Ostin Duracellin

Kuulo ja hermot menee kohta

Hankin puoli vuotta sitten 3kk ikäisen naaraskakadun seuraksi n. 10v urokselle joka oli jäänyt leskeksi. Aluksi tulokas oli aivan hiljaa uroksen laulellessa mutta nyt tämä energinen naaras (syy miksi sen valitsin ylipäätään pesueesta) on "ominut" uroksen laulut ja kehittänyt itse tusinan lisää. Niinpä se saattaakin pitää meteliä tuntikausia ja uros menee sitä karkuun. En ole enää kuullut uroksen laulelevan kertaakaan! Meikäläisen hermot ovat koetuksella kun meteliä jatkuu ja jatkuu...

Uros ei ole ihan täysissä voimissaan enää, hänelle kun kehittyi äkillisesti kaihi toiseen silmään viime jouluna. Jos naaras ei saa tarpeeksi huomiota tältä niin ukko saa kyytiä. Olen yrittänyt hieman kesyttää naarasta mutta tuntuu että sen vire on ylipäätään aggressiivinen joskin hyvin utelias. Se tuhoaa "uhmaikäisenä" nopeasti mitä sattuu löytämään, ruokakipot ovat välittömästi lattialla juuri kun ne on 10.kerran laittanut paikalleen, häkin muita välineitä on rikottu ym. Samalla on oikeastaan huvittavaa seurata kuinka tämä saa joka asiasta hepulin jos ei saa ensimmäisenä herkkupalaa tai lelu karkaa kynsistä ymv. -Linnut ovat päivittäin vapaana yhdessä huoneessa.

Onko tässä yksinkertaisesti kyse nuoren linnun turhautumisesta ja meikäläisen osaamattomuudesta? Olen ollut yhteensä 4 nymfin omistaja mutta tällaista tapausta ei ole tullut eteen. Olen töissä paljon enkä ehdi päivittäin touhuta lintujen kanssa pitkään, viikonloppuisin enemmän. Tiedän että naaraan varmaan voisi kesyttää ajan kanssa kärsivällisyydellä, nyt se on minuakin kohtaan ajoittain äkäinen joskin syö kädestä muttei muuten ole kesy.

Mietin vielä sukupuolta, niinkuin monet täällä. Naaraan väritys harlekiini, pyrstössä on raitoja, sen posket ovat haalean punaiset ja mahassa näkyy "hautomavako".....mutta sen käytös muistuttaa hyvin paljon urosta - ääntelevätkö ja laulavatko naaraat kovasti myös? Aiempi omistamani naaras ei laulellut, vaan sillä oli omat ääntelynsä.

1

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakadu

      omat neitsikkani hiljenevät kun saavat nokan eteen hirssintähkää. kannattaa kokeilla!
      myös minulla naaras on äänekkäämpi, laulaa ja kiljuu jos ei satu olemaan hirssintähkää tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe