Hankin puoli vuotta sitten 3kk ikäisen naaraskakadun seuraksi n. 10v urokselle joka oli jäänyt leskeksi. Aluksi tulokas oli aivan hiljaa uroksen laulellessa mutta nyt tämä energinen naaras (syy miksi sen valitsin ylipäätään pesueesta) on "ominut" uroksen laulut ja kehittänyt itse tusinan lisää. Niinpä se saattaakin pitää meteliä tuntikausia ja uros menee sitä karkuun. En ole enää kuullut uroksen laulelevan kertaakaan! Meikäläisen hermot ovat koetuksella kun meteliä jatkuu ja jatkuu...
Uros ei ole ihan täysissä voimissaan enää, hänelle kun kehittyi äkillisesti kaihi toiseen silmään viime jouluna. Jos naaras ei saa tarpeeksi huomiota tältä niin ukko saa kyytiä. Olen yrittänyt hieman kesyttää naarasta mutta tuntuu että sen vire on ylipäätään aggressiivinen joskin hyvin utelias. Se tuhoaa "uhmaikäisenä" nopeasti mitä sattuu löytämään, ruokakipot ovat välittömästi lattialla juuri kun ne on 10.kerran laittanut paikalleen, häkin muita välineitä on rikottu ym. Samalla on oikeastaan huvittavaa seurata kuinka tämä saa joka asiasta hepulin jos ei saa ensimmäisenä herkkupalaa tai lelu karkaa kynsistä ymv. -Linnut ovat päivittäin vapaana yhdessä huoneessa.
Onko tässä yksinkertaisesti kyse nuoren linnun turhautumisesta ja meikäläisen osaamattomuudesta? Olen ollut yhteensä 4 nymfin omistaja mutta tällaista tapausta ei ole tullut eteen. Olen töissä paljon enkä ehdi päivittäin touhuta lintujen kanssa pitkään, viikonloppuisin enemmän. Tiedän että naaraan varmaan voisi kesyttää ajan kanssa kärsivällisyydellä, nyt se on minuakin kohtaan ajoittain äkäinen joskin syö kädestä muttei muuten ole kesy.
Mietin vielä sukupuolta, niinkuin monet täällä. Naaraan väritys harlekiini, pyrstössä on raitoja, sen posket ovat haalean punaiset ja mahassa näkyy "hautomavako".....mutta sen käytös muistuttaa hyvin paljon urosta - ääntelevätkö ja laulavatko naaraat kovasti myös? Aiempi omistamani naaras ei laulellut, vaan sillä oli omat ääntelynsä.
Ostin Duracellin
Kuulo ja hermot menee kohta
1
280
Vastaukset
- kakadu
omat neitsikkani hiljenevät kun saavat nokan eteen hirssintähkää. kannattaa kokeilla!
myös minulla naaras on äänekkäämpi, laulaa ja kiljuu jos ei satu olemaan hirssintähkää tarjolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215725Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744721868Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk211252Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111213Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861083Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48995- 64961
- 64906
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.23867Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59865