SÄHKÖPOSTI MACISSA

pinkkispimu

Olen vasta alkanut opettelemaan mac maailmaa ja kysyisin miten sähköposti laitetaan toimimaan macissa? onko se se MAIL? minulla on jo hotmail sähköposti ja siihen olen mennyt googlen kautta mutta kuvia en saa lähetettyä macista hotmaililla. Pitääkö minun avata se MAIL? pitääkö siihen rekisteröityä erikseen? onko se MAIL macin sähköposti vai mikä se on.

33

2150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on muutakin opettelemista näköjään...;)

      Oletko kuullut erityisistä sähköpostiohjelmista? Mail on juuri sellainen. Siis jos postipalvelusi tukee POP3- ja IMAP-protokollia, voit avata palvelulle tilin Mailiin samaan tapaan kuin Windowsissa Outlook Expressiin, Mozilla Thunderbirdiin sun muihin.

      Jos Hotmail ei tue IMAPia/POP3:a, sun on käytettävä sitä webmailina selaimella. Luullakseni tukee ainakin POP3:a? Googlea et siihen kuitenkaan mitenkään tarvitse.

      IMAPin ja POP3:n pääero on sitten se, että jälkimmäisen käyttö poistaa tietokoneelle ladatut postit palvelimelta ja edellisen taas ei.

      • pinkkispimu

        se sähköposti luodaan? siellä mailissa kysytään sähköpostiosoitetta ja salasanaa laitanko sinne ne hotmail postini osoitteen salasanoineen vai pitääkö minun keksiä uusi mail osoite? ei nimittäin hyväksynyt sitä hotmail osoitetta koska ei tue se pop op.. mikälie sitä.
        Voitko opastaa ihan tarkasti miten pitää tehdä kun ne ohjeet on aikas vaikeaa mulle. Hei kiitti hirveesti jo nyt jos vaan viitsit.


      • MacPlus 86
        pinkkispimu kirjoitti:

        se sähköposti luodaan? siellä mailissa kysytään sähköpostiosoitetta ja salasanaa laitanko sinne ne hotmail postini osoitteen salasanoineen vai pitääkö minun keksiä uusi mail osoite? ei nimittäin hyväksynyt sitä hotmail osoitetta koska ei tue se pop op.. mikälie sitä.
        Voitko opastaa ihan tarkasti miten pitää tehdä kun ne ohjeet on aikas vaikeaa mulle. Hei kiitti hirveesti jo nyt jos vaan viitsit.

        Repe ei tiedä mistään mitään, kunhan vain surffaa etsimässä ihmisiä, joita voisi edes jotenkin pilkata. Rassukka! Ei se osaa, ei se viitsi, se vain repettää! Sorsakin on Repeä älykkäämpi!

        En ole käyttänyt Hotmailia, mutta jos sitä voi käyttää Windows-puolella s-postiohjelmalla, kyllä se on mahdollista myös Macintoshissa. Jos ei, sitten ei.

        Sekä POP että IMAP toimivat Mail-ohjelmassa, mutta IMAP näköjään paremmin. Jos et saa Hotmailia toimimaan, kokeilepa GMailia ja IMAP-asetuksia.


      • 1stMacFinn
        pinkkispimu kirjoitti:

        se sähköposti luodaan? siellä mailissa kysytään sähköpostiosoitetta ja salasanaa laitanko sinne ne hotmail postini osoitteen salasanoineen vai pitääkö minun keksiä uusi mail osoite? ei nimittäin hyväksynyt sitä hotmail osoitetta koska ei tue se pop op.. mikälie sitä.
        Voitko opastaa ihan tarkasti miten pitää tehdä kun ne ohjeet on aikas vaikeaa mulle. Hei kiitti hirveesti jo nyt jos vaan viitsit.

        Oletko katsonut sieltä Hotmailin asetuksista onko POP siellä mahdollinen ja päällä? Jos ei, ei se tietenkään toimi.

        http://email.about.com/od/macosxmailtips/qt/How_to_Access_Windows_Live_Hotmail_with_Mac_OS_X_Mail.htm

        http://hints.macworld.com/article.php?story=20060606023130948

        Noissa linkeissä lienee ohjeet.


      • iMac 27"
        MacPlus 86 kirjoitti:

        Repe ei tiedä mistään mitään, kunhan vain surffaa etsimässä ihmisiä, joita voisi edes jotenkin pilkata. Rassukka! Ei se osaa, ei se viitsi, se vain repettää! Sorsakin on Repeä älykkäämpi!

        En ole käyttänyt Hotmailia, mutta jos sitä voi käyttää Windows-puolella s-postiohjelmalla, kyllä se on mahdollista myös Macintoshissa. Jos ei, sitten ei.

        Sekä POP että IMAP toimivat Mail-ohjelmassa, mutta IMAP näköjään paremmin. Jos et saa Hotmailia toimimaan, kokeilepa GMailia ja IMAP-asetuksia.

        Imap ja pop toimivat tasan yhtä hyvin applen mailissa.
        Jos vaan rassaisit sitä vanhaa plussaa sillä mail ei tunne http-tilejä joka hotmailissa näyttäis olevan ainoa mahdollinen.
        Tilin luominen esim gmailiin (tukee pop/imap) selitetään mailin yläpalkin ohjevalikossa niin hyvin ettei siihen paljoa voi lisätä. Suosittelen aloittajaa lukemaan ne ja kysymään jos ei jotain ymmärrä. Mailia tai muuta sähköpostiohjelmaa ei kuitenkaan ole pakko käyttää eli sinä hotmailissa voi hyvin pysyä jos haluaa. Liitteet pitäisi liikkua. Itse en hotmailia käytä kun se on enempi fiksautunut windows käyttäjien postiksi.
        Varsin oikein on asiat repen viestissä noin idiootin kirjottamaksi..:D


      • MacPlus 86 kirjoitti:

        Repe ei tiedä mistään mitään, kunhan vain surffaa etsimässä ihmisiä, joita voisi edes jotenkin pilkata. Rassukka! Ei se osaa, ei se viitsi, se vain repettää! Sorsakin on Repeä älykkäämpi!

        En ole käyttänyt Hotmailia, mutta jos sitä voi käyttää Windows-puolella s-postiohjelmalla, kyllä se on mahdollista myös Macintoshissa. Jos ei, sitten ei.

        Sekä POP että IMAP toimivat Mail-ohjelmassa, mutta IMAP näköjään paremmin. Jos et saa Hotmailia toimimaan, kokeilepa GMailia ja IMAP-asetuksia.

        Yritän kovasti päästä kohteliaisuudessa ja fiksuudessa lähelle vaikuttavaa tasoasi, vaikka tiukkaa tulee tekemään. Jokin kansalaisopiston kurssi ehkä olisi paikallaan?

        Asiathan tässä ketjussa jo tulivatkin selviksi, joskaan eivät sinun asiasisällöltään nollan arvoisen postauksesi ansiosta...;)


      • pinkkispimu kirjoitti:

        se sähköposti luodaan? siellä mailissa kysytään sähköpostiosoitetta ja salasanaa laitanko sinne ne hotmail postini osoitteen salasanoineen vai pitääkö minun keksiä uusi mail osoite? ei nimittäin hyväksynyt sitä hotmail osoitetta koska ei tue se pop op.. mikälie sitä.
        Voitko opastaa ihan tarkasti miten pitää tehdä kun ne ohjeet on aikas vaikeaa mulle. Hei kiitti hirveesti jo nyt jos vaan viitsit.

        tarkoititko ettet ymmärrä Mailin ohjevalikkoa? Mitä siellä erityisesti?


      • Mac Plus 86
        iMac 27" kirjoitti:

        Imap ja pop toimivat tasan yhtä hyvin applen mailissa.
        Jos vaan rassaisit sitä vanhaa plussaa sillä mail ei tunne http-tilejä joka hotmailissa näyttäis olevan ainoa mahdollinen.
        Tilin luominen esim gmailiin (tukee pop/imap) selitetään mailin yläpalkin ohjevalikossa niin hyvin ettei siihen paljoa voi lisätä. Suosittelen aloittajaa lukemaan ne ja kysymään jos ei jotain ymmärrä. Mailia tai muuta sähköpostiohjelmaa ei kuitenkaan ole pakko käyttää eli sinä hotmailissa voi hyvin pysyä jos haluaa. Liitteet pitäisi liikkua. Itse en hotmailia käytä kun se on enempi fiksautunut windows käyttäjien postiksi.
        Varsin oikein on asiat repen viestissä noin idiootin kirjottamaksi..:D

        Onhan minulla ollut Macintosh jo silloin, kun Repe Ruutikallo oli vielä isänsä (henkilöllisyys tuntematon) palleissa.

        Repe-ressukka vain yritti, tavalliseen tapaansa, kohottaa itseluottamustaan pilkkaamalla muita. Tässä nyt siis SInulle, joka et osaa katsoa aikaisempia kirjoituksia, Repen hieno apu kysyjälle:

        "Kyllä sulla

        on muutakin opettelemista näköjään...;)

        Oletko kuullut erityisistä sähköpostiohjelmista? Mail on juuri sellainen. Siis jos postipalvelusi tukee POP3- ja IMAP-protokollia, voit avata palvelulle tilin Mailiin samaan tapaan kuin Windowsissa Outlook Expressiin, Mozilla Thunderbirdiin sun muihin.

        Jos Hotmail ei tue IMAPia/POP3:a, sun on käytettävä sitä webmailina selaimella. Luullakseni tukee ainakin POP3:a? Googlea et siihen kuitenkaan mitenkään tarvitse.

        IMAPin ja POP3:n pääero on sitten se, että jälkimmäisen käyttö poistaa tietokoneelle ladatut postit palvelimelta ja edellisen taas ei."

        Oliko tästä muka apua? Ei, mutta Repen piti taas päästä räpättämään ja niin Sinunkin.

        Idiootteja molemmat.


      • pinkkispimu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        tarkoititko ettet ymmärrä Mailin ohjevalikkoa? Mitä siellä erityisesti?

        sitä mun hotmail salasanaa sinne mailiin vaikka laitan takuuvarmasti oikein, se vaan herjaa ettei ole oikein, varmasti on! kun kävin hotmailissa tarkastamassa ja siellä toimi. Mun likkakaveri sanoi että olette tyhmiä.


      • pinkkispimu kirjoitti:

        sitä mun hotmail salasanaa sinne mailiin vaikka laitan takuuvarmasti oikein, se vaan herjaa ettei ole oikein, varmasti on! kun kävin hotmailissa tarkastamassa ja siellä toimi. Mun likkakaveri sanoi että olette tyhmiä.

        likkakaverille!;)

        1. Oletko käynyt läpi nuo 1stMacFinnin antamat linkit ja hotmail-ohjeet ja toiminut niiden mukaan?

        2. Oletko tehnyt toista tiliä gmailissa ja sitten sille Mailiin?


      • Mac Plus 86 kirjoitti:

        Onhan minulla ollut Macintosh jo silloin, kun Repe Ruutikallo oli vielä isänsä (henkilöllisyys tuntematon) palleissa.

        Repe-ressukka vain yritti, tavalliseen tapaansa, kohottaa itseluottamustaan pilkkaamalla muita. Tässä nyt siis SInulle, joka et osaa katsoa aikaisempia kirjoituksia, Repen hieno apu kysyjälle:

        "Kyllä sulla

        on muutakin opettelemista näköjään...;)

        Oletko kuullut erityisistä sähköpostiohjelmista? Mail on juuri sellainen. Siis jos postipalvelusi tukee POP3- ja IMAP-protokollia, voit avata palvelulle tilin Mailiin samaan tapaan kuin Windowsissa Outlook Expressiin, Mozilla Thunderbirdiin sun muihin.

        Jos Hotmail ei tue IMAPia/POP3:a, sun on käytettävä sitä webmailina selaimella. Luullakseni tukee ainakin POP3:a? Googlea et siihen kuitenkaan mitenkään tarvitse.

        IMAPin ja POP3:n pääero on sitten se, että jälkimmäisen käyttö poistaa tietokoneelle ladatut postit palvelimelta ja edellisen taas ei."

        Oliko tästä muka apua? Ei, mutta Repen piti taas päästä räpättämään ja niin Sinunkin.

        Idiootteja molemmat.

        kaikki muut ovat idiootteja paitsi sinä? Päästään helpommalla kaikki.

        >Onhan minulla ollut Macintosh jo silloin, kun Repe Ruutikallo oli vielä isänsä (henkilöllisyys tuntematon) palleissa.

        Jos tuo on totta, sulla on miljoonien arvoinen avaruusolentojen rakentama tietsikka kotonasi. Myy se ja ilahduta rahoilla itseäsi jotenkin, Ihan miten tahansa. Toinen mahdollisuus on, että olet säälittävä paskanjauhaja, mikä ei varmaankaan tule kysymykseen, eihän?


      • pinkkispimu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        likkakaverille!;)

        1. Oletko käynyt läpi nuo 1stMacFinnin antamat linkit ja hotmail-ohjeet ja toiminut niiden mukaan?

        2. Oletko tehnyt toista tiliä gmailissa ja sitten sille Mailiin?

        palvelin hylkää minun hotmail salasanan vaikka se on takuuvarmasti oikea. Pitääkö sinne MAIL kenttään kirjoittaa se HOTMAIL postin salasana vai keksiä muu?


      • pinkkispimu kirjoitti:

        palvelin hylkää minun hotmail salasanan vaikka se on takuuvarmasti oikea. Pitääkö sinne MAIL kenttään kirjoittaa se HOTMAIL postin salasana vai keksiä muu?

        kokeilen jossain vaiheessa tänään tehdä hotmail-tilin niin katotaan oikein käestä pitäen kuinka se menee Mailiin (jos menee). Muuten on mahotonta vastata muuta kuin että ei, et varmaankaan voi keksiä uutta salasanaa tuohon. Ja onhan se niin ettei herrasmiehellä koskaan ole liikaa sähköpostiosoitteita.


      • pinkkispimu kirjoitti:

        palvelin hylkää minun hotmail salasanan vaikka se on takuuvarmasti oikea. Pitääkö sinne MAIL kenttään kirjoittaa se HOTMAIL postin salasana vai keksiä muu?

        Tein tilin tuon MacFinnin ekan linkin mukaan ja kaikki toimii. Huomaa kuitenkin että lähtevän postin palvelimena ei hotmailin oma välttämättä toimi, vaan siihen tarvitaan oman palveluntarjoajasi palvelimen nimi. Löytynee liittymän papereista ja palveluntarjoajan nettisivuilta.

        Jos sitä varmasti oikeaa salasanaasi ei edelleenkään hyväksytä, tee uusi tili ja kokeile sillä äläkä hakkaa päätäsi seinään.


      • pinkkispimu kirjoitti:

        palvelin hylkää minun hotmail salasanan vaikka se on takuuvarmasti oikea. Pitääkö sinne MAIL kenttään kirjoittaa se HOTMAIL postin salasana vai keksiä muu?

        ne ohjeet on siten syytä lukea tarkasti eikä sinnepäin, esim. käyttäjänimesi on koko hotmail-postiosoite.


      • pinkkispimu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        ne ohjeet on siten syytä lukea tarkasti eikä sinnepäin, esim. käyttäjänimesi on koko hotmail-postiosoite.

        Kokeilen illalla tuota uudestaan. Nyt on skodekin alkanut oikutteleen ja iskä tulee vasta viikonloppuna sitä kattoo, kaikki mättää.


      • pinkkispimu kirjoitti:

        Kokeilen illalla tuota uudestaan. Nyt on skodekin alkanut oikutteleen ja iskä tulee vasta viikonloppuna sitä kattoo, kaikki mättää.

        kysyäkään, mikä on skode...


      • acerraser
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        kysyäkään, mikä on skode...

        En ole tosin koskaan käyttänyt mac koneita mutta olen alkanut harkitsemaan sitä vaihtoehtoa. Ihmettelen tuota sähköpostin luomista macille, pitääkö olla toimiva sähköposti ennekuin saa macille mailin? entäs jos ei ole? eikö tuon pinkkispimun ole helpompi vaan avata macille suoraan mail posti ilman mitään hotmail virityksiä?
        Taitaa pc puolella ainakin tuo sähköpostin luominen olla helpompaa ja ysinkertaisempaa.?


      • acerraser kirjoitti:

        En ole tosin koskaan käyttänyt mac koneita mutta olen alkanut harkitsemaan sitä vaihtoehtoa. Ihmettelen tuota sähköpostin luomista macille, pitääkö olla toimiva sähköposti ennekuin saa macille mailin? entäs jos ei ole? eikö tuon pinkkispimun ole helpompi vaan avata macille suoraan mail posti ilman mitään hotmail virityksiä?
        Taitaa pc puolella ainakin tuo sähköpostin luominen olla helpompaa ja ysinkertaisempaa.?

        menee asiat suloisesti sekaisin...:D

        Käyttöjärjestelmillä ei ole mitään teknistä eroa sähköpostien kannalta.
        Jotta voi käyttää sähköpostia, on oltava vähintään yhden palveluntarjoajan sähköpostitili riippumatta sitä mikä on käyttis tai kone. Jos sitä ei ole, se luodaan.
        Mitään Mail-postia ei ole, vaan Mail käyttää haluttujen palveluntarjoajien postitilejä ja -palveluja kuten ihan kaikki muutkin maailman sähköpostiohjelmat.
        Tässä tapauksessa oman hotmail-osoitteen ja Mail-tilin luomiseen meni multa kaikkiaan muutama minuutti. Kuinkahan paljon yksinkertaisempaa sen pitäisi olla, kun kyse on vuosien käyttöä varten tehtävästä kertaluontoisesta pikku duunista?

        Tietysti Windowsissa Microsoft tyrkyttää omia palvelujaan Hotmail mukaan lukien ja on varmaan tehnyt niiden käyttöönoton melko nopeaksi, mutta jos siinä joitakin sekunteja säästää, se tulee Macin käytössä myöhemmin tuhatkertaisena takaisin noin keskimäärin arvioiden, kun virustorjunnoista ei tarvitse huolehtia ja kone pysyy muutenkin pystyssä sekä uudennopeana vuosikaudet vähän huolimattomammallakin ylläpidolla.


      • HOTMAILAAJA
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        menee asiat suloisesti sekaisin...:D

        Käyttöjärjestelmillä ei ole mitään teknistä eroa sähköpostien kannalta.
        Jotta voi käyttää sähköpostia, on oltava vähintään yhden palveluntarjoajan sähköpostitili riippumatta sitä mikä on käyttis tai kone. Jos sitä ei ole, se luodaan.
        Mitään Mail-postia ei ole, vaan Mail käyttää haluttujen palveluntarjoajien postitilejä ja -palveluja kuten ihan kaikki muutkin maailman sähköpostiohjelmat.
        Tässä tapauksessa oman hotmail-osoitteen ja Mail-tilin luomiseen meni multa kaikkiaan muutama minuutti. Kuinkahan paljon yksinkertaisempaa sen pitäisi olla, kun kyse on vuosien käyttöä varten tehtävästä kertaluontoisesta pikku duunista?

        Tietysti Windowsissa Microsoft tyrkyttää omia palvelujaan Hotmail mukaan lukien ja on varmaan tehnyt niiden käyttöönoton melko nopeaksi, mutta jos siinä joitakin sekunteja säästää, se tulee Macin käytössä myöhemmin tuhatkertaisena takaisin noin keskimäärin arvioiden, kun virustorjunnoista ei tarvitse huolehtia ja kone pysyy muutenkin pystyssä sekä uudennopeana vuosikaudet vähän huolimattomammallakin ylläpidolla.

        Kenen palveluntarjoajan sähköposti toimii parhaiten macissa?


      • HOTMAILAAJA kirjoitti:

        Kenen palveluntarjoajan sähköposti toimii parhaiten macissa?

        huomannut mitään erikoisempaa eroa. Millaisia eroja pitäisi olla?
        Postien erot määrää mielestäni palveluntarjoaja, ei käyttis.


      • hotmailaaja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        huomannut mitään erikoisempaa eroa. Millaisia eroja pitäisi olla?
        Postien erot määrää mielestäni palveluntarjoaja, ei käyttis.

        Olen tosiaankin käynyt jo katselemassa maccia ja pommittanut myjiä kysymyksilläni. Sain eräältä myyjäjtä sellaista tietoa ettei macissa olisi juuri hotmailille tukea? siksi sitä kyselen kun täällä tuntuisi olevan oikeita asiantuntijoita.
        Minun seuraava kone on varmaankin mac, senverran paljon se kiinnostaa. pitää vielä tutkia ja kysellä.


      • hotmailaaja kirjoitti:

        Olen tosiaankin käynyt jo katselemassa maccia ja pommittanut myjiä kysymyksilläni. Sain eräältä myyjäjtä sellaista tietoa ettei macissa olisi juuri hotmailille tukea? siksi sitä kyselen kun täällä tuntuisi olevan oikeita asiantuntijoita.
        Minun seuraava kone on varmaankin mac, senverran paljon se kiinnostaa. pitää vielä tutkia ja kysellä.

        lienee juttu josta moni Mac-myyjä ei paljon tiedä. Ja webmailinahan hotmail toimii tietysti missä tahansa koneessa suoraan selaimelta. Mutta, kuten sanottu, sen saa helposti myös Mail-ohjelmaan.

        Paremmat Mac-asiantuntijat ovat kylläkin Hopeinen omena -foorumilla. Vain pieni murto-osa meistä viitsii katsella mitä täällä kysellään.;)


      • pinkkispimu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        lienee juttu josta moni Mac-myyjä ei paljon tiedä. Ja webmailinahan hotmail toimii tietysti missä tahansa koneessa suoraan selaimelta. Mutta, kuten sanottu, sen saa helposti myös Mail-ohjelmaan.

        Paremmat Mac-asiantuntijat ovat kylläkin Hopeinen omena -foorumilla. Vain pieni murto-osa meistä viitsii katsella mitä täällä kysellään.;)

        Rekisteröityminen mailin kautta käyttämään hotmailpostiani, ei onnistu siitä yksinkertaisesta syystä, ettei siellä rekisteröitymis palkeissa todellakaan hyväksytä minun hotmail postini salasanaa, vaikka annan sen oikein.
        Minun pitää ilmeisesti luoda ensiki uusi hotmail tili uusine salasanoineen ja kokeilla sitten uudelleen?
        Olisi vaan niinpaljon helpompaa käyttää sähköpostia mailin kautta kun saisi liitteet toimimaan myös.
        Mikä tässä oikein mättää?


      • pinkkispimu kirjoitti:

        Rekisteröityminen mailin kautta käyttämään hotmailpostiani, ei onnistu siitä yksinkertaisesta syystä, ettei siellä rekisteröitymis palkeissa todellakaan hyväksytä minun hotmail postini salasanaa, vaikka annan sen oikein.
        Minun pitää ilmeisesti luoda ensiki uusi hotmail tili uusine salasanoineen ja kokeilla sitten uudelleen?
        Olisi vaan niinpaljon helpompaa käyttää sähköpostia mailin kautta kun saisi liitteet toimimaan myös.
        Mikä tässä oikein mättää?

        teet kaiken oikein, en sitten saata tietää mikä mättää. Kyllä sen olevaisen tilin pitäisi toimia Mailissa ohjeitten mukaan laitettuna.

        Suosittelen edelleen Homppua, jossa viisaita päitä on sata kertaa enemmän kuin täällä. Lisäksi olen nyt koneella jolla käytetään vain webmaileja, joten Mail ei ole käytössä.

        Mulla menee sekin yli hilseen, että et pysty lähettämään Hotmailin webmaililla liitteitä. Just lähetin hotmailista kokeillakseni asiaa ja perille meni.


      • 1stMacFinn
        pinkkispimu kirjoitti:

        Rekisteröityminen mailin kautta käyttämään hotmailpostiani, ei onnistu siitä yksinkertaisesta syystä, ettei siellä rekisteröitymis palkeissa todellakaan hyväksytä minun hotmail postini salasanaa, vaikka annan sen oikein.
        Minun pitää ilmeisesti luoda ensiki uusi hotmail tili uusine salasanoineen ja kokeilla sitten uudelleen?
        Olisi vaan niinpaljon helpompaa käyttää sähköpostia mailin kautta kun saisi liitteet toimimaan myös.
        Mikä tässä oikein mättää?

        Hotmail ei ilmeisesti toimi kovin hyvin Macin Mailin kanssa, sehän on enimmäkseen kuitenkin selaimella luettavaksi tarkoitettu? Kai.

        Ja Hotmaililla näyttää Applen keskustelupalstan mukaan olleen viimeisen viikon aikana ongelmia muutenkin Mailin kautta kirjautuville. Se voi olla siinäkin.


      • pinkkispimu
        1stMacFinn kirjoitti:

        Hotmail ei ilmeisesti toimi kovin hyvin Macin Mailin kanssa, sehän on enimmäkseen kuitenkin selaimella luettavaksi tarkoitettu? Kai.

        Ja Hotmaililla näyttää Applen keskustelupalstan mukaan olleen viimeisen viikon aikana ongelmia muutenkin Mailin kautta kirjautuville. Se voi olla siinäkin.

        Onhan kai muitakin posteja kuin Hotmail? Minkä niistä valitsisitte itse Mac käyttikseen? Hotmail on ainakin ilmainen, onko muita?


      • Mäkkihöperö
        pinkkispimu kirjoitti:

        Onhan kai muitakin posteja kuin Hotmail? Minkä niistä valitsisitte itse Mac käyttikseen? Hotmail on ainakin ilmainen, onko muita?

        Kunhan noudattaa Internetin standardeja eikä M$:n oikkuja.
        Selaimella toimii mm. gmail, suomi24 ym
        Kullakin internet-operaattorilla on oma sähköpostinsa. Eli operaattori on se, minkä kautta internetyhteytesi kulkee: Sonera, Elisa, DNA jne
        Sopimuspaperissa tai operaattorin www-sivulla on perustiedot näistäkin asioista.
        Operaattorin tunnusten ja postipalvelimien nimet vain Mail-ohjelmaan niin toimii.
        Erityisesti lähtevän postin SMTP-palvelin on oltava operaattorin mukainen.

        Selainpohjaisilla sähköposteilla kuten gmail on se etu, että operaattoria vaihdettaessa niitä ei tarvitse muuttaa.


      • swinksi
        Mäkkihöperö kirjoitti:

        Kunhan noudattaa Internetin standardeja eikä M$:n oikkuja.
        Selaimella toimii mm. gmail, suomi24 ym
        Kullakin internet-operaattorilla on oma sähköpostinsa. Eli operaattori on se, minkä kautta internetyhteytesi kulkee: Sonera, Elisa, DNA jne
        Sopimuspaperissa tai operaattorin www-sivulla on perustiedot näistäkin asioista.
        Operaattorin tunnusten ja postipalvelimien nimet vain Mail-ohjelmaan niin toimii.
        Erityisesti lähtevän postin SMTP-palvelin on oltava operaattorin mukainen.

        Selainpohjaisilla sähköposteilla kuten gmail on se etu, että operaattoria vaihdettaessa niitä ei tarvitse muuttaa.

        gmail on juuri tuosta syystä paras, on tyhmää vaihtaa meiliosoitetta jos saa paremman tarjouksen uudelta opéraattorilta.


      • pinkkispimu
        swinksi kirjoitti:

        gmail on juuri tuosta syystä paras, on tyhmää vaihtaa meiliosoitetta jos saa paremman tarjouksen uudelta opéraattorilta.

        Yritin sitten rekisteröidä itselleni gmail sähköpostiosoitetta. Tein kaiken oikein mutta se herjaa ettei hyväksy kuin kirjaimet a-z ja numerot 0-9 sekä pisteet. esimerkissä on että voit valita vaikka "matti [email protected]" Minä en ymmärrä, mikä tässä oikein mättää?
        En uskonut että voi olla näin vaikeaa.


      • pinkkispimu kirjoitti:

        Yritin sitten rekisteröidä itselleni gmail sähköpostiosoitetta. Tein kaiken oikein mutta se herjaa ettei hyväksy kuin kirjaimet a-z ja numerot 0-9 sekä pisteet. esimerkissä on että voit valita vaikka "matti [email protected]" Minä en ymmärrä, mikä tässä oikein mättää?
        En uskonut että voi olla näin vaikeaa.

        välilyönti edelleenkään käy meiliosoitteisiin. Eli "matti.virtanen@..." käy, mutta ei "matti virtanen@..."


      • pinkkispimu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        välilyönti edelleenkään käy meiliosoitteisiin. Eli "matti.virtanen@..." käy, mutta ei "matti virtanen@..."

        Kokeilen uudelleen kirjautumista kun ehdin. Se skode kun pitää ensin saada kuntoon. Hyvä kun jaksatte vastailla, siitä on monille paljon apua, myös minulle.


      • ??????
        acerraser kirjoitti:

        En ole tosin koskaan käyttänyt mac koneita mutta olen alkanut harkitsemaan sitä vaihtoehtoa. Ihmettelen tuota sähköpostin luomista macille, pitääkö olla toimiva sähköposti ennekuin saa macille mailin? entäs jos ei ole? eikö tuon pinkkispimun ole helpompi vaan avata macille suoraan mail posti ilman mitään hotmail virityksiä?
        Taitaa pc puolella ainakin tuo sähköpostin luominen olla helpompaa ja ysinkertaisempaa.?

        Minä kun ostin mac mini koneen ei tarvinnut avata mitään sähköpostia menin vain hotmeiliiin ja kirjoitin tunnukseni


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe