaan tavaroita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe