voiko saada metsästys haulikkoa ja rinnakkais lupaa jos on rikosrekisterissä yksi merkintä. oon käyny metsästäjän tutkinnon. oon 12v poika
metsästys
5
614
Vastaukset
- ---
jos tuolla ikää on jo "rikosrekisteri".
eikös se ollut 15 vuoden ikäraja rinnakkaislupaankin ?
tietääkseni nuorempi voi metsästää aseen omistajan välittömässä
valvonnassa elikkä käytännössä vierellä mutta ei kai 12 vuotiaalle
vielä mitään lupia myönnetä.
jos kuljet levottomassa porukassa retostelemassa niin varmasti vaikuttaa
myöhemmin huomattavasti lupien saantiin, varsinkin jos jo noin nuorella
iällä löytyy merkintä.- 1122334
siis voinko mä jos oon tutkinnon käyny niin sit metsästää isoveli puolen kanssa haulikolla se on 19v
- 1122334
1122334 kirjoitti:
siis voinko mä jos oon tutkinnon käyny niin sit metsästää isoveli puolen kanssa haulikolla se on 19v
kun mun kaverilla on rinnakkaislupa ja se on 12v nii miks mä en sais
- OrginalCheyenne
1122334 kirjoitti:
kun mun kaverilla on rinnakkaislupa ja se on 12v nii miks mä en sais
Rinnakkaisluvan voi saada aikaisintaan 15 vuotta täyttänyt holhoojan suostumuksella...
Ja rikosrekisterikin tulee vasta kun on itse rikosoikeudellisesti vastuussa (15 vuotta täyttänyt). Rikosrekisteri sisältää vain oikeuden määräämät tuomiot tai rikosepäilyt (kaupasta karkkipussin näpistäminen ei mene RIKOSREKISTERIIN...)
Metsästää saat luvallisella aseella kyseisen aseen hallussapitoluvan haltijan välittömässä valvonnassa. (eli saat velipuolen kanssa metsästää jos on luvallinen haulikko ja hän vahtii ettet tee tyhmyyksiä).
- kokemusta on
Rikosrekisteriin ei kirjaudu alle 15v. vanhana tapahtuneet rikkeet. Olet rikosoikeudellisesti vastuussa vasta 15 vuotta täytettyäsi. Esim. näpistykset yms. eivät kirjaudu alle 15 vuotiaille. Korvausvastuu rikoksen kohteeksi joutuneille tai rikotulle/tärvellylle omaisuudelle on olemassa ja yleensä korvaaja on alle 15 vuotiaan lapsen huoltaja/huoltajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2366557Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524616Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004431Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74229Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393723Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173628Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683606Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233511SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713283Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532425