Ostin Duracellin

Kuulo ja hermot menee kohta

Hankin puoli vuotta sitten 3kk ikäisen naaraskakadun seuraksi n. 10v urokselle joka oli jäänyt leskeksi. Aluksi tulokas oli aivan hiljaa uroksen laulellessa mutta nyt tämä energinen naaras (syy miksi sen valitsin ylipäätään pesueesta) on "ominut" uroksen laulut ja kehittänyt itse tusinan lisää. Niinpä se saattaakin pitää meteliä tuntikausia ja uros menee sitä karkuun. En ole enää kuullut uroksen laulelevan kertaakaan! Meikäläisen hermot ovat koetuksella kun meteliä jatkuu ja jatkuu...

Uros ei ole ihan täysissä voimissaan enää, hänelle kun kehittyi äkillisesti kaihi toiseen silmään viime jouluna. Jos naaras ei saa tarpeeksi huomiota tältä niin ukko saa kyytiä. Olen yrittänyt hieman kesyttää naarasta mutta tuntuu että sen vire on ylipäätään aggressiivinen joskin hyvin utelias. Se tuhoaa "uhmaikäisenä" nopeasti mitä sattuu löytämään, ruokakipot ovat välittömästi lattialla juuri kun ne on 10.kerran laittanut paikalleen, häkin muita välineitä on rikottu ym. Samalla on oikeastaan huvittavaa seurata kuinka tämä saa joka asiasta hepulin jos ei saa ensimmäisenä herkkupalaa tai lelu karkaa kynsistä ymv. -Linnut ovat päivittäin vapaana yhdessä huoneessa.

Onko tässä yksinkertaisesti kyse nuoren linnun turhautumisesta ja meikäläisen osaamattomuudesta? Olen ollut yhteensä 4 nymfin omistaja mutta tällaista tapausta ei ole tullut eteen. Olen töissä paljon enkä ehdi päivittäin touhuta lintujen kanssa pitkään, viikonloppuisin enemmän. Tiedän että naaraan varmaan voisi kesyttää ajan kanssa kärsivällisyydellä, nyt se on minuakin kohtaan ajoittain äkäinen joskin syö kädestä muttei muuten ole kesy.

Mietin vielä sukupuolta, niinkuin monet täällä. Naaraan väritys harlekiini, pyrstössä on raitoja, sen posket ovat haalean punaiset ja mahassa näkyy "hautomavako".....mutta sen käytös muistuttaa hyvin paljon urosta - ääntelevätkö ja laulavatko naaraat kovasti myös? Aiempi omistamani naaras ei laulellut, vaan sillä oli omat ääntelynsä.

1

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakadu

omat neitsikkani hiljenevät kun saavat nokan eteen hirssintähkää. kannattaa kokeilla!
      myös minulla naaras on äänekkäämpi, laulaa ja kiljuu jos ei satu olemaan hirssintähkää tarjolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5900
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3527
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      159
      2049
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      228
      1977
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      174
      1741
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1485
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1021
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      1011
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      990
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      927
    Aihe