Moikka, onkos kukaan ollut Saksassa joulumarkkinoilla? Kokemuksia, kiitos!!
Saksan joulumarkkinat
10
3457
Vastaukset
- Minnero
Moikka moi, kyllä vain, Saksa ja joulumarkkinat ovat hyvin tuttuja minulle. Olen joka vuosi Bremenissä markkinoilla, tänä vuonna menen ainakin Bremeniin ja Hampuriin ja muutamiin muihin hieman pienempiin. Joulumarkkinat on vuodesta toiseen yhtä ihania, on valtavasti kaikkia herkkuja, löytyy kauniita käsitöitä ja laukkuja. Kylmän päivän kruunaa hehkuviini :) Joulumarkkinoilla voi tehdä vaikka mitä löytöjä. Mun joulu ei ole kunnollinen ilman saksalaisia joulumarkkinoita. Suosittelen lomailua Saksaan joulumarkkinoiden aikaan.
- joulu 2010
Olemme lähdössä eka kertaa joulumarkkinoille Bremeniin. Lento Tampereelta Ryanairilla kohteeseen. Kaiken tämän joulutorin nähtävyyksien ja ostoksien jälkeen olisi mukava poiketa katsomassa kirkkoja ym. Kysäsenkin tottuneena kävijänä sinulta, onko kirkoissa viikolla iltaisin esim urkumusiikkia tai muuta ohjelmaa. Olen kiitollinen kaikista hyvistä matkaan liittyvistä vihjeistä. Kiitos etukäteen!
- Ekakertaa
Minnero hei, kysymyksiä sinulle! Kertoisitko hyviä vihjeitä matkaan liittyvistä kohteista? Kiitos!
- BRE-men
Ekakertaa kirjoitti:
Minnero hei, kysymyksiä sinulle! Kertoisitko hyviä vihjeitä matkaan liittyvistä kohteista? Kiitos!
Ennen kuin se Minero vastaa, voit lukea (engl.) esim. http://www.bremen-tourismus.de/btz/english/k1-rubrik_unter.cfm?RubrikID=11&index=11&m
Stuttgartin joulumarkkinoita. Viimeisimmän siellä käyntini aikaan sattuikin olemaan sellainen
hieman miinuksen puolella oleva aurinkoinen ilma. Jotenkin se ilma ikäänkuin lisäsi joulun tunnelmaa.
Aivan mahtava tarjonta kaikista joulutuotteista ja ei sovi unohtaa juoma ja ruoka valikoimia.
Niinkuin joku jo mainitsikin, kuuma hehkuviini antaa sisäistä lämpöä vilun yllättäessä.
Joulumarkkinoilta löytyy kauniit joululahjat vaikkapa koko perheelle.
Suomesta on tietääkseni Finnairin suorat lennot Stuttgartiin suhteellisen edullisia.
Merkkituotteitten metsästäjille on Stuttgartista lyhyt matka Metzingeniin, jossa voi todella löytää
suuren valikoiman eri merkkituotteita.- erkk
Ryanairilla Hahniin, josta n. tunnin matka Trieriin. Iso kaupunki, upeasti koristeltu, mukavia ihmisiä..
tästä linkistä!
http://www.stuttgarter-weihnachtsmarkt.de/- Minnero
BRE-man tuolla jo antoikin hyvän linkin Bremenin matkailutoimiston sivuille. Bremen on mukavan kokoinen kaupunki, on paljon kauppoja, ravintoloita, nähtävyyksiä ja lyhyt matka vaikka Hampuriin. Joulumarkkinoiden aikaan porukkaa on todella paljon, on isoja koululaisryhmiä ja eläkeläisten matkoja. Koko kaupunki on täynnä porukkaa, mutta hyväntuulista, onneksi :) Itse tykkään Schnoorin vanhastakaupungista ja sen ihanasta ilmapiiristä, pienistä putiikeista ja tunnelmallisista ravintoloista. Pari astetta pakkasta ja tuhannet kynttilät saa paatuneenkin lomailjan hyvälle tuulelle ja työstressin pois :)
Keskellä kaupunkia on isot joulumarkkinat, mutta Bremenistä löytyy myös toisest joulumarkkinat Weser-joen rannasta Schlachten joulumarkkinat :http://www.schlachte.de/de/veranstaltungen/schlachte-zauber.html
Schlachten joulumarkkinat eivät ole ihan niin täynnä tavaran paljoutta kuin keskustan markkinat. Tuolta löytyy paljon luomutuotteita, käsitöitä ja taiteilijoiden ja näyttelijöiden esityksiä. Valot korvaa kynttilät, roihut ja tuikut. Tervan tuoksua on kaikkialla :) ja hehkuviiniä :)
Weserin rannalla on myös hyviä ravintoloita ja baareja, joissa voi jalkojaan lepuuttaa :)
Hyvää reissua joulumarkkinoille, kyllä ne ovat kokemisen arvoiset :) - Mimma64
Ollaan oltu viimeisen viiden vuoden aikana joulumarkkinoilla ensin Heilbronnissa viinialueella (idyllistä), sitten Munchenissä (halvin matka 98 euroa/hlo Lufthansalla) ja sieltä käytiin junalla viellä Nurnbergin joulumarkkinoilla, jotka levittäytyvät koko vanhan kaupungin alueelle. Nurnberg on tuttu muutenkin ja ollaan tykätty sen keskiaikaisesta ilmapiiristä. Karlsruhessa oli myöskin varsin laajat markkinat ja ihmisiä todella paljon. Suosittelen kaikkia joulumarkkinoita leppoisine viinikojuineen!
- sarjuh
Kuinkahan on? kumpaankohan kandeis mennä tulevien joulumarkkinoiden aikoihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882