VW TOUAREG V10 TDI onglemat?

Bensaa ei mieluusti

Mahdollisesti hankkimassa autoa "terapia"laitteeksi vähäiseen ajoon ja satunnaiseen ison tarilerin siirtoon. Mitä ongelmaa noihin tulee Siis kalliimpaa ongelmaa kun kilometrejä kertyy n 200tkm jälkeen? Vai onko mitään normaalista poikkeavaa ongelmaa?
Bensat on kait laiskoja ja ei kiinnosta yli 20l kulutus vaikka kilometrejä ei niin kerrykkään ehkäpä n 10tkm vuodessa tai yli.

2

6976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3. Touareg

      Terapian takia voi toki suositella V10:ä, traikun tai muun nyhtämisen takia ei tarvitse, sillä pienimmässäkin moottorissa (kympin puolikas) R5:ssa vetopaino täydet 3500 kg. V6 disukka myös ookoo. Bensaan ei kannatane ryhtyä, V6 melko laiska ja janoisa, V8 hmm... JANOISA.

      Ongelmiahan noissa on ollut ilmastoinneissa, sähköissä, kardaaneissa, ruiskun säädöissä (savutus) ja V10:ssä kannattaa huomioida öljynkulutus, joka ei siis ole vika vaan ominaisuus, ettei vaan vahingossa ajele kuivalla koneella.

      Tuollaisia perusvarmoja murikoitahan nuo slovakkien tekeleet on, yksilöissä melkoisia eroja. Hyväkuntoisen ja hyvin varustellun saksantuonnin kannattaisi laittaa. Varustetasot heittelevät aika paljon, eli Suomi malleissa oli vakiona nahkasisustus, integroitu navi, kaksiakku järjestelmä ja automaattivaihteet. Jälkituóduissa on näkynyt jopa manuaali-ilmastointeja kangaspenkeillä.

      • 750NM

        on aika kimurantti huollettava. Kaverilla oli tehohäviötä; auto kulki max 80km/h. Sitä käytettiin Volkkarin pajalla ja vaihdettiin viidellä tinoolla kilkkeitä. Vaan mikään ei auttanut. Lopuksi virityksiin erikoistunut paja paikansi häiriön lähteen. V10:ssä on kaksi erillistä moottorinohjausyksikköä, yksi viidelle pytylle. Toinen yksikkö sattui vielä olemaan jossain jemeksessä eikä löytynyt heti. V10 yleensäkin on hankala moottori. Esim. Bemun M5:ssa yksi ohjausyksikkö ohjaa kahdeksaa pyttyä ja toinen kahta.

        Samaisessa suomiautossa oli kovien pakkasten aikaan aikamoisia häiriöitä myös ilmajousituksessa. Auto ei oikein tiennyt mennäkö matalalla vai korkealla.

        Olen itse ajanut R5:sta ja tuota V10:ä. Mittarin mukaan viisipyttyinen meni Saksassa motarilla 200km/h. V10:ssä riittää aika mukavasti voimaa, vaikka se ei mikään raketti ole. En ole koskaan jäänyt jalkoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe