Kaupassa

neiti Nokinenä

Hei, olen myyjänä keskikokoisessa marketissa. Toivon kovasti ettei tämä avaus herätä hirveästi vastustusta, mutta ajatelkaa nyt vähän. Kello käy yhdeksää ja tulette kärryllisen kanssa tyhjiä pulloja... Meidän työaika on loppu, pullokone tilttaa ja vaaditte että jäädään ylitöihin. Ymmärrättekö että me kaikki jäämme silloin, ja teidän tyhjien pullojen hinta näkyy joskus hinnoissa? Kaikki maksaa. Tai että otatte kärryn vähän vaille yhdeksän ja lähdette vaeltelemaan.. kuulutus kertoo että kauppa on suljettu, mutta ette välitä siitä. Meilläkin on oma elämä, omat menot ja ennen kaikkea säädetty työaika. Ottakaa myös myyjät huomioon. Punnitkaa hedelmät ennen kassalle tuloa, se vähentää ruuhkaa. Älkää jättäkö pullolappuja hihnalle, tai etukorttianne. Kun katsoo että tuotteessa on viivakoodi ja laittaa sen lukulaitteeseen päin, säästää kassaneidin työskentelyä. Painavimmat ensin. ;) Ihan pienillä asioilla yhteistyö sujuu.

140

1300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä tää sun sepustus oikeen on? Kyllähän juttu on niin että jos kaupan ulko-ovi on ysiin asti auki niin se TARKOITTAA että asiointiaikaa kaupassa on ainakin 21.30 asti!

• piti sanomani, laittakaa hitsin puoti sit vaik kasilta kiinni!!!!

• neiti Nokinenä
        minttupuu kirjoitti:

piti sanomani, laittakaa hitsin puoti sit vaik kasilta kiinni!!!!

tulisitte kaksi minuuttia vaille puoli kahdeksan, eikö?

• Anjaniina.
        minttupuu kirjoitti:

ettei minun tarvitse poistua ennen 20.30?
        Reilua.

• minttupuu kirjoitti:

...ovet lukkoon ja säppiin 20.30 ja vain uloskäynti jostain sivuovesta tai savupiipun kautta sen jälkeen,sit niin kuin ymmärtäis tuollaisen vouhotuksen AUKIOLOAJOISTA!

Tuossa mun vakikaupassa kassatytöt ihan mielellään käyvät punnitsemassa mun hedelmä ja vihannesostokseni,kun ei sitä aina muista punnita kun muutakin on mielessä,toisaalta kun kassalla on mun vuoro niin se tarkoittaa että se on mun vuoro ja toiset odottaa hetkisen että saan asioitua,kannattaa muistaa että asiakas se on joka tulee kauppaan ostoksille,ei vain tuomaan rahaa

• neiti Nokinenä kirjoitti:

tulisitte kaksi minuuttia vaille puoli kahdeksan, eikö?

mäkään voi jättää uuden potilaan sisäänkirjotusta tekemättä, jos homma on mulle annettu, vaik se tulis puol minsaa ennen mun työajan loppumista!!!!

Valita nokinokka työnantajalles ennemmin!!

• neiti Nokinenä
        Anjaniina. kirjoitti:

ettei minun tarvitse poistua ennen 20.30?
        Reilua.

Jos et ehdi kauppaan aikaisemmin, etkä saa ostoksia tehdyksi. Odotamme kunnes viimeinen asiakas on poistunut. Meillä ei ole muutakaan tekemistä iltayhdeksän jälkeen.

• Että jonkun ulkopuolisen välinpitämättömyyden vuoksi sinun pitäisi toistuvasti tehdä palkatonta ylityötä?

Tai, toisen huolimattomuuden vuosi juoksisit hoitamaan hänen laiminlyömää asiaa aiheuttaen samalla muille turhaa odotusta?

Kaupan auki oleva ovi ei tarkoita jatkoaikaa vaan todella oveen merkittyä asiointiaikaa!

Tuskin kenenkään aikataulu on niin kireä etteikö nykyisillä aukioloajoilla ehdi asioimaan hyvissä ajoin!
        Jos on niin näitä 24h/vrk kauppojakin on.

Asenteesi kielii käsittämättömästä itsekkyydestä ja ajattelemattomuudesta ( jolle olisi muukin ilmaisuvastike )!

• neiti Nokinenä
        minttupuu kirjoitti:

mäkään voi jättää uuden potilaan sisäänkirjotusta tekemättä, jos homma on mulle annettu, vaik se tulis puol minsaa ennen mun työajan loppumista!!!!

Valita nokinokka työnantajalles ennemmin!!

potilaasi on sairas jos kirjautuu viime hetkellä. Meidän asiakkaamme ei ole. Jos sinunkaan potilaasi ei ole, hän on välinpitämätön ja piittaamaton muiden ihmisten työajoista.

• neiti Nokinenä
        laiska-lasse kirjoitti:

Että jonkun ulkopuolisen välinpitämättömyyden vuoksi sinun pitäisi toistuvasti tehdä palkatonta ylityötä?

Tai, toisen huolimattomuuden vuosi juoksisit hoitamaan hänen laiminlyömää asiaa aiheuttaen samalla muille turhaa odotusta?

Kaupan auki oleva ovi ei tarkoita jatkoaikaa vaan todella oveen merkittyä asiointiaikaa!

Tuskin kenenkään aikataulu on niin kireä etteikö nykyisillä aukioloajoilla ehdi asioimaan hyvissä ajoin!

Asenteesi kielii käsittämättömästä itsekkyydestä ja ajattelemattomuudesta ( jolle olisi muukin ilmaisuvastike )!

Korjaan tähän että saamme toki ylityökorvauksen. Meillä kaikki lähtevät yhtä aikaa pois, turvallisuussyistä, joten yksikin haahuileva asiakas raksuttaa mittariin monelle ylityöminuutteja. Ihmettelen todellakin etteivät ihmiset "muka" ehdi kauppaan ajoissa.

potilaasi on sairas jos kirjautuu viime hetkellä. Meidän asiakkaamme ei ole. Jos sinunkaan potilaasi ei ole, hän on välinpitämätön ja piittaamaton muiden ihmisten työajoista.

sitten, mikä työaikanne virallisesti on??
        Eihän se voi päättyä klo 21.00

• Anjaniina.
        neiti Nokinenä kirjoitti:

Jos et ehdi kauppaan aikaisemmin, etkä saa ostoksia tehdyksi. Odotamme kunnes viimeinen asiakas on poistunut. Meillä ei ole muutakaan tekemistä iltayhdeksän jälkeen.

toisaalta, voinhan mä vaiks nukkua jossain siellä juomaosaston läheisyydessä vaikka pyyhkeiden päällä.
        Vai olisiko teillä oikein tyynyjäkin siellä hyllyillä?
        Onhan siellä mozzarellaa?
        KAi siellä vaik viikonlopun yli viihtys?

• neiti Nokinenä
        Kadunmies kirjoitti:

...ovet lukkoon ja säppiin 20.30 ja vain uloskäynti jostain sivuovesta tai savupiipun kautta sen jälkeen,sit niin kuin ymmärtäis tuollaisen vouhotuksen AUKIOLOAJOISTA!

Tuossa mun vakikaupassa kassatytöt ihan mielellään käyvät punnitsemassa mun hedelmä ja vihannesostokseni,kun ei sitä aina muista punnita kun muutakin on mielessä,toisaalta kun kassalla on mun vuoro niin se tarkoittaa että se on mun vuoro ja toiset odottaa hetkisen että saan asioitua,kannattaa muistaa että asiakas se on joka tulee kauppaan ostoksille,ei vain tuomaan rahaa

Kenenkään kassavuoroa ei viedä, ja punnitsemme unohtamasi hedelmät tottakai. Minulle ei oikein auennut viimeinen lausahduksesi "että asiakas se on joka tulee kauppaan ostoksille,ei vain tuomaan rahaa". ??????

• neiti Nokinenä
        minttupuu kirjoitti:

sitten, mikä työaikanne virallisesti on??
        Eihän se voi päättyä klo 21.00

virallisesti klo 21.15. KAUPPA SULKEUTUU klo 21.00.

Korjaan tähän että saamme toki ylityökorvauksen. Meillä kaikki lähtevät yhtä aikaa pois, turvallisuussyistä, joten yksikin haahuileva asiakas raksuttaa mittariin monelle ylityöminuutteja. Ihmettelen todellakin etteivät ihmiset "muka" ehdi kauppaan ajoissa.

Tuo on minulle uutta.

Eipä mitään. Mehän sen viimekädessä maksamme.

Ydinkysymys mielestäni on toisen työn ja työajan kunnioitus!

Menneinä aikoina suoraan sanoen vittuunnuin teollisuuden tuntipalkkaisten suhtautumiseen työaikaan ja tekemiseen/tekemättömyyteen!.

Joissakin virastoissa, verotoimisto, työkkäri esimerkkeinä, tilanne on kauppaan nähden päinvastainen.
        Siellä halveksitaan asiakkaiden ajankäyttöä viivyttämällä sovittuja aikoja siviiliasioiden puhumisen tai keskinäisen paskan jauhamisen muodossa.

• neiti Nokinenä
        laiska-lasse kirjoitti:

Tuo on minulle uutta.

Eipä mitään. Mehän sen viimekädessä maksamme.

Ydinkysymys mielestäni on toisen työn ja työajan kunnioitus!

Menneinä aikoina suoraan sanoen vittuunnuin teollisuuden tuntipalkkaisten suhtautumiseen työaikaan ja tekemiseen/tekemättömyyteen!.

Joissakin virastoissa, verotoimisto, työkkäri esimerkkeinä, tilanne on kauppaan nähden päinvastainen.
        Siellä halveksitaan asiakkaiden ajankäyttöä viivyttämällä sovittuja aikoja siviiliasioiden puhumisen tai keskinäisen paskan jauhamisen muodossa.

asiakas loppuviimein itse maksaa. Minäkin korostan toisen ammatin ja vapaa-ajan kunnioittamista. JOKAINEN ehtii ajoissa kauppaan jos haluaa, ja tuntee kellon. Kaikki muu on välinpitämättömyyttä.

asiakas loppuviimein itse maksaa. Minäkin korostan toisen ammatin ja vapaa-ajan kunnioittamista. JOKAINEN ehtii ajoissa kauppaan jos haluaa, ja tuntee kellon. Kaikki muu on välinpitämättömyyttä.

jos se viimetipassa tullut asiakas on ite ollut pitkän päivän ylitöissä??

Ei oo ehtinyt kauppaan aiemmin!!??

• neiti Nokinenä
        minttupuu kirjoitti:

jos se viimetipassa tullut asiakas on ite ollut pitkän päivän ylitöissä??

Ei oo ehtinyt kauppaan aiemmin!!??

Tänä päivänä on paljon kauppoja jotka ovat auki klo 22 tai myöhemmin, huoltoasemien kaupat ympäri vuorokauden. Jokainen ehtii kauppaan ajoissa, jos viitsii.

• Kadunmies
        laiska-lasse kirjoitti:

Että jonkun ulkopuolisen välinpitämättömyyden vuoksi sinun pitäisi toistuvasti tehdä palkatonta ylityötä?

Minulle ei kuulu se miten palkka maksetaan kaupan työntekijöille,jos kerta ovet on auki 21.00 asti niin se tarkoittaa että siihen asti voi sisään tulla,ja tavallinen sekä kohtuullinen asiointiaika on 30-45 minsaa,vähintään,eli joskus 22.00 jälkeen voi myyjät kehoitaa ekaa kertaa poistumaan,ja jos on 23.00 mennessä ulkona niin homma on mun mielestä ihan Ok!

Kyllä kaupanväen pitäisi ymmärtää alalle hakeutuessaan että kyse on PALVELUAMMATISTA,toivottavasti sinäkin sen ymmärrät? Yritä edes!

• Kadunmies kirjoitti:

Minulle ei kuulu se miten palkka maksetaan kaupan työntekijöille,jos kerta ovet on auki 21.00 asti niin se tarkoittaa että siihen asti voi sisään tulla,ja tavallinen sekä kohtuullinen asiointiaika on 30-45 minsaa,vähintään,eli joskus 22.00 jälkeen voi myyjät kehoitaa ekaa kertaa poistumaan,ja jos on 23.00 mennessä ulkona niin homma on mun mielestä ihan Ok!

Kyllä kaupanväen pitäisi ymmärtää alalle hakeutuessaan että kyse on PALVELUAMMATISTA,toivottavasti sinäkin sen ymmärrät? Yritä edes!

Työpaikka työpaikkana, työaika työaikana!

Lyötyy ihmisiä jotka saavat orgasmin kaltaista tyydytystä asettuessaan kuvittelemassaan hierarkiassa jotain toista työntekijää ylemmälle oksalle.
        Jos sillä on vältettävissä vakavammat mielenterveysongelmat niin silloin se on paikallaan!

Ollessasi asiakkaan roolissa vaikkapa vero- tai rakennustoimistossa, kelan byroossa, työkkärissä tms. niin kokeilehan asenteesi sopivuutta niihin!
        Sinähän olet heidän palkansa maksava ASIAKAS joten nöyryyttä, joustavuutta ja ilmaista työaikaa voit vaatia!

Toimialaan katsomatta pidän eri työtehtäviä periaatteessa saman arvoisina joten asennoidun niihin myös sen mukaisesti.

Itsetuntoni ei kaipaa ylemmyydentuntoista asennoitumista minkään muun ammatin suhteen!

• laiska-lasse kirjoitti:

Työpaikka työpaikkana, työaika työaikana!

Lyötyy ihmisiä jotka saavat orgasmin kaltaista tyydytystä asettuessaan kuvittelemassaan hierarkiassa jotain toista työntekijää ylemmälle oksalle.
        Jos sillä on vältettävissä vakavammat mielenterveysongelmat niin silloin se on paikallaan!

Ollessasi asiakkaan roolissa vaikkapa vero- tai rakennustoimistossa, kelan byroossa, työkkärissä tms. niin kokeilehan asenteesi sopivuutta niihin!
        Sinähän olet heidän palkansa maksava ASIAKAS joten nöyryyttä, joustavuutta ja ilmaista työaikaa voit vaatia!

Toimialaan katsomatta pidän eri työtehtäviä periaatteessa saman arvoisina joten asennoidun niihin myös sen mukaisesti.

Itsetuntoni ei kaipaa ylemmyydentuntoista asennoitumista minkään muun ammatin suhteen!

...mutta olet väärässä!
        Otetaan sama hidastettuna, koska et ole kovin nopeaälyinen!
        Siis kun käppäilen tuohon markettiin vaikka 20.59,joka siis on minulle normaali aika asioida kaupassa,niin ensimmäisenä huomaan ulko-oven lähettyvillä vartijan,hän on ollut tuttu näky jo vuosikymmenen ajalta,varmaan kauemminkin? Jos siis kauppa haluaa että asiakkaat ovat poistuneet 21.00 mennessä kaupasta niin tokihan tuo vartija pamppuineen ja pippurisumutteineen sen asian osaa hoitaa päiväjärjestykseen,eikö?

Eli käytännössä tilanne on se että kaupan iltavuoro saa liksaa tyhjästä työstä jos pääsevät 21.00 lähtemään kotiinsa,kun tunnit heillä juoksee vielä pitkälle aamuyöhön,sehän on suorastaan rikos työnantajaa kohtaan että lähdetään kesken työvuoron kotia,ja samalla myös aiheutetaan työnantajalle taloudellista tappiota kun asiakkaat eivät pääse ostoksille

Siis työnantajana minä siirrättäisin sen vartijan vahtimaan kaupan henkilökuntaa, ja estämään työntekijöiden karkaamiset työpisteistään kesken työvuoron,pissallalla voi käydä, mutta kännykkäpuhelut ja muu juoruilu pitää hoitaa omalla ajalla

• viivatiina
        Kadunmies kirjoitti:

...mutta olet väärässä!
        Siis kun käppäilen tuohon markettiin vaikka 20.59,joka siis on minulle normaali aika asioida kaupassa,niin ensimmäisenä huomaan ulko-oven lähettyvillä vartijan,hän on ollut tuttu näky jo vuosikymmenen ajalta,varmaan kauemminkin? Jos siis kauppa haluaa että asiakkaat ovat poistuneet 21.00 mennessä kaupasta niin tokihan tuo vartija pamppuineen ja pippurisumutteineen sen asian osaa hoitaa päiväjärjestykseen,eikö?

Eli käytännössä tilanne on se että kaupan iltavuoro saa liksaa tyhjästä työstä jos pääsevät 21.00 lähtemään kotiinsa,kun tunnit heillä juoksee vielä pitkälle aamuyöhön,sehän on suorastaan rikos työnantajaa kohtaan että lähdetään kesken työvuoron kotia,ja samalla myös aiheutetaan työnantajalle taloudellista tappiota kun asiakkaat eivät pääse ostoksille

Siis työnantajana minä siirrättäisin sen vartijan vahtimaan kaupan henkilökuntaa, ja estämään työntekijöiden karkaamiset työpisteistään kesken työvuoron,pissallalla voi käydä, mutta kännykkäpuhelut ja muu juoruilu pitää hoitaa omalla ajalla

kun ovi napsahtaa kiinni niin kaikki on jo kiinni takaoven rivassa kassathan yleensä jätetään siihen vaan paikalleen ja seuraavana aamuna jatketaan yhteen putkeen näin se homma etenee...

• viivatiina kirjoitti:

kun ovi napsahtaa kiinni niin kaikki on jo kiinni takaoven rivassa kassathan yleensä jätetään siihen vaan paikalleen ja seuraavana aamuna jatketaan yhteen putkeen näin se homma etenee...

Saattaa olla muitakin käytäntöjä mutta kaksi marketin kasööriä kertoivat, toisistaan riippimatta menettelytavan.

Puodin sulkeuduttua kassat nollataan, rahat ym. lasketaan ja tulostetaan kassaraportti.

Sulkemisajan jälkeen nämä mammat tekevät omalla ajallaan viimeistelyhommat joista viimeisenä on ovien lukitus ja hällärin viritys.

Olen nähnyt teollista toimintaa muistuttavaa ennakointia kuten esimerkiksi pullapisteen ennakkotyhjennys, pakastealtaiden peittäminen ja vastaavaa.
        Tapahtuu ketjujen marketeissa joissa kauppias itse ei ole päivisinkään paikalla.

Mutta ehkä sinulla on omaan työhön perustuvaa kokemusta ketjumarketista?

• Kadunmies kirjoitti:

...mutta olet väärässä!

Tarkoituksellinen viime hetken kauppaan meno!

Et maininut mitään virastoasioinneista?
        Kokeile!

Kauppahan vaihtaa tavaroita rahaan.
        Virastojen toiminta on puhdasta asiakaspalvelua useimmiten ilman aineellisen tutteen vaihtoa.
        Siis viime minuutilla sisään ja hartaasti runsaan yliajan kanssa asiointia!

Mikä kauppa maksaa palkan pitkälle aamuyöhön jos sulkemisaika on esimerkiksi klo 21.00?

Jossaikin paikassa logiikkaasi on paha häiriö!

• viivatiina
        laiska-lasse kirjoitti:

Saattaa olla muitakin käytäntöjä mutta kaksi marketin kasööriä kertoivat, toisistaan riippimatta menettelytavan.

Puodin sulkeuduttua kassat nollataan, rahat ym. lasketaan ja tulostetaan kassaraportti.

Sulkemisajan jälkeen nämä mammat tekevät omalla ajallaan viimeistelyhommat joista viimeisenä on ovien lukitus ja hällärin viritys.

Olen nähnyt teollista toimintaa muistuttavaa ennakointia kuten esimerkiksi pullapisteen ennakkotyhjennys, pakastealtaiden peittäminen ja vastaavaa.
        Tapahtuu ketjujen marketeissa joissa kauppias itse ei ole päivisinkään paikalla.

Mutta ehkä sinulla on omaan työhön perustuvaa kokemusta ketjumarketista?

pyritään tekeen valmiiks ennen yhdeksää ettei sinne jää sit kun kassojen lasku eikä nykyään tarvi edes tulostella mitään raportteja ne tulostuu ihan itekseen ja mitä enemmän asiakkaita tulee minuuttia vaille yhdeksän sitä kauemmin aikaa menee toisaalta ymmärrän palkansaajan kirjoituksen koska jos ovessa lukee että kauppa menee kiinni kello kakskytyks niin sehän on ajateltu sillon niin ettei enää asiakkaita sen jälkeen käy ja on päiviä vuodessa jolloin kestää puolikin tuntia saada viimeiset asiakkaat ns ulos =))))

• laiska-lasse kirjoitti:

Tarkoituksellinen viime hetken kauppaan meno!

Et maininut mitään virastoasioinneista?
        Kokeile!

Kauppahan vaihtaa tavaroita rahaan.
        Virastojen toiminta on puhdasta asiakaspalvelua useimmiten ilman aineellisen tutteen vaihtoa.
        Siis viime minuutilla sisään ja hartaasti runsaan yliajan kanssa asiointia!

Mikä kauppa maksaa palkan pitkälle aamuyöhön jos sulkemisaika on esimerkiksi klo 21.00?

Jossaikin paikassa logiikkaasi on paha häiriö!

Ajattepas tilanne että menet kauppaan 19.00,kiertelet aikasi ja saavut kassajonolle joka on kuin venäläinen leipäjono,odottelet kärsivällisesti kunnes kassahenkilö ilmoittaa että loput sata metriä jonosta,"olkaa hyvä ja palauttakaa ostoskärryistä tuotteet hylllyihin,ei ehditä palvelemaan ennen 21.00"

Siis ei ole aina aasiakkaan syy,vaan patalaiskojen kassatyttöjen syy että jonot kassalla ovat kuin leipäjonoja,pari kertaa korttelin ympäri ja silleen!

• jeespliis

multipuodissa. Voiskos henkilökunta seisoskella syrjemmällä asioidessani ahtailla käytävillä. Enkä millään pahalla.

• neiti Nokinenä

puramme lavat yöllä omalla ajalla. Kiitos ideasta.

• jeespliis

puramme lavat yöllä omalla ajalla. Kiitos ideasta.

Itse nukun öisin, niin lavojen purku ei silloin haittaa.

• Sinirkka
        jeespliis kirjoitti:

Itse nukun öisin, niin lavojen purku ei silloin haittaa.

Tämä sinun ongelmasi on kyllä sen laatuinen joka mielestäni kuuluu teidän työnantajalle.
        Eipä sillä ettenkö saattaisi huomoida sinun työtaakkaasi mutta silti jos työnantajasi
        toimesta kauppa ja pullonpalautuspiste ovat auki niin asiakkaat saavat palauttaa ne pullonsa
        siihen asti kunnes pullonpalutuspiste suljetaan.
        Mitenkään ei voi olettaa asiakkaan toimivan haluamallasi tavalla .
        Jossain pienessä kyläkaupassa tällainen asiakkaisiin vetoaminen ehkä toimisi paremmin.

• jeespliis
        Sinirkka kirjoitti:

Tämä sinun ongelmasi on kyllä sen laatuinen joka mielestäni kuuluu teidän työnantajalle.
        Eipä sillä ettenkö saattaisi huomoida sinun työtaakkaasi mutta silti jos työnantajasi
        toimesta kauppa ja pullonpalautuspiste ovat auki niin asiakkaat saavat palauttaa ne pullonsa
        Jossain pienessä kyläkaupassa tällainen asiakkaisiin vetoaminen ehkä toimisi paremmin.

vai en, ei kuulu työnantajalleni. Enkä tietääkseni ole asiakkaista edes valittanut. Paljoa ainakaan.

• neiti Nokinenä
        Sinirkka kirjoitti:

Olemme auki klo 21 saakka. Jos asiakas tulee klo 20.58 ja alkaa palauttamaan kärrykaupalla pulloja, niin miten voimme sulkea pullokoneen klo 21 ???

• jeespliis

Olemme auki klo 21 saakka. Jos asiakas tulee klo 20.58 ja alkaa palauttamaan kärrykaupalla pulloja, niin miten voimme sulkea pullokoneen klo 21 ???

namikkaa, josta laite suljetaan?

• neiti Nokinenä
        jeespliis kirjoitti:

namikkaa, josta laite suljetaan?

Mitä ajattelisit, jos sulkisimme koneen kesken kaiken kun olet pulloja palauttamassa?

• Sinirkka

Pullonpalautuspiste tulisi sulkea aiemmin jotta säästyisitte ylitöiltä mutta jos saatte
        sulkea palutuspisteen oman harkinnan varaisesti niin kannattaa sulkea aiemmin.

• Sinirkka
        jeespliis kirjoitti:

vai en, ei kuulu työnantajalleni. Enkä tietääkseni ole asiakkaista edes valittanut. Paljoa ainakaan.

Pompasahtiko toi sinne... nuku vain rauhassa ,)

• jeespliis

Mitä ajattelisit, jos sulkisimme koneen kesken kaiken kun olet pulloja palauttamassa?

kyyristelisin häpeästä tuhlatessani henkilökunnan aikaa ja palailisin seuraavana ehtoona paremmalla onnella.

• neiti Nokinenä
        Sinirkka kirjoitti:

Pullonpalautuspiste tulisi sulkea aiemmin jotta säästyisitte ylitöiltä mutta jos saatte
        sulkea palutuspisteen oman harkinnan varaisesti niin kannattaa sulkea aiemmin.

pullonpalautus suljetaan samaan aikaan kuin kauppakin. Ajatuksesi on kuitenkin hyvä, en usko että ketjun yläpäässä siihen suostutaan. ;)

• neiti Nokinenä
        jeespliis kirjoitti:

kyyristelisin häpeästä tuhlatessani henkilökunnan aikaa ja palailisin seuraavana ehtoona paremmalla onnella.

pitäisit pahanpäiväisen metelin ja laittaisit asiakaspalautetta huonosta palvelusta.

• Jokaisen, ovessa ilmoitetun sulkemisajan jälkeen kassalle tulevan asiakkaan laskuun lyödään esimerkiksi 10E:n YLITYÖLISÄ!

Kauppias ei nimittäin maksa minuutistakaan!
      Muutaman kymmenen vuoden kokemukseni eri teolisuuden aloilta kertoo kauppaan verrattuna täysin toisenlaisesta menettelystä.
      Ennen työajan loppua käydään saunassa tai ainakin pesulla.
      Sitten luumuillaan nurkissa vähintään puoli tuntia ja kytätään ulosleimauksen ajankohtaa.

On toki paljon liukuvaa työaikaa soveltavia yrityksiä mutta missään ei tarvitse tehdä palkatonta ylityötä, paitsi jollakin tasolla ylemmät toimihenkilöt.
      Mutta he suhtautuvatkin kaupan henkilöstöön fiksusti ja kunnioittavat heidän työaikaansa!

• tanj a

Kiitos, että otit asian esille. Se tuli niin kreivin aikaan kuin olla ja voi.

Käymme hyvän ystäväni kanssa keskustelua siitä, mitä varten ihmiset eivät noudata liikkeiden aukioloaikoja ja mitä se kauppiaalle maksaa asiakkaiden jäädessä valumaan pitkin kauppojen käytäviä.

Ystäväni mies edustaa juuri sitä hällä väliä-tyyppiä, jonka mielestä hänellä on asiakkaan oikeus olla asiakas suljetussa liikkeessä ja seisottaa henkilökuntaa odottamassa kun herra suvaitsee purjehtia viimein kassalle. Siis haloo, koko päivä aikaa etenkin kun aukioloaikoja pidennetään , muokataan asiakkaita ajatellen ja sunnuntaitkin ovat viimein luvallisia kaupantekoon.

Olin itse ajatellut haastatella asiasta lähikauppiastani, sillä ilmiö on minusta niin omituinen ja mietin koko ajan maksanko minäkin siitä, että joku lähimmäiseni ajattelee vain omaa napaansa.

Anna vain neiti Nokinenä ajatuksiesi tulla aivan vapaasti ja toivotaan, ettei ylläpitokaan tätä huonona keskusteluaiheena pitäisi. Minusta nyt keskustellaan hyvätapaisuudesta, toisen työn kunnioittamisesta ja ylipäätään siitä hallitseeko omaa ajankäyttöään. Jos ei muuta osaa, niin pyytää edes anteeksi myöhäistä ryntäämistään kauppaan ja hoitaa asiansa vikkelään.

Tässä asiassa olen mustavalkoisen ehdoton ja laitan nyt linkin ystävälleni, että pääsee hänkin nämä viestit lukemaan ja voimme taas taivastella, miten maailma on osin diksu ja osin omituinen :)

• Heikunkeikku

Hei nokinenä. Tulin juuri koneelle, enkä täs ala mojuskelemaan kauaa, niin en ala lukemaan ketjuasi.
      Josko myöhemmin sen tekisin?
      Vastaan kuitenkin oman mielipiteeni.

Ymmärrän hyvin, että on rasittavaa, jos ihmisiä lappaa sisälle juuri ennen kaupan sulkemista.
      Minä en ilikiä mennä enää kauppaan jos kello on vaikkapa viis vaille yhdeksän ja kauppa menee kiinni yhdeksältä. Jos tarvitsen kaupasta jotakin, niin sitten kurvaan ABC:lle, joka on koko yön auki, sikälimikäli niin myöhään oon menossa kauppaan.

On itsekästä olla ottamatta huomioon myyjien työaikoja. Onneksi en ole myyjä. Heh, taitaisi käydä niin, että yhdeksän jälkeen istuisin kassalla punaasena ku tiiliskivi ja suu olis suorana viivana ja ryhti kuin seipään nielleellä. Minusta varmaan heti ja oitis valitettaisiin, että onpas tuossa töykeän oloonen myyjä. Hää ei oo kyllä yhtään sopivas ammatis. :)

• k/k

Yleensähän kaupoissa pullopalautus on eteisessä,nyt vaan lappu luukulle jossa kerrotaan että,21,00 tulevat pullonpalautukset eivät oikeuta ostoksilla käyntiä.
      Ovet menee kiinni ja siinä eteisen seinässä on pieni kioskinluukku josta jäämisvuorossa oleva myyjä antaa asiakkaalle palautusrahat.
      Sitten taas aamulla ostoksille.
      Näin meillä meneteltäis.
      Tän ajatuksen saa vapaast lainata ja kehitellä paremmaksi.

• neiti Nokinenä

Se ei kuitenkaan poista ongelmaa, kun pulloja aletaan palauttelemaan pari minuuttia vaille yhdeksän. Siinä odottelemme... Tämä ei toki ole jokaisen päivän ongelma, mutta aika usein näin käy. Tuskin ketju lämpenee noin hyvälle ajatukselle mitä esitit, me emme voi itsenäisesti asiasta päättää. ;)

Se ei kuitenkaan poista ongelmaa, kun pulloja aletaan palauttelemaan pari minuuttia vaille yhdeksän. Siinä odottelemme... Tämä ei toki ole jokaisen päivän ongelma, mutta aika usein näin käy. Tuskin ketju lämpenee noin hyvälle ajatukselle mitä esitit, me emme voi itsenäisesti asiasta päättää. ;)

Poistutaan yhressä niin hehän voi mennä,siihen jää vain yksi päivystämään.
        Päivystäjä on suljetussa tilassa ja asiakkaat eteisen lasihäkissä,ei pitäs olla turvallisuus onkelmia.
        Päivystys vuoro kiertämään niin harmi jakautuu jokaiselle vuorollaan.

• Heikunkeikku

Saako nyt sekaantua tähän väliin.
        Entäs jos se pullonpalautuskone olis semmonen, että se lakkais ottamasta pulloja TASAN yhdeksän.
        Eikö lottokuponkiakin saa palauttaa tasan kahdeksaan asti lauantaina ja jos menee yli, niin myyjä sanoo että myöhästyit kuule immeinen.

Jos joku tökkää pulloja pari minuuttia vaille 21, eikä ehdi kaikkia tökätä ja kone sanoo, että noup ei enää pliiiiis, niin asiakas jää sitten nuolemaan näppejään ja sillä siisti. Siinäpähän sitten nuoleskelee, kotimatka sujuu puhtain sormin.

Jos mulla olis kauppa, niin jonkun tommosen systeemin tekisin. Ja Suuret plakaatit siihen näkösääle, jossa nää asiat lukis.

• Neiti Nokinenä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Poistutaan yhressä niin hehän voi mennä,siihen jää vain yksi päivystämään.
        Päivystäjä on suljetussa tilassa ja asiakkaat eteisen lasihäkissä,ei pitäs olla turvallisuus onkelmia.
        Päivystys vuoro kiertämään niin harmi jakautuu jokaiselle vuorollaan.

mutta ohjeistus on että KUKAAN ei jää yksin myymälään. Ehkä joskus nämä hyvät ajatukset saavat kannatusta myös johtoportaassa..

• RIMMIR

täytys laittaa "eteinen" tai erillinen pullon/purkkien/limskakorien palautusosasto ulkopuolelle kaupan sisäänkäyntiä. Automaattihan antaa sen hyvityskuitin jota voit sitten seuraavalla kerralla asioidessasi
        käyttää. Sitten ei tarvitsisi niitä basiliskoja täynnä olevia purkkeja ja pulloja tuoda sisälle sinne elintarvike kauppaan.
        Jos kaupan ovet ehtivät lukkiintua siinä pulloja palautellessa niin sille ei asiakas voi mitään, hän itse kuitenkin pääsisi ulos siitä palautusosastolta vaikka ulko-ovi olisikin lukkiutunut automaattisesti.

• mitäkä mies

Kiire painaa,mutta tähän on pakko sanoa jotain,vaikka se tulee kalliiksi...

Olet täydellisen oikeassa!!! Työaika on työaika,eikä asiakas ole oikeassa.Minusta ei tulisi koskaan työntekijää palvelu amattiin,kun heittäisin niskasta ulos asiakkaan joka tahallaan tulee muutamaa minuuttia ennen sulkemista kauppaan ja alkaa haahuilemaan pitkin hyllyjä,miettien mitä huomenna keitetään,paskamaista ajattelua,sanon minä!
      Ei kuunoiteta toisen tarpeita,eikä perhe elämää.Lapset on haettava hoidosta vaikka mikä olisi,silloin kun hoitopaikka menee kiinni..Tai tapaus,että on neljä kyytiläistä samassa autossa,mutta yhden viimetippaan jättäneen haahuilija vuoksi viisi ihmistä odottaa..Järki käteen..Kaupat kuudelta kiinni ja sunnuntaisin myös,niin henkilökunnalla kaupassakin on mahdollisuus normaaliin elämään.

• neiti Nokinenä

tanjalle ja muille loppuketjuun vastanneille. Olen myös sitä mieltä että kyse on toisen ihmisen kunnioituksesta. Meille kävi kerran tilanne että mies tuli kassalle noin klo 21.05. Tiputti vahingossa limsapullon joka hajosi. Totesi ensin että "hyvinhän minä tänne ehdin" ja perään "no nyt teillä on aikaa siivota kun kauppa on kiinni". Olihan meillä. Kiitokset annan loistoasiakkaille, jotka saavat hymyn huulille ja hyvän mielen pitkäksi aikaa. Kun vain ne kiitokset menisivät palautelaatikkoon saakka, mutta hyvä näinkin.

• joilla ei riitä pennin vertaa ajatusta toista ihmistä kohtaan ja se varmasti näkyy sinunkin työssäsi. Itse teen kauppareissuni jo iltapäivällä mutta jos joutuisin pakosta menemään juuri ennen sulkemisaikaa, taatusti kiiruhtaisin asiani. Itse voin vapaasti lähteä töistä minuutilleen silloin kun aion lähteä ja tykkäisin hyvin kyttyrää, jos lähtö viivästyisi itsestäni riippumattomista syistä. Ymmärrän vuodatuksesi.
      Mutta kun ongelma on olemassa ja asiakkaiden käyttäytymiseen taitaa olla turha edes yrittää vaikuttaa, eikö kauppa voisi järjestää aukioloaikaa ja työaikaa niin, että ongelma olisi mahdollisimman vähäinen?

• neiti Nokinenä

miten asiaa voisi järjestellä? Myönnän, olen itsekin viime hetkellä rynnännyt kauppaan hakemaan unohtuneen hiivan tai maidon. Mutta tunnen sentään kellon, en jää sinne ihmettelemään puoleksi tunniksi. Tänään tämä asia harmitti kovasti, huomenna ehkä vähemmän. Asiakaspalvelu on kieltämättä vähän kortilla, jos yhdeksän jälkeen pitää esitellä eri vehnäjauholaatuja. ;)

miten asiaa voisi järjestellä? Myönnän, olen itsekin viime hetkellä rynnännyt kauppaan hakemaan unohtuneen hiivan tai maidon. Mutta tunnen sentään kellon, en jää sinne ihmettelemään puoleksi tunniksi. Tänään tämä asia harmitti kovasti, huomenna ehkä vähemmän. Asiakaspalvelu on kieltämättä vähän kortilla, jos yhdeksän jälkeen pitää esitellä eri vehnäjauholaatuja. ;)

aikaistamalla sulkemisaikaa tai myöhentämällä työaikaa. Vaikka en edes ymmärrä miksi kauppojen pitää olla auki niin myöhään. Jos ei kauppaan ehdi ennen yhdeksää, niin luulisi sinne ehtivän sitten aamulla. En tiedä.
        Mitäs, jos laittaisit tulpat korviin ja sanoisit, että anteeksi mutta työaikani päättyi juuri kun seuraavan kerran vaaditaan palvelua yhdeksän jälkeen.

• ...

Mä en kyllä kiinnitä pätkääkään huomiota henkilökuntaan, nehän on töissä siellä ja mä asiakas.

Mutta pullonpalautuksesta vähän. Koneet on yleensä rikki, eipä se ole asiakkaan vika. Toisekseen, ei kukaan tunge kiinnimenneeseen kauppaan pullojensa kanssa, ovet kun on kiinni. Ja kolmanneksi, yleensä on tapana ostaa täysiä pulloja tilalle, eikä niitä voi myydä, jos kello on yli 21.

Suomessa kun on työttömyys korkealla, ehkä kannattasi laskea myyjien palkkoja ja palkata lisää myyjiä. Saisi asiakaskin joskus jotain palvelua.

Mikä on selluliittitilanne?

=DW=

• neiti Nokinenä

on sellainen, että on ennallaan. Kummallista ettei jatkuva juokseminen töissä vähennä lainkaan selluliitin määrää. Olen samaa mieltä että myyjien palkkaa pitäisi alentaa ja ottaa sillä hinnalla kaksi. Ehkä pääset tällä oivalluksella samaan kuin Maslow tarvehierarkiassaan, eli kuuluisaksi. Oikaisen hieman, olutta myydään myös klo 21 jälkeen koska asiakas on tullut ennen sitä kauppaan (klo 21.59). Jos pullokone on rikki, ei henkilökuntakaan ole sitä rikkonut. Nykyiset pullokoneet elävät omaa elämäänsä. ;)

• shadrach.dingle

on sellainen, että on ennallaan. Kummallista ettei jatkuva juokseminen töissä vähennä lainkaan selluliitin määrää. Olen samaa mieltä että myyjien palkkaa pitäisi alentaa ja ottaa sillä hinnalla kaksi. Ehkä pääset tällä oivalluksella samaan kuin Maslow tarvehierarkiassaan, eli kuuluisaksi. Oikaisen hieman, olutta myydään myös klo 21 jälkeen koska asiakas on tullut ennen sitä kauppaan (klo 21.59). Jos pullokone on rikki, ei henkilökuntakaan ole sitä rikkonut. Nykyiset pullokoneet elävät omaa elämäänsä. ;)

jos myyt kaljaa vielä 21.59.
        Missä se kauppa olikaan.

• neiti Nokinenä
        shadrach.dingle kirjoitti:

jos myyt kaljaa vielä 21.59.
        Missä se kauppa olikaan.

tarkoitin jos asiakas on tullut kauppaan klo 20.59, myymme hänelle tietenkin olutta vaikka olisi kassalla yhdeksän jälkeen. Kassakone vielä tiedustelee käykö päinsä.

• shadrach.dingle

tarkoitin jos asiakas on tullut kauppaan klo 20.59, myymme hänelle tietenkin olutta vaikka olisi kassalla yhdeksän jälkeen. Kassakone vielä tiedustelee käykö päinsä.

sitten oikein äläkä vääristele asioita.
        Ja se on edelleenkin LAITONTA oluenmyynti kello 21.00 jälkeen.
        Ei muuksi muutu vaikka olisiin maannu kaupan ovella aamukuudesta.
        Sinä rikot lakia.
        Piste!

• viivatiina

Sinä rikot lakia.
        Piste!

saa myydä kello kahdenkymmenen yhden jälkeen jos asiakas on tullut kauppaan ennen yhdeksää.

• ...
        viivatiina kirjoitti:

saa myydä kello kahdenkymmenen yhden jälkeen jos asiakas on tullut kauppaan ennen yhdeksää.

Kassassa ei saa olla merkintöjä, että kaljaa olisi lyöty sinne minuuttiakaan yli 21.00. Ja jos ei lyö kassaan, se on sitten salamyyntiä. Kaupat tekevät rikoksensa omalla riskillään. Käytännössä kai sanktiot kohdistuvat sitten siihen, joka on summan lyönyt kassaan.

http://yle.fi/alueet/teksti/oulu/2010/01/keskioluen_myyntiajat_puhuttavat_1403715.html

=DW=

• viivatiina
        ... kirjoitti:

Kassassa ei saa olla merkintöjä, että kaljaa olisi lyöty sinne minuuttiakaan yli 21.00. Ja jos ei lyö kassaan, se on sitten salamyyntiä. Kaupat tekevät rikoksensa omalla riskillään. Käytännössä kai sanktiot kohdistuvat sitten siihen, joka on summan lyönyt kassaan.

http://yle.fi/alueet/teksti/oulu/2010/01/keskioluen_myyntiajat_puhuttavat_1403715.html

=DW=

muutama minuutti myyntiaikaa ihan laillisesti.

• neiti Nokinenä
        viivatiina kirjoitti:

Voi kauhia kun kirjoitin väärin tuonne aikaisemmin. Aamulla EI saa myydä olutta ennen klo 9.00. Illalla voi, jos aasiakas on tullut kauppaan ennen klo 21.00.

• neiti Nokinenä

Sinä rikot lakia.
        Piste!

Kirjoitusvirhe ei ole asioiden vääristelyä. Kylläpä kiihdyt?

• ...
        viivatiina kirjoitti:

muutama minuutti myyntiaikaa ihan laillisesti.

Lait on aina täsmällisiä tällaisissa asioissa. Ei ole olemassa joustoaikoja, se on pilkulleen.

http://www.sttv.fi/alkoholi/vahiohje.htm

Onko sulla pahastikin noi selluliittiasiat?

=DW=

• viivatiina
        ... kirjoitti:

Lait on aina täsmällisiä tällaisissa asioissa. Ei ole olemassa joustoaikoja, se on pilkulleen.

=DW=

kumminkaan mutta on se vähän sillei ton selluliitin kanssa että voi sanoo että selluliitti pylly kävellessä hylly mutta ei paha ;)))))

• A-Asiakas 1-luokka

Voi kauhia kun kirjoitin väärin tuonne aikaisemmin. Aamulla EI saa myydä olutta ennen klo 9.00. Illalla voi, jos aasiakas on tullut kauppaan ennen klo 21.00.

...taas kaupoissa keksineet,kauppias kyllä myy, mutta ei vittupäiset kassalikat,parmpi varmaan ottaa vaan mäyris kainaloon ja kävellä ulos
        Siis ihmetellä täytyy ettei kukaan ole aiemmin puuttunut siihen terrotiin jota kaupan myyjät tekee asiakkaille,siellä vaan juorutaan keskenään mutta työt ei kiinnosta

• tarkkis..
        ... kirjoitti:

=DW=

. Mietoja alkoholipitoisia juomia saa myydä vain 9-21:een, vaikka kauppa olisikin auki pidempään.
        -------------------------------------------------------------------------------------
        Käsitän tämän juuri koskevan niitä kauppoja jotka OVAT auki klo 21 jälkeen, ei niitä jotka sulkevat ovensa kyseisenä aikana.

• tarkkis..
        ... kirjoitti:

=DW=

Alkoholijuomien myynti on sallittua klo 7 – 21 välisenä aikana silloin, kun myyntipaikka saa olla avoinna yleisölle. Alkoholijuomien myyntiaikaa ei voi jatkaa edes tilapäisesti.
        ------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Aivan, mutta kaupan ovethan eivät ole auki enää kello 21 jälkeen.

• käyn normiaikoina kaupassa, joskus harvoin viimetingassa, sitä sattuu,jos on juhlapyhät tai muuten kiireistä täl puolel.. Ymmärrän mitä tarkoitat, mut jotenki tuntuu kaikesta huolimatta siltä, että työnantajas, vois miettiä sen ajantilan asiakkaan ja kaupan aukiolon ajan puitteissa,,, huolehtia työntekijöidensä ajasta, jos menee yli, se on korvattavissa rahallisesti:)))

• ymmärtäjä

En koskaan käy kaupassa just ennen yhdeksää. Tietenkään kassoilla ei ole halua venyttää työpäivää enää niin myöhään. Siellä backofficessakin, tai mikä se sitten onkaan, joudutaan odottamaan kaikkien kassalippaita ja laskemaan ja viemään turvasäilöön. Heilläkin työpäivä venyy kohtuuttomasti.
      Kaupat on nykyään lähes joka päivä auki, jos jotain unohtui seuraavana päivänä unohtuneet tavarat voi hakea.

Täytyy tunnustaa että juhlapyhien aattona, jolloin kaupat sulkeutuu 18, menee aika täpärälle. Silloinkin teen ostokset pikaisesti. Valitettavasti sitä usein jumittuu kassajonoon.

• shadrach.dingle

eihän sen vuoro, joka on 21.00 asti...ala aamukuudelta...
        Ihan kohtuullinen vuoronmitta on niiläkin ja pitää kai ihmisen hiukan itsekin miettiä mihin ammattiin on alkanut.
        Jos ihmisten palveleminen tuntuu epämiellyttävältä, ehkä pitää miettiä sitä uravalintaa uudelleen.
        Tuosta vuorosta juoksee iltalisät. JA kahvia on aina takahuoneessa.
        Niinkuin joku sanoikin.Oluen myynti loppuu 21.00.Ei siellä enää sen jälkeen kukaan viihdy.Asiakkaat lähtee koteihinsa.Ei sinne kauppaan viihtymään mennä kun kaupantätin naamakin on kuin norsunvide.
        Äkkiä sieltä haluaa pois kun märällä luudalla jalkoihin tullaan huikimaan.

• shadrach.dingle kirjoitti:

Ihan kohtuullinen vuoronmitta on niiläkin ja pitää kai ihmisen hiukan itsekin miettiä mihin ammattiin on alkanut.
        Jos ihmisten palveleminen tuntuu epämiellyttävältä, ehkä pitää miettiä sitä uravalintaa uudelleen.
        Niinkuin joku sanoikin.Oluen myynti loppuu 21.00.Ei siellä enää sen jälkeen kukaan viihdy.Asiakkaat lähtee koteihinsa.Ei sinne kauppaan viihtymään mennä kun kaupantätin naamakin on kuin norsunvide.

norsunvide!!

En tajua vieläkään, miksei sinne puljuun saa mennä niin kauan, kun ovet auki ovat!!
        En koskaan kyl käy viime tipassa, mut jos nyt lähtisin, menisin mieluummin kauppaan S, joka sulkee ysiltä, kuin kauppaan toinen S, joka ois kyllä pari tuntia kauemmin auki.

• shadrach.dingle
        minttupuu kirjoitti:

norsunvide!!

En tajua vieläkään, miksei sinne puljuun saa mennä niin kauan, kun ovet auki ovat!!
        En koskaan kyl käy viime tipassa, mut jos nyt lähtisin, menisin mieluummin kauppaan S, joka sulkee ysiltä, kuin kauppaan toinen S, joka ois kyllä pari tuntia kauemmin auki.

en muutenkaan mene kauppaan enää tuohon aikaan.Ellei jotain ihan kuoleman vakavaa puutu
        Mutta kun on ollu sellanen käsitys, että sitä kauppaa pidetään auki asiakkaille, eikä niille myyjille.
        Eikös ne myyjät vois perustaa oman kaupan, minne ei saa asiakkaa tulla?

• neiti Nokinenä

Ei ala aamukuudelta. Vuoro alkaa 7 tuntia aikaisemmin, johon kuuluu kaksi 12 minuutin taukoa (jos ehditään pitämään). Menisimme mielellämme kahville, jos vain kassalta päästäisiin tietyin aikavälein. Aina se ei ole mahdollista. Ammatinvalinnasta ei ole kyse, vaan ihmisten välinpitämättömyydestä, juoskoon mitkä lisät tahansa. Väitit ettei kukaan viihdy kaupassa klo 21.00 jälkeen. Tervetuloa käymään, hyvin viihtyvät. Mitä paremmin viihdytte, sitä enemmän ollaan norsunvidellä. Ja meillä ei itse siivota myymälää, taisit käydä Lidlissä sulkemisajan jälkeen, tavoillesi uskollisena. Palvelen sinua(kin) mielelläni, kun kauppa on auki. Sen jälkeen tekee heikkoa, joten älä ihmettele. Tutustu kelloon.

• shadrach.dingle

Ei ala aamukuudelta. Vuoro alkaa 7 tuntia aikaisemmin, johon kuuluu kaksi 12 minuutin taukoa (jos ehditään pitämään). Menisimme mielellämme kahville, jos vain kassalta päästäisiin tietyin aikavälein. Aina se ei ole mahdollista. Ammatinvalinnasta ei ole kyse, vaan ihmisten välinpitämättömyydestä, juoskoon mitkä lisät tahansa. Väitit ettei kukaan viihdy kaupassa klo 21.00 jälkeen. Tervetuloa käymään, hyvin viihtyvät. Mitä paremmin viihdytte, sitä enemmän ollaan norsunvidellä. Ja meillä ei itse siivota myymälää, taisit käydä Lidlissä sulkemisajan jälkeen, tavoillesi uskollisena. Palvelen sinua(kin) mielelläni, kun kauppa on auki. Sen jälkeen tekee heikkoa, joten älä ihmettele. Tutustu kelloon.

oikee asenne palveluammattiin.
        Ei kai noin typerää myyjää olekaan.
        Min luulin että aasiakasnetti on vain hulluille asiakkaille, mutta pitäs olla mmyyjätnettikin.
        Kyllä on valittamista tälläkin puolella tiskiä.
        Emmää pääse Lidliin sulkemisajan jälkeen.
        Kumma ihminen, sulle kaupat on auki vaikka pitää olla jo kiinni?

• neiti Nokinenä
        minttupuu kirjoitti:

norsunvide!!

"En koskaan kyl käy viime tipassa, mut jos nyt lähtisin, menisin mieluummin kauppaan S, joka sulkee ysiltä, kuin kauppaan toinen S, joka ois kyllä pari tuntia kauemmin auki."

Kertoo sinusta kaiken.

• neiti Nokinenä

oikee asenne palveluammattiin.
        Ei kai noin typerää myyjää olekaan.
        Min luulin että aasiakasnetti on vain hulluille asiakkaille, mutta pitäs olla mmyyjätnettikin.
        Kyllä on valittamista tälläkin puolella tiskiä.
        Emmää pääse Lidliin sulkemisajan jälkeen.
        Kumma ihminen, sulle kaupat on auki vaikka pitää olla jo kiinni?

aasiakas.net on myyjille, jotka kertovat kokemuksia teistä fiksuista aasiakkaista. Eräs mm. möykkäsi miksi kaupassa ei ole Suomessa kasvatettuja banaaneja. - Minäkään en pääse Lidliin sulkemisajan jälkeen, kumma juttu? Olin varmasti oven takana ennen ysiä.

• shadrach.dingle

aasiakas.net on myyjille, jotka kertovat kokemuksia teistä fiksuista aasiakkaista. Eräs mm. möykkäsi miksi kaupassa ei ole Suomessa kasvatettuja banaaneja. - Minäkään en pääse Lidliin sulkemisajan jälkeen, kumma juttu? Olin varmasti oven takana ennen ysiä.

onkin meitä asiakkaita varten.
        Osataan arvostella ns.palvelu jota ne neitokaiset norsunvide naamallaan vastentahtoisesti pakkoluovuttaa

• neiti Nokinenä

onkin meitä asiakkaita varten.
        Osataan arvostella ns.palvelu jota ne neitokaiset norsunvide naamallaan vastentahtoisesti pakkoluovuttaa

Avaudu rauhassa.

• Meriläinen

Kyllä tulen tästä eteenpäinkin hakemaan eväät kaupasta yhdeksän aikaa kun yövuoroon menen jos ei kotona satu olemaan just sellaista.
      Banaanit ja jugurtit haen sieltä.
      Jos kerran pitää ulkona olla yhdeksältä niin laitettakoon ovet kiinni puolelta tai aikaisemmin, niinkuin täällä on jo ehdotettu.

• TervetuloaOstoksille

niin myyjiltä kuin kauppiaalta.
      Asiakas on tervetullut myymäläämme sen aukioloajan puitteissa.
      Asiakas palvellaan sulkemisajan jälkeen aivan yhtä hyvin kuin ennen sitä.
      Kauppiaan tulee tehdä työvuorot niin, että matti myöhäsetkin ehditään palvella hymyssäsuin.
      Jos halutaan lähteä kotiin klo 21.00 niin silloin kannattaa kauppa sulkea jo puolelta.
      Tosiasia on se, että asiakas maksaa kaupan henkilökunnan palkan ja jokaisen kaupassa työssä olevan tulee panostaa siihen, että mahdollisimman moni asiakas tulee mielellään kauppaan tuomaan eurojaan.
      Onneksi et ole meillä töissä.

• neiti Nokinenä

Asiakas maksaa henkilökunnan palkan. Jos ketju sanoo ettei pullokonetta suljeta ennen yhdeksää, sitä ei suljeta. Meidänkin kauppaamme asiakas on tervetullut AUKIOLOAJAN PUITTEISSA. Nyt puhut asiaa.

• Meriläinen

Asiakas maksaa henkilökunnan palkan. Jos ketju sanoo ettei pullokonetta suljeta ennen yhdeksää, sitä ei suljeta. Meidänkin kauppaamme asiakas on tervetullut AUKIOLOAJAN PUITTEISSA. Nyt puhut asiaa.

Onko se ovi auki yhdeksään josta pääsee sisään?
        Jos on, niin ei kukaan voi olla niin nopea että jos tulee sisään yhdeksältä niin on jo yhdeksältä menossa ulos.
        Sisään päästävä ovi kiinni aiemmin niin pääsette pois silloin kun haluatte.

• neiti Nokinenä
        Meriläinen kirjoitti:

Onko se ovi auki yhdeksään josta pääsee sisään?
        Jos on, niin ei kukaan voi olla niin nopea että jos tulee sisään yhdeksältä niin on jo yhdeksältä menossa ulos.
        Sisään päästävä ovi kiinni aiemmin niin pääsette pois silloin kun haluatte.

Enempi kannatan kassoille aikalukkoa. Jos ei ole ysiltä kassalla, ulos ilman ostoksia. Oikeasti! Aivan sama vaikka kaupat sulkisivat klo 20.30. Tulisit sinne klo 20.28, eikö?

• Meriläinen

Enempi kannatan kassoille aikalukkoa. Jos ei ole ysiltä kassalla, ulos ilman ostoksia. Oikeasti! Aivan sama vaikka kaupat sulkisivat klo 20.30. Tulisit sinne klo 20.28, eikö?

Jos ovi josta pääsee sisään suljetaan kello 20.30 jää siihen puoli tuntia aikaa kiertää kauppaa joka suljetaan kello 21.00. Onko se vaikeaa ymmärtää?
        Silloin voin tulla 20.28 ja mulla jää vielä kaksi minuuttia enemmän aikaa.
        Laskemassa ulos on monessa kaupassa vartija, jos ulos meno ovi on sama kuin sisään tulo.

• TervetuloaOstoksille

tai sitten ymmärrät tahallasi väärin.

Olet asiakaspalveluammatin häpeäpilkku, toivottavasti sukupuuttoon kuoleva laji.

Onneksi näyttää esimerkiksi Virosta tulevan nykyään jo ihan kehityskelpoisia asiakaspalvelijoita kauppoihimme.

Kaltaisesi asenteen omaava myyjä tulee kalliiksi kauppiaalle.

• neiti Nokinenä
        Meriläinen kirjoitti:

Jos ovi josta pääsee sisään suljetaan kello 20.30 jää siihen puoli tuntia aikaa kiertää kauppaa joka suljetaan kello 21.00. Onko se vaikeaa ymmärtää?
        Silloin voin tulla 20.28 ja mulla jää vielä kaksi minuuttia enemmän aikaa.
        Laskemassa ulos on monessa kaupassa vartija, jos ulos meno ovi on sama kuin sisään tulo.

että kaupat SULJETAAN klo 20.30. SULJETAAN, eikä avata huuhailijoille puoleksi tunniksi. Tulisitko silloinkin klo 20.28 ?

• Meriläinen

että kaupat SULJETAAN klo 20.30. SULJETAAN, eikä avata huuhailijoille puoleksi tunniksi. Tulisitko silloinkin klo 20.28 ?

Ja minäpuhuin siitä että ovet kannattaa sulkea puoli tuntia aikaisemmin, jotta ihmisille jää aikaa suorittaa ostoksensa rauhassa.
        Itse en ole ollut vaatimassa pitkiä aikoja enkä sunnuntain aukiolo aikoja. Mutta kun ne on niin silloin pitää saada asioida rauhassa silloin kun ne auki ovat, tai sitten ovet lukkoon aikaisemmin.
        Ei se juttu ole asiakkaiden vaan kaupan järjestämä. Puhu pomolles.

• neiti Nokinenä
        Meriläinen kirjoitti:

Ja minäpuhuin siitä että ovet kannattaa sulkea puoli tuntia aikaisemmin, jotta ihmisille jää aikaa suorittaa ostoksensa rauhassa.
        Itse en ole ollut vaatimassa pitkiä aikoja enkä sunnuntain aukiolo aikoja. Mutta kun ne on niin silloin pitää saada asioida rauhassa silloin kun ne auki ovat, tai sitten ovet lukkoon aikaisemmin.

puhunko pukille, pomolle tai ketjulle. Samantekevää suljetaanko ovet aikaisemmin. Kaltaisesi tulevat AINA viime hetkellä suorittamaan ostoksiaan "rauhassa". Kun ei ehditty aikaisemmin.

• eurot naapuriin

puhunko pukille, pomolle tai ketjulle. Samantekevää suljetaanko ovet aikaisemmin. Kaltaisesi tulevat AINA viime hetkellä suorittamaan ostoksiaan "rauhassa". Kun ei ehditty aikaisemmin.

mun jalat eivät ainakaan kuljeta kauppaan missä on henkilökunnalla naamat norsunveellä. Asiakkaana joudun yleensä päivittäin jonottamaan lihatiskillä ja kassajonossa, joten on vähintäänkin kohtuullista että henkilökunta joutuu joskus jonottamaan poistumistani sulkemisajan jälkeen.

• ääööää
        Meriläinen kirjoitti:

eli kauppa olisi auki klo 20.30 asti. Kaupan aukioloaika tarkoittaa sitä, että ovet on silloin AUKI.

• Meriläinen

Heh, hyvin harvoin käyn kaupassa myöhään illalla.
        Yövuoroihin mennessä, käyn ne eväät ostamassa JOS kotona ei satu olemaan.
        Tänäänkin kävin kello 14.00.
        Ja useimmiten viikossa on käyn kahtena päivänä kaupassa ja ostan samalla enemmän, ja aivan varmasti jo ennen kuutta.
        Illat olen kyllä tekemässä ihan muuta kuin ostoksilla.
        Mutta olen joka ajatukseni takana, joka tapauksessa.

• Meriläinen
        ääööää kirjoitti:

eli kauppa olisi auki klo 20.30 asti. Kaupan aukioloaika tarkoittaa sitä, että ovet on silloin AUKI.

Niin, no silloin voi jatkaa tunteja henk.kunnalla sinne 21.30.
        Sama mulle. en jaksa enää ehdotella, kun en siellä käy kuitenkaan kun hyvin harvoin myöhään.

• neiti Nokinenä
        ääööää kirjoitti:

Klo 20.30 ASTI. Ei kello yhdeksään, tai klo 21.30. Herää pahvi.

• neiti Nokinenä
        Meriläinen kirjoitti:

Niin, no silloin voi jatkaa tunteja henk.kunnalla sinne 21.30.
        Sama mulle. en jaksa enää ehdotella, kun en siellä käy kuitenkaan kun hyvin harvoin myöhään.

Ihan fiksu ajatus muuten, mutta henkilökunnalle ei jatketa tunteja. Entisiäkin kiristetään, lyhyemmässä ajassa pitää tehdä samat työt kuin ennen. Tai vuoroja ei "paikata" muut tekee oman työn ohessa toisen työt, jos toinen on sairas. Juu ollaan vähän norsun videllä kyllä aika ajoin. Vastaavasti, vaikka ette saa hymyä, saatte halvemmat hinnat, jotka otetaan arvatkaa mistä. Olkaa hyvät.

• Meriläinen

Ihan fiksu ajatus muuten, mutta henkilökunnalle ei jatketa tunteja. Entisiäkin kiristetään, lyhyemmässä ajassa pitää tehdä samat työt kuin ennen. Tai vuoroja ei "paikata" muut tekee oman työn ohessa toisen työt, jos toinen on sairas. Juu ollaan vähän norsun videllä kyllä aika ajoin. Vastaavasti, vaikka ette saa hymyä, saatte halvemmat hinnat, jotka otetaan arvatkaa mistä. Olkaa hyvät.

No tää vielä sitten sammutan koneen.
        Olen tehtaassa töissä ja ihan samat jutut on siellä koko ajan kiristetään, niin tehdään joka paikassa.
        Meillä vaan ei ole asiakkaita joille näyttää sitä norsun videä.
        Kun joku sairastuu yhtäkkiä voi joku muu, esim allekirjoittanut joutua tekemään 16 tuntisia päivän, illan tai yön.
        Mutten tule sitä valittamaan tänne koska olen itse hakenut tuonne työpaikkaan.
        Ja se on muuten hyvä työpaikka, ja nyt hyvät yöt.

• Iloinen ammattilaine

jos olet mennyt väärään kauppaan töihin.

Meillä työaika päättyy 30 min sulkemisajan jälkeen ja aina on ehditty siihen mennessä valmiiksi kotiinlähtöä varten. Saadaan lähteä aiemminkin jos saadaan kaikki iltahommelit tehtyä, palkka juoksee siti sovittuun aikaan asti. Iltavuorot on hyviä kun tienaa paremmin ja varsinkin ne loppuillan asiakkaat ovat yleensä mukavia ja kiireettömiä. Olen vissiin vähän mummo-allerginen, sen ja rahan takia teen mieluummin iltoja.
        Tänään päästiin lähtemään vartin etuajassa, eli sain palkan myös kotimatkasta :DDD

• neiti Nokinenä
        Meriläinen kirjoitti:

No tää vielä sitten sammutan koneen.
        Olen tehtaassa töissä ja ihan samat jutut on siellä koko ajan kiristetään, niin tehdään joka paikassa.
        Meillä vaan ei ole asiakkaita joille näyttää sitä norsun videä.
        Kun joku sairastuu yhtäkkiä voi joku muu, esim allekirjoittanut joutua tekemään 16 tuntisia päivän, illan tai yön.
        Mutten tule sitä valittamaan tänne koska olen itse hakenut tuonne työpaikkaan.
        Ja se on muuten hyvä työpaikka, ja nyt hyvät yöt.

Itse hain 30 tunnin viikkosopimukseen, EN siihen että teen kahden ihmisen työt. Sinä voit tehdä 16 tunnin päiviä ja saat siitä palkan. Minä voin tehdä 30 tunnissa 50 tunnin työt, ja saan palkan vain ekasta. Siinä on aika iso ero, vai mitä? Miksi sitten teen niin, ehkä siksi että sinulla olisi hyllyssä mitä ostaa kun tulet viime hetkellä. Miksen lähde kävelemään, siksi koska täällä ei ole työpaikkoja. Heti kun on, lähden. Vaikka sinne tehtaaseen.

• neiti Nokinenä
        Iloinen ammattilaine kirjoitti:

jos olet mennyt väärään kauppaan töihin.

Meillä työaika päättyy 30 min sulkemisajan jälkeen ja aina on ehditty siihen mennessä valmiiksi kotiinlähtöä varten. Saadaan lähteä aiemminkin jos saadaan kaikki iltahommelit tehtyä, palkka juoksee siti sovittuun aikaan asti. Iltavuorot on hyviä kun tienaa paremmin ja varsinkin ne loppuillan asiakkaat ovat yleensä mukavia ja kiireettömiä. Olen vissiin vähän mummo-allerginen, sen ja rahan takia teen mieluummin iltoja.
        Tänään päästiin lähtemään vartin etuajassa, eli sain palkan myös kotimatkasta :DDD

saadaan lähteä aikaisemmin, jos ei ole asiakkaita ja hommat on tehtynä. Se vain on harvinainen poikkeus. Palkka juoksee jokaisesta alkavasta vartista, niinkuin kait kerroin? Eli ilmaiseksi ei tarvitse siellä olla. Minäkin tykkään tehdä iltoja vaikka nyt ei siltä kuulosta, mutta kyse ei ole siitä.. en vaan kertakaikkiaan käsitä. No ei kai mun tarviikaan. Enivei, jotenkin tulin hyvälle tuulelle sun viestistä. Ja muistin kaikki mukavat vakioasiakkaat. ;)

• ahkeruus on ilomme

Itse hain 30 tunnin viikkosopimukseen, EN siihen että teen kahden ihmisen työt. Sinä voit tehdä 16 tunnin päiviä ja saat siitä palkan. Minä voin tehdä 30 tunnissa 50 tunnin työt, ja saan palkan vain ekasta. Siinä on aika iso ero, vai mitä? Miksi sitten teen niin, ehkä siksi että sinulla olisi hyllyssä mitä ostaa kun tulet viime hetkellä. Miksen lähde kävelemään, siksi koska täällä ei ole työpaikkoja. Heti kun on, lähden. Vaikka sinne tehtaaseen.

30:ssa tunnissa 50 tunnin töitä, sinä ainoastaa kuvittelet tekeväsi niin. Työntekijän kuuluu työskennellä eikä laiskotella se aika josta hänelle palkka maksetaan. Ahkera ihminen ei koskaan ajattelisi noin.

• neiti Nokinenä
        TervetuloaOstoksille kirjoitti:

Olet asiakaspalveluammatin häpeäpilkku, toivottavasti sukupuuttoon kuoleva laji.

Onneksi näyttää esimerkiksi Virosta tulevan nykyään jo ihan kehityskelpoisia asiakaspalvelijoita kauppoihimme.

Paitsi mun vastuuaikana myynti on lisääntynyt, revi siitä. Ei estä kritisoimasta tiettyjä asioita.

• A-asiakas 1-Luokka
        TervetuloaOstoksille kirjoitti:

Ja viron tytöiltä saa myös sopivaa vuokraa vastaan aviollisia palveluja,sekin kannattaa ottaa huomioon,suomivalas vaan kaupassa kaivaa nenäänsä ja vittuilee aasiakkaille,ei hyvä!
        Minulta monta kertaa jäänyt kaljat saamatta kun on muka joko väärä kellonaika tai sitten muka olen ollut maistissa liikaa,ei kuulu kassatytölle mun juomiset,ei perkele sitten millään!

• viivatiina
        A-asiakas 1-Luokka kirjoitti:

Ja viron tytöiltä saa myös sopivaa vuokraa vastaan aviollisia palveluja,sekin kannattaa ottaa huomioon,suomivalas vaan kaupassa kaivaa nenäänsä ja vittuilee aasiakkaille,ei hyvä!
        Minulta monta kertaa jäänyt kaljat saamatta kun on muka joko väärä kellonaika tai sitten muka olen ollut maistissa liikaa,ei kuulu kassatytölle mun juomiset,ei perkele sitten millään!

kenenkään juomiset kuulu kassatytöille muuten kun siinä tilanteessa kun käytökselläsi aiheutat häiriötä tai olet selvästi päihtynyt on asiakkaita jotka osaavat olla selvästi päihtyneenä aiheuttamatta häiriötä mutta sää et ilmeisesti kuulu niihin ainakaan kirjoittamasi perusteella.

• threedick

Tänään kaupassa vähän kahdeksan (20) jälkeen. Ei ollut yhtään pulloa palautettavaksi. Pullonpalautus reikiä oli eteisessä kolme. Ei jonotettu. Minusta on muuten aika hölmöa mennä satojen pullojen kanssa sulkemisaikaana johonkin automaattiin.

• neiti Nokinenä

puolustuksen puheenvuoro. Ne ovat kovan kuormituksen alla, ja välillä tulee uusia pulloja joita kone ei tunnista. Myymälän henkilökunta ei voi sille mitään, vaan valmistajan kuuluu päivittää tiedot ajan tasalle. Juhlapyhien jälkeen pulloja tulee niin valtava määrä että yksi ihminen siellä seinän takana on ihan lirissä. Puristin jumittaa, koneet huutaa, ihmiset on kiukkuisia. Miksei ole enempää ihmisiä, lienee turha kysymys. Mä yleensä potkaisen konetta tai heitän kuumaa vettä niskaan niin taas toimii. ;)

• asiakkaan oikeudet

puolustuksen puheenvuoro. Ne ovat kovan kuormituksen alla, ja välillä tulee uusia pulloja joita kone ei tunnista. Myymälän henkilökunta ei voi sille mitään, vaan valmistajan kuuluu päivittää tiedot ajan tasalle. Juhlapyhien jälkeen pulloja tulee niin valtava määrä että yksi ihminen siellä seinän takana on ihan lirissä. Puristin jumittaa, koneet huutaa, ihmiset on kiukkuisia. Miksei ole enempää ihmisiä, lienee turha kysymys. Mä yleensä potkaisen konetta tai heitän kuumaa vettä niskaan niin taas toimii. ;)

henkilökunnan tulisi maksaa asiakkaalle tuntipalkkaa jos tämä joutuu odottamaan pullokoneella sen ollessa epäkunnossa. Pullokoneen tukkiutuminenhan johtuu henkilökunnan huolimattomuudesta ja laiskuudesta. Asiakkaana oletan pullokoneen toimivan jos semmonen kaupassa on.

• neiti Nokinenä
        asiakkaan oikeudet kirjoitti:

henkilökunnan tulisi maksaa asiakkaalle tuntipalkkaa jos tämä joutuu odottamaan pullokoneella sen ollessa epäkunnossa. Pullokoneen tukkiutuminenhan johtuu henkilökunnan huolimattomuudesta ja laiskuudesta. Asiakkaana oletan pullokoneen toimivan jos semmonen kaupassa on.

olet varsinainen vitsiniekka. Toki maksamme sinulle viiveen, kun et pääse palauttamaan puteleita viikonlopun tenutteluista. Meidän vikahan se on kun ei ehditä kyttäämään jokaista kossupulloa hihnan ääressä. ;)

• shit happens
        asiakkaan oikeudet kirjoitti:

Itseasiassa asiakas pitäisi hakea kotoa ja kantaa myymälän käytävillä ostoksia tekemässä. Tyhjät pullot voi jättää suoraan kassalle laskettaviksi.

• maitopurkit jonoon

Veditpä hyvän provon, johon sait kiukkusia vastauksia..hahahaaahaaa

• Kriitikko n:o 1

neiti veti karkean, surkean provon varman päälle.
        Ei tässä älykkyyttä vaadittu vaan primitiivireaktioita.
        Älykäs provosoiminen on aivan toinen asia.
        Kaikki oli varmaa, agresiivinen lähestyminen, aihe joka koskettaa jokapäiväistä elämää.
        Aliarviointi, suora inho.Kuin oksennuksen haju.

Jos heität kasvoille kourallisen hevosenjalostamaa, reagoi vastaaja varmasti
        Jos lähestyt agressiivisesti ja hyökkäävästi-
        Sanot haista hevosensama, reagoi vastaaja varmasti.
        Mutta jos sanot:kiitokset vastauksestasi, tosin olen hiukan epävarma riittääkö kompetenssisi näin strategisen jutun arvioimiseen, voi olla, että vastausta joutuu odottamaan.

En antaisi kovinkaan korkeaa kiitosta aiheen vetämisestä.
        Sen sijaan kysyisin hyvin vakavasti, mikä ihmisen psyykessä on vialla, jos tällaisen rähinäaloituksen tekeminen tuntuu tarpeelliselta.
        Tuntuuko, ettei värittömällä persoonalla saa aikaan innostavaa ja kiinnostavaa, positiivista keskustelua ja siksi pitää mennä sieltä missä rima on matalin, tai sitä ei ole lainkaan?

Ehkäpä siellä kaupassa joutuu nielemään agressionsa, ylemmyydentunteensa ja se kostautuu sitten näin iltatuimaan anonyyminä julkisella palstalla.
        Luulen että aamulla herätessään hän tuntee syvää häpeää nähdessään oksennuksena mustana valkealla.

• illan virkkunen

saa ripeämmän asiakaspalvelun, pullokone korjataan heti jos piippaa, eikä kassalla yleensä tarvitse pahemmin jonottaa kun niillä ämmillä on niin kiire kotiin.

Suosittelen kaikkia kokeilemaan kuinka mukava on asioida sulkemisajan jälkeen

• mie ope

Pidin kerhoa ( nyt olen eläkeläinen) klo 17.00 - 18.30 kahtena iltana viikossa. Lapset halusivat olla
        tunnin ylimääräistä ( palkatonta) kun vanhemmat ovat pubissa ja tulevat kotiin vasta pikkutunneilla.
        Pidin aina kerhoa niin kauan kuin lapsia huvitti olla.

• reissari11

Viittävailleostoksista pitäisi saada kunnon alennukset. Niin ainakin asiallisissa liikkeissä.

• Korppis

Työskentelin nuorena ravintolassa tarjoilijana. Valomerkki annettiin puolta tuntia ennen sulkemista siis kello puoli kaksi yöllä. Olit silloin aktiivi kapakassa juoksija ja auta armias kun halusin siivota asemani ja lähteä kotiin nukkumaan ensin kuunneltuani koko illan sinun sydänsurujasi niin etkös siellä nurkassa meikit nevällä maannut etkä jaksanut nousta ylös. Kotiin piti päästä kello oli jo kaksi yöllä ja nukutti vaan sinua piti raahata alas narikkaan, en jaksanut piti soittaa portierit kantamaann nokinenä ulos. Niin ja olisit edes laittanut kengät jalkaasi saatikka pessyt varpaasi.
      Kun pääsin nakkikopille oli nälkä ja nukutti niin voi kiesus, siellä nojailit myyntiluukulla jonon tukkeena. Oli ne kivoja aikoja, sitä nuorena jaksoi paremmin ; )

• o raakkeli

Selvännäkijä - anteeksi humalaisennäkijä - korvesta hakee sympatiaa omille koville kokemuksilleenko?

Kuinkahan moni muukaan tajusi aloituksen asian ytimen? eli aukioloaikojen kunnioittamisen. Ei kai moni.

• nimimerkkiererikki
        o raakkeli kirjoitti:

Selvännäkijä - anteeksi humalaisennäkijä - korvesta hakee sympatiaa omille koville kokemuksilleenko?

Kuinkahan moni muukaan tajusi aloituksen asian ytimen? eli aukioloaikojen kunnioittamisen. Ei kai moni.

pitää kunnioittaa?
        Kauppa on palvelulaitos joka on olemassa asiakkaita varten.
        Jollei palvelu maistu, voi myyjät alkaa katselemaan uusia töitä.
        Piste.

• viivatiina
        nimimerkkiererikki kirjoitti:

pitää kunnioittaa?
        Kauppa on palvelulaitos joka on olemassa asiakkaita varten.
        Jollei palvelu maistu, voi myyjät alkaa katselemaan uusia töitä.
        Piste.

on ihmisiä jotka eivät kunnioita mitään eivätkä ketään se on tullut tässä elämän varrella todellakin selväksi =))))

• Korppis
        o raakkeli kirjoitti:

Otin aloituksen huumorilla ; ) Raakkeliko se tämän ketjun aloitti?

En nimittäin jaksanut ketjua läpi kahlata koska aloituksen aihe ei sytyttänyt, olin jo menossa unimaan. Pienyrittäjänä olen tottunut ympäripyöreisiin päiviin joten sekin puoli on koettu. Rahaa tuli kauniina kesäviikonloppuina ikkunoista ja ovista, lapsille oli varaa ostaa leluja ja matkustella yrityksen hiljaisina aikoina maailmalla, olin kiitollinen.

Ja jos mielipiteeni haluat niin ei ole mitään järkeä pitää kauppoja auki kello 21.00. Sunnuntai aukioloajat 12.00 -18.00 on ok.

Ei sitten aamu alkanut hyvin vai?

• nimet esiin
        Korppis kirjoitti:

Otin aloituksen huumorilla ; ) Raakkeliko se tämän ketjun aloitti?

En nimittäin jaksanut ketjua läpi kahlata koska aloituksen aihe ei sytyttänyt, olin jo menossa unimaan. Pienyrittäjänä olen tottunut ympäripyöreisiin päiviin joten sekin puoli on koettu. Rahaa tuli kauniina kesäviikonloppuina ikkunoista ja ovista, lapsille oli varaa ostaa leluja ja matkustella yrityksen hiljaisina aikoina maailmalla, olin kiitollinen.

Ja jos mielipiteeni haluat niin ei ole mitään järkeä pitää kauppoja auki kello 21.00. Sunnuntai aukioloajat 12.00 -18.00 on ok.

Ei sitten aamu alkanut hyvin vai?

wirniksi yhdenlainen raakkeli seki

• nimet esiin kirjoitti:

...oi Raakel... sukupuolineutraali selluliitti ; )

• nimet esiin kirjoitti:

Oletko aivan varma. :)

• o raakkeli
        korpikirjailija kirjoitti:

...oi Raakel... sukupuolineutraali selluliitti ; )

Ennustan Korpikirjailijan huumorintajun astuneen esiin. Nostaisin hattua jos minulla sellainen olisi.

• +++++

Voiko tätä verrata kaupassa käyntiin. Harvemmin kai asiakkaat siellä notkuvat sammuneena hyllyjen välissä ja surujaan työntekijoille kertoilevat.
        Meneehän ne varpaat likaisiksi jos ei kenkiä ole. Kuka lie nekin sammuneelta varastanut.
        Vastuutontahan se on muuten heittää sammunut ulos yöhön.

• +++++ kirjoitti:

Voiko tätä verrata kaupassa käyntiin. Harvemmin kai asiakkaat siellä notkuvat sammuneena hyllyjen välissä ja surujaan työntekijoille kertoilevat.
        Meneehän ne varpaat likaisiksi jos ei kenkiä ole. Kuka lie nekin sammuneelta varastanut.
        Vastuutontahan se on muuten heittää sammunut ulos yöhön.

Ei tietenkään ravintolassa käyntiä voi verrata kaupassa käyntiin sen paremmin kuin vessassakaan käyntiin. Kaupassa ja vessassa käynti on pakollista, kapakkaan mennään vapaaehtoisesti ; )

• Adria

Tuo on lähes jokapäiväinen huomio tietyistä ihmistyypeistä jotka käyttäytyvät omahyväisesti ja välinpitämättömästi riippumatta siitä missä kanssaihmisiä kohtaavat.

Palkkauksessa ja työsopimusneuvotteluissa otettava huomioon todellinen työaika.

• neiti puhdasnaama

asiakkaan harteille kaupan omat ongelmat. Huono organisointi.
      Jos myyjän työaika loppuu 22.00,on paljon aikaa sulkea kauppa,siistiä jäljet.
      Ei tarvii kiukutella asiakkaille viimehetken ostoksista.
      Pullokone jos jumii,ei sekään ole asiakkaan vika.
      Kaupan on syytä pittää huolta laitteistaan.
      Jos kaupan omat ongelmat kaadetaan asiakkaan niskoille,ei hyvä seuraa.
      Ehdottaisin että kyseinen keskisuuri pulju ottaa ja tarkastelee omia toimintojaan ensin.
      Syyttele sitten vasta asiakas.

• A-asiakasminäkin

Kaupoissa on nykyään niin ikävää väkeä töissä että ihan itkuksi pistää kun siellä asioin,muistan monta kertaa kun naudan kulmapaisti on ollut loppu hyllystä ja paistijauhelihaa ei ole ollut lainkaan,millä ihmeellä kaupan myyjät luulee että perhe ruokitaan? Ihan vastuutonta meininkiä,sanon mä!
        Tuossa meidän käyttämässä marketissa on kymmenen kassaa,mutta vain yhdellä tai kahdella kassalla on myyjä töissä,loput juoruavat takahuoneessa ja asiakkaiden ivaaminen ja pilkkaus arkipäivää,ei vaan hermot aina kestä mennä alistettavaksi sinne,onneksi on tuo R-Kioski vieressä,saa edes sipsejä syödäkseen

Liha- ja kalatiski on aina kiinni kun menee kauppaan asioimaan illalla kahdeksan jälkeen,onko asiakaspalvelusta tietoakaan?

Ja pullokone tosiaan on jumissa aina,vietiin kerran yli 500 pulloa ja kone tilttasi kun viimeiset 10 pulloa oli syöttämättä sisään,mitään kuittia ei antanut ja myyjä oli tosi ikävä ihminen,muka työaika päättynyt jo eikä voi auttaa,ei myynyt edes ruokaoluita vaan vetosi siihen että kello on puoli kymmenen,oltiin oltu kaupan sisällä jo ennen yhdeksää,joten olis pitänyt myydä

• viivatiina
        A-asiakasminäkin kirjoitti:

Kaupoissa on nykyään niin ikävää väkeä töissä että ihan itkuksi pistää kun siellä asioin,muistan monta kertaa kun naudan kulmapaisti on ollut loppu hyllystä ja paistijauhelihaa ei ole ollut lainkaan,millä ihmeellä kaupan myyjät luulee että perhe ruokitaan? Ihan vastuutonta meininkiä,sanon mä!
        Tuossa meidän käyttämässä marketissa on kymmenen kassaa,mutta vain yhdellä tai kahdella kassalla on myyjä töissä,loput juoruavat takahuoneessa ja asiakkaiden ivaaminen ja pilkkaus arkipäivää,ei vaan hermot aina kestä mennä alistettavaksi sinne,onneksi on tuo R-Kioski vieressä,saa edes sipsejä syödäkseen

Liha- ja kalatiski on aina kiinni kun menee kauppaan asioimaan illalla kahdeksan jälkeen,onko asiakaspalvelusta tietoakaan?

Ja pullokone tosiaan on jumissa aina,vietiin kerran yli 500 pulloa ja kone tilttasi kun viimeiset 10 pulloa oli syöttämättä sisään,mitään kuittia ei antanut ja myyjä oli tosi ikävä ihminen,muka työaika päättynyt jo eikä voi auttaa,ei myynyt edes ruokaoluita vaan vetosi siihen että kello on puoli kymmenen,oltiin oltu kaupan sisällä jo ennen yhdeksää,joten olis pitänyt myydä

=))))))

• ymmyrkäinen
        A-asiakasminäkin kirjoitti:

Miten sää sinne takahuoneeseen oot päässy kurkkimaan ja kuunteleen?

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

=))))))

Huomenta Tiina. Täytyykin lähteä käymään tuolla kaupassa kun lähden lenkille.
        Ja mun täytyy sanoa että vaikka kauppa vaihtui muuton myötä niin se palvelu ei huonontunut yhtään.
        Voisinhan tietysti mennä sinne yhdeksältäkin mutta kun en malta odottaa niin pitkään ja mulla on siihen aikaan muuta tekemistä vaikka istua koneella tai tuijottaa telkkaa.
        Hyvää päivänjatkoa sulle :)))

• kyllä tiedetään!
        ymmyrkäinen kirjoitti:

Miten sää sinne takahuoneeseen oot päässy kurkkimaan ja kuunteleen?

naurunremakan kuulee ja näkee ne tyhjät kassat.
        Sieltä tullaan kakunmuruja suupielistä pyyhkien.
        Idiootteinako ihmisiä pidätte?

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Huomenta Tiina. Täytyykin lähteä käymään tuolla kaupassa kun lähden lenkille.
        Ja mun täytyy sanoa että vaikka kauppa vaihtui muuton myötä niin se palvelu ei huonontunut yhtään.
        Voisinhan tietysti mennä sinne yhdeksältäkin mutta kun en malta odottaa niin pitkään ja mulla on siihen aikaan muuta tekemistä vaikka istua koneella tai tuijottaa telkkaa.
        Hyvää päivänjatkoa sulle :)))

mun ei tartte mennä tänään ollenkaan kauppaan eikä kyllä lenkillekkään ne hirvikärpäset on riesana tähän aikaan vuodesta täälläpäin ja mää en niistä vääräjaloista tykkää yhtään pitää malttaa mielensä vielä muutama viikko ennen kun lenkkeily aika alkaa mukavaa päivää sullekkin =)))

• Reiska Rento

yleensä siellä kaupan tuulikaapissa on vartiomies tai kauppias itse käsi stop asennossa ja sanoo, että valitettavasti kaupan ovi menee kiini nyt, tervetuloa aamulla uudelleen.

• Anne asiakas

"Hei, olen myyjänä keskikokoisessa marketissa"

>hei, et vaikuta olevan mikään myyjä, olet ainoastaan työntekijä, sillä ammattitaitoinen myyjä HALUAA myydä mahdollisimman paljon ja palvella asiakkaan mahdollisimman hyvin.

"Toivon kovasti ettei tämä avaus herätä hirveästi vastustusta, mutta ajatelkaa nyt vähän"

>kuitenkin vastaat kommentteihin niin että haluat aina vaan enemmän vastustusta

"Kello käy yhdeksää ja tulette kärryllisen kanssa tyhjiä pulloja"

>jos pulloja ei saa palauttaa enää lähellä sulkemisaikaa niin pullokone pitää sulkea aiemmin, mikä tuskin on lainkaan kaupallisesti järkevää

"Meidän työaika on loppu, pullokone tilttaa ja vaaditte että jäädään ylitöihin"

> onko se jotenkin asiakkaan vika että teillä on paska pullokone tai ette ole huolehtinut siitä riittävästi?

"Ymmärrättekö että me kaikki jäämme silloin, ja teidän tyhjien pullojen hinta näkyy joskus hinnoissa? Kaikki maksaa"

> ymmärrän hyvin, kauppa siirtää KAIKKI kulunsa asiakkaan hintoihin, niin laiskojen myyjien ylimääräiset laiskottelut kuin turhat sairaspäivät samoin kuin varkaudet (myös asiakkaiden) joten mattimyöhäset ovat kuluna aika marginaalinen ryhmä, sillä ostoksista tulee kuitenkin katetta kaupalle

Tuosta lopusta oletkin saanut jo ihan hyviä kommentteja, sillä se on kauppiaan asia hoitaa työvuorot niin, että asaikkaat ja henkilökunta voivat olla tyytyväisiä

• fdhg

Ketjua sieltä täältä luettuani ei voi kun todeta, että niin tyypillistä, niin tyypillistä. Asioita ajatellaan vain omasta näkökulmasta. Niinhän se on, että kaupan tehtävä on palvella asiakkaita, asiakkailta ne myyjienkin palkkarahat tulee. Mutta kyllä fiksu asiakaskin viime tingassa kauppaan mennessään asian tiedostaa, eikä ainakaan tieten tahtoen haittaa kaupan sulkemistoimia.

• väärä vitonen

Kommunisteja on nämä tahallaan haittaa tekevät. Ne katsoo kaupan olevan luokkavihollisen jolle on ihan oikein tehdä kiusaa. Samat kommarit tuulipuku päällä penkovat ja sotkevat hyllyjen välissä ja saavat kassalla aikaan hässäkkää. Sosiaalisesti paremmassa asemassa olevat osaa käyttäytyä paremmin.

• vaativainen58
        väärä vitonen kirjoitti:

Kommunisteja on nämä tahallaan haittaa tekevät. Ne katsoo kaupan olevan luokkavihollisen jolle on ihan oikein tehdä kiusaa. Samat kommarit tuulipuku päällä penkovat ja sotkevat hyllyjen välissä ja saavat kassalla aikaan hässäkkää. Sosiaalisesti paremmassa asemassa olevat osaa käyttäytyä paremmin.

provo
        niin avuton.
        ei paljon älyä vaadi

• en tartu täkyyn
        vaativainen58 kirjoitti:

provo
        niin avuton.
        ei paljon älyä vaadi

naurattaa näin lapselliset provoilut.

Oikea provoilija saa muut kirjoittajat liekkeihin ilman että on itse räkyttämässä jokaisen kommentin perässä.

Tämä provo on hyvin tyypillnen esimerkki erään palstan nettiaddiktin provoilusta.

• Tuohan on ihan itseselvääasiaa. Joilekin se ei vain mene päähän. Työsi on palveluammatti joten et voi opettaa kaikkia asiakkaita käytöstavoissa. Eikä se oppi mene perille täälläkään. Mene kirjastoon arkistoon, saat olla rauhassa:))

• viivatiina

pienessä marketissa vielä ei oo ärsyttäny kun asiakas tulee ovesta sisään siitä kyllä pidetään huoli jos kello on kakskytviisytyhdeksän ja tulija haluaa ostaa vielä keskikaljaa niin toimii nopeesti ja kerää sen jälkeen vasta muut ostokset joskus saattaa mennä vähän myöhempäänkin viimeisen asiakkaan kanssa riippuu siitä kuinka se on juttutuulella meillä on aina aikaa mattimyöhäisillekkin =))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe