Ollaan tähdössä Kyprokselle nyt syyskuussa. Kysyisin, minkälainen sää Troodosvuoristossa on, eli siis lähinnä, jos siellä retkeilee, kannattaako ottaa lämmintä vaatetta mukaan, vaikka sää tällä hetkellä muuten saarella on yli 30.
Troodosvuoristo
6
794
Vastaukset
- koettu on
Tottakai siellä on viileetä, ota lämmintä vaan mukaan. Verkkarit tai kevyt tuuli-/ulkoilupuku
- kansallispuku
ei tarvii erikseen suomalaiselle sanoo siitä tuulipuvusta, kyllä kansallispuku on aina pakattu mukaan
- Pian matkaan
kansallispuku kirjoitti:
ei tarvii erikseen suomalaiselle sanoo siitä tuulipuvusta, kyllä kansallispuku on aina pakattu mukaan
Apua, mä en omista, en ole ikinä omistanut enkä tule ikinä omistamaan tuulipukua. Täytyy keksiä jokin muu vaate.
- Pian matkaan
Pian matkaan kirjoitti:
Apua, mä en omista, en ole ikinä omistanut enkä tule ikinä omistamaan tuulipukua. Täytyy keksiä jokin muu vaate.
Niin, ja kiitos asialliselle vastaajalle.
- tsirppaliinas
Asun itse Pafoksessa ja käytiin viime viikonloppuna Troodoksessa piknikillä. Lämpötila oli 27 kun Pafoksessa se oli 30. Et ei hirveen viileetä ollut, topissa ja shortseissa pärjäs vallan hyvin. Mut aina hyvä olla semilämmintä mukana jos sattuu pilvisempi päivä tai sadekuuro kohdalle. Mut ei tosiaan mitään paksua tarvi olla. Hyvät kävelykengät on must. Vaellusreitit on hyvin merkitty, suosittelen ehdottomasti. Käärmeitä en ole koko asuinaikanani nähnyt tällä saarella luonnossa, mutta toki varovaisuus aina hyvästä. Enemmin itseäni ärsyttää itikat, joiden puremat huomaa vasta illalla kun yrität nukkua.
Troodoksessa on ihastuttavia pikku vuoristohotelleja, kandee viipyä yö tai pari. Ovat todella vieraanvaraisia.
Troodoksen toisella puolen on ihana kylä nimeltään Platres. Kannattaa käydä ihan vaan vaikka kävelemässä vanhan kylän puolella pikku kaduilla tai vaikka illallisella. Itse ihastuin paikkaan totaalisesti.
Saarella on julkaistu uusi turistikirja, josta löytyy kaikenlaisia ideoita ominpäin matkustaville. Käy tutustumassa http://www.cyprusguestbook.com/tourist_guide_english/
- kufi
Muistakaa käärmevaara! Levantinkyy on eräs maailman myrkyllisimmistä käärmeistä ja hyvin yleinen luonnossa koko Kyproksella. Tämä ruskeanharmaa käärme kasvaa paljon suuremmaksi kuin suomalainen kyy. Levantinkyy ei lähde karkuun, kuten mustat (harmittomat) piiskakäärmeet, vaan sen huomaa usein vasta kun on ihan vieressä - tai astuu päälle. Suosittelen varrellisia vaelluskenkiä.
Pari kuvaa: http://www.vipersgarden.at/Species/SpeciesList/Reptilia/Viperidae/MacrLebLeb.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2489612Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.547895Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.2026693- 1743707
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2861990- 1041955
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81758- 1131572
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871414Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191407