VW TOUAREG V10 TDI onglemat?

Bensaa ei mieluusti

Mahdollisesti hankkimassa autoa "terapia"laitteeksi vähäiseen ajoon ja satunnaiseen ison tarilerin siirtoon. Mitä ongelmaa noihin tulee Siis kalliimpaa ongelmaa kun kilometrejä kertyy n 200tkm jälkeen? Vai onko mitään normaalista poikkeavaa ongelmaa?
Bensat on kait laiskoja ja ei kiinnosta yli 20l kulutus vaikka kilometrejä ei niin kerrykkään ehkäpä n 10tkm vuodessa tai yli.

2

6922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3. Touareg

Terapian takia voi toki suositella V10:ä, traikun tai muun nyhtämisen takia ei tarvitse, sillä pienimmässäkin moottorissa (kympin puolikas) R5:ssa vetopaino täydet 3500 kg. V6 disukka myös ookoo. Bensaan ei kannatane ryhtyä, V6 melko laiska ja janoisa, V8 hmm... JANOISA.

Ongelmiahan noissa on ollut ilmastoinneissa, sähköissä, kardaaneissa, ruiskun säädöissä (savutus) ja V10:ssä kannattaa huomioida öljynkulutus, joka ei siis ole vika vaan ominaisuus, ettei vaan vahingossa ajele kuivalla koneella.

Tuollaisia perusvarmoja murikoitahan nuo slovakkien tekeleet on, yksilöissä melkoisia eroja. Hyväkuntoisen ja hyvin varustellun saksantuonnin kannattaisi laittaa. Varustetasot heittelevät aika paljon, eli Suomi malleissa oli vakiona nahkasisustus, integroitu navi, kaksiakku järjestelmä ja automaattivaihteet. Jälkituóduissa on näkynyt jopa manuaali-ilmastointeja kangaspenkeillä.

• 750NM

on aika kimurantti huollettava. Kaverilla oli tehohäviötä; auto kulki max 80km/h. Sitä käytettiin Volkkarin pajalla ja vaihdettiin viidellä tinoolla kilkkeitä. Vaan mikään ei auttanut. Lopuksi virityksiin erikoistunut paja paikansi häiriön lähteen. V10:ssä on kaksi erillistä moottorinohjausyksikköä, yksi viidelle pytylle. Toinen yksikkö sattui vielä olemaan jossain jemeksessä eikä löytynyt heti. V10 yleensäkin on hankala moottori. Esim. Bemun M5:ssa yksi ohjausyksikkö ohjaa kahdeksaa pyttyä ja toinen kahta.

Samaisessa suomiautossa oli kovien pakkasten aikaan aikamoisia häiriöitä myös ilmajousituksessa. Auto ei oikein tiennyt mennäkö matalalla vai korkealla.

Olen itse ajanut R5:sta ja tuota V10:ä. Mittarin mukaan viisipyttyinen meni Saksassa motarilla 200km/h. V10:ssä riittää aika mukavasti voimaa, vaikka se ei mikään raketti ole. En ole koskaan jäänyt jalkoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe