Meillä on puintisesonki päällä täällä pohjoisessa.
Claysoneilla puineet tietävät, että huoltoa estäviä peltejä on paljon! Useimmilla nuo turhat peltit jäävät konehallin nurkkaan tai mäkeen.
Arvoisat ammattiveljet! Minusta näyttää myynti-ilmoitusten perusteella, ettei kukaan muu, kuin minä ole vielä huomannut haitallisinta Claysonin peltiä?
Poistakaa hyvät ihmiset se syöyyökuljettimen "ylähuuli!" Leikkuupöydän takana on viheliäisin, lyhytkortisella viljalla ja yleensä ottaen suojaviljalla tukoksia aiheuttava, sinänsä kaunis ylähuuli. Poistakaa se välittömästi, se on lyhytkortisella viljalla ainut tukoksia aiheuttava elementti. "Ylähuulen merkitys on näköjään syöttökuljettimen "paluupostina" tuomien muutamien jyvien pysäyttäminen, muutoin sen tehtäväksi muodostuu käytännössä tasaisen syötön estäminen puintikoneistolle! Aivan turha löysäillä, tai kiristellä syöttökuljettimen ketjuja, kuten ohjelirja neuvoo!
En tiedä kuinka pitkälle tuo ylähuuli on tuotu Nyykkäreissä? Onko se vieläkin olemassa? Poistakaa se, jos on olemassa! Se on oikeasti tasaisen syötön estin! Puimueri ei tarvitse mitään syöttöpöydän peruutuksia tuon yhden ainoan pellin poiston jälkeen! Tukoksia ei kerta kaikkiaan enää tule!
Te ette edes usko, kuinka valtava ero on puinnilla ylähuulen kanssa, tai ilman! Tukokset loppuvat kokonaan huulen poiston jälkeen! Puintinopeus moninkertaistuu! Ei riitä kaksinkertaistuminen! Pari kokoluokkaa isompi puimuri tulee käyttöönne yhdeksän 6 mm ruuvin avaamisen ja pellin poiston jälkeen. No vähän liioittelua kai?
Minä puin vanhalla, tai uusimmalla Clayson 1520:llä, vm. -80. Että voikin puimurin teho nousta yhden turhamaisen pellin poistolla!
Laittakaa roiskeläppä sen pellin tilalle, suoraan syöttökuljettimen alkuun! Minulta löytyi nurkista yksi ainoa kuljetinmaton pätkä varastosta, hieman lyhyt se oli valmiisiin syöttökuljettimen yläreunan ruuvin reikiin. Nippa nappa sain venytetyksi paikoilleen mutta se ylähuulen poiston aiheuttama syljeskely loppui kuitenkin kokonaan päisteissä, tilanteissa, kun kone ei saa uutta ruokaa kasvustosta. Itse puinnissa, silloin kun kone vetää viljaa sisäänsä, ei tarvita edes tuota roiskeläppää!
Clayson/New Holland
1
3069
Vastaukset
Vai joko puitava loppui sen hidasteenkin kanssa?
Se sama tasaisen syötön estin on näköjään ainakin vuoden 2001 TC:ssä, huomasin äsken nettikoneen myynti-ilmoituksesta.
Poistakaa se, joka ikinen käyttäjä, New Holland-puimureistanne! Suosittelen vilpittömästi! Pelkkä roiskeläppä tilalle!
Merkillistä, ettei tuollaisen laatupuimurin tekijä muka tiedä tekevänsä sutta tuossa kohdin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384
