Nimimerkki _Totuus esiin_ kysyy: "Kuka takaa, että krp:n tarinat ovat tosia?"
Sama nimimerkki vastaa: " Ei kukaan. Päinvastoin, niitä on syytä epäillä."
Onko nimimerkin vastaus aiheellinen vai onko se pelkkä mielipide?
--
Päätoimittaja Matti Apunen arvioi poliisin ja median suhdetta: "...ja esimerkiksi KRP on hyvinkin taitava omien asioidensa ajamisessa."
Tuore poliisibarometri kertoo, että 25 % haastatelluista pitää melko tai erittäin todennäköisenä, että korruptio tahraa poliisia. Heikoimmillaan poliisi on talousrikosten torjunnassa ja autovarkauksien selvittämisessä, barometri kertoo.
Poliisin ylijohdon alainen työryhmä on esittänyt poliisin viestinnälle tavoitelinjauksia. Poliisin julkaisusta voidaan nostaa esille kohta, jossa poliisi kertoo, että se pyrkii viestinnällään vaikuttamaan vastaanottajan tietoihin, mielipiteisiin ja asenteisiin sekä käyttäytymiseen. Viestintä perustuu mm. poliisin strategisiin tavoitteisiin.
Poliisin tiedotuksen osalta eettiset ohjeet puuttuvat.
--
Kysymys: Kuka takaa, että KRP:n tarinat ovat tosia?
Vastaus: Poliisin oman tavoitelinjauksen mukaan kukaan ei takaa sitä, että tarinat ovat tosia.
http://www.intermin.fi/intermin/biblio.nsf/FB012F885FA00A5BC22576A900438F1E/$file/Poliisin%20viestint%C3%A4strategia_2009.pdf
http://www.intermin.fi/intermin/biblio.nsf/656E12824CB96B20C225778A002B8B7E/$file/292010.pdf
Poliisin viestinnän tavoitelinjauksia II - ovatko tarinat tosia?
62
2385
Vastaukset
- aina kyse
Poliisi ainakin pystyy esittämään faktat tiedotuksensa tueksi. Jäsenillä ei ole muuta kuin hassuja tarinoita kerrottavanaan, eikä mitään faktaa taustalla.
- Minulla faktoja
>Poliisi ainakin pystyy esittämään faktat tiedotuksensa tueksi. Jäsenillä ei ole muuta kuin hassuja tarinoita kerrottavanaan, eikä mitään faktaa taustalla.
>Vastaus: Poliisin oman tavoitelinjauksen mukaan kukaan ei takaa sitä, että tarinat ovat tosia.
Siis poliisin tarinathan eivät välttämättä niitä tosia ole, kuten juuri kirjoitettiin ja onko sinulla vaikeuksia ymmärtää myöskin, mitä tarkoittaa sana fakta?
Jäsenten faktat selviävät vasta käräjillä! Syttäjän velvollisuus on todistaa syyllisyys! Halooooooooo! - 098u7ygv
Jos epäilet jäsenien tarinoita voit tietenkin aina varmistaa kysymällä Marcolta tai Tiinalta
- työ edessä
Minulla faktoja kirjoitti:
>Poliisi ainakin pystyy esittämään faktat tiedotuksensa tueksi. Jäsenillä ei ole muuta kuin hassuja tarinoita kerrottavanaan, eikä mitään faktaa taustalla.
>Vastaus: Poliisin oman tavoitelinjauksen mukaan kukaan ei takaa sitä, että tarinat ovat tosia.
Siis poliisin tarinathan eivät välttämättä niitä tosia ole, kuten juuri kirjoitettiin ja onko sinulla vaikeuksia ymmärtää myöskin, mitä tarkoittaa sana fakta?
Jäsenten faktat selviävät vasta käräjillä! Syttäjän velvollisuus on todistaa syyllisyys! Halooooooooo!"Siis poliisin tarinathan eivät välttämättä niitä tosia ole, kuten juuri kirjoitettiin"
Joku kirjoitti ja minun pitäisi hyväksyä kirjoitettu todeksi tuosta noin vaan? Enhän minä edes tiedä kuka tuon on kirjoittanut, joten miten voin arvioida lähteen totuudellisuutta?
"onko sinulla vaikeuksia ymmärtää myöskin, mitä tarkoittaa sana fakta? "
Ei toki, fakta tarkoittaa tosiasiaa. Kun poliisi kertoo, että tileillä on ollut sellaista ja sellaista liikennettä poliisi osoittaa väitteensä todeksi tiliotteilla. Sen sijaan, kun jäseneltä kysyy mitä tapahtui niille 33 miljoonalle jotka katosivat alkuvuonna 2008, ei saa mitään vastausta.
"Jäsenten faktat selviävät vasta käräjillä! "
Odotankin mielenkiinnolla millä faktoilla jäsenet selittävät kadonnutta 33 miljoonaa. Toistaiseksi selityksenä on ollut syvä hiljaisuus. :-P - 17+6
Minulla faktoja kirjoitti:
Jäsenten faktat selviävät vasta käräjillä! Syttäjän velvollisuus on todistaa syyllisyys! Halooooooooo!" Jäsenten faktat selviävät vasta käräjillä!"
Eikö olisi ollut helpompaa kertoa faktat kuulusteluissa, niin ei olisi tarvetta mennä oikeuteen?
Vain onko tämä se kuuluisa : KOHTA LEUAT LOKSAHTAA - leukai li ja
17+6 kirjoitti:
" Jäsenten faktat selviävät vasta käräjillä!"
Eikö olisi ollut helpompaa kertoa faktat kuulusteluissa, niin ei olisi tarvetta mennä oikeuteen?
Vain onko tämä se kuuluisa : KOHTA LEUAT LOKSAHTAAniin taitaa leuat todellakin loksahtaa, muutaman vuoden kopitus tekee leuoille ihmeitä.
- Rautalankakauppias
”Wincapitan ylätason kaverit ovat ruokkineet käsitystä, että pankit kusettavat. Kuvio on psykologisesti nerokas. Ei siinä pankkineuvojien liirunlaarumit ja parin kolmen prosentin tuottolupaukset paljon paina, kun serkku tai pelikaveri näyttää saaneensa satojen prosenttien tuotot.”/http://www.talouselama.fi/uutiset/article169869.ece
Näinhän se meni ja kaikkien propagandan oppikirjojen mukaisesti viesti toimi oikein hyvin.
Kun homma kusi kintuille niin nytpä tarvitaan toinen viesti. Olkoon se viesti tämä: "Kuka takaa, että krp:n tarinat ovat tosia?"
Hyvinhän se sujuu Rollilta kansanvalistus- ja propagandaministerin virka:
* poliisi ei tutki talousrikoksia ( = en kerro, että eipä ole voimavaroja)
* autovarkauksien tutkinta tökkii ( = en kerro, että ovat vaikeita selvittää ja niitä on paljon)
* korruptio tahraa poliisia ( en kerro, että 75% on eri mieltä)
* pyrkii viestinnällään vaikuttamaan vastaanottajan tietoihin, mielipiteisiin ja asenteisiin sekä käyttäytymiseen ( en kerro, että tavoitteena on yleisen lainkuuliaisuuden lisääminen)
" Poliisin tiedotuksen osalta eettiset ohjeet puuttuvat." Kyllä sitä on sinunkin tiedotuksessasi etiikka hukassa, Rolliparka.- Taavi tajuaa
Eikö pankit muka ole olleet huijauksissa mukana ja jos mennään edelliseen lamaan, niin sielä olis paljonkin pöyhittävää, mutta kun ei haluta pöyhiä??? Merenneito, Madoff ja itsekin olen vaihtanut pankkia yhden pienen ja ison huijauksen takia ja asia on todettu virheelliseksi jne.
Et kai nyt vain tosissasi väitä, että et ole huomannut poliisen toiminnassa nykyään melkoisia ryssimisiä, eikä pelkästään capitan suhteen? Kyllä pitää äijän olla kuutamolla, jos näin on?
Luettelosi on muutenkin lapsellisen naiivi, sillä jos esim. kerrotaan, että 25% kansalaisista uskoo jollaintavalla poliisin korruptioon, niin miksi ihmettelet, että miksi ei kerrottu, että 75% ei usko??? Helvetti ei kai ihmiset nyt aivan ääliöitä kaikki ole, etteiväkö osaisi prosenttien jakautumista, mutta eikö ennemminkin pointti ole siinä, että miksi on noin paljon ihmisiä (25%) jotka uskovat poliisin korruptioon? Siis lukuhan on törkeän suuri, kun huomaa vielä ajatella, että välttämättä kaikki ihmiset eivät ole seuranneet mitä poliisimme kaikenkaikkiaan ovat touhunneet, mutta yritämme valaista asiaa omiemme kanavien kautta, sillä salailu on merkittävää. - Kapitrolli
"poliisi ei tutki talousrikoksia ( = en kerro, että eipä ole voimavaroja)"
- Avaukseen liittymätön irrelevantti huomautus voimavaroista.
"autovarkauksien tutkinta tökkii ( = en kerro, että ovat vaikeita selvittää ja niitä on paljon)"
- Avaukseen liittymätön irrelevantti huomautus autovarkauksien selvittämisen vaikeudesta ja määrästä.
"korruptio tahraa poliisia ( en kerro, että 75% on eri mieltä)"
- 25/100 on joko pessimistinen tai optimistinen ilmaus korruptiojutussa. 75/100 määritellään edellisen kohdan perusteella. Onko siis 25 % korruptiolukuna Paljon vai Vähän? Sen perusteella 75 % on korruptiolukuna Vähän tai Paljon.
"pyrkii viestinnällään vaikuttamaan vastaanottajan tietoihin, mielipiteisiin ja asenteisiin sekä käyttäytymiseen ( en kerro, että tavoitteena on yleisen lainkuuliaisuuden lisääminen)"
- Koska tavoitteena on yleisen lainkuuliaisuuden lisääminen, poliisi muodostaa tiedotuksensa perustan tarkoitushakuisesti. Esimerkki: Poliisi joutui valehtelemaan Kone-suvun tyttären sieppausoperaatiosta.
Valehteliko Poliisi WinCapita-tapauksessa? Tämä oli oikeutettu kysymys, ei väite. Jos valehtelet kerran, mikä estää valehtelemasta toistakin kertaa...?
"Kyllä sitä on sinunkin tiedotuksessasi etiikka hukassa, Rolliparka"
- Minä en ole poliisi, jonka tiedotuksia seuraa 5 miljoonaa suomalaista. Minun tiedotuksiani seuraa viisi sylimuroa, yksi paatunut suolimuro sekä satunnainen määrä WinCapita-vierailijoita.
Mitä tulee kysymyksenasetteluun oikein-väärin, miten vastaat alkuperäiselle kysymyksenasettajalle? "Kuka takaa, että KRP:n tarinat ovat tosia?" Minä annoin oman vastaukseni ja perustelin sen. Sinä aloit länkyttää asian vierestä tapasi mukaan.
R.L. Kauppiaan mukaan syylliset voidaan taluttaa oikeussaliin. - Shahov
Taavi tajuaa kirjoitti:
Eikö pankit muka ole olleet huijauksissa mukana ja jos mennään edelliseen lamaan, niin sielä olis paljonkin pöyhittävää, mutta kun ei haluta pöyhiä??? Merenneito, Madoff ja itsekin olen vaihtanut pankkia yhden pienen ja ison huijauksen takia ja asia on todettu virheelliseksi jne.
Et kai nyt vain tosissasi väitä, että et ole huomannut poliisen toiminnassa nykyään melkoisia ryssimisiä, eikä pelkästään capitan suhteen? Kyllä pitää äijän olla kuutamolla, jos näin on?
Luettelosi on muutenkin lapsellisen naiivi, sillä jos esim. kerrotaan, että 25% kansalaisista uskoo jollaintavalla poliisin korruptioon, niin miksi ihmettelet, että miksi ei kerrottu, että 75% ei usko??? Helvetti ei kai ihmiset nyt aivan ääliöitä kaikki ole, etteiväkö osaisi prosenttien jakautumista, mutta eikö ennemminkin pointti ole siinä, että miksi on noin paljon ihmisiä (25%) jotka uskovat poliisin korruptioon? Siis lukuhan on törkeän suuri, kun huomaa vielä ajatella, että välttämättä kaikki ihmiset eivät ole seuranneet mitä poliisimme kaikenkaikkiaan ovat touhunneet, mutta yritämme valaista asiaa omiemme kanavien kautta, sillä salailu on merkittävää."Eikö pankit muka ole olleet huijauksissa mukana ja jos mennään edelliseen lamaan, niin sielä olis paljonkin pöyhittävää"
Miten edelliset lamat ja wincapita saadaan mahtumaan samalle viivalle. Pankit käsittääkseni toimivat kuitenkin lain puitteissa ja niiden toiminta on läpinäkyvää ja tarkasti säädeltyä. Mitä oli wincapita? - Mr Toppila
Kapitrolli kirjoitti:
"autovarkauksien tutkinta tökkii ( = en kerro, että ovat vaikeita selvittää ja niitä on paljon)"
- Avaukseen liittymätön irrelevantti huomautus autovarkauksien selvittämisen vaikeudesta ja määrästä.
- 25/100 on joko pessimistinen tai optimistinen ilmaus korruptiojutussa. 75/100 määritellään edellisen kohdan perusteella. Onko siis 25 % korruptiolukuna Paljon vai Vähän? Sen perusteella 75 % on korruptiolukuna Vähän tai Paljon.
"pyrkii viestinnällään vaikuttamaan vastaanottajan tietoihin, mielipiteisiin ja asenteisiin sekä käyttäytymiseen ( en kerro, että tavoitteena on yleisen lainkuuliaisuuden lisääminen)"
- Koska tavoitteena on yleisen lainkuuliaisuuden lisääminen, poliisi muodostaa tiedotuksensa perustan tarkoitushakuisesti. Esimerkki: Poliisi joutui valehtelemaan Kone-suvun tyttären sieppausoperaatiosta.
Valehteliko Poliisi WinCapita-tapauksessa? Tämä oli oikeutettu kysymys, ei väite. Jos valehtelet kerran, mikä estää valehtelemasta toistakin kertaa...?
- Minä en ole poliisi, jonka tiedotuksia seuraa 5 miljoonaa suomalaista. Minun tiedotuksiani seuraa viisi sylimuroa, yksi paatunut suolimuro sekä satunnainen määrä WinCapita-vierailijoita.
Mitä tulee kysymyksenasetteluun oikein-väärin, miten vastaat alkuperäiselle kysymyksenasettajalle? "Kuka takaa, että KRP:n tarinat ovat tosia?" Minä annoin oman vastaukseni ja perustelin sen. Sinä aloit länkyttää asian vierestä tapasi mukaan.
R.L. Kauppiaan mukaan syylliset voidaan taluttaa oikeussaliin.>>>Vastaus: Poliisin oman tavoitelinjauksen mukaan kukaan ei takaa sitä, että tarinat ovat tosia.
Niinkö siinä linjauksessa sanotaan? Ettet vain tulkitse omaan pussiisi?
No, toisaalta, kuka meistä voi taata 100% yhtään mitään jonkun toisen henkilön toiminnasta - ainakaan positiiviseen suuntaan. Jos minä takaan, että aiempi venkula on edelleen venkula, olen kyllä luultavimmin oikeassa.
Mitä tulee 'valehteluun' kidnappaustapauksessa, sinä vissiin olisit ladellut täystotuuksia ja saanut aikaan kidnappauksen selvittämisen sijasta murhatutkimuksen. Varmaan se olisi ollut moraalisempaa. Kai.
. - Rautalankakauppias
Kapitrolli kirjoitti:
R.L. Kauppiaan mukaan syylliset voidaan taluttaa oikeussaliin.Kun kerran kysyit, vastaan: Etiikasta minä juuri sinulle länkytänkin. Havaintoni mukaisesti menettelet epäeettisesti.
Wincapitan puolustusrintaman soturit- ja EOK ei suinkaan ole osaton tästä - ovat ansiokkaasti propagoineet viran omais rikollinen juttujaan. Pitkänen veisaa virttä "kuka sulkikaan sivut" ja taisipa käväistä ihan Isossa-Britaniassa moista asiaa kysymyssä. Sinä, Rolliseni, olet erikoistunut Jouni Laine- juttuihin ja Columbolle niistä on tullut ihan pakkomielle. Tämä KRP valehtee on sitä samaa sarjaa.
Kysymykseni asetteluni on ihan oikea ja relevantti. Jos viranomaiset ovat moraalittomia ja rikollisia niin Wincapitan rikollisuus ei sitten niin kamalaa olekaan. Tällä mennään ja tätä länkytetään, eikö totta?
Esikuvamme kansanvalistus- ja propagandaministeri olisi ylpeä tästä: "Valehteliko Poliisi WinCapita-tapauksessa?" Ja palkatut huutajat Sportpalastredessa karjuvat takaisin yleisön joukosta: Valehteli!
Valehteleeko Rolli WinCapita-tapauksessa? Tämä oli oikeutettu kysymys, ei väite. - Rautalankakauppias
Rautalankakauppias kirjoitti:
Kun kerran kysyit, vastaan: Etiikasta minä juuri sinulle länkytänkin. Havaintoni mukaisesti menettelet epäeettisesti.
Wincapitan puolustusrintaman soturit- ja EOK ei suinkaan ole osaton tästä - ovat ansiokkaasti propagoineet viran omais rikollinen juttujaan. Pitkänen veisaa virttä "kuka sulkikaan sivut" ja taisipa käväistä ihan Isossa-Britaniassa moista asiaa kysymyssä. Sinä, Rolliseni, olet erikoistunut Jouni Laine- juttuihin ja Columbolle niistä on tullut ihan pakkomielle. Tämä KRP valehtee on sitä samaa sarjaa.
Kysymykseni asetteluni on ihan oikea ja relevantti. Jos viranomaiset ovat moraalittomia ja rikollisia niin Wincapitan rikollisuus ei sitten niin kamalaa olekaan. Tällä mennään ja tätä länkytetään, eikö totta?
Esikuvamme kansanvalistus- ja propagandaministeri olisi ylpeä tästä: "Valehteliko Poliisi WinCapita-tapauksessa?" Ja palkatut huutajat Sportpalastredessa karjuvat takaisin yleisön joukosta: Valehteli!
Valehteleeko Rolli WinCapita-tapauksessa? Tämä oli oikeutettu kysymys, ei väite.Palkatut huutajat karjuivat täällä: Urheilupalatsi (saksaksi Sportpalast).
Lukihäriöstä minulle on jo vitultu, amerikan puutteesta myös ja nyt vielä tämä saksa. No jatkokoulun oppiaineeni olivat tekninen käsityö, tupakanpoltto ja mopon rassaus. Jäi vähän ulkomaan kielet huonolle tolalle. - Kapitrolli
Kun kerran kysyit, vastaan: Etiikasta minä juuri sinulle länkytänkin. Havaintoni mukaisesti menettelet epäeettisesti.
Valehteleeko Rolli WinCapita-tapauksessa? Tämä oli oikeutettu kysymys, ei väite.JÄLLEEN oikein paljon asian vierestä ja jätät vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen. Tyypillistä.
Tyydyn vain toteamaan, että menisitkö rassaamaan Einon Jupiterin kuntoon - se lienee jossakin sorakuopassa. - Kapitrolli
Mr Toppila kirjoitti:
>>>Vastaus: Poliisin oman tavoitelinjauksen mukaan kukaan ei takaa sitä, että tarinat ovat tosia.
Niinkö siinä linjauksessa sanotaan? Ettet vain tulkitse omaan pussiisi?
No, toisaalta, kuka meistä voi taata 100% yhtään mitään jonkun toisen henkilön toiminnasta - ainakaan positiiviseen suuntaan. Jos minä takaan, että aiempi venkula on edelleen venkula, olen kyllä luultavimmin oikeassa.
Mitä tulee 'valehteluun' kidnappaustapauksessa, sinä vissiin olisit ladellut täystotuuksia ja saanut aikaan kidnappauksen selvittämisen sijasta murhatutkimuksen. Varmaan se olisi ollut moraalisempaa. Kai.
."Mitä tulee 'valehteluun' kidnappaustapauksessa, sinä vissiin olisit ladellut täystotuuksia ja saanut aikaan kidnappauksen selvittämisen sijasta murhatutkimuksen. Varmaan se olisi ollut moraalisempaa."
- Lopputuloksen kannalta minä pidän poliisin toimintaa (valehteluineen) kidnappaustapauksessa kiitettävänä.
Jos lopputulos olisi ollut murhatutkimus, olisin pitänyt poliisin toimintaa (valehteluineen) harrastelijamaisena.
WinCapitan tapauksessa poliisin tutkinnan lopputulos tulee olemaan joko kiitettävä tai harrastelijamainen. Valehtelua tahi ei. Poliisin tiedotuspolitiikka sallii valehtelun, mutta poliisin tutkinnan tulee kokonaisuutena sietää sekä päivänvalo että arvostelu. - Rautalankakauppias
Kapitrolli kirjoitti:
JÄLLEEN oikein paljon asian vierestä ja jätät vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen. Tyypillistä.
Tyydyn vain toteamaan, että menisitkö rassaamaan Einon Jupiterin kuntoon - se lienee jossakin sorakuopassa." Onko nimimerkin vastaus aiheellinen vai onko se pelkkä mielipide?".
Vastaan: Kysymys, siihen suutaroitu vastaus ja "mitä se on"- osio ovat asenteellista ja pahantahtoista poliisin mustamaalausta.
Einon mopon merkki jäi arvoitukseksi. Se lienee ollut Terässiipi tai Cresent. Pitäisi enää löytää se mopo. Et viitsisi käväistä Kiihtelysvaarassa? Näin hallinnon virtaviivaistimen aikoina Kiihtelysvaarassa ei ole pelkoa, että siellä törmäisit valehtelevaan poliisin - läpinäkyvää huijaust
Shahov kirjoitti:
"Eikö pankit muka ole olleet huijauksissa mukana ja jos mennään edelliseen lamaan, niin sielä olis paljonkin pöyhittävää"
Miten edelliset lamat ja wincapita saadaan mahtumaan samalle viivalle. Pankit käsittääkseni toimivat kuitenkin lain puitteissa ja niiden toiminta on läpinäkyvää ja tarkasti säädeltyä. Mitä oli wincapita?>Miten edelliset lamat ja wincapita saadaan mahtumaan samalle viivalle. Pankit käsittääkseni toimivat kuitenkin lain puitteissa ja niiden toiminta on läpinäkyvää ja tarkasti säädeltyä. Mitä oli wincapita?
Miten Wincapita saadaan mahtumaan samalle viivalle jos puhutaan pankkien huijauksista, koska vaikka pankit siirtelivät Wincapitan rahoja vuosia, niin eihän heitä siitä voi rangaista, sillä Wincapitahan on edelleen rehellistä toimintaa ja suolimurojen tuomioita ei hyväksytä.
Nordeahan oli aiemmin rakas pääyhteistyökumppani capitalle, mutta nyt kun he ovat veljeilleet oikeiden rikollisten kanssa, (merenneito, Madoff) niin me rehelliset capitalaiset vaihdoimme pankkia.:) - Kapitrolli
" Onko nimimerkin vastaus aiheellinen vai onko se pelkkä mielipide?".
Vastaan: Kysymys, siihen suutaroitu vastaus ja "mitä se on"- osio ovat asenteellista ja pahantahtoista poliisin mustamaalausta.
Einon mopon merkki jäi arvoitukseksi. Se lienee ollut Terässiipi tai Cresent. Pitäisi enää löytää se mopo. Et viitsisi käväistä Kiihtelysvaarassa? Näin hallinnon virtaviivaistimen aikoina Kiihtelysvaarassa ei ole pelkoa, että siellä törmäisit valehtelevaan poliisin"...pahantahtoista poliisin mustamaalausta."
- Kuten kidnappaustapaus osoitti poliisi saa valehdella.
Siihen, onko poliisi tiedottanut Wincapita-asiassa asianmukaisesti, voimme vastata vasta jälkikäteen. Tiedotuksensa periaatteen mukaisesti poliisi kuitenkin saa valehdella.
"Se lienee ollut Terässiipi tai Cresent. "
- Ei pidä paikkaansa. Se on joko Jupiter Sport tai Ögland. - Einarin mopo..
Kapitrolli kirjoitti:
JÄLLEEN oikein paljon asian vierestä ja jätät vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen. Tyypillistä.
Tyydyn vain toteamaan, että menisitkö rassaamaan Einon Jupiterin kuntoon - se lienee jossakin sorakuopassa.Eikös se eikan "jupiteri" ollutkin Manki-mopo?;)
Se "jupiteri" oli eikan housuissa, joka kiihtyi todistettavasti huippuunsa viidessä sekuntissa ja siitä eivät useimmat pitäneet.:) - Rautalankakauppias
Kapitrolli kirjoitti:
"...pahantahtoista poliisin mustamaalausta."
- Kuten kidnappaustapaus osoitti poliisi saa valehdella.
Siihen, onko poliisi tiedottanut Wincapita-asiassa asianmukaisesti, voimme vastata vasta jälkikäteen. Tiedotuksensa periaatteen mukaisesti poliisi kuitenkin saa valehdella.
"Se lienee ollut Terässiipi tai Cresent. "
- Ei pidä paikkaansa. Se on joko Jupiter Sport tai Ögland." Kuten kidnappaustapaus osoitti poliisi saa valehdella."
Tiedät varmaan itsekin miltä kuulostat nyt. Poliisi ei saa valehdella. Poliisi valehteli kidnappauksen yhteydessä. Poliisi on valepukki.
Ei oikein tunnu tutulta tämä Jupiter sport-malli, olisiko sinulla antaa varmaa lähdettä vai kysynkö poliisilta?
http://www.nettimoto.com/jupiter/sport/876786 - Imatran voima..
" Kuten kidnappaustapaus osoitti poliisi saa valehdella."
Tiedät varmaan itsekin miltä kuulostat nyt. Poliisi ei saa valehdella. Poliisi valehteli kidnappauksen yhteydessä. Poliisi on valepukki.
Ei oikein tunnu tutulta tämä Jupiter sport-malli, olisiko sinulla antaa varmaa lähdettä vai kysynkö poliisilta?
http://www.nettimoto.com/jupiter/sport/876786Kun jäätölönmyyntikin loppuu ja uuten capitaankan ei ole mitään asiaa? Ei oo jäätelökauppiaalla helppoa.;)
Mutta sitä saa mitä tilaa. - Rautalankakauppias
Imatran voima.. kirjoitti:
Kun jäätölönmyyntikin loppuu ja uuten capitaankan ei ole mitään asiaa? Ei oo jäätelökauppiaalla helppoa.;)
Mutta sitä saa mitä tilaa.Kyllä kannatti kirjoittaa. Sinähän kommunikoit jo vapaasti ja vapautuneesti. Älä Einari narise lorut ovat eilistä päivää.
Kiitos kysymästä. Jäätelökaupankäynti kyllä hyytyy, mutta uskon suksivoiteiden menevän kaupaksi kuin siimaa. On tulossa armoton lumitalvi. Meidän pihaoravakin jemmaa jo pihlajanmarjoja ja sitäpä orava ei hevillä tee. Tästä tietää, että ensi talvena on pirusti lunta. Oravakin olettaa nälkätalven olevan vastassa. - Kapitrolli
" Kuten kidnappaustapaus osoitti poliisi saa valehdella."
http://www.nettimoto.com/jupiter/sport/876786Rautalankakauppias: "Poliisi valehteli kidnappauksen yhteydessä. Poliisi on valepukki."
- OK, jos niin sanot.
--
"Olisiko sinulla antaa varmaa lähdettä?"
- Olisi, kun olen itsekin nähnyt mopon Zetorissa. Se on Jupiter (Ögland) Sport. Runko on norjalainen Ögland, ja motti on ollut alunperin Sachs. Sehän tuosta puuttuu tällä hetkellä.
Se on Jupiter, kautta Jupiterin!
http://www.zetor.net/18.html
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=51515.msg238740#msg238740
http://www.kolumbus.fi/jukka.ala-konni/Mopedit_kuvat/Jupiter_Sport2_800pix.jpg - Shahov
läpinäkyvää huijaust kirjoitti:
>Miten edelliset lamat ja wincapita saadaan mahtumaan samalle viivalle. Pankit käsittääkseni toimivat kuitenkin lain puitteissa ja niiden toiminta on läpinäkyvää ja tarkasti säädeltyä. Mitä oli wincapita?
Miten Wincapita saadaan mahtumaan samalle viivalle jos puhutaan pankkien huijauksista, koska vaikka pankit siirtelivät Wincapitan rahoja vuosia, niin eihän heitä siitä voi rangaista, sillä Wincapitahan on edelleen rehellistä toimintaa ja suolimurojen tuomioita ei hyväksytä.
Nordeahan oli aiemmin rakas pääyhteistyökumppani capitalle, mutta nyt kun he ovat veljeilleet oikeiden rikollisten kanssa, (merenneito, Madoff) niin me rehelliset capitalaiset vaihdoimme pankkia.:)On tuossa jonkin verran jutun juurta. Pankeillahan on ilmoitusvelvollisuus viranomaisille mikäli he epäilevät liiketoiminnan yhteydessä rahanpesua. Kyseessähän on myös pankin oma maine.
Jostain syystä Nordealla ei hälytyskellot alkaneet kilkattaa vaikka yksittäistapauksissa asiakkaita varoitettiin wincapitaan liittyvistä riskeistä (esim.Hägglund) Miltei satavarmasti wincapitaan siirtyi Nordean ja MB:n kautta myös rikollista rahaa.
Mielenkiintoista on myös miksi juuri Nordeaa suositeltiin välittäjäksi,sattumaa vai suhteita..? - Käsööri
Shahov kirjoitti:
On tuossa jonkin verran jutun juurta. Pankeillahan on ilmoitusvelvollisuus viranomaisille mikäli he epäilevät liiketoiminnan yhteydessä rahanpesua. Kyseessähän on myös pankin oma maine.
Jostain syystä Nordealla ei hälytyskellot alkaneet kilkattaa vaikka yksittäistapauksissa asiakkaita varoitettiin wincapitaan liittyvistä riskeistä (esim.Hägglund) Miltei satavarmasti wincapitaan siirtyi Nordean ja MB:n kautta myös rikollista rahaa.
Mielenkiintoista on myös miksi juuri Nordeaa suositeltiin välittäjäksi,sattumaa vai suhteita..?Rahat on Nordeassa....
Miksiköhän ? - kato poikaa
Shahov kirjoitti:
On tuossa jonkin verran jutun juurta. Pankeillahan on ilmoitusvelvollisuus viranomaisille mikäli he epäilevät liiketoiminnan yhteydessä rahanpesua. Kyseessähän on myös pankin oma maine.
Mielenkiintoista on myös miksi juuri Nordeaa suositeltiin välittäjäksi,sattumaa vai suhteita..?>On tuossa jonkin verran jutun juurta.
En kyllä olisi odottanut juuri sinulta tulevan tuota oivallusta, mutta näillä mennään.:) Taavi tajuaa kirjoitti:
Luettelosi on muutenkin lapsellisen naiivi, sillä jos esim. kerrotaan, että 25% kansalaisista uskoo jollaintavalla poliisin korruptioon, niin miksi ihmettelet, että miksi ei kerrottu, että 75% ei usko??? Helvetti ei kai ihmiset nyt aivan ääliöitä kaikki ole, etteiväkö osaisi prosenttien jakautumista, mutta eikö ennemminkin pointti ole siinä, että miksi on noin paljon ihmisiä (25%) jotka uskovat poliisin korruptioon? Siis lukuhan on törkeän suuri, kun huomaa vielä ajatella, että välttämättä kaikki ihmiset eivät ole seuranneet mitä poliisimme kaikenkaikkiaan ovat touhunneet, mutta yritämme valaista asiaa omiemme kanavien kautta, sillä salailu on merkittävää.ymmärrän Nordea siirtelee edelleenkin ihmisten rahoja kuten capitankin.
Vikana on vain capitan toiminnan akillinen lopettaminen ja siitä juontavat rikosilmoitukset.- Rautalankakauppias
Kapitrolli kirjoitti:
Rautalankakauppias: "Poliisi valehteli kidnappauksen yhteydessä. Poliisi on valepukki."
- OK, jos niin sanot.
--
"Olisiko sinulla antaa varmaa lähdettä?"
- Olisi, kun olen itsekin nähnyt mopon Zetorissa. Se on Jupiter (Ögland) Sport. Runko on norjalainen Ögland, ja motti on ollut alunperin Sachs. Sehän tuosta puuttuu tällä hetkellä.
Se on Jupiter, kautta Jupiterin!
http://www.zetor.net/18.html
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=51515.msg238740#msg238740
http://www.kolumbus.fi/jukka.ala-konni/Mopedit_kuvat/Jupiter_Sport2_800pix.jpgKuvissa esiintyy Jupiter (Ögland) Sport Saxo Prins, kiistämättä. Vielä on selvitettävä se, miten Zetorin seinällä roikkuva moponraato liittyisi puoluesihteeriin Eino Poutiaiseen.
Itse epäilen, että tokkopa tällainen juppihippiravintolan sisustaja olisi viitsinyt haalia originaalin mopon Kiihtelysvaarasta saakka. Kunhan on lätkäissyt jonkun raadon seinälle ja kehittänyt sopivan tarinan.
Tarinoilla näitä juttuja myydään, sanoi Wincapitan sponsori. - Shahov
kato poikaa kirjoitti:
>On tuossa jonkin verran jutun juurta.
En kyllä olisi odottanut juuri sinulta tulevan tuota oivallusta, mutta näillä mennään.:)Siis eihän se ole uutinen että pankkien tapa tehdä rahaa on vähintäänkin arveluttavaa. Pankkien moraalin perään voidaan kysellä, jos ollaan valmiita ottamaan valtavia riskejä ja maksattamaan sekoilut veronmaksajilla.Näin ainakin isossa maailmassa.
Mutta eikös se ole ajan henki,rikastuminen hinnalla millä hyvänsä.Te arvoisat wincapita sijoittajat halusitte rahaa,paljon rahaa,ja annoitte saman ahneuden sokaista itsenne mistä nyt syytätte pankkeja. Ainoa ero on tietysti se, että pankkien toiminta on lähtökohtaisesti laillista.
En ole yhdenkään pankki ihmisen kuullut suosittelevan sijoittamista wincapitaan. Ehkä Nordea sen sijaan suositteli omaa turvallista mermaidiaan,mutta sehän on ihan toinen juttu,vai mitä? - Kapitrolli
Kuvissa esiintyy Jupiter (Ögland) Sport Saxo Prins, kiistämättä. Vielä on selvitettävä se, miten Zetorin seinällä roikkuva moponraato liittyisi puoluesihteeriin Eino Poutiaiseen.
Itse epäilen, että tokkopa tällainen juppihippiravintolan sisustaja olisi viitsinyt haalia originaalin mopon Kiihtelysvaarasta saakka. Kunhan on lätkäissyt jonkun raadon seinälle ja kehittänyt sopivan tarinan.
Tarinoilla näitä juttuja myydään, sanoi Wincapitan sponsori.Kysymys: Kuka takaa, että KRP... (sorry) siis... Zetorin tarinat ovat tosia?
Vastaus: Poliis... (sorry) siis... Zetorin oman tavoitelinjauksen mukaan kukaan ei takaa sitä, että tarinat ovat tosia.
--
Tarinoilla näitä juttuja myydään, sanoi Poliisin tiedott... (sorry) siis... Zetorin tiedottaja. - Mr Toppila
Kapitrolli kirjoitti:
Kysymys: Kuka takaa, että KRP... (sorry) siis... Zetorin tarinat ovat tosia?
Vastaus: Poliis... (sorry) siis... Zetorin oman tavoitelinjauksen mukaan kukaan ei takaa sitä, että tarinat ovat tosia.
--
Tarinoilla näitä juttuja myydään, sanoi Poliisin tiedott... (sorry) siis... Zetorin tiedottaja.Nyt harrastat mopsinhännänjahtausta.
"- Lopputuloksen kannalta minä pidän poliisin toimintaa (valehteluineen) kidnappaustapauksessa kiitettävänä... WinCapitan tapauksessa poliisin tutkinnan lopputulos tulee olemaan joko kiitettävä tai harrastelijamainen. Valehtelua tahi ei. Poliisin tiedotuspolitiikka sallii valehtelun, mutta poliisin tutkinnan tulee kokonaisuutena sietää sekä päivänvalo että arvostelu."
Itse pidät valehtelua jopa kiitettävänä, jos jutun kokonaisuus ja lopputulos sitä jossain tutkinnan vaiheessa edellyttävät. Miksi siis nyt jatkettu länkytys tästä asiasta?
. - Kapitrolli
Mr Toppila kirjoitti:
Nyt harrastat mopsinhännänjahtausta.
"- Lopputuloksen kannalta minä pidän poliisin toimintaa (valehteluineen) kidnappaustapauksessa kiitettävänä... WinCapitan tapauksessa poliisin tutkinnan lopputulos tulee olemaan joko kiitettävä tai harrastelijamainen. Valehtelua tahi ei. Poliisin tiedotuspolitiikka sallii valehtelun, mutta poliisin tutkinnan tulee kokonaisuutena sietää sekä päivänvalo että arvostelu."
Itse pidät valehtelua jopa kiitettävänä, jos jutun kokonaisuus ja lopputulos sitä jossain tutkinnan vaiheessa edellyttävät. Miksi siis nyt jatkettu länkytys tästä asiasta?
.alkuperäinen avaus uudestaan, ellei muuten pysy tahdissa. Tule sitten länkyttämään uudestaan.
- Rautalankakauppias
Kapitrolli kirjoitti:
Kysymys: Kuka takaa, että KRP... (sorry) siis... Zetorin tarinat ovat tosia?
--
Tarinoilla näitä juttuja myydään, sanoi Poliisin tiedott... (sorry) siis... Zetorin tiedottaja." Hänen (Poutiainen) ensimmäinen mopo oli saksalainen Joensuusta ostettu Sachs-moottorinen Göbel. Göbelillä hän ajeli agitaatiomatkoillaan. Seuraava ja hänen viimeinen mopo oli automaattivaihteinen sininen Solifer Export." http://keskustelu.suomi24.fi/node/4089210
Vaikuttaa aika luotettavalta (=omakohtainen) tiedolta ja alan mieheltä (PerSu).
Kukahan se takaisi Rollin jutut. Wincapitasta tulee apulantaa, KRP.stä soopaa ja jopa tarina Einon moposta on arveluttava. Taattua capinauttitavaraa siis alusta loppuun ja kaikilta elämän alueilta. - Kapitrolli
" Hänen (Poutiainen) ensimmäinen mopo oli saksalainen Joensuusta ostettu Sachs-moottorinen Göbel. Göbelillä hän ajeli agitaatiomatkoillaan. Seuraava ja hänen viimeinen mopo oli automaattivaihteinen sininen Solifer Export." http://keskustelu.suomi24.fi/node/4089210
Vaikuttaa aika luotettavalta (=omakohtainen) tiedolta ja alan mieheltä (PerSu).
Kukahan se takaisi Rollin jutut. Wincapitasta tulee apulantaa, KRP.stä soopaa ja jopa tarina Einon moposta on arveluttava. Taattua capinauttitavaraa siis alusta loppuun ja kaikilta elämän alueilta."Kukahan se takaisi Rollin jutut. Wincapitasta tulee apulantaa, KRP.stä soopaa ja jopa tarina Einon moposta on arveluttava."
- Minä takaan omat juttuni, mutta en takaa poliisin juttuja, WinCapitan juttuja tai edes Zetorin juttuja. Olen vastuussa teksteistäni kaikille teille viidelle sylimurolle, yhdelle paatuneelle suolimurolle ja muutamalle vierailevalla Wincapita-jäsenelle. Muulta osin takuu jutuista on rajoitettu.
Sinä puolestasi takaat poliisin jutut, mutta et omiasi. Jos olisin sinä, tekisin ihan samalla tavoin, jos noista kahdesta pitää valita.
--
Zetorin kyltti kertoo, että "Tällä mopolla Eino Poutiainen jakoi vaalimainoksia kunnallisvaaleissa 1969." Missään ei muuten sanota, että Zetorin mopo olisi hänen viimeisensä. Mutta taatusti ei ole sininen, kuten "luotettava" lähteesi väittää.
http://www.kps.fi/albumi/kuviazetoristajapoutiaisenvaalimoposta/73610#album_selector
http://www.kps.fi/albumi/kuviazetoristajapoutiaisenvaalimoposta/
--
Wikipedia kertoo: "Poutiainen muistetaan erityisesti pappa-mopolla tehdystä vaalityöstä."
Jupiter Sport:
http://www.motot.net/galleria/data/5/40074/medium/P1010075.JPG - Rautalankakauppias
Taavi tajuaa kirjoitti:
Luettelosi on muutenkin lapsellisen naiivi, sillä jos esim. kerrotaan, että 25% kansalaisista uskoo jollaintavalla poliisin korruptioon, niin miksi ihmettelet, että miksi ei kerrottu, että 75% ei usko??? Helvetti ei kai ihmiset nyt aivan ääliöitä kaikki ole, etteiväkö osaisi prosenttien jakautumista, mutta eikö ennemminkin pointti ole siinä, että miksi on noin paljon ihmisiä (25%) jotka uskovat poliisin korruptioon? Siis lukuhan on törkeän suuri, kun huomaa vielä ajatella, että välttämättä kaikki ihmiset eivät ole seuranneet mitä poliisimme kaikenkaikkiaan ovat touhunneet, mutta yritämme valaista asiaa omiemme kanavien kautta, sillä salailu on merkittävää."Eikö pankit muka ole olleet huijauksissa mukana..."
Eivät olleet. Kyllä tämä oli ihan Wincapitan sisäistä touhua kaikki.
"...et ole huomannut poliisen toiminnassa nykyään melkoisia ryssimisiä...". Sitähän se välillä tuppaa olemaan, mutta tekevälle sattuu. Laittomuutta poliisin toimissa en ole havainnut. Yksittäinen poliisi kyllä saattaa hairahtua pulloon, hukuttaa anopin tai kivittää naapurin kasvihuonetta. Se on sitä stressiä, josta EOK oli kovasti huolissaan.
"Helvetti ei kai ihmiset nyt aivan ääliöitä kaikki ole, etteiväkö osaisi prosenttien jakautumista...".
Niinhän sitä minäkin luulin, mutta sitten tuli vyölaukkuvempula ja opetti prosenttilaskua oikein fläppitaululla. Tämän jälkeen olen alkanut epäillä, kyllä ääliöitä on arkielämässä olemassa - ei pelkästään elokuvissa.
"...yritämme valaista asiaa omiemme kanavien kautta...". Onnea vaan. Äskein kävi ovellani pari mormoonipoikaa. Sitä on herätysliikkeiden oltava ahkerana. Et ole harkinnut alkaa kiertämään kirja kourassa naapureiden ovilla? Ei se uusi oppi muuten leviä. Valtamedian ja poliisien salaliitto saattaa vaieta teidät kuoliaaksi. - Rautalankakauppias
Kapitrolli kirjoitti:
"Kukahan se takaisi Rollin jutut. Wincapitasta tulee apulantaa, KRP.stä soopaa ja jopa tarina Einon moposta on arveluttava."
- Minä takaan omat juttuni, mutta en takaa poliisin juttuja, WinCapitan juttuja tai edes Zetorin juttuja. Olen vastuussa teksteistäni kaikille teille viidelle sylimurolle, yhdelle paatuneelle suolimurolle ja muutamalle vierailevalla Wincapita-jäsenelle. Muulta osin takuu jutuista on rajoitettu.
Sinä puolestasi takaat poliisin jutut, mutta et omiasi. Jos olisin sinä, tekisin ihan samalla tavoin, jos noista kahdesta pitää valita.
--
Zetorin kyltti kertoo, että "Tällä mopolla Eino Poutiainen jakoi vaalimainoksia kunnallisvaaleissa 1969." Missään ei muuten sanota, että Zetorin mopo olisi hänen viimeisensä. Mutta taatusti ei ole sininen, kuten "luotettava" lähteesi väittää.
http://www.kps.fi/albumi/kuviazetoristajapoutiaisenvaalimoposta/73610#album_selector
http://www.kps.fi/albumi/kuviazetoristajapoutiaisenvaalimoposta/
--
Wikipedia kertoo: "Poutiainen muistetaan erityisesti pappa-mopolla tehdystä vaalityöstä."
Jupiter Sport:
http://www.motot.net/galleria/data/5/40074/medium/P1010075.JPG" Kolme mopedia anastettiin 30.7 - 4.8.2006 välisenä aikana Töysässä Renginpolun varrella sijaitsevasta lukitusta vanhasta riihestä.
Mopot ovat vuosimalliltaan 1959-1960 ja niiden kaikkien pääväri on punainen. Kateissa on yksi Tunturi, jonka rungonnumero on 378805 sekä kaksi Goebel Avusta, rungonnumeroiltaan 28612 ja 27915."
http://yle.fi/poliisitv/vihjeita.php
Tunnustan julkisesti olleeni surkeasti väärässä. Kontulan Perussuomalaiset r.y. ovat tunnustaneet Zetorin seinällä roikkuvan mopon originaaliksi Einon mopoksi. Koska SMP:n perinnönhaltija suoraan alenevassa polvessa asian tunnustaa, mikäpä minä - pelkkä kepulainen - olen moista epäilemään. Samalla esitän anteeksipyynnön Rollille, jonka asiantuntemusta noin kovin sanoin ja aiheettomasti epäilin.
Se, liittyykö Zetorin mopoon vielä varkaus, jääköön runkonumeron tarkistajan vastuulle.
Lisätkäämme yhteistä hyvää ja tunnustakaamme virheemme. - Rautalankakauppias
" Kolme mopedia anastettiin 30.7 - 4.8.2006 välisenä aikana Töysässä Renginpolun varrella sijaitsevasta lukitusta vanhasta riihestä.
Mopot ovat vuosimalliltaan 1959-1960 ja niiden kaikkien pääväri on punainen. Kateissa on yksi Tunturi, jonka rungonnumero on 378805 sekä kaksi Goebel Avusta, rungonnumeroiltaan 28612 ja 27915."
http://yle.fi/poliisitv/vihjeita.php
Tunnustan julkisesti olleeni surkeasti väärässä. Kontulan Perussuomalaiset r.y. ovat tunnustaneet Zetorin seinällä roikkuvan mopon originaaliksi Einon mopoksi. Koska SMP:n perinnönhaltija suoraan alenevassa polvessa asian tunnustaa, mikäpä minä - pelkkä kepulainen - olen moista epäilemään. Samalla esitän anteeksipyynnön Rollille, jonka asiantuntemusta noin kovin sanoin ja aiheettomasti epäilin.
Se, liittyykö Zetorin mopoon vielä varkaus, jääköön runkonumeron tarkistajan vastuulle.
Lisätkäämme yhteistä hyvää ja tunnustakaamme virheemme.http://www.kolumbus.fi/jukka.ala-konni/Mopedit_kuvat/Jupiter_Sport2_800pix.jpg
Tappioni oli vielä karvaampi kuin aavistinkaan. Zetorin seinällä roikkuva mopo on Jupiter. Tässä vertailuyksilön kuvaan linkki. - Mr Toppila
Shahov kirjoitti:
Mielenkiintoista on myös miksi juuri Nordeaa suositeltiin välittäjäksi,sattumaa vai suhteita..?>>>Mielenkiintoista on myös miksi juuri Nordeaa suositeltiin välittäjäksi,sattumaa vai suhteita..?
Ei kumpaakaan. Nordeassa raha meni perille per heti, muiden pankkien kautta se oli muiden kuin sponssien taskussa muutaman päivän. Siirto olisi ehkä ehditty peruuttaakin, jos olisi tultu heti katumapäälle.
. - Mr Toppila
Mr Toppila kirjoitti:
>>>Mielenkiintoista on myös miksi juuri Nordeaa suositeltiin välittäjäksi,sattumaa vai suhteita..?
Ei kumpaakaan. Nordeassa raha meni perille per heti, muiden pankkien kautta se oli muiden kuin sponssien taskussa muutaman päivän. Siirto olisi ehkä ehditty peruuttaakin, jos olisi tultu heti katumapäälle.
....parissa päivässähän sillä ehdittiin jo jyllätä ihan mukavat tuotot... Vapise Nalle!
Jepjep ;)
. - Shahov
Mr Toppila kirjoitti:
>>>Mielenkiintoista on myös miksi juuri Nordeaa suositeltiin välittäjäksi,sattumaa vai suhteita..?
.No, tulipa tämäkin selväksi. Ottiko muuten Nordea noista siirroista MB:hen muuta kuin normaalit palvelumaksut.
- ei rahasta
Shahov kirjoitti:
No, tulipa tämäkin selväksi. Ottiko muuten Nordea noista siirroista MB:hen muuta kuin normaalit palvelumaksut.
noista MB siirroista mitään extraa. Nordea ei myöskään näe sitä mihin asiakas siirtää rahansa MB-tililtään, menevätkö pokerisivustolle vai WC:hen on asiakkaan oma päänsärky.
- Shahov
Pistäppäs rölli nämä tietolähteet paremmuusjärjestykseen ihan yleisen elämänkokemuksen ja talonpoikaisjärjen sallimissa rajoissa.
Hannu Kailajärvi,Sponsori porista,Suomi24:sen nimetön nikki,Sisäministeriön arpajaishallinon päällikkö,keskusrikospoliisi,Columbo niminen puolueeton blogisti, Helsingin Sanomat.EOK jne.
Ensiksi mainitulla on ehkä se parhain tieto,mutta kuten tiedämme hänellä on ollut hiukan vaikeuksia pysytellä yhdessä totuudessa,joten jälkimmäisten on pitänyt muodostaa jonkinlainen mielipide hänen puheidensa ja esiin tulleiden tosiasioiden välisestä ristiriidasta.- Kapitrolli
Antamasi vaihtoehtoiset tietolähteet luotettavuusjärjestyksessä WinCapita-jutussa:
1. jne.
2. Hannu Kailajärvi
3. EOK
3. KRP
3. Columbo-niminen puolueeton blogisti
4. Helsingin Sanomat
5. Sponsori Porista
6. Suomi24:sen nimetön nikki
7. Sisäministeriön arpajaishallinnon päällikkö - tietäisi?
Kapitrolli kirjoitti:
Antamasi vaihtoehtoiset tietolähteet luotettavuusjärjestyksessä WinCapita-jutussa:
1. jne.
2. Hannu Kailajärvi
3. EOK
3. KRP
4. Helsingin Sanomat
5. Sponsori Porista
7. Sisäministeriön arpajaishallinnon päällikköKuka heistä tietää mitä tapahtui niille 33 miljoonalle eurolle, jotka katosivat alkuvuonna 2008?
- Kapitrolli
tietäisi? kirjoitti:
Kuka heistä tietää mitä tapahtui niille 33 miljoonalle eurolle, jotka katosivat alkuvuonna 2008?
tietää.
Ja VehnäJauhoPoika aka Tasmanian Tuholainen tietää myös. Luojan kiitos, VJP poistui areenalta kellahdellen takavasemmalle amisviikset jauhon valkoisina hohtaen. - Jölli..
tietäisi? kirjoitti:
Kuka heistä tietää mitä tapahtui niille 33 miljoonalle eurolle, jotka katosivat alkuvuonna 2008?
>Kuka heistä tietää mitä tapahtui niille 33 miljoonalle eurolle, jotka katosivat alkuvuonna 2008?
Kuka heistä edes tietää, että 33-miljoonaa katosi, koska se ei pidä paikkaansa? - Shahov
Kapitrolli kirjoitti:
1. jne.
2. Hannu Kailajärvi
3. EOK
3. KRP
4. Helsingin Sanomat
5. Sponsori Porista
7. Sisäministeriön arpajaishallinnon päällikköVai niin,että Kailajärveä on uskominen,no hänhän kirjoittaa veljelleen mm. näin:
"Wincapita oli suuri kupla, joka paisui ja paisui, ja mitään ei ollut enää tehtävissä... En vain osannut tai kyennyt lopettamaan kun alkoi menemään huonosti, ja niin pidin systeemiä pystyssä"
Ja sitten yhteenveto EOK:n tiedotuspolitiikasta:
Mikään seikka WinCapitan suhteen ei viittaa siihen, että kyseessä olisi ns. pyramidihuijaus.
Ja lisää tiedotusta, tällä kertaa KRP:ltä
Esitutkinnassa on selvitetty, ettei sijoitusklubin toiminnan aikana ole tehty tuottoisaa vedonlyöntitoimintaa tai valuuttakauppaa, joista olisi saatu jäsenille varoja maksettavaksi niin sanottuina tuottoina.
Ei ihme jos asiaa puidaan oikeudessa....pitkään,sen verran kaukana näkemykset ovat toisistaan. - CapitrolIi
Kapitrolli kirjoitti:
1. jne.
2. Hannu Kailajärvi
3. EOK
3. KRP
4. Helsingin Sanomat
5. Sponsori Porista
7. Sisäministeriön arpajaishallinnon päällikköjo vuosia vuosia sitten, että tyhmää ja kouluttamatonta capitaanoa kusetetaan ja varoitti palstoilla kymmeniä tai satoja kertoja.
- Kapitrolli
CapitrolIi kirjoitti:
jo vuosia vuosia sitten, että tyhmää ja kouluttamatonta capitaanoa kusetetaan ja varoitti palstoilla kymmeniä tai satoja kertoja.
olisi pitänyt varoittaa selväsanaisemmin eli WC on rikollista ja ennenkaikkea, rahat joutuu PALAUTTAMAAN... sehän se suurin pelko on
- Rautalankakauppias
Kapitrolli kirjoitti:
1. jne.
2. Hannu Kailajärvi
3. EOK
3. KRP
4. Helsingin Sanomat
5. Sponsori Porista
7. Sisäministeriön arpajaishallinnon päällikköTämähän kävi sinulta kuin capinautilta prosenttilasku. Yhdeksästä paremmuusjärjestykseen pantavasta saadaan vain seitsämän paremmuussijaa aikaiseksi.
Ei se ihme ole, että valuuttakauppa meni vatukkoon. - hieman lukuja
Jölli.. kirjoitti:
>Kuka heistä tietää mitä tapahtui niille 33 miljoonalle eurolle, jotka katosivat alkuvuonna 2008?
Kuka heistä edes tietää, että 33-miljoonaa katosi, koska se ei pidä paikkaansa?Tilillä oli vuodenvaihteessa -07/-08 alle kaksi miljoonaa.
Tilillä oli sen sulkeutuessa huhtikuuss -08 viitisen miljoonaa.
Tilille tuli tammi-helmikuussa 35 miljoonaa.
Mitä tapahtui 33 miljoonalle? Missä ne ovat nyt?
Vinkki: tililtä maksettiin yhtenäkin viikkona alkuvuodesta -08 tuloutuksina 9,9 miljoonaa. Pitkäsen mukaan valuuttakauppaa ei käyty, joten mistä rahat otettiin tuloutuksiin? :-P - sinäkin.
Kapitrolli kirjoitti:
tietää.
Ja VehnäJauhoPoika aka Tasmanian Tuholainen tietää myös. Luojan kiitos, VJP poistui areenalta kellahdellen takavasemmalle amisviikset jauhon valkoisina hohtaen.jne ja Hannu Kailajärvi siis tietävät? Edes EOK ja KRP eivät tiedä. Hannu varmaan tietää ja uskon kyllä, että niin tietää KRP:kin. Kapitrollikin ymmärtää, mutta pelkää myöntää.
- kadonneita rahoja
Tämähän kävi sinulta kuin capinautilta prosenttilasku. Yhdeksästä paremmuusjärjestykseen pantavasta saadaan vain seitsämän paremmuussijaa aikaiseksi.
Ei se ihme ole, että valuuttakauppa meni vatukkoon.Ei, vaan Kapitrolli jäi tankkaamaan kolmosta. Ehkä hän muisteli niitä kadonnutta 33 miljoonaa...
- Kapitrolli
Kapitrolli kirjoitti:
olisi pitänyt varoittaa selväsanaisemmin eli WC on rikollista ja ennenkaikkea, rahat joutuu PALAUTTAMAAN... sehän se suurin pelko on
33 miljoonaa ovat?
- Rautalankakauppias
Shahov kirjoitti:
Vai niin,että Kailajärveä on uskominen,no hänhän kirjoittaa veljelleen mm. näin:
"Wincapita oli suuri kupla, joka paisui ja paisui, ja mitään ei ollut enää tehtävissä... En vain osannut tai kyennyt lopettamaan kun alkoi menemään huonosti, ja niin pidin systeemiä pystyssä"
Ja sitten yhteenveto EOK:n tiedotuspolitiikasta:
Mikään seikka WinCapitan suhteen ei viittaa siihen, että kyseessä olisi ns. pyramidihuijaus.
Ja lisää tiedotusta, tällä kertaa KRP:ltä
Esitutkinnassa on selvitetty, ettei sijoitusklubin toiminnan aikana ole tehty tuottoisaa vedonlyöntitoimintaa tai valuuttakauppaa, joista olisi saatu jäsenille varoja maksettavaksi niin sanottuina tuottoina.
Ei ihme jos asiaa puidaan oikeudessa....pitkään,sen verran kaukana näkemykset ovat toisistaan.Mut' vuodet ne vaihtui. Haaveemme haihtui
pois, niin kuin ois'
se hurmaa vaan öisen maan
tai taikaa yön tähtivyön.
EOK on ollut pelottavan hiljaa. Edellinen teoria oli se, että Wincapitan voitot olisi saatu - siis jäsenille tuloutetut rahat - Wincapitan ulkopuolisista lähteistä. Mikä se lähde oli, ei kuulunut Pitkäsen ajatuskuvioon.
Odotan kauhunsekaisella mielenkiinnolla sitä, että Pitkänen saa ajatuskuviostaan päkistettyä esiin teorian ulkopuolisista lähteistä. EOK jo oli huolestunut tuomareiden työssäjaksamisesta. Jo nyt selitykset Wincapitan tuloista ovat mielipuolista soppaa. Uusi teoria voi katkaista työssä uupuneen syyttäjäparan vieterin lopullisesti.
Edistäkäämme yhteistä hyvää ja kantakaamme huolta käräoikeuden henkilöstön työssäjaksamisesta. - Shahov
Mut' vuodet ne vaihtui. Haaveemme haihtui
pois, niin kuin ois'
se hurmaa vaan öisen maan
tai taikaa yön tähtivyön.
EOK on ollut pelottavan hiljaa. Edellinen teoria oli se, että Wincapitan voitot olisi saatu - siis jäsenille tuloutetut rahat - Wincapitan ulkopuolisista lähteistä. Mikä se lähde oli, ei kuulunut Pitkäsen ajatuskuvioon.
Odotan kauhunsekaisella mielenkiinnolla sitä, että Pitkänen saa ajatuskuviostaan päkistettyä esiin teorian ulkopuolisista lähteistä. EOK jo oli huolestunut tuomareiden työssäjaksamisesta. Jo nyt selitykset Wincapitan tuloista ovat mielipuolista soppaa. Uusi teoria voi katkaista työssä uupuneen syyttäjäparan vieterin lopullisesti.
Edistäkäämme yhteistä hyvää ja kantakaamme huolta käräoikeuden henkilöstön työssäjaksamisesta.Taitaa hiljaisuus johtua siitä että EOK pitää hiukan matalampaa profiilia näin vaalien lähestyessä.
- Anni-Helena..
Kapitrolli kirjoitti:
pitänyt ampua varoitukseksi, olisiko sittenkään mennyt varoitus perille?
- jespers
Tämähän kävi sinulta kuin capinautilta prosenttilasku. Yhdeksästä paremmuusjärjestykseen pantavasta saadaan vain seitsämän paremmuussijaa aikaiseksi.
Ei se ihme ole, että valuuttakauppa meni vatukkoon.Kun tuossa on tuo vatukko jo otettu puheeksi, niin Röllin, ja koko capitan myöhempi horjahtelu totuuden kapean polun uomalla on eksyttänyt koko porsas pahnueen syvälle vatukkoon. Marjat sinällään ovat hyviä, mutta ei niistä ole koko talven varalle ja kylmä tulee ajallaan. Nämä porsaat vain eivät taida osata enää kotiin.
Sen sijaan Röllistä ei ensimmäisenä tule mieleen eteläisen pallonpuoliskon karmea äänisin peto pussipiru alias tasmanian tuholainen, paitsi tietysti oletetusta osallisuudesta niiden miljoonien katoamiseen. Muutamia viikkoja pussipirujen öisiä orgioita kuunnelleena voisin kuvitella, että niiden tahtotilalla olisi laitettu asiat vatuloimatta( edes vatukossa) järjestykseen. Tai ei tarvitse edes kuvitella, koska pussipirut laittavat asiat järjestykseen sen enempää miettimättä vaihtoehtoisia todellisuuksia sponzorien suusta. - Jookosta..
hieman lukuja kirjoitti:
Tilillä oli vuodenvaihteessa -07/-08 alle kaksi miljoonaa.
Tilillä oli sen sulkeutuessa huhtikuuss -08 viitisen miljoonaa.
Tilille tuli tammi-helmikuussa 35 miljoonaa.
Mitä tapahtui 33 miljoonalle? Missä ne ovat nyt?
Vinkki: tililtä maksettiin yhtenäkin viikkona alkuvuodesta -08 tuloutuksina 9,9 miljoonaa. Pitkäsen mukaan valuuttakauppaa ei käyty, joten mistä rahat otettiin tuloutuksiin? :-PTilien suhteen kannattaa nyt ihan oikeasti olla menemättä hurmokseen, sillä ne saattavat nimenomaan muuttua ratkaisevasti, kunhan isäntä tulee kotiin ja kertoo.;)
- ezacicany
Jookosta.. kirjoitti:
Tilien suhteen kannattaa nyt ihan oikeasti olla menemättä hurmokseen, sillä ne saattavat nimenomaan muuttua ratkaisevasti, kunhan isäntä tulee kotiin ja kertoo.;)
"isäntä tulee kotiin ja kertoo" ja leuat loksahtaa
- etkös vaan?
Jookosta.. kirjoitti:
Tilien suhteen kannattaa nyt ihan oikeasti olla menemättä hurmokseen, sillä ne saattavat nimenomaan muuttua ratkaisevasti, kunhan isäntä tulee kotiin ja kertoo.;)
Höpöhöpö. Mihinkäs ne tiliotteet tästä muuttuisivat. Niillähän ne rahansiirrot näkyvät. Isäntä on ollut kotona jo 1,5 vuotta ja on voinut kertoa videotodistuksellakin vaikka mitä, mutta ei ole kertonut... Jos jotain muita tilejä olisi olemassa, niin tokihan niitä olisi käytetty tuloutusten maksamiseen eikä oltaisi päästetty Wincapitaa tähän jamaan.
- sekaanuin vähän
kadonneita rahoja kirjoitti:
Ei, vaan Kapitrolli jäi tankkaamaan kolmosta. Ehkä hän muisteli niitä kadonnutta 33 miljoonaa...
33 miljoonaa kadonneeksi ilmoitettua jaettua rahaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023