2,5 l. V6 / Millainen on ?

Kiinnostunut...

Nykyinen Mondeo on 1,8 l. 125 hv Mondeo ( vm. 2001). antaa kohtuullisen kyydin arkiajossa. Miettinyt hieman tuota V6.lla olevaa 2,5 l. Mondeo III:sta. Onko moottoreiden antamassa tehossa ja väännössä huimat erot käytännössä, eli huomaako tehoeron selvästi muussakin kuin polttoaineen kulutuksessa.

16

2308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mondeovee6mies

huomaa

• -V6-

Ero on kuin yöllä ja päivällä. Katso 0-100km/h arvoja, niissä on usean sekunnin erot. Itselläni on ollut muutaman päivän tämä, edellinen oli 1.8 110hv. Semmonen sopii ehkä jollekkin papparaiselle ( 60v.), mutta minulle riitti muutama vuosi nuhapumppuilua. Bensaa menee kyllä enemmän, mutta itselläni ei tule kilometrejä vuodessa kuin vähän reilu 10 000km. Suosittelen on hyvät äänet koneessa ja voimaa löytyy :D

• Kiinnostunut...

1,8 on kieltämättä melkoinen nuhapumppu noin raskaassa autossa, ja erityisesti painavassa lastissa. ja siksi tuo tehokkaampi malli kiinnostaakin. Meikäläiselle tulee n. 10-15. 000 vuodessa, joten polttoainekulut eivät kokonaisuudessaan kovin nouse.

• -V6-
        Kiinnostunut... kirjoitti:

1,8 on kieltämättä melkoinen nuhapumppu noin raskaassa autossa, ja erityisesti painavassa lastissa. ja siksi tuo tehokkaampi malli kiinnostaakin. Meikäläiselle tulee n. 10-15. 000 vuodessa, joten polttoainekulut eivät kokonaisuudessaan kovin nouse.

Jep, voin siitä maksaakkin ettei tarvi sillä nuhapumpulla enää ajella, työläintä oli moottoritielle kiihdyttäminen kun sai ihan tosissaan tossuttaa että sai sen 120km/h vauhtia. Nyt ton saman vauhdin saa paljon aikaisemmin ja paljon kevyemmällä "työllä". Tankkasin 14l (20e) ja ajelin sillä 130km. Ajosta oli yli puolet kaupinkiajoa ja tuli välillä kiihdyteltyä ihan reippaastikkin, että ei se nyt kuiteskaan niin kauheasti vie. Mondeoon olen ollut muuten aina tyytyväinen, mutta toi edellinen moottori oli liian laiska, nyt voin nauttia ajamisesta :D

• Hyvä peli

Jos nykyinen Mondeosi antaa kohtuullisen kyydin arkiajossa, niin miksi haikailet lisää tehoa? Nykyisillä tienopeuksilla kun ei pitäisi olla tarvetta ostaa ylitehoista perheautoa, kun ei sitä voimaa pääse oikein missään käyttämään. Ohitukseenkaan ei tarvita 50 lisähepoa, kun sen tekee oikein.

Itse olen pärjännyt 2 -litraisella ja 130 -heppaisella farkku Mondeolla oikein hyvin. Täydellä kuormallakin se toimii mainiosti, eikä lisää tehoa ole tarvittu. Kiihtyy sataan hieman alle kympin ja se ei ole paljoa vähemmän kuin 2,5 -koneisen kiihtyvyys. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut repiä koneesta kaikkia tehoja ulos.

Kannattaa myöskin miettiä polttoaineen kulutusta. 2,5:sen kilometrit ovat melko kalliita kilometrejä siitä saatuun hyötyyn nähden. Tuolla alempana on mainittu 14 litralla ajetun 130 kilometriä seka-ajoa. Tekee reilun kympin bensaa per 100 km. Olisi kiva tietää pelkkä kaupunkikulutus.

2 -litrainen vie nyt yhden hengen seka-ajossa alle 8 litraa. Karsimalla turhat kiihdytykset ja lievän ylinopeuden pois saa sekakulutuksen vieläkin pienemmäksi. Maantiellä on mennyt viiden hengen ja täyden takakontin kuormalla 6,4 litraa. Ei hassumpaa. Oma mielipiteeni on, että 2 -litrainen kone riittää perheautoksi ja muuhunkin ajoon oikein hyvin.

• -V6-

Tekstisi perusteella sinulle riittä mainiosti 1.8 l 110hp. Aika outoa ettet ole koskaan tarvinut kaikkia tehoja tosta 2-litraisesta. Itse otan monestikkin kaikki hepat käyttöön eikä silloin edes tarvi ajaa ylinopeutta. 2.5 V6 vie matka-ajossa n.8l, seka-ajossa n.10l ja kaupunkiajossa n.14l. Toi 1.8 l vei minulla matka-ajossa n. 5.9l seka-ajossa n. 8.5l ja kaunkiajossa n. 12l. Eli lisätehoista väännöstä ja V-koneesta tulee lisäkulutusta n. 2l/100km. Minulla ei talous kaadu tähän ja olen valmis maksamaan sen kulutuksen mitä 2.5l vie.

• Veekuus

Perheessämme on ollut kolme vuotta 2.5 V6 -00 mondeo ja en kyllä vaihtaisi mihinkään, esimerkiksi auton siirtely onnistuu pelkästään kytkintä nostamalla, kaasua ei tarvita, vaihtamistarve normaaliajossa olematon, koska jaksaa mennä vitosvaiheellakin n 40KM/H vauhtia protestoimatta, appiukon 2L turbo-saabissa pitäisi olla tehoa&vääntöä suurinpiirtein samanverran, mutta käytännön suorituskyky ihan jotain muuta. ennenkaikkea suosittelen mukavuuden kannalta!

• ..6..

Paljonko sinulla on noi kulutukset (kaupunki, matka ja keskikulutus)? 3-vuodessa on varmaan tullu jo todettua se kulutus...

• veekuus
        ..6.. kirjoitti:

Paljonko sinulla on noi kulutukset (kaupunki, matka ja keskikulutus)? 3-vuodessa on varmaan tullu jo todettua se kulutus...

Vuoden jaksoin pitää kirjaa aluks ja kaikenlaisessa sekalaisessa ajossa vuoden keskikulutus oli 9.6L/100km.

• mondeovee6mies
        veekuus kirjoitti:

Vuoden jaksoin pitää kirjaa aluks ja kaikenlaisessa sekalaisessa ajossa vuoden keskikulutus oli 9.6L/100km.

mulla automaattina ja imuroi noihin ehkä 2 litraa vielä lisää kakkua, tosin elämä on!

• kutos V
        mondeovee6mies kirjoitti:

mulla automaattina ja imuroi noihin ehkä 2 litraa vielä lisää kakkua, tosin elämä on!

Minulla ollut V6 2.5 litraisella koneella oleva Mondeo nyt 4vuotta.Malli on Sportback 2004vm.Todella hyvä auto,kulutus sekalaisessa ajossa 9,3l.Maantiellä menee 7.9-8.1litraa.Kivasti lähtee kun haluaa,ja kulkee.. Auto on erittäin vakaa ajettava. Mitään vikaa ei ole ilmennyt moottorissa/tekniikassa,vain normaalit lampun vaihdot.Tietysti huollot kannattaa tehdä määräaikoina.

• monreo...

Meidän perheessä sattuu olemaan V6 mondeo (2001) ja Saab 9-5 2,0t (2003 tehdas lastutettu n. 185 hp ).
        Molemmat hienoja autoja. "Veekuus" nimimerkille pitää kommentoida että et selvästi ole koskaan Saabia ajanut tai ainakaan käytännön suorituskykyä kokeillut. Kun puhutaan esim. ohituskiihtyvyydestä, kyllä V6 mondeo jää katselemaan Saabin perävaloja. Vaikka Mondeokin kivasti lähtee kuhan kierroksia on koneessa. Mutta myös väännössä Mondeo jää selvästi Saabista. Ja Saab on vielä automaatti ja silti V6 ei ihan pärjää....

Suosittelen kyllä Mondeota..

Lähtee hyvin käymään, myös kovilla pakkasilla
        Äänet ovat korville hunajaa :)
        Kiihtyy paikaltaan melkoisen rivakasti, ohituksissa myös kunhan muistaa käyttää vaihteita !
        Ohjaus on loistava
        Meillä kulutus ollut maantiellä 7,5 - 8,5 luokkaa.. Moottoritienopeudet ei paljonkaan tätä muuta.
        Tunnetusti V6 moottori on yksi fordin parhaita ja huolettomampia ( Ketjukone )

- Takajarrut präkää välillä, myös käsijarruvaijeri on aiheuttanut ongelmia
        - Mondeoiden ovet, meillä korjattu takuusta ja ongelma poistunut. Harva muistaa että 2001 - 2004 MB E -mallit ja Mazdan 6:ssa on samoissa vuosimalleissa sama ongelma.
        - Vetoakseleiden kumit. Meillä on korjattu ENNAKKOON ko. kumit, joten vetoakseli ongelmia ei ole ilmennyt ( 190 tkm ajettu )
        - Valot suht huonot. Fordin pitäisi ottaa maillia Saabin valoista ;)
        -

• V6

Ihan olen ollut tyytyväinen.Auto vm.97.Ollut kohta 6 vuotta käytössä.Ei kovin huonolla olisi ajanut näin pitkään.Käynyt kokeilemassa muutamia autoja, mutta kyllä on heti huomannut, että eipä kyllä vaihtaisi huonompaan ja vielä, kun pitäisi maksaa väliä.Kilometrejä tulee alle 10 tkm eli muutaman satasen säästäisi polttoaineissa jos ajaisi nelosella.Keskikulutus on talvella kaupunki/taajama ajossa n.10l.Kovilla pakkasilla 11l.Näin syksyllä, kun ei enää tarvitse ilmastointia menee sellainen 9.3-9.6l.Keskikulutus tippuu heti jos tulee vähänkin maantieajoa sellaiseen 8.5l.Itse pääsin kerran pelkkässä maantieajossa pari kyydissä ja tavaratila täynnä n.7.3l per.satanen.

Mielestäni moottori on sellainen tasainen puurtaja.Teho tulee tasaisesti eli tuntuu ensin jopa laiskalta.Mutta, kun vilkaisee mittariin niin huomaa, että kiihtyyhän tämä nyt edes jotenkin.Ei tule sellaista tehopiikkiä, kuin turboilla, mutta sellaista letkeää menoa ja jaksaa mennä tasaisella tiellä tyhjäkäynnillä jopa nelosella.

Seuraavakin auto on todennäköisesti tuollainen mitä aloittajakin on ostamassa eli kolmannen polven Mondeo ja samalla koneella ellei jopa 3.0.Nyt vaan odotellaan tässä hintojen laskua.

• 9+5

Oletko jo käynyt itse koe-ajamassa 2.5l V6:sta? Mitä mieltä olet itse erosta 1.8l:seen?

• ....

Kulutukseen vaikuttaa aika paljon vanteet ja kumit. Kaveri vaihto 2 tuumaa isommat vanteet ja kulutus kasvoi n.1.5l/100km. Mulla on kesärenkaina 17" ja talvirenkaina 16". Kun vaihdoin talvirenkaat niin huomasi selvän eron renkaiden vierimisessä, nämä 16" rullaavat todella kevyesti kesärenkaisiin verrattuna.

• Anonyymi

mistä voi ostaa v6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe