metsästys

1122334

voiko saada metsästys haulikkoa ja rinnakkais lupaa jos on rikosrekisterissä yksi merkintä. oon käyny metsästäjän tutkinnon. oon 12v poika

5

642

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

jos tuolla ikää on jo "rikosrekisteri".
      eikös se ollut 15 vuoden ikäraja rinnakkaislupaankin ?
      tietääkseni nuorempi voi metsästää aseen omistajan välittömässä
      valvonnassa elikkä käytännössä vierellä mutta ei kai 12 vuotiaalle
      vielä mitään lupia myönnetä.
      jos kuljet levottomassa porukassa retostelemassa niin varmasti vaikuttaa
      myöhemmin huomattavasti lupien saantiin, varsinkin jos jo noin nuorella
      iällä löytyy merkintä.

• 1122334

siis voinko mä jos oon tutkinnon käyny niin sit metsästää isoveli puolen kanssa haulikolla se on 19v

• 1122334
        1122334 kirjoitti:

siis voinko mä jos oon tutkinnon käyny niin sit metsästää isoveli puolen kanssa haulikolla se on 19v

kun mun kaverilla on rinnakkaislupa ja se on 12v nii miks mä en sais

• OrginalCheyenne
        1122334 kirjoitti:

kun mun kaverilla on rinnakkaislupa ja se on 12v nii miks mä en sais

Rinnakkaisluvan voi saada aikaisintaan 15 vuotta täyttänyt holhoojan suostumuksella...
        Ja rikosrekisterikin tulee vasta kun on itse rikosoikeudellisesti vastuussa (15 vuotta täyttänyt). Rikosrekisteri sisältää vain oikeuden määräämät tuomiot tai rikosepäilyt (kaupasta karkkipussin näpistäminen ei mene RIKOSREKISTERIIN...)

Metsästää saat luvallisella aseella kyseisen aseen hallussapitoluvan haltijan välittömässä valvonnassa. (eli saat velipuolen kanssa metsästää jos on luvallinen haulikko ja hän vahtii ettet tee tyhmyyksiä).

• kokemusta on

Rikosrekisteriin ei kirjaudu alle 15v. vanhana tapahtuneet rikkeet. Olet rikosoikeudellisesti vastuussa vasta 15 vuotta täytettyäsi. Esim. näpistykset yms. eivät kirjaudu alle 15 vuotiaille. Korvausvastuu rikoksen kohteeksi joutuneille tai rikotulle/tärvellylle omaisuudelle on olemassa ja yleensä korvaaja on alle 15 vuotiaan lapsen huoltaja/huoltajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      120
      1519
    2. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      141
      824
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      211
      774
    4. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      33
      720
    5. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      717
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      72
      708
    7. 49
      652
    8. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      60
      569
    9. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      76
      561
    10. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      551
    Aihe