Saksan joulumarkkinat

Puolaska

Moikka, onkos kukaan ollut Saksassa joulumarkkinoilla? Kokemuksia, kiitos!!

10

3268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnero

      Moikka moi, kyllä vain, Saksa ja joulumarkkinat ovat hyvin tuttuja minulle. Olen joka vuosi Bremenissä markkinoilla, tänä vuonna menen ainakin Bremeniin ja Hampuriin ja muutamiin muihin hieman pienempiin. Joulumarkkinat on vuodesta toiseen yhtä ihania, on valtavasti kaikkia herkkuja, löytyy kauniita käsitöitä ja laukkuja. Kylmän päivän kruunaa hehkuviini :) Joulumarkkinoilla voi tehdä vaikka mitä löytöjä. Mun joulu ei ole kunnollinen ilman saksalaisia joulumarkkinoita. Suosittelen lomailua Saksaan joulumarkkinoiden aikaan.

      • joulu 2010

        Olemme lähdössä eka kertaa joulumarkkinoille Bremeniin. Lento Tampereelta Ryanairilla kohteeseen. Kaiken tämän joulutorin nähtävyyksien ja ostoksien jälkeen olisi mukava poiketa katsomassa kirkkoja ym. Kysäsenkin tottuneena kävijänä sinulta, onko kirkoissa viikolla iltaisin esim urkumusiikkia tai muuta ohjelmaa. Olen kiitollinen kaikista hyvistä matkaan liittyvistä vihjeistä. Kiitos etukäteen!


      • Ekakertaa

        Minnero hei, kysymyksiä sinulle! Kertoisitko hyviä vihjeitä matkaan liittyvistä kohteista? Kiitos!


      • BRE-men

    • Stuttgartin joulumarkkinoita. Viimeisimmän siellä käyntini aikaan sattuikin olemaan sellainen
      hieman miinuksen puolella oleva aurinkoinen ilma. Jotenkin se ilma ikäänkuin lisäsi joulun tunnelmaa.
      Aivan mahtava tarjonta kaikista joulutuotteista ja ei sovi unohtaa juoma ja ruoka valikoimia.
      Niinkuin joku jo mainitsikin, kuuma hehkuviini antaa sisäistä lämpöä vilun yllättäessä.
      Joulumarkkinoilta löytyy kauniit joululahjat vaikkapa koko perheelle.
      Suomesta on tietääkseni Finnairin suorat lennot Stuttgartiin suhteellisen edullisia.
      Merkkituotteitten metsästäjille on Stuttgartista lyhyt matka Metzingeniin, jossa voi todella löytää
      suuren valikoiman eri merkkituotteita.

    • erkk

      Ryanairilla Hahniin, josta n. tunnin matka Trieriin. Iso kaupunki, upeasti koristeltu, mukavia ihmisiä..

    • Minnero

      BRE-man tuolla jo antoikin hyvän linkin Bremenin matkailutoimiston sivuille. Bremen on mukavan kokoinen kaupunki, on paljon kauppoja, ravintoloita, nähtävyyksiä ja lyhyt matka vaikka Hampuriin. Joulumarkkinoiden aikaan porukkaa on todella paljon, on isoja koululaisryhmiä ja eläkeläisten matkoja. Koko kaupunki on täynnä porukkaa, mutta hyväntuulista, onneksi :) Itse tykkään Schnoorin vanhastakaupungista ja sen ihanasta ilmapiiristä, pienistä putiikeista ja tunnelmallisista ravintoloista. Pari astetta pakkasta ja tuhannet kynttilät saa paatuneenkin lomailjan hyvälle tuulelle ja työstressin pois :)

      Keskellä kaupunkia on isot joulumarkkinat, mutta Bremenistä löytyy myös toisest joulumarkkinat Weser-joen rannasta Schlachten joulumarkkinat :http://www.schlachte.de/de/veranstaltungen/schlachte-zauber.html

      Schlachten joulumarkkinat eivät ole ihan niin täynnä tavaran paljoutta kuin keskustan markkinat. Tuolta löytyy paljon luomutuotteita, käsitöitä ja taiteilijoiden ja näyttelijöiden esityksiä. Valot korvaa kynttilät, roihut ja tuikut. Tervan tuoksua on kaikkialla :) ja hehkuviiniä :)

      Weserin rannalla on myös hyviä ravintoloita ja baareja, joissa voi jalkojaan lepuuttaa :)

      Hyvää reissua joulumarkkinoille, kyllä ne ovat kokemisen arvoiset :)

    • Mimma64

      Ollaan oltu viimeisen viiden vuoden aikana joulumarkkinoilla ensin Heilbronnissa viinialueella (idyllistä), sitten Munchenissä (halvin matka 98 euroa/hlo Lufthansalla) ja sieltä käytiin junalla viellä Nurnbergin joulumarkkinoilla, jotka levittäytyvät koko vanhan kaupungin alueelle. Nurnberg on tuttu muutenkin ja ollaan tykätty sen keskiaikaisesta ilmapiiristä. Karlsruhessa oli myöskin varsin laajat markkinat ja ihmisiä todella paljon. Suosittelen kaikkia joulumarkkinoita leppoisine viinikojuineen!

      • sarjuh

        Kuinkahan on? kumpaankohan kandeis mennä tulevien joulumarkkinoiden aikoihin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe