Vartijan työ ja palkkaus

Vartija Pekurinen

Olen ollut vartijana jo 5 vuotta, nyt heräsi haave omasta kodista mutta eihän tällä palkalla mitään osteta, miten te muut olette pärjänneet? Piiri kaverini ajelee uudehkolla Aero Saabilla ja asuu omakotitalossa yksinään kai hänellä on jotain muitakin pisneksiä, tiedä sitten. Aikaisemmin toimin vartijana suuressa ostoskeskuksessa mutta pakko oli siirtyä ajamaan piiriä öisin että jää edes jotain rahaa säästöön. Asun vielä kotona vanhempien luona, olen saanut jonkin verran rahaa säästöön jotta saisin sen oman kodin hommattua. Kannattaako tätä vartijan hommaa tehdä lopun ikäänsä? Haave olisi kyllä päästä jo vähän parempiin liksoihin kiinni. Olen töissä pienehkössä yksityisessä vartiointi liikkeessä, onko suuremmissa paremmat liksat? esim G4S, ISS yms.

21

823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja et

pärjää vartijan palkalla, mahtaa olla vitun paskat palkat. "kaverini asuu omakotitalossa ja ajelee uudella saabilla" no velaksihan saa mitä vaan, eri asia saako niitä koskaan maksettua.

• avoimetovet*

"Olen ollut vartijana jo 5 vuotta, nyt heräsi haave omasta kodista mutta eihän tällä palkalla mitään osteta, miten te muut olette pärjänneet?"

Oikeassa olet,eipä paljon ostella...ellei sitten...

Paras tapa nähdä vartijan työ on mieltää se lähinnä harrastukseksi (vrt.vapaapalokunta) tai sitten aikuisen ihmisen työelämään tutustumisvaiheeksi (TET).Tettiläisillehän ei makseta varsinaista palkaa vaan yksi lämmin ateria päivässä ja ehkä kahvit päälle jos työnantajaosapuoli on suosiollinen;)

Mutta jos haluat jatkaa vartijana ja kuitenkin haluat rahaa,niin suosittelen,että alat tekemään vartijantehtävän ohessa jotakin palkallista työtä esimerkiksi ovimies,turvamies,muuttomies,lehdenjako,taxikuski yms.

Muita mahdollisuuksia olisi hankkia palkkatyötä tekevä puoliso,saada kohtuullinen (tai mieluummin suuri) perintö,voittaa lotossa,mennä kauppakorkeaan (pääsee rahapiireihin sisälle...) ja listaa voi itse parannella...

• ap provo tai ei..

mutta hyvin sillä lähemmäs parilla tonnilla kuussa itse ainakin pärjää kun itsenäisesti asustelee mukavassa ja sopivan isossa kämpässä ja jakaa ystävän kanssa puokkiin kämppiksen tapaan alle 400 euron vuokran, eikä tarvitse maksaa erikseen vedestä, sähköstä eikä netistä. Ei tarvitse ostaa einesruokia koska ne eivät ole terveellisiä ja ovat lisäksi kalliita. Vapaa ajalla ei tarvitse huolehtia riittääkö rahat ulkona syömiseen ja ystävien kanssa juhlimiseen. Niin ja kun ei alkoholia edes tarvitse aina juoda pitääkseen hauskaa. Voi pelailla videopelejä sekä ostaa niitä. Ei tarvitse autoa koska yleiset kulkuyhteydet ovat loistavat ja auton saa tarvittaessa lainattua eikä tarvi löböäkään maksaa itse.
      Vapaapäiviäkin riittää kun pystyy itse vuoroihin vaikuttamaan pyytämällä.

Itsenäistä, leppoisaa asumista ja elämistä siis mihin on enemmän kuin tyytyväinen, eikä välitä siitä mitä muut sanovat. Tuollaisessa elämäntyylillä sitä rahaa vaan kertyy tilille, eikä mene miinukselle. Juu ja kännylaskukin todella pieni.

En aja piiriä enkä ole missään KEM tai VEM-asemassa.

• pääset lähelle

1500e kk. Älyttömillä ylitöillä, ehkä mahdollinen toi lähelle 2000e.

t. 10v vartijana

• lähelle ja sen yli
        pääset lähelle kirjoitti:

1500e kk. Älyttömillä ylitöillä, ehkä mahdollinen toi lähelle 2000e.

t. 10v vartijana

Minulla vaihtelee 1600-1900 ja myös vapaapäiviä ihan hyvin on, ettei lähemmäs 2000 ihan temmattua ole.

• öo hu

I love the smell of trolls in the morning....

• JANNEGs4

palkoista! 4v GS4:sen palveluksessa, ja kuukauden tilistä jää 1200e käteen. Ei juhlita ei, mutta onpahan töitä.

• Å.Loponen

Ajelen jakeluautoo forssan ja helsingin väliä ja saan puhtaana 2200-2600 euroo kuussa.Mutta homma kypsyttää pelkkää istumista ja aina samat maisemat. Oonkin ajatellut siirtyä vartijan hommiin ja koulutukset tietty ensin. Pääsenkö miten samoille liksoille kun nyt ja paljonko pitää opiskella et pääsee vaikka esimies tehtäviin. Olen res.alik. ja ikää 35vuotta.

• tuo on

nettona vartijat ovat 1200-1500e kk. Ylitöillä voi pottia kasvattaa, onhan noita neitsytpoikia nähty Secullakin, jotka ovat tyytyväisiä siihen 8,50-9,00e tuntipalkkaan.

• wfwef

Miten toi voi olla mahdollista koska itse teen 60 tuntia listassa ja käteen jää 1100 euroa, ei sen verotuksen noin paljoa pitäisi vaikuttaa.

• yli 30000 vuodessa
        wfwef kirjoitti:

Miten toi voi olla mahdollista koska itse teen 60 tuntia listassa ja käteen jää 1100 euroa, ei sen verotuksen noin paljoa pitäisi vaikuttaa.

ja joillakin yli 40000 vuodessa

• Marika`

sulle 100e palkassa, vaikka enemmän työkokemusta. brutto 1672e netto 1100e kk.

• Johan -56
        Marika` kirjoitti:

sulle 100e palkassa, vaikka enemmän työkokemusta. brutto 1672e netto 1100e kk.

Miten tuollaisella palkalla voi nykyisin elää? Joudutteko käymään toimeentulotukiluukulla?
        Ehkä jossain maaseutukaupungissa mutta ei kai esim. Turussa tai Helsingissä.
        Pääkaupunkiseudun asumisen kustannuksethan vievät jo yli puolet nettoansiosta jollei sitten ole keksinyt jotain korvaavaa asumismuotoa.
        Miten te vartijat yleensä asutte eli mihin teillä on varaa? Entä ruoka, joudutteko tinkimään siitä mitä suuhunne laitattte?
        Tiedän itsekin mitä on elää ns. kädestä suuhun sillä opiskellessani 1970-luvulla Helsingissä näin jopa nälkää.

• skgjkljs
        Johan -56 kirjoitti:

Miten tuollaisella palkalla voi nykyisin elää? Joudutteko käymään toimeentulotukiluukulla?
        Ehkä jossain maaseutukaupungissa mutta ei kai esim. Turussa tai Helsingissä.
        Pääkaupunkiseudun asumisen kustannuksethan vievät jo yli puolet nettoansiosta jollei sitten ole keksinyt jotain korvaavaa asumismuotoa.
        Miten te vartijat yleensä asutte eli mihin teillä on varaa? Entä ruoka, joudutteko tinkimään siitä mitä suuhunne laitattte?
        Tiedän itsekin mitä on elää ns. kädestä suuhun sillä opiskellessani 1970-luvulla Helsingissä näin jopa nälkää.

myönnetään että pääkaupunkiseudulla on todennäköisesti melkoista kituuttamista vaksin liksoilla, mutta mitä nyt itse asustelen hyvällä alueella turussa niin hyvin rahat riittävät kaikkeen tarpeelliseen ja jää vielä vähän ylittekin säästöön, riippuu paljon elämäntyylistä miten sitä rahaa riittää

• Paras,
        yli 30000 vuodessa kirjoitti:

ja joillakin yli 40000 vuodessa

V-I-T-S-I

• uskopois
        skgjkljs kirjoitti:

myönnetään että pääkaupunkiseudulla on todennäköisesti melkoista kituuttamista vaksin liksoilla, mutta mitä nyt itse asustelen hyvällä alueella turussa niin hyvin rahat riittävät kaikkeen tarpeelliseen ja jää vielä vähän ylittekin säästöön, riippuu paljon elämäntyylistä miten sitä rahaa riittää

Eli kuten vanha kansa sanoi :"Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.."
        Ja kun on ollut duunissa mm merillä,rekkakuskina,ovelta ovelle kaupustelijana,erilaisis tehtaissa,hitsaajaan öljylautoillaa ,valimoissa ,pokena jne..niin vartijan työ on ku leppoisa harrastus josta viel saa palkkaakin ,

• Lefa 23
        uskopois kirjoitti:

Eli kuten vanha kansa sanoi :"Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.."
        Ja kun on ollut duunissa mm merillä,rekkakuskina,ovelta ovelle kaupustelijana,erilaisis tehtaissa,hitsaajaan öljylautoillaa ,valimoissa ,pokena jne..niin vartijan työ on ku leppoisa harrastus josta viel saa palkkaakin ,

Kyllä vartijan palkalla ihan pärjää. Oon ollu jo neljä vuotta näissä hommissa heti intin jälkeen ja ihan oon pärjänny.Asun tämän vartiointifirman johtajan (pieni firma) omistaman hallin päädyssä olevassa asuntokontissa. Vuokra 200 euroo kuukaudessa. Keväällä ostin BMV X5:n. eikä ole velkaa. Kun vielä vähän säästän olen valmis ottamaan naisen itselle ja perustamaan perheen. Elikkäs kyllä niin on että vartijan palkallakin pystyy ihan ellämään.

• Janski tampere
        Lefa 23 kirjoitti:

Kyllä vartijan palkalla ihan pärjää. Oon ollu jo neljä vuotta näissä hommissa heti intin jälkeen ja ihan oon pärjänny.Asun tämän vartiointifirman johtajan (pieni firma) omistaman hallin päädyssä olevassa asuntokontissa. Vuokra 200 euroo kuukaudessa. Keväällä ostin BMV X5:n. eikä ole velkaa. Kun vielä vähän säästän olen valmis ottamaan naisen itselle ja perustamaan perheen. Elikkäs kyllä niin on että vartijan palkallakin pystyy ihan ellämään.

Iha turha vinkuu et vartiana ei pärjäis. ainakin mä pärjään ihan hyvin vaikei säästöö jääkään. Mut työ on varma ja turvallisus jutut vaan lisääntyy nii meit tarvitaan.

• Ex-stevari
        Janski tampere kirjoitti:

Iha turha vinkuu et vartiana ei pärjäis. ainakin mä pärjään ihan hyvin vaikei säästöö jääkään. Mut työ on varma ja turvallisus jutut vaan lisääntyy nii meit tarvitaan.

Vuositulot 88656€, päälllikkötaso, Suomen alan suurimmassa firmassa. Joten tiedoksi. Turha niitä "TURVAPUOLELLA" Haixeja ja sun muita varustevöitä on itse tilata.Itsekkin erehdyksessä siellä reilun puolen vuosikymmenen vietin. Mieti nyt, sunnuntai yö 28 asteen pakkasessa, jossain v***** saaressa etsiä "mahdollista rikollista toimintaa". Siinäkin Suomen suurimmassa firmassa. Paskaa hommmaa, ja pomot vaan v********** . Muutama koulun penkillä vietetty vuosi lisää, tai puheenlahjoja. Niin palkka muissa hommissa ihan ok. Tietysti plussaa jos osaa partansa oikeasti ajaa ja tietää millä välineellä oikeasti aloittaa ruokalajin katsomatta ensin googlesta. Tosin eipä myöskään poliisinkaan puolella valitetttavasti niitä "järjen jättiläisiä juuri esiinny". B-luokan hommia. Nuorille suunnattua kusetusta. Jotta pääomaan sijoittaneet saavat osakkeensa, no ainakin reaaliarvoon katsottuna aina takaisin. Silloin puhutaan ROI:sta ei ROE:sta. Piste.Olen puhunut. Ugh.

• Janski tampere
        Ex-stevari kirjoitti:

Vuositulot 88656€, päälllikkötaso, Suomen alan suurimmassa firmassa. Joten tiedoksi. Turha niitä "TURVAPUOLELLA" Haixeja ja sun muita varustevöitä on itse tilata.Itsekkin erehdyksessä siellä reilun puolen vuosikymmenen vietin. Mieti nyt, sunnuntai yö 28 asteen pakkasessa, jossain v***** saaressa etsiä "mahdollista rikollista toimintaa". Siinäkin Suomen suurimmassa firmassa. Paskaa hommmaa, ja pomot vaan v********** . Muutama koulun penkillä vietetty vuosi lisää, tai puheenlahjoja. Niin palkka muissa hommissa ihan ok. Tietysti plussaa jos osaa partansa oikeasti ajaa ja tietää millä välineellä oikeasti aloittaa ruokalajin katsomatta ensin googlesta. Tosin eipä myöskään poliisinkaan puolella valitetttavasti niitä "järjen jättiläisiä juuri esiinny". B-luokan hommia. Nuorille suunnattua kusetusta. Jotta pääomaan sijoittaneet saavat osakkeensa, no ainakin reaaliarvoon katsottuna aina takaisin. Silloin puhutaan ROI:sta ei ROE:sta. Piste.Olen puhunut. Ugh.

vaiikka tienaatkin jotain 70 tonnii enemmän kun mä. Ja eipakkasesta ole mitään haittaa , piiriauto on lämmin ja varustelekasta saa lämpösiä alusvaaatteita niin kyllä pakkasessakin selviää.ugh

• 16 000e
        Janski tampere kirjoitti:

vaiikka tienaatkin jotain 70 tonnii enemmän kun mä. Ja eipakkasesta ole mitään haittaa , piiriauto on lämmin ja varustelekasta saa lämpösiä alusvaaatteita niin kyllä pakkasessakin selviää.ugh

vuodessa heheheh...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe