Tuntiveloitus

O

Sisustuskirvesmies pyytää 40,20€ / tunti sis. alv 23%

Mitä mieltä olette hinnasta?

Kohde on Hämeessä ja tehtäviin kuuluu mm. Keittiön asennus, laminaatin asennus, listoitukset, kittaukset, hionta ja maalaukset. Sama kaveri teki tutulle samantyyppisen remontin ja työn jälki oli hyvää ja aikataulu meni vain päivällä yli mitä alunperin lupasi.

Kiitos

12

1987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryöstöyritys

IHAN TÖRKEE HINTA

Minulle teki kirvesmies remontin hintaan 21 €/h ja sisälsi alvin. Ammattimies oli

• Anonyymi

"IHAN TÖRKEE HINTA

Minulle teki kirvesmies remontin hintaan 21 €/h ja sisälsi alvin. Ammattimies oli"
        IHAN NORMAALI HINTA 40,20€/H!!! KÖYHILLE KAIKKI NY VAA ON KALLISTA!!!!!

• Anonyymi

Niin ja maksu pimeesti.

• *++++++++++++++

tekee kaikki,myös sähköt ni sitten ehkä..

• Maksanut

36 e/h pitää riittää sittenkin pitää tuntimäärää valvoa ettei tule ylilaskutusta.

• kari789

Jos tuntiveloitus on 40,20 €, niin veroton hinta on 32,68 €/h. Se on ihan normaali remonttiyrityksen tuntiveloitus. Siitä vähennetään ensin yrityksen kulut ja sitten timpurin henkilösivukutannukset. Ehkä noin puolet eli 16 € jää itse kirvesmiehen palkaksi.

On syytä huomata, että on ihan eri asia, palkkaako ammattimiehen vai ostaako yritykseltä ammattityötä.
      Jos itse palkkaa ammattimihen, niin silloin on työnantaja ja joutuu maksamaan henkilösivukustannukset, jotain 65% palkan päälle.

• reputon mies

OK hinta mikäli kyseessä on TYÖN tuntihinta. Työtä tehdään yleensä 7.5 tuntia per päivä eikä siihen sisällytetä ruokailuun -, työmatkoihin - tai rautakaupassa tavaran etsintään käytettyä aikaa.

Ei selvinnyt tekeekö oman firman piikkiin (Y-tunnus?), vai työsuhteessa.

- Jos tekee firman kautta, niin maksat alvin, mutta et mitään sivukuluja. Jos tekee sun aineista (tasoitteet, maalit, työkalut) ja johdolla niin vastaat työnlaadusta.

- Jos tekee työsuhteessa ei sinun missään tapauksessa kulu maksaa alvia mutta olet vastuussa kaiken maailman sivukuluista yms yms ja vastaat aina työn laadusta.

• rakn.

vaikeaa voi olla löytää kunnollista halvemmalla. Onhan tuo tottakai todella kallis hinta, mutta verollinen työ vaan maksaa.

Ihan esimerkin vuoksi tutulla oli rakennusprojektinsa aikana hyviä ammattimiehiä hommissa kolmella eri tavalla:

-Firman hinta sis. alv: 42e
      -kaveri verokortilla: 18e/h kulut-> n.25e/h
      -kaveri pimeästi 15e/h

Uskon, että kaikki näistä tekivät omia töitään saman tasoisella ammattitaidolla ja tienasivat hommistaan suunnilleen saman verran. Siinä vaan tulee kokonaisessa omakotitalossa maksaneeksi äkkiä 50 tonnia ylimäärästä tohon 15e timpuriin verrattuna.

• Anonyymi

...ja kaikki se 50 tonnia sisäisten vihollistemme makeaan elämään!

• Hulluhinnoittelija

panee vielä emäntää paljaalla, niin kohdallaan on hintataso, jos käyttää kumia, niin ainakin vitonen pois.

• jaska--

Mistähän lähtien urakoitsija on "omalla ajallaan" ilman veloitusta käynyt rautakaupasta hakemassa asiakkaan tavaroita?

• Anonyymi

Tee kuule itse äläkä valita köyhä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe