Vaimo olisi pääsemässä väikkäriinsä liittyviin tutkimushommiin Uuteen-Seelantiin ja minulle pitäisi löytää vuodeksi järkevää hommaa, jotta sinne voidaan lähteä. Olemme jo selvästi yli kolmekymppisiä, 2- ja 4-vuotiaat lapsetkin löytyy. Eli koko perhe olisimme tietysti lähdössä.
Töihin ei ilmeisesti kannata Uuteen-Seelantiin yrittää, sillä olen ymmärtänyt, että muita kuin hanttihommia on vaikea löytää. Ajattelinkin, että voisin opiskella vuoden ja hankkia kunnon englanninkielen taidon samalla. Kielet kun mulle on aina olleet ne hankalin juttu. Kyllähän se englanti nyt kohtuullisesti sujuu, mutta ärsyttää, kun en osaa kieltä niin hyvin, että työasioista englanniksi kunnialla selviytyisin. Se on ihan selkeä ongelma urakehityksenkin kannalta, sillä niissä hommissa mihin olisin muuten työkokemuksen puolesta seuraavaksi hakeutumassa, tulisi englannin sujua täysin sujuvasti ja ongelmitta.
Olen koulutukseltani juristi ja kauppakorkeaankin on aikanaan tullut päästyä, tosin en ole sinne 6 vuoteen yhtään opintosuoritusta tehnyt. Eli mitään vaihto-opiskelijan paikkaa ei kauppiksen kautta tällaiselle ikuisuusopiskelijalle liikene. Sen ne sanoivat opintotoimistosta suoraan. Itse pitäisi siis joku opiskelupaikka hommata. MBA:n suorittaminen olisi tietysti paras vaihtoehto, mutta se kustantaa Uudessa-Seelannissa niin paljon, ettei näiden asuntolainojen lisäksi sellaista maksella. Mutta mahtaako sieltä löytyä siis mitään järkevää opiskelupaikkaa? Koko tutkintoa kun en tietystikään siellä voi alkaa suorittamaan, sillä aikaa olisi vain se vuosi. Mutta onkohan siellä yliopistoissa mitään avoimen yliopiston tms. kursseja ja jos on, niin mitäköhän ne maksavat? Tai voikohan yliopistoon päästä esim. vuoden/muutaman kuukauden kielikoulutukseen.
Opiskelemaan Uuteen-Seelantiin
yhnm
0
1232
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki1454033Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma553454- 2132805
Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest382702Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem282552Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu482134- 1281667
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja371656Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1671599Mikä vimma on Suomeen saada datakeskuksia?
Eihän se tuo suomalaisille montaa työpaikkaa, tuskin edes rakennusvaiheessa rakentajat kaikki suomalaisia. Miksi tänne e1051290