Olen eronnut vuonna 2004 ja silloin on tehty sopimusositus, josta ex-mieheni alkaa nyt riitelemään. Osituspaperit ovat molempien allekirjoittamat todistajien läsnäollessa ja aiemmin hänellä ei ole ollut mitään sanomista asioista, vuosi sitten myin erossa minulle jääneen talon ja nyt alkoivat vaateet ja valitukset.
Onko kellään tietoa / kokemusta tälläisesta?
Minut kutsuttiin ex:än ja hänen lakimiehen luokse keskusteluun jossa ex ilmoitti ettei ole tyytyväinen ositukseen ja katsoo sen olevan silkkaa kusetusta. Minulta penättiin useaan otteeseen keskustelussa onko ositus mielestäni oikeudenmukainen, vastasin joka kerta kysymykseen samoin, että ositus on eromme yhteydessä tehty sopimus jonka olemme yhdessä laatineet, tätä samaa toistettiin lähes 10 kertaa. Lopulta ahdistuin ja sanoin että ette tule muunlaista vastausta saamaan, koska sopimus on ja pysyy ja käsitykseni mukaan paperilla sovittuja asioita ei voi muutella mielen muuttumisen mukaan.
Ex:äni lakimiehen kommentti osituspaperista oli: onhan näitä käsitelty ja päätöksiä annettu!!!
Tämän jälkeen minulle ilmoitettiin että kun emme päässeet sopuun näin keskustellen niin asiaa jatketaan kirjallisesti. Nyt on mennyt kuukausi eikä ole kirjeitä kuulunut, olikohan tuo yritys pelotella vai mitä....
AVIOERO JA OSITUS
4
505
Vastaukset
- Ole!
Oli
- ?
näin itsekkin asian tulkitsin, olisin vain kiinnostunut tietämään onko kellään kokemusta osituksen purkamis toimenpiteistä ja siitä millaisilla syillä tälläiseen tuomioistuimet lähtevät? Olen lueskellut jonkin verran netistä näitä lakipykäliä ja keskusteluja ko. asiaa koskien ja luonollisesti ollut yhteydessä myös lakimieheen. Tälläkin palstalla on keskustelua samasta aiheesta, mitä luultavammin vastapuoleni aloittamana.
- Kaiken kokenut?
? kirjoitti:
näin itsekkin asian tulkitsin, olisin vain kiinnostunut tietämään onko kellään kokemusta osituksen purkamis toimenpiteistä ja siitä millaisilla syillä tälläiseen tuomioistuimet lähtevät? Olen lueskellut jonkin verran netistä näitä lakipykäliä ja keskusteluja ko. asiaa koskien ja luonollisesti ollut yhteydessä myös lakimieheen. Tälläkin palstalla on keskustelua samasta aiheesta, mitä luultavammin vastapuoleni aloittamana.
Me erosimme 2006 ja ositus saatiin pikaisesti aikaiseksi, kun minulla oli yllättäen enemmän omaisuutta. Ex miehellä oli vain 210 000€ velkaa arvopapereihin (arvonsa mentettäneeseen Perlokseen), velkaa taloonsa ja veneet ja kaikki oli kadonneet "perheen elatukseen". Kehtasi tuo vielä väittää elättäneensä minua 10 vuotta, mutta julkisten verotietojen mukaan minulla oli ollut huomattavasti suuremmat tulot 5 viimeisen avioliittovuoden ajan.
Ex-mies on uhannut monesti osituksen purulla, mutta minulla ei ole mitään pelättävää. Minulla on Helsingissä vain omistusasunto 4h k ja sen olemassa oloa en kiistänyt. Ex oli minulta salaa muuttanut siitä pois kesähuvila-omakotitaloonsa, ettei vain joutuisi luopumaan museo viraston suojelemasta arvotalostaan / asumiskelvottomasta rötisköstään avioerossa.
Ositus voidaan purkaa, jos kävisi ilmi, että jompikumpi on pimittänyt jotain pesänjaossa. Minä hankin pesänjakoon lähes kymmenestä pankista asiakkuustodistukset, etten ole heidän asiakkaansa. Minulla ei ollut enää silloin osakkeita, koska perheessä oli "järkevää" että "osaava" puolisko hoitaa yksin osakesalkkua. Noiden lisäksi muun omaisuuden pimittäminen suuresta arvosta olisi vaikeaa, koska esim. henkilökohtaiset korut pitäisi jättää osituksen ulkopuolelle (vaikka minun ex- otti kyllä omansa ja isänikin lahjoittamat ennen jakoa ja ne vain "katosivat".)
Vastapuolen laki miehellä ei ole oikeutta kuulustella sinua. Jos sinulla oli laki mies, lakimiehet keskustelevat keskenään. Minun ex:n laki mies kiristi minua jatkuvasti lapsilla. Saat pitää lapset, jos annat omaisuuttasi. Tyydymme pienempiin tapamisoikeuksiin, jos annat autosi ja lopulta minäö en saanut edes tavata lapsiani, jos en maksanut siitä pimeästi ex- miehelle. Nyt lapset on lastenkodissa.
Minulla ei siis ole pelkoa, että hän saa ikinä pesänjakoa purettua. Lapsille ei vaan taida paljon olla siitä iloa, koska he ovat jo henkisesti aivan raunioina.
Kiitos sinulle, että näin muistutit, sillä mikäli nyt tämä viimeinen poliisi juttu etenee kivasti pitää sanoa poliiseille, että tarkistavat löytyisikö ex- mieheltä arvo-osuus tili tai veneitä. Hän väitit pelanneensa pörssissä ilman arvo-osuus tiliä, eikä tuonut siitä avioero päivän saldo todistusta. Jos hän ei olisi noin pörssi peliriippuvainen ja siellä olisi ollut isoja summia voisin vuorostani ihan oikeasti pyytää tuomioistuimelta ko summasta uus jakoa. Summan pitää vain olla huomattava, että kannattaa oikeuteen lähteä. Lisäksi pitää olla selvä näyttö, että toinen on pimittänyt omaisuutta. Se, että perit omaisuutta sen jälkeen tai sinut tehtiin perinnöttömäksi ei ole rahan pimittämistä pesänjaossa. Minun ex-mies väitti minun huokutelleen hänet avioon sillä, että perisin isäni isän. Isäni isä oli tehnyt testamentin valtakunnalliselle liitolle ja isäni ja hänen siskonsa eivät moittineet testamenttiä. Siksi ex-mieheni ei saanut isäni kautta rahaa. Jakamatonta pesää ei olisi huomioitu avioero jaossa, jos minä olisin avioero hetkellä ollut perimässä jotain. Jos siis appiukko potkaiseen tyhjää, odota pesänjako ennen avioeroa.
Vastaan samoin kuin mahdollisesti exällesi aiemmin:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9217676/45067255
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106