Meillä on puintisesonki päällä täällä pohjoisessa.
Claysoneilla puineet tietävät, että huoltoa estäviä peltejä on paljon! Useimmilla nuo turhat peltit jäävät konehallin nurkkaan tai mäkeen.
Arvoisat ammattiveljet! Minusta näyttää myynti-ilmoitusten perusteella, ettei kukaan muu, kuin minä ole vielä huomannut haitallisinta Claysonin peltiä?
Poistakaa hyvät ihmiset se syöyyökuljettimen "ylähuuli!" Leikkuupöydän takana on viheliäisin, lyhytkortisella viljalla ja yleensä ottaen suojaviljalla tukoksia aiheuttava, sinänsä kaunis ylähuuli. Poistakaa se välittömästi, se on lyhytkortisella viljalla ainut tukoksia aiheuttava elementti. "Ylähuulen merkitys on näköjään syöttökuljettimen "paluupostina" tuomien muutamien jyvien pysäyttäminen, muutoin sen tehtäväksi muodostuu käytännössä tasaisen syötön estäminen puintikoneistolle! Aivan turha löysäillä, tai kiristellä syöttökuljettimen ketjuja, kuten ohjelirja neuvoo!
En tiedä kuinka pitkälle tuo ylähuuli on tuotu Nyykkäreissä? Onko se vieläkin olemassa? Poistakaa se, jos on olemassa! Se on oikeasti tasaisen syötön estin! Puimueri ei tarvitse mitään syöttöpöydän peruutuksia tuon yhden ainoan pellin poiston jälkeen! Tukoksia ei kerta kaikkiaan enää tule!
Te ette edes usko, kuinka valtava ero on puinnilla ylähuulen kanssa, tai ilman! Tukokset loppuvat kokonaan huulen poiston jälkeen! Puintinopeus moninkertaistuu! Ei riitä kaksinkertaistuminen! Pari kokoluokkaa isompi puimuri tulee käyttöönne yhdeksän 6 mm ruuvin avaamisen ja pellin poiston jälkeen. No vähän liioittelua kai?
Minä puin vanhalla, tai uusimmalla Clayson 1520:llä, vm. -80. Että voikin puimurin teho nousta yhden turhamaisen pellin poistolla!
Laittakaa roiskeläppä sen pellin tilalle, suoraan syöttökuljettimen alkuun! Minulta löytyi nurkista yksi ainoa kuljetinmaton pätkä varastosta, hieman lyhyt se oli valmiisiin syöttökuljettimen yläreunan ruuvin reikiin. Nippa nappa sain venytetyksi paikoilleen mutta se ylähuulen poiston aiheuttama syljeskely loppui kuitenkin kokonaan päisteissä, tilanteissa, kun kone ei saa uutta ruokaa kasvustosta. Itse puinnissa, silloin kun kone vetää viljaa sisäänsä, ei tarvita edes tuota roiskeläppää!
Clayson/New Holland
1
3069
Vastaukset
Vai joko puitava loppui sen hidasteenkin kanssa?
Se sama tasaisen syötön estin on näköjään ainakin vuoden 2001 TC:ssä, huomasin äsken nettikoneen myynti-ilmoituksesta.
Poistakaa se, joka ikinen käyttäjä, New Holland-puimureistanne! Suosittelen vilpittömästi! Pelkkä roiskeläppä tilalle!
Merkillistä, ettei tuollaisen laatupuimurin tekijä muka tiedä tekevänsä sutta tuossa kohdin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109878"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483
