Onko Bemari oikeasti kehno?

mikä on totuus

Kaikkien muiden merkkien omistajat ovat jostain syystä yleensä sitä mieltä, etteivät BMW:t ole oikein mistään kotoisin. Mitä tätä suomi24 sivustoa on yhtään sivusilmällä tullut selailtua, niin bemaripyöriä ei oikein arvosteta millään muulla palstalla kuin täällä. Onko tosiaan niin ettei bemari oikeasti ole juurikaan muita parempi, vaan korkeintaan sitä keskitasoa ja vain merkkiuskollisten suosiossa?

20

2432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      mielipiteitä !!! Ehkä se kehnous johtuu siitä että Saksassa oli tehoraja(74kw) moottoripyorille aika pitkään.Kehnoudesta voi olla montaa mieltä ehkä se on kehno kun vehkeellä ei pääsee kuin yli250tkm avaamatta moottoria tai jos se syy onkin vain ja ainoastaan se että se on BMW(kullin jatke).

    • tuli taas!

      ....tämä provo. Ostaisit nyt viimeinkin itsellesi jonkin pyörän niin tietäisit edes moottoripyöräilyn aakkkoset.
      Sillä ei ole niinkään väliä mitä pyöräsi tankissa lukee.
      Jos haluat hiukankaan hahmottaa moottoripyörätietouttasi niin lukasepas ajatuksella, maltilla
      ja huumorilla artikkeli osoitteessa;
      http://hiki.pedia.ws/wiki/Moottoripyörä

    • ju6j6uj6

      otas käteen tekniikan maailman numero 2/09 bemarilla ajettiin 40 000 kilometriä ja kone avattiin oli kuin uusi toisin kuin yamahan peli

      • vetopyörästö

        eli kansanomaisesti perä on suunniteltu niin että suurikokoinen kuulalaakeri joutuu ottamaan sivuttaisia voimia vastaan eikä kestä kuin muutaman kymppitonnin ajamista. Voihan sen tietysti vaihtaa mutta juttu on aika paha moka valmistajalta. Lisäksi Bemareissa on paljon herkästi haavoittuvaa hienoa elektroniikkaa jota saksalaiset eivät näköjään osaa tehdä läheskään yhtä luotettavaksi kuin vaikkapa japanilaiset.


      • kirjoittelee
        vetopyörästö kirjoitti:

        eli kansanomaisesti perä on suunniteltu niin että suurikokoinen kuulalaakeri joutuu ottamaan sivuttaisia voimia vastaan eikä kestä kuin muutaman kymppitonnin ajamista. Voihan sen tietysti vaihtaa mutta juttu on aika paha moka valmistajalta. Lisäksi Bemareissa on paljon herkästi haavoittuvaa hienoa elektroniikkaa jota saksalaiset eivät näköjään osaa tehdä läheskään yhtä luotettavaksi kuin vaikkapa japanilaiset.

        Mun BMW:llä ajettu kovaakin yhtämittaa Saksan moottoriteitäkin, 85000 km eikä ole hajonnut mistään.


      • Kefiiri
        kirjoittelee kirjoitti:

        Mun BMW:llä ajettu kovaakin yhtämittaa Saksan moottoriteitäkin, 85000 km eikä ole hajonnut mistään.

        Olen ajellut tuolla Venäjän reuna-alueilla noin 20 000 ja oli oikeastaan ainoa merkki joilla ihmiset sinne uskaltautui.
        Japseista vain Hondan enduroita näkyi silloin tälloöin.
        Eiköhän se sano aika paljon luotettavuudesta, kun valitaan pyörä koviin olosuhteisiin.


    • wgewegwg

      oot sie orgista

    • Javerik

      Itse ostin BMW LT -02 ,tänä vuona kesäkuussa. Kilometrejä tullut vanhoilla japsi pyörillä yleensä kesässä yli 10 000km. LT :llä tuli noin 3500km. Koko ajan huollossa. Perä vaihdettiin kokonaan, tuohan sen yleisin vika.
      Sähköviat sitä vastoin ovat koko ajan vaivanneet. Jopa niin että pyörä seisonut nyt yli kuukauden yhteensä huolloissa. Ei moista ole koskaan ollut japseissa koettu. Pyöriä tallissa onneksi aina vähintään kolme ja pakko sanoa että kun tuosta harmistuksesta pääsen eroon , niin ei enää BmW:tä sieltä löydy!

      • kokemus!

        Itse ostin BMW R100rs;n vuonna 1988. Kymmenen vuotta myöhemmin vaihdoin sen R1100 rt;hen.
        Kilometrejä tullut vanhoilla pyörillä yleensä kesässä yli 10-20000km. RT :llä tuli noin 150 000km. RT vaihtui
        aikanaan hiukan isompaan BMW;hen joka palvelee minua vbarmaan seuraavat 10v.
        Koko aikana ei mitään huolia millään Bemarilla. Yhteen vaihdettiin kerran kytkin 100 000 km kohdalla, tuohan se yleisin kulumisesta johtuva "vika".
        Sähköviat eivät ole vaivanneet - ei edes yhtään ABS-anturia ole jouduttu vaihtamaan.
        Sääli, että joidenkin pitää olla niin katkeria jotta oikein kirjoittamalla koittaa parannella oloaan.
        Mä olen säilyttänyt pyörät (silloin kun en ole ajossa) aina kuivassa ja lämpimässä tallissa. Lieneekö tällä osuutensa sähkövikojen täydelliseen puuttumiseen.
        Tähän mennessä olen ajanut BMW;n R-sarjan pyörillä n.400 000 km - joten ei se ihan paska pyörä ole.
        Mun tallissa tulee aina olemaan BMW niin kauan kuin siellä yleensä pyörä on.
        BMW;ssä on vielä yksi hyvä puoli; sitä ei ole pakko ostaa!!!!
        Lopuksi on myönnettävä että jokaisessa merkissä löytyy "maanantaikappaleita" eikä BMW;kään tee poikkeusta. Valitan jos sulle on sellainen sattunut, mun kolme pyörääni saa kestävyydestä ja luotettavuudesta täyden kympin!



        Jopa niin että pyörä seisonut nyt yli kuukauden yhteensä huolloissa. Ei moista ole koskaan ollut japseissa koettu. Pyöriä tallissa onneksi aina vähintään kolme ja pakko sanoa että kun tuosta harmistuksesta pääsen eroon , niin ei enää BmW:tä sieltä löydy!


      • adventure 2

        Yli kuukauden kesässä huollossa? Se on kallista lystiä nykyisillä taksoilla n. 15 000 e. Minun GS on huollossa joka syksy 2 tuntia, eikä muuta sitten kuin huoletonta ajelua.
        Vaihda ihmeessä huoto/korjaamoa! Ainakin Vaasan käyttöautolla kusetetaan.
        PS. Toivottavasti seuraava kesä parempi,


      • japseillasi

        ...ja hävitä pois se bmw! Ei se meitä bmw:llä ajavia harmita.
        Kukin ajaa omallaan - hauskempaa moottoripyöräily ei vois olla.
        BMW on senverran luotettavuudestaan tunnettu etteivät kaikki provoilut mee
        jakeluun. Mutta yritys oli erinomainen. Toivottavasti kesäsi ensivuonna sujuu
        onnellisemmin!


      • adventure 2
        japseillasi kirjoitti:

        ...ja hävitä pois se bmw! Ei se meitä bmw:llä ajavia harmita.
        Kukin ajaa omallaan - hauskempaa moottoripyöräily ei vois olla.
        BMW on senverran luotettavuudestaan tunnettu etteivät kaikki provoilut mee
        jakeluun. Mutta yritys oli erinomainen. Toivottavasti kesäsi ensivuonna sujuu
        onnellisemmin!

        Toivottavasti bemarista ei tule massapyörää. Onhan se hiukkasen kallis, kuitenkin hinta/laatu kohdallaan.
        Saa nähdä millainen kohta esiteltävä k 1600 gtl 6 sylinterisellä moottorilla on. Ennakkotietojen mukaan uutta tekniikkaa on taas tiedossa. Siinäpä muille taas kopioimista, Niinhän se on mennyt, esim. abs. ruiskukone. yms.


      • eurooppalaisella....
        adventure 2 kirjoitti:

        Toivottavasti bemarista ei tule massapyörää. Onhan se hiukkasen kallis, kuitenkin hinta/laatu kohdallaan.
        Saa nähdä millainen kohta esiteltävä k 1600 gtl 6 sylinterisellä moottorilla on. Ennakkotietojen mukaan uutta tekniikkaa on taas tiedossa. Siinäpä muille taas kopioimista, Niinhän se on mennyt, esim. abs. ruiskukone. yms.

        Eihän BMW kehno ole, mutta ei kylläkään mikään todista sen olevan jotenkin parempi kuin muutkaan vastaavat nyky-pyörät.
        Hinta/laatu suhteesta voisi kyllä puhua paljonkin varsinkin siitä hinnasta.


      • köyhän pyörä!
        eurooppalaisella.... kirjoitti:

        Eihän BMW kehno ole, mutta ei kylläkään mikään todista sen olevan jotenkin parempi kuin muutkaan vastaavat nyky-pyörät.
        Hinta/laatu suhteesta voisi kyllä puhua paljonkin varsinkin siitä hinnasta.

        ...köyhänhän ei koskaan kannata ostaa halpaa koska hyvää ja halpaa ei koskaan saa samassa paketissa. kun ostaa bemari saa hyvän tuotteen. Tokihan aina ja kaikessa on myös poikkeuksia jotka wanhan kansan mukaan vain vahvistavat säännön.
        BMW on tarkoitettu miehille jotka rakastavat ajamista - omalla r1100rt;lläni olen ajanut jo 225 000km
        ja normaalien huoltojen lisäksi ainoastaa kytkin on remontoitu.
        Edellisellä pyörällä, r100rs, jonka ostin käytettynä oli myydessäni mittarissaan 340 000km.
        joten ei se niin kovin kehno pyörä kokonaisuudessaan ole jos ei ihan täydellinenkään koska sellainen on bmw;llä vasta kehitteillä:-)


    • tappilaa

      Minulla BMW 100GS Paris Dakar ei piirilevyjä eikä paljon elekroniikkaa vm 90 sillä voi aina lähtee ,eikä tarvi olla insinööriä tuttavapiirissä ,ei moottoripyöräily tarvi olla mun mielestä kallista

    • Helmi L

      Hei hyvää huomenta!
      Kehno on liian hyvä kuvaus bemmille..

      Terveisin Helmi L

    • tune

      Moro!
      Pakko vähän kommentoida asiaa. Onhan se niin että yleensä kehutaan sitä omaa merkkiä ja mullakin siihen on aihetta. Olen ajanu funduro bemulla n 30tkm ja hyvin pelaa. kokonais km 55tkm, ainoo ongelma oli kun öljyä joutus ilmanputsarikoppaan, oma moka täysin kun lotrasin sitä liikaa koneeseen vaihdon yhteydessä, enkä tyhjänny koppaa vaik siihen on oma letkunsa :D

      Kaikkiaan olen ihmetelly että minne häviää esim japsi pyörät joilla enempi ajettu? Jos kattoo nettimotoa niin bemuja siellä myydään vuoden 95-00 ja ajettu yli 50tkm, ja edelleen täysin arvossaan. Taas kawoja ei niin paljon ole samoilla kilsoilla tai sit ne on ihan loppuun rääkätyn näkösiäkin jo. Myös hinta kertoo jotain kun bemun -00 mallin 50tkm pyörästä maksat 3500 niin sillä saat kawan 07 n 20tkm ajetun. Mielestäni se kertoo merkin luotettavuudesta,eikö? Bemu käyttää laatu osia brembon jarrut jne...

      Myös tekniikka oli mulle yllätys kun sain ton ekan oman f650 -98 bmwn. Tupla kaasarit, tupla tulpat, tupla pakosarjan alkukäyrä, yksi sylinterisessä koneessa! Säädettävä takaiskari, öljysumppu järjestelmä, ei ehkä halvimpia ratkasuja mutta toimivia ja hienoja yksityiskohtia, jotka on tyypillisiä bmw merkille, ainakin minusta... Kait japsitkin ihan hyvin pelaa peruskäytössä ja jos ei ole tarkotuskaan ajaa kun muutama vuos ja sit vaihtaa, ja saada kovat maksimi tehot vaan koneesta välittämättä millä kierroksilla jne...

      Tämmöstä oon ite pannu merkille :)

      • :-):-)

        :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe