Olen leikellyt tilaamastani, julkisesti ilmestyvästä lehdestä, erään vakiokirjoittajan, erästä harrastusta koskevia, arviolta n. 1000 sanan pituisia analyyttisiä juttuja. Niitä on kertynyt pitkältä ajalta n. 400-450 kpl (n. 5 cm pinkka). Nyt olen ajatellut myydä nämä joitakin ehkä paljonkin kiinnostavat leikkeet.
Osaisitteko kertoa rikonko tekijänoikeussäännöksiä tehdessäni näistä papereista kaupat ja ottamalla maksun?
Kiitos vastauksista!
Lehtileikkeleiden myynti
2
427
Vastaukset
Oman oikeuden, ei lain tulkintani mukaan on täysin luvallista myydä lehtileikkeet edelleen. Ne leikkeethän eivät ole kopioita toisen teoksesta, vaan alkuperäisiä painotuotteita, joista arvon kirjoittaja on (toivottavasti) saanut lehden toimitukselta asiaankuuluvan korvauksen.
- Parjaustorvi
Voit myydä osan lehdestä tai koko lehden aivan vapaasti. Röyhkeimmätkään tekijänoikeusmafiosot eivät sentään ole uskaltaneet kiistää omistajan oikeutta myydä vanhoja lehtiä.
Kopioiden tekeminen jutuista on sen sijaan sallittua vain omaan käyttöön ja luvaton kopioiden myyminen selkeästi kiellettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....918958Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156767Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005960- 1523860
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303241Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.663182- 1682235
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171826- 321478
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191256