Mondeo 1.8 kuluttaa jäähdytin nestettä!!!!!!!!!

12345678910

Eli missä vika?? vuotoa jossain?? Auto ei käy huonosti ja pelaa muutenkin hyvin! Saa vähän väliä olla jäähdytinnestettä lisäilemässä! Vaikka laittaa max merkkiin niin kohta on taas pudonnu minimiin...

14

4894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----XL------

      Fordeissa tuppaa pehmenemään yksi muotoon vulkanoitu letku moottorin edestä alta. Siihen voi valua hieman öljyä ja materiaali pehmenee, vesi tihkuu varsinkin kuumasta koneesta ulos. Auto nosturille ja tsekkaukseen.

    • frangröbbä

      laitappa syylärinkorjausainetta,minulla se auttoi kun syyläri pikkasen vuoti

      • Mondeojeejee

        Mitä teetkin älä ainakaan lisää mitään jäähdyttimenkorjausaineita. Se on töppösuutarointia, jos mikä.

        Kyllä se jäähdytinneste satavarmasti tippuu auton alle, mikäli siellä vuoto on. Pelkkä puhdas asfaltti tai pihakivetys kyllä näyttää vuotopaikan. Pitäs vaan jaksaa katsoa missä se märkä pläntti on. Itse olen autotallissa levitellyt Hesaria auton alle, mutta se on jo rakettitiedettä.

        Käytä moottori loivasti lämpimäksi. Sammuta kone, avaa konepelti ja käpälöi kaikkia letkuja, joihin pääset käsiksi. Kas kummaa, handu on märkä kun lättäät sen vuotopaikan hutakoille. Tunnustele myös syylarin alareunaa.
        Itse selvisin Mondeo -99 kanssa pelkästään sillä, että kävin ostamassa kunnollisen klemmarin ja heittämällä yhden rautalankakiristimen hevon kuuseen.

        Teoriassa on mahdollista, että kansipahvi on rikki ja jäähdytysneste valuu moottoriin. Avaa jäähdytysnesteen paisuntasäiliön korkki, pane kosla käyntiin ja katso pulputtaako säiliö. Tarkista myös öljy. Isompi kansipahvin vuoto kyllä näkyy.


    • Jon82

      lohkolämmittimen vastuksen o-rengas vuoti ainakin omassani. taitaa olla hyvin yleistä mondeossa.
      vaihdettiin uusi vastus niin auttoi..halvemmallakin pääsee jos vaihtaa vain tuon o-renkaan.

      • 12345678910

        Kiitos tähäastisista vinkeistä :) Auto ei kyllä ole ns kussut alleen! En ole ainakaan huomannut! Ja eikö moottorivika vaikuttuttaisi auton tyhjäkäyntiin ja muutenkin liikkumiseen? Moottori käy tyhjäkäyntiä nätisti ja vauhdissa ei nyi eikä nypyytä...


      • kljhglkhdstf

        Minulla on vm2001 ja vm2006 Mondeossa tuon vuodon syy ollut juuri moottorin lohkolämmitin. Huonosti suunniteltu, tehty tai asennettu. Vaihtoivat sen lohkolämmitinvastuksen ja sitten vuotokin loppui. Vähättelivät huollossa tiivisteen vaihdon tehokkuutta, mutta tiedäpä siitä sitten kun ei ole kokemuksia.


      • 12345678910
        kljhglkhdstf kirjoitti:

        Minulla on vm2001 ja vm2006 Mondeossa tuon vuodon syy ollut juuri moottorin lohkolämmitin. Huonosti suunniteltu, tehty tai asennettu. Vaihtoivat sen lohkolämmitinvastuksen ja sitten vuotokin loppui. Vähättelivät huollossa tiivisteen vaihdon tehokkuutta, mutta tiedäpä siitä sitten kun ei ole kokemuksia.

        Niin ja vielä lisäyksenä että minusta tätä vuotoa tapahtuu moottorinollessa kylmä! Ja paisuntasäiliössä neste ei pulputa. Vaihdelaatikon päällä näkyy melki aina märkä läiskä eli sinne se jostakin on jäähdytinnesteen vuotanut...


      • 12345678910
        12345678910 kirjoitti:

        Niin ja vielä lisäyksenä että minusta tätä vuotoa tapahtuu moottorinollessa kylmä! Ja paisuntasäiliössä neste ei pulputa. Vaihdelaatikon päällä näkyy melki aina märkä läiskä eli sinne se jostakin on jäähdytinnesteen vuotanut...

        niin ja ölyä ei kuluta ja tikussa äljy on öljyn näköistä!


      • ¤¤¤
        12345678910 kirjoitti:

        Niin ja vielä lisäyksenä että minusta tätä vuotoa tapahtuu moottorinollessa kylmä! Ja paisuntasäiliössä neste ei pulputa. Vaihdelaatikon päällä näkyy melki aina märkä läiskä eli sinne se jostakin on jäähdytinnesteen vuotanut...

        ..kotelo ehkä vuotaa..


      • 12345678910
        ¤¤¤ kirjoitti:

        ..kotelo ehkä vuotaa..

        joo siihen päädyimme itekkin! täytyy se vaihtaa ja kirjotella lisää jos ei auttanu... Kiitos vastauksista!


      • seevertti
        12345678910 kirjoitti:

        joo siihen päädyimme itekkin! täytyy se vaihtaa ja kirjotella lisää jos ei auttanu... Kiitos vastauksista!

        Meillä ollu muutaman vuoden ajan nesteen lisäystä 1.8 mondeo -96 n. 320 000km taivaltanu
        Asentaja vaihto jakohihnaa ja soitteli et teillä vesipumppu vuotaa
        Olettaisin et meilläki lisäys voi alkaa väheneen

        kaikkihan vanhan kohdalla ain mahollista


    • chk

      laitapa puhas törppö vuotokohan alle ainaki yö ajoiksi jos vuoto ei kyllin suuri ei tartte joka viikko ravata hakemassa uutta nestettä

    • köffffffff

      Jos koslallas on menkut ? hihih......

      • Ku sut näkis!

        ei vois tuomiolt välttyy!nauraisitko ikinä enää meipi?jos purukalusto saatais afrikast.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe