kahvi vai tee

juomia

maito, vai piimä
-vesi, vai mehu
-olut, vai lonkero
-konjakki vai driksu
-valkkari vai punkku

niin, mitähän juomavalikoimiisi kuuluu? Kumminpäin valitset, vai jätätkö väliin, suurimman osan?

44

294

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uunoppi

Ei maitoa, eikä piimää.

Vesi voittaa mehun.

Olut ehdottomasti.

Ei väkeviä..no jaa, joskus joku "tervetuloa" driksu menee.

Molemmat viinit käy, mutta punainen enempi makuuni.

• juomia

vettä yleensä minäki, mut rasvaton piimä on kans hyvää. Ostan ehkä kerran viikos.

• juomia

vesi mustaki paras, ruoan kans, ja janoon.
        kahvi vai tee?

• uunoppi
        juomia kirjoitti:

vesi mustaki paras, ruoan kans, ja janoon.
        kahvi vai tee?

Ehdottomasti kahvi.

• juomia
        uunoppi kirjoitti:

Ehdottomasti kahvi.

tää laite tökkii nyt, sori. Kahvii kai yleensä useimmat juo, vaik teen juojatki on yleistyny. Saa jo baareistakin muuta ku pussiteetä.

• uunoppi
        juomia kirjoitti:

tää laite tökkii nyt, sori. Kahvii kai yleensä useimmat juo, vaik teen juojatki on yleistyny. Saa jo baareistakin muuta ku pussiteetä.

Eipä taida olla laitteessasi vika. Tökkii muillakin.

• 1943

vesi tai mehu tilanteesta riippuen, olut, konjakki ja punkku. Kahvi aamuisin, tee usein muina vuorokauden aikoina.

• juomia

tee mullaki. Joskus harvoin olut. Punkusta tykkäsin, vaan ei sovi enää mulle.
        Tökki äsken, ei näyttäny et lähti, ja sit peruutin. No tulipas kaks kertaa edelliselle.

• ¨¨¨¨

Aamuisin kahvi ja ruoka juomaksi piimä .

• Rasvaton maito ja kirnupiimä.
      Sokeriton mehu-uute.
      Olut.
      Konjakki, brandy ja viski.
      Valkkari, punkku ja kuohkari.

Ja paljon muuta.

• juomia

sulla ei oo sit mitään allergioita varmaan? Monet saa viinistä päänsäryn.
        Siis vaik jois vaan kaks lasii.

• juomia kirjoitti:

sulla ei oo sit mitään allergioita varmaan? Monet saa viinistä päänsäryn.
        Siis vaik jois vaan kaks lasii.

Saa päänsäryn jo vähäisestäkin punkkumäärästä.

Oma nuppini ei kipeydy mistään.
        Joskus lipsahtaa overiksi mutta värilliset, kirkkaat, aperitiivit, ouzot, viinit yms. saan juoda sekaisin ja joukkoon muutaman oluenkin, pään kipeytymättä.
        Reippaampi olutmäärä aiheuttaa närästystä mutta ainoa jälkimaininki on seuraavan päivän velttous.

Tavallinen hiprakka aiheuttaa seuraavana aamuna vain makean nälän. Jäätelöä hillon kanssa, tummaa suklaata, puolukkahilloa, greippiä ja hunajaa yms.
        Mutta puhti on pois vaikka mikään paikka ei ole kipeä eikä sekaisin.

Kunnon kankkunen toimisi raittiusvahtina.

• juomia
        laiska-lasse kirjoitti:

Saa päänsäryn jo vähäisestäkin punkkumäärästä.

Oma nuppini ei kipeydy mistään.
        Joskus lipsahtaa overiksi mutta värilliset, kirkkaat, aperitiivit, ouzot, viinit yms. saan juoda sekaisin ja joukkoon muutaman oluenkin, pään kipeytymättä.
        Reippaampi olutmäärä aiheuttaa närästystä mutta ainoa jälkimaininki on seuraavan päivän velttous.

Tavallinen hiprakka aiheuttaa seuraavana aamuna vain makean nälän. Jäätelöä hillon kanssa, tummaa suklaata, puolukkahilloa, greippiä ja hunajaa yms.
        Mutta puhti on pois vaikka mikään paikka ei ole kipeä eikä sekaisin.

Kunnon kankkunen toimisi raittiusvahtina.

aika hyvin. Tiiän monia, joilla vanhemmiten toi krapula tekee tehtävänsä. Näin ikääntyessä.
        Tykkäsin lumumbasta, mut kaakao on nyt kiellettyjen listalla. Kesäl kylmänä, ja talvel kuumana. Samoin valkovenäläinen ja monet muut, joista pidin, koskaan en viskii oo voinut juoda, vaan noit sekoituksii, makeita siis. Käy tää kuskinaki olo, ei pänni, vaik toiset ottaaki. Tiiän kyl päänsäryn, kolme ja se oli siinä. Suojas varsin hyvin, enempää ottamast.

• vettä 2l pv

Teetä yleensä, vain aamusella espresso, vatsa ei kestä suomalaista kahvia.
      Piimää, litra riittää 3pv rasvaton ja laktoositon.
      Ehkä 2olutta kesän aikana, janoon!
      Punkkua jos ns, parempi ateria, lasillinen, valkkis tekee päänsäryn.
      Ei konjamiinia, eikä dinksuja, mutta hyvää shampanjaa lasillinen kiitos. Ruoan päätteeksi tai aluksi, jos vieraita tai vieraisilla tarjotaan.

• juomia

eiks siitä kuohuvasta tuu sit päänsärkyy? Mul tulee heti ja valkkarista, lasin jälkeen.
        Expressoo juon joskus kahvilas, harvoin.

• Korppis

Meikäläisen ei oikein passaa mennä sanomaan sanaakaan viinaksista. Absolutistimummut hyökkäävät pitämään moraalisaarnaa ja alkavat suunnitella minulle raitistumisohjelmaa. Joten juon puolukkatuoremehua, laktoositonta maitoa ja kylmää vettä ; ))

• juomia

että sellasta meinaat? Mulla on kyl kotona alkohoolia, vaik en juur juo. On kiva tarjota vieraille. Monesti menee päivämäärä vanhaks oluissa ja lonkeroissa. Jälkikasvu joskus leikkii verottajaa.

• Korppis
        juomia kirjoitti:

että sellasta meinaat? Mulla on kyl kotona alkohoolia, vaik en juur juo. On kiva tarjota vieraille. Monesti menee päivämäärä vanhaks oluissa ja lonkeroissa. Jälkikasvu joskus leikkii verottajaa.

Minulla ei ole viinoja jemmassa kuten ei marjojakaan pakkasessa. Ostan silloin kun tarvetta on ja viimeisen myyntipäivän tarkistan ostaessa ; )

• juomia
        Korppis kirjoitti:

Minulla ei ole viinoja jemmassa kuten ei marjojakaan pakkasessa. Ostan silloin kun tarvetta on ja viimeisen myyntipäivän tarkistan ostaessa ; )

kai mulla pariakymmentä laatua on. Joku tykkää viskistä, joku konjamiinistä, rommia, vodkaa, monia erilaisia, giniä, liköörejä et saa enkeleitä, ampiaisia jne. On vatsalääkettä, vana tallinia, kahvilikööriä jne jne.
        Ku tuli dibetes, en haluu mitää makeeta, 5v jo.
        Saan tuliaisina usein olutta ja lonkeroa, viinejä, no, ompa mitä juottaa sit saunojille.
        En oo alkossa käyny ku yhden käden sormilla laskien. Koskaan.

• Tase pappa
        juomia kirjoitti:

kai mulla pariakymmentä laatua on. Joku tykkää viskistä, joku konjamiinistä, rommia, vodkaa, monia erilaisia, giniä, liköörejä et saa enkeleitä, ampiaisia jne. On vatsalääkettä, vana tallinia, kahvilikööriä jne jne.
        Saan tuliaisina usein olutta ja lonkeroa, viinejä, no, ompa mitä juottaa sit saunojille.

Niitä erilaisia viinoja, Likööritä, Viskejä, Rommeja, Tequilaa, Katkeroita sekä erilaisia Konjakeita löytyy lähes joka lähtöön. Viinejä myöskin eri laatuisia ja hintaisia löytyy.
        Konjakeita on monenkin sorttista. Näitä kertyy matkoilta ja saan lahjaksi useinkin potun.
        Itselleni maistuu joskus Harmaaseen Crapeen plantattu "Kuningattaren juoma" - Gini. Oluesta en välitä tippaakaan.
        Keräilen ja katselen näitä viinapulloja kyllä mielelläni. Tarjoankin, jos vieras on ottaakseen. En koskaan tyrkytä.Juominen on jokaisen oma asia, niin kauan kun en tiedä vierastani sairaaksi juopoksi.
        On se kummallista. Nuorena sitä halusi ryypätä, mutta aina oli viina ja rahat loppu. Nyt kun on viinaa enempi kuin Pikkukaupungin Ravintolan Baarin hyllyssä, niin epä maistu. Ei sitten millään. Ei ainakaan yksin ottaen.
        Kahvia tulee juotua töissäni paljonkin.
        Kun haluamme vaimoni kanssa nautiskella, niin silloin juodaan haudutettua laadukasta teetä.
        Ruokajuomana useimmiten on maitoa. Joskus A-piimää.
        Kun syömme vaimoni kanssa joskus (harvoin) ulkona ja ei tarvitse ajaa autoa, otamme pöytään pullon laadukasta, ruokalajiin sopivaa viiniä.
        Kivennäisvesi janojuomana on työssäni osoittautunut hyväksi. Colajuomaa kuluu kyllä kesällä, täytyy myöntää.

• juomia
        Tase pappa kirjoitti:

Niitä erilaisia viinoja, Likööritä, Viskejä, Rommeja, Tequilaa, Katkeroita sekä erilaisia Konjakeita löytyy lähes joka lähtöön. Viinejä myöskin eri laatuisia ja hintaisia löytyy.
        Konjakeita on monenkin sorttista. Näitä kertyy matkoilta ja saan lahjaksi useinkin potun.
        Itselleni maistuu joskus Harmaaseen Crapeen plantattu "Kuningattaren juoma" - Gini. Oluesta en välitä tippaakaan.
        Keräilen ja katselen näitä viinapulloja kyllä mielelläni. Tarjoankin, jos vieras on ottaakseen. En koskaan tyrkytä.Juominen on jokaisen oma asia, niin kauan kun en tiedä vierastani sairaaksi juopoksi.
        On se kummallista. Nuorena sitä halusi ryypätä, mutta aina oli viina ja rahat loppu. Nyt kun on viinaa enempi kuin Pikkukaupungin Ravintolan Baarin hyllyssä, niin epä maistu. Ei sitten millään. Ei ainakaan yksin ottaen.
        Kahvia tulee juotua töissäni paljonkin.
        Kun haluamme vaimoni kanssa nautiskella, niin silloin juodaan haudutettua laadukasta teetä.
        Ruokajuomana useimmiten on maitoa. Joskus A-piimää.
        Kun syömme vaimoni kanssa joskus (harvoin) ulkona ja ei tarvitse ajaa autoa, otamme pöytään pullon laadukasta, ruokalajiin sopivaa viiniä.
        Kivennäisvesi janojuomana on työssäni osoittautunut hyväksi. Colajuomaa kuluu kyllä kesällä, täytyy myöntää.

kiitti kertomuksesta. toi gini just grapellla oli munkin lemppari, aikoinaan. Nuorena ampiaiset ja siniset enkelit.
        Mul oli sellanen kumma juttu, kolmen jälkeen, tilasin piimää! Se tökkäsi siihen, drinkit. Siks olin aina selvä aamuyöllä, ku toiset alko olla kantokunnos. Elimistö ei vaan ottanu vastaan.
        Mul on aina kyl kotona ollu noita pulloja, matkoilta ja lahjaks. Ennen kävi vierailijoita enemmän, ja oli kiva kans tarjota.. Nyt on jo kato käyny, ei alkon takia, vaan muitten sairauksien.
        Yksin en mäkään tykkää juoda, tarvii seuraa. No, nyt en enää haluukaan, juoda, mut kyl tarjoon, ihan mielellään.

• juomia kirjoitti:

Viimeinen lauseesi vei muistoihin, Isäni oli raitis, mitä nyt vanhemmalla iällään lääkkeeksi määrätystä ginipullosta otti illalla ruokalusikallisen vatsalääkkeeksi ennen nukkumaan menoa.

Oli hän kerran elämänsä aikana alkossa käynyt. Oli lantakuormaa hevosella pellolle viemässä kun naapuri oli pyytänyt häntä samalla reissulla koskenkorvapullon alkosta tuomaan. Isä astui, ilmeisesti epäesteettisesti löyhkäten sisään alkoon, joten myyjä teki omat arvionsa asiakkaasta ja oli alkanut isääni valistamaan. Veisit tämänkin pullon rahat kotiin vaimollesi ja lapsillesi siellä rahalle on varmasti tarvetta.

Isä oli kävellyt ulos, naapuri jäi pullotta ja lanta tuli kärrättyä pellolle ; )

• juomia
        korpikirjailija kirjoitti:

Viimeinen lauseesi vei muistoihin, Isäni oli raitis, mitä nyt vanhemmalla iällään lääkkeeksi määrätystä ginipullosta otti illalla ruokalusikallisen vatsalääkkeeksi ennen nukkumaan menoa.

Oli hän kerran elämänsä aikana alkossa käynyt. Oli lantakuormaa hevosella pellolle viemässä kun naapuri oli pyytänyt häntä samalla reissulla koskenkorvapullon alkosta tuomaan. Isä astui, ilmeisesti epäesteettisesti löyhkäten sisään alkoon, joten myyjä teki omat arvionsa asiakkaasta ja oli alkanut isääni valistamaan. Veisit tämänkin pullon rahat kotiin vaimollesi ja lapsillesi siellä rahalle on varmasti tarvetta.

Isä oli kävellyt ulos, naapuri jäi pullotta ja lanta tuli kärrättyä pellolle ; )

hih, noiki siis voi käydä ;) tavallisen tonttu myyjä ku ei erota viinan ja sonnan hajua.
        Tuli vaa mielee, et oliks sillon jo viinakortit poistunu?
        Mul ei sellasta koskaan ollu, mut jos olis tarvinnu, nii olisin joutunu sen aikoinaa hankkimaa, sillon aluks. Tais joskus kuuskyt-seiskyt vaihtees poistuu?
        Niillähä yritettii kai säännöstellä juomista? Isän kaa joskus kaupungissa alkon ulkopuolel jotkut pummi hakemaa, ku oma kortti oli kai jo täys, silt viikolt?

Giniä ruokalusikalla, en sais alas, grapea pitää olla mukana, en saa tonikillakaa.

• juomia kirjoitti:

hih, noiki siis voi käydä ;) tavallisen tonttu myyjä ku ei erota viinan ja sonnan hajua.
        Tuli vaa mielee, et oliks sillon jo viinakortit poistunu?
        Mul ei sellasta koskaan ollu, mut jos olis tarvinnu, nii olisin joutunu sen aikoinaa hankkimaa, sillon aluks. Tais joskus kuuskyt-seiskyt vaihtees poistuu?
        Niillähä yritettii kai säännöstellä juomista? Isän kaa joskus kaupungissa alkon ulkopuolel jotkut pummi hakemaa, ku oma kortti oli kai jo täys, silt viikolt?

Giniä ruokalusikalla, en sais alas, grapea pitää olla mukana, en saa tonikillakaa.

Viinakortti oli vuonna 1944 käyttöön otettu ja vuoden 1970 loppuun asti Suomessa käytössä ollut alkoholiliikkeen antama virallinen henkilötodistus, josta käytettiin alkuun nimitystä myymälätodistus ja myöhemmin henkilötodistus.

Kortilla ostajat osoitettiin käyttämään heille nimettyä myymälää tarkoituksena estää alkoholin joutuminen salakauppaan sekä samalla estää alkoholin myynti mahdollisille väärinkäyttäjille.

Käynnit alkoholiliikkeessä leimattiin korttiin vuosina 1944–1955. Myös tehdyt ostot merkittiin korttiin vuodesta 1947 alkaen kokonaisuudessaan, myöhemmin vain väkevien juomien osalta. Vuodesta 1957 ostot merkittiin vain väärinkäytöstä epäiltyjen kortteihin. Tästä eteenpäin kortti tuli esittää vain vaadittaessa

• korpikirjailija kirjoitti:

Viinakortti oli vuonna 1944 käyttöön otettu ja vuoden 1970 loppuun asti Suomessa käytössä ollut alkoholiliikkeen antama virallinen henkilötodistus, josta käytettiin alkuun nimitystä myymälätodistus ja myöhemmin henkilötodistus.

Kortilla ostajat osoitettiin käyttämään heille nimettyä myymälää tarkoituksena estää alkoholin joutuminen salakauppaan sekä samalla estää alkoholin myynti mahdollisille väärinkäyttäjille.

Käynnit alkoholiliikkeessä leimattiin korttiin vuosina 1944–1955. Myös tehdyt ostot merkittiin korttiin vuodesta 1947 alkaen kokonaisuudessaan, myöhemmin vain väkevien juomien osalta. Vuodesta 1957 ostot merkittiin vain väärinkäytöstä epäiltyjen kortteihin. Tästä eteenpäin kortti tuli esittää vain vaadittaessa

Heti vapaaehtoisen intin jälkeen olin portierina hotellissa jonka yhteydessä oli alkon myymälä.
        Tarpeen tullen menin avaimet kaulassa takaoven kautta ostamaan viinaa, tavallisesti venäläistä vodkaa, kertoen sen tulevan hotellin asiakkaalle.

Myöhemmin, Suomessa käyessäni, näytin Scanian kuvallista henkilökorttia.
        Kerran myyjä kysyi että mihin tarkoitukseen olin jallupulloa ostamassa!

Varsimaiseen korttiaikaan en ehtinyt.

• maitovasikka

Luin uusimman tutkimuksen, juopot elävät muitä pitempään!
        Milloin sitä on juoppo? En tiedä.

• juomia
        laiska-lasse kirjoitti:

Heti vapaaehtoisen intin jälkeen olin portierina hotellissa jonka yhteydessä oli alkon myymälä.
        Tarpeen tullen menin avaimet kaulassa takaoven kautta ostamaan viinaa, tavallisesti venäläistä vodkaa, kertoen sen tulevan hotellin asiakkaalle.

Myöhemmin, Suomessa käyessäni, näytin Scanian kuvallista henkilökorttia.
        Kerran myyjä kysyi että mihin tarkoitukseen olin jallupulloa ostamassa!

Varsimaiseen korttiaikaan en ehtinyt.

mä tulin kyl kuuskytluvul täysikäseks. Luulin kai et sillon piti viel olla se kortti. No, en ois tarvinnu.
        Sä niinku lakia kiersit, nokkela poika. Kai ne suurkuluttajat sit tarvi kortin, ku niit aina notku alkon eessä.

• Pirre*

päivä pitää alkaa kahvilla, ja lopettaa teellä, usein myös kahvilla.

Laktoositonta maitoa ja -piimää, ja raikasta vettä, siinäpä ne melkein meikäläisen juomat, viscy -vesi on myös hyvää janojuomaa.

• kaunisleski

vesi on paras ruuan kanssa.
        Rasvaton piimä aamu palalla.
        Saunan jälkein yksi karpalolonkero.
        Muita en käytä.

• juomia

sulla ei sit mee yöunet, jos kahvia illallaki. Joskus ottanu expresson ruoan jlkeen ulkona, ip, ja en takuulla nuku ennen keskiyötä.

• juomia
        kaunisleski kirjoitti:

vesi on paras ruuan kanssa.
        Rasvaton piimä aamu palalla.
        Saunan jälkein yksi karpalolonkero.
        Muita en käytä.

et kahvii, et teetä?

• kaunisleski
        juomia kirjoitti:

sulla ei sit mee yöunet, jos kahvia illallaki. Joskus ottanu expresson ruoan jlkeen ulkona, ip, ja en takuulla nuku ennen keskiyötä.

aamulla myös kahvia. Sekä päiväkahvit...muuten tulee päänsärky. Teetä en juo.

• juomia
        kaunisleski kirjoitti:

aamulla myös kahvia. Sekä päiväkahvit...muuten tulee päänsärky. Teetä en juo.

et varmaankaa oo ainoo, jolle noin käy, päänsärky. Kai seki sit joku "huume" on, ku on heti vierotusoireita? Mun yks kaveri oli leikkaukses, ja kahvihimo oli kaamea, ku oli tipas, eikä saanu pariin päivään kahvii ollenkaa. Tai en mä tiiä, miks ei sit heti saanu. Oisin hakenu kanttiinist, mut kiellettii.

• persoko
        juomia kirjoitti:

et varmaankaa oo ainoo, jolle noin käy, päänsärky. Kai seki sit joku "huume" on, ku on heti vierotusoireita? Mun yks kaveri oli leikkaukses, ja kahvihimo oli kaamea, ku oli tipas, eikä saanu pariin päivään kahvii ollenkaa. Tai en mä tiiä, miks ei sit heti saanu. Oisin hakenu kanttiinist, mut kiellettii.

kahvia 5-6 kuppia, vettä janoon, piimää ruuan kaa, olut , viinit, kaikki käyvät. Muutaman kerran vuodessa useamman päivän pämistely ja senjälkeen muutaman viikon nenän valkaisut.

• juomia
        persoko kirjoitti:

kahvia 5-6 kuppia, vettä janoon, piimää ruuan kaa, olut , viinit, kaikki käyvät. Muutaman kerran vuodessa useamman päivän pämistely ja senjälkeen muutaman viikon nenän valkaisut.

aika paljon kahvii ;) mut niinhän moni. Nii personkupitha piti ennen muinoin ottaa. Oli lomilla mullaki, viikon parin, "putki" mut se ei kamalasti kerralla vetäny. Noi 3juomaa ehkä pv. Oon ollu kyl juomataki, ja opin vast 25-27v maistamaan koko alkoholia. Tietysti olin kulauksen maistanu, ja maistu pahalta. Siit kai sit noi makeet sekotukset tuli.
        Oon lukenu, et parempi noin, ku sulla, ku pitkään jatkuva tissuttelu.

• Pirre*
        juomia kirjoitti:

mieluummin jos en sitä juo, niin menee - muuten teekin valvottaa, joskus olen juonut sitä liian suuren mukillisen ja liian myöhään, - kamomilla tee vastaavasti rauhoittaa yötä vasten, sitä tulee juotua myös.

• demeter
        Pirre* kirjoitti:

mieluummin jos en sitä juo, niin menee - muuten teekin valvottaa, joskus olen juonut sitä liian suuren mukillisen ja liian myöhään, - kamomilla tee vastaavasti rauhoittaa yötä vasten, sitä tulee juotua myös.

siinä on meikäläisen juomat pääpiirteissään. Kahvia kun se on nykyään terveellistä, teetä, koska saa kaupoista saa monen laatuista. Valkoinen tee on nyt ykkösjuttu, terveellisintä.
        Kuivaan myös yrttejä, niistä saa hyvää vaihtelua. Väkeviä en kaipaa. Puoliso avaa joskus punaviinipullon, jos on vieraita. Veljiä tavatessa saatamme iltaa istuessa juoda jotakin kirkasta - vaikka vaalea rommia.

• joumia
        Pirre* kirjoitti:

joo, huomannu kans. Mul on monenlaisii, saan lahjoiks usein. Sekä pusseja, et haudutettavia.
        En kai koskaa juo kovin myöhää. Kaakaost tykkäsin, mut,,sokeri ;(

• demeter
        joumia kirjoitti:

joo, huomannu kans. Mul on monenlaisii, saan lahjoiks usein. Sekä pusseja, et haudutettavia.
        En kai koskaa juo kovin myöhää. Kaakaost tykkäsin, mut,,sokeri ;(

eivät ole koskaan juoneet kahvia ja siksi on tullut tutustuttua noihin erilaisiin teelaatuihin. Juomme niitä ilman sokeria. Kaakao olisi tosiaan kiva - ja terveellinen - mutta puolisoni on diabeetikko, eikä itselleen muista/viitsi laittaa.

• juomia
        demeter kirjoitti:

siinä on meikäläisen juomat pääpiirteissään. Kahvia kun se on nykyään terveellistä, teetä, koska saa kaupoista saa monen laatuista. Valkoinen tee on nyt ykkösjuttu, terveellisintä.
        Kuivaan myös yrttejä, niistä saa hyvää vaihtelua. Väkeviä en kaipaa. Puoliso avaa joskus punaviinipullon, jos on vieraita. Veljiä tavatessa saatamme iltaa istuessa juoda jotakin kirkasta - vaikka vaalea rommia.

meil näkyy penskojen kans olevan vihreän teen buumi ;) valkost en oo tainnu juodakaa?
        Jaa a, ja meit sit sanotaan märäks sukupolveks? Et sinäkää tilastoo lisää, taitaa olla höpöjä koko juttu, tai sit niillä ei oo nettii, jotka urakalla lotraa alkomahoolin kans.

• juomia
        demeter kirjoitti:

eivät ole koskaan juoneet kahvia ja siksi on tullut tutustuttua noihin erilaisiin teelaatuihin. Juomme niitä ilman sokeria. Kaakao olisi tosiaan kiva - ja terveellinen - mutta puolisoni on diabeetikko, eikä itselleen muista/viitsi laittaa.

sepä se. Siks kielto mullaki. Laitan kyl teehen teelusikalliseen sokerii ;( ei kaikest voi luopuu.

• vain teetä.

Suomessa kahvi on samaa kuin tee.

• juomia

no ei oo. Toiset vaa tykkää vaaleeks paahdetust. Saa tummapaahtoistaki, ja erikoiskaveja.
        Makuaioit vaan.

• nolla....
        juomia kirjoitti:

no ei oo. Toiset vaa tykkää vaaleeks paahdetust. Saa tummapaahtoistaki, ja erikoiskaveja.
        Makuaioit vaan.

ei oooooo teho määrää....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe