Jos poitsuni kohta 2vko vanha nukkuu pitkiä päiväunia (3-4h), onko armeliaampaa antaa nukkua ja sitten imettää, vaikka vauvan nälkä on karmiva pitkien unien jälkeen ja tästä voi aiheutua hankaluuksia tarttua tissistä kiinni ja rauhottua imemään kun on kuin pieni sätkyukko. Vai voiko herättää vaikka tuon kolmen tunnin kohdalla ja homma hoituu ehkä hieman helpommin kun poika on hieman vielä uninen?
Toinen kysymys jos imettää makuuasennossa vaikka yöllä, niin missä asennossa kannattaa röyhtäyttää? Itse röyhtäytän joko olkapäällä tai pystyasennossa rinnan kohdalla (itse istun), mutta pitääkö makuulta könytä ylös röyhtäyttämään?
Vastasyntyneen kanssa ja röyhtäytys
3
2495
Vastaukset
- Anna..
nukkua niin pitkään kuin nukkuu. Pieni vauva on aina nälkäinen herättyään ja pitäisi suunnilleen olla jo tissin kanssa valmiina samalla sekunnilla. Niin se vaan menee.
Nykyisten ohjeitten mukaan ei ole pakko röyhtäyttää, mutta siitä saattaa olla apua jos vauva on esim. kova puklailemaan. Yöllä voi ihan hyvin jättää röyhtäyttämättäkin jos ei mitään varsinaista syytä ole niin ei vauva turhaan havahdu.. Itse olen aina imettänyt istualtaan ja röyhtäyttänyt kun meillä sitä puklua riitti. - 4h3rw
minäkään en kyllä alkaisi herättelemään toista uniltaan, kun kerran nukkuu. Kyllä hän sitten ajan kanssa oppii, että ruoka tulee kun jaksaa imeä.
Minä en öisin röyhtäyttänyt parin eka viikon jälkeen enää ollenkaan, kun muksu siitä niin virkustui, että valvoimme sitten ja kauan. Röyhtäyttäähän voit ihan missä asennossa vain, kunhan lapsi röyhtäisee (jos tarvetta on). Meillei ollut mahanpuruja tai puklailuja, joten ei tarvinut. Päivisin kyllä röyhtäytyin. - hippilippi.
enkä röyhtäytä häntä öisin. päivisin kyllä, kun tuntuu että istualtaan syödessä sitä ilmaakin menee pienen massuun enempi, kuin makuultaan syödessä.
en minäkään vauvaa päivällä herättele, ellei ole jonnekin lähtöä ja pitää syödä sitä ennen. jos noin pienen unet kestää 5-6h päivisin, niin sitten kyllä herättäisin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791