Kysyin jo tätä samaa eräällä toisella keskustelupalstalla ja nyt sitten täälläkin...
Drizzt Do'Urden on kirjoissa jotensakin "voittamaton" mutta miten Baldureissa?
Eli kuinka moni on yrittänyt tappaa Drizztiä BG1ssä tai/ja BG2ssa? Etenkin kakkosessa, kun siinä on Drizztillä kaverit matkassa. Onko onnistunu?
Jos joku ei hahmota kenestä kyse, niin se hyväntahtoinen mannunvartija drow. Ekassa osassa Drizzt oli tappamassa niitä gnolleja ja toisessa osassa se on Bruenorin, ym. kanssa ehtimässä Bruenorin punaista kirvestä.
Ite en oo koskaan uskaltanu... :D
Drizzt Do'Urden
10
2637
Vastaukset
- minä
Kakkoses oon tappanu joka kerta. Koskaan en ole kyllä sen tavaroita tarvinnut, pistänyt vaan strongholdin arkkuun talteen tai sitten myynyt kauppaan =)
- Hemuli
Itse uskaltauduin kerran hyökkäämään Drizztín kimppuun mutta sitten helvetti pääsi iralleen :D
Ekaks Jaheira ja -mikäs se nyt on se Palladin kommunin iso herra... No se joka tapausessa- lähtivät ryhmästä. Eikä siinä vielä kaikki. Minsc sitten päätti vielä mennä Drizztin puolelle... eli paras taisteliani tuli vihollisekseni.
Jäljellä oli enää Aerie ja minä Ü. Omalla munkki hahmolla pärjäsin hetken kunnes Drizzt tuli sapelit viuhuen kimppuun... kaksi sekunttia ja kuolema.
Yhteen veto: Älä hyökkää drizztin kimppuun jos ryhmäsi on hyvä!!!- Joneleth the Exile
no Drizztin saa tapettua mutta sitä ei kannata tehdä jos a) haluaa apua bodhin tappamisessa b) jos on hyvis-party. Silloin kun Drizztin puheille pääsee niin ei näistä herroista kuitenkaan päätähuimaavaa expoa saa... mutta ihan vastusta siitä saa jos sitä haluaa.
- etp
Saa hengiltä molemmissa peleissä. Ei kuitenkaan välttämättä hirveän helposti...
Kakkosessa ei ole vaivan arvoinen nahina, sillä parempaakin kamaa on tarjolla. - Pelimies-77
Tosiaan miehen voi (Kakkosessa seurueineen päivineen) tappaa molemmissa peleissä. Hyötysuhde on Kakkosessa pieni, mutta Ykkösessä Drizztin aseet ovat pelin parhaimmat joten niiden hankkiminen kannattaa.
Ykkösessä miehen voi tappaa ehkä helpoiten (riippuen ryhmästäsi yms) houkuttelamalla hänet perääsi läheisen lammen rannalle josta mies löytyy. Menet (haste/invisibility päällä) lammen keskellä olevalle saarekkeelle, johon mies ei osaa tulla perääsi pelin kehnon polunlöytämis-AI:n takia. Saarekkeelta miehen linkoaminen hengiltä kestää melko kauan hänen korkean AC:n takia mutta varaat vain paljon ammuksia mukaan.
Kakkosessa miehen voi voittaa ryhmineen kuten minkä tahansa muunkin vaikean taistelun. Vaaditaan vain hyvät bufferoinnit magialla ja tarvittaessa myös nimenomaan magiaa. Joku Time Stop pohjainen welhon moukarointi hiljentää kummasti miehen tiimin. Vaikka aseet ja vermeet eivät ole heiltä kovin kaksisia siinä kohti peliä milloin hänet pääsee tappamaan, on niistä jotain käyttöä. Harmittava feature BG2:ssa on kuitenkin se että jos myöhemmin pidät hallussasi jotain Drizztin kamoja, hänen vanha ystävänsä Malchor Harpell saapuu keräämään niitä takaisin.
Harpell on hyvinkin v-mäinen kaveri koska häntä ei voi tappaa, joten hän vainoaa sinua kunnes annat tavarat takaisin. Miehen tulemisen voi kuitenkin kiertää, pistämällä Drizztin kamat talteen Watcher's Keepiin, josta ne voi hakea myöhemmin esim. ToB:n aikana.- Sacrilegium
itse olen tappanut hänet ennen aina seuraavasti: Maagi: Wand of Monster Summoning
Muut ryhmänjäsenet: Ranged Weaponit ja kuteja niihin.
Sitten vain piiritetään Drizzt minioneilla (Baldur's Gate ykkösessä tai sen lisäosassa ei ole SummonLimittiä) niin pitkään että drizzt ei yllä kimppuusi. Hyökkää kaikilla, Drizzt paloittelee tykinruokaa ja toimii samanlaisena itse :D kätevää (ja ehkä realistisempi tapa tappaa hänet hyvällä omalla tunnolla ;)) - Selene
Eikös kyseisen Drizztin saa puolelleen Bodhia vastaan? Miten tämä tapahtuu? Sain jo Shadow Thiefit ja papit puolelleni, mutta miten Drizztin saa ja mistä?
- Nirnaeth
Selene kirjoitti:
Eikös kyseisen Drizztin saa puolelleen Bodhia vastaan? Miten tämä tapahtuu? Sain jo Shadow Thiefit ja papit puolelleni, mutta miten Drizztin saa ja mistä?
Kun pääset pois Underdarkista, sinä meet semmoseen "haltioiden tukikohtaan" Underdarkin uloskäyntiin. Kun poistut sieltä esim. Amniin niin he tulevat (ainakin minulla) automaattisesti vastaan. Se "Bruenorin punainen kirves" juttu oli aik hauska.. jos luin oikein ne kinasteli oliko se kirves vaaleanpunainen vai tavallisen punainen xD
- Hemuli
Nirnaeth kirjoitti:
Kun pääset pois Underdarkista, sinä meet semmoseen "haltioiden tukikohtaan" Underdarkin uloskäyntiin. Kun poistut sieltä esim. Amniin niin he tulevat (ainakin minulla) automaattisesti vastaan. Se "Bruenorin punainen kirves" juttu oli aik hauska.. jos luin oikein ne kinasteli oliko se kirves vaaleanpunainen vai tavallisen punainen xD
Eli Drizzt Do'urden tulee kun meet Athkatlaan sieltä haltia taistelu tantereelta. Puhut vaan sitten sen ympäri...
Jos haluu muute hoidellan sen nii helpompi kohta siihen olis kai sitten siellä Bodhin lymypaikassa... toimii oikeen epä herrasmiesmäisesti ja hyökkää samaa aikaa vamppien kanssa ;D ... ei mut perkele... eihä se toimikkaa. Sithän sulla on kaks vihollista... dääm :D - Kharadak
Hemuli kirjoitti:
Eli Drizzt Do'urden tulee kun meet Athkatlaan sieltä haltia taistelu tantereelta. Puhut vaan sitten sen ympäri...
Jos haluu muute hoidellan sen nii helpompi kohta siihen olis kai sitten siellä Bodhin lymypaikassa... toimii oikeen epä herrasmiesmäisesti ja hyökkää samaa aikaa vamppien kanssa ;D ... ei mut perkele... eihä se toimikkaa. Sithän sulla on kaks vihollista... dääm :DBodhin luolassa Drizztin tappaminen tosiaan onnistuu kohtalaisen helposti ja siinä aivan ensimmäisessä vaiheessa kun näet hänet niin voit ottaa koko ryhmääkin vastaan matsin. Kehittelin ideaa, että jos ensimmäisellä kerralla kun menet Bodhin luo visiitille, jätät toisen niistä ovista kiinni, jotka johtavat siihen kammioon missä tapaat Drizztin, miehität ainoan kulkutien sinne tukevasti ja lauot maagilla sisään niin pirusti. En ole itse kokeillut, mutta luulisi tepsivän.
Jos taas haluat pelkästään Drizztien hengiltä ja ryhmä on jo mennyt niin se onnistuu melkoisen kätevästi seuraavalla tavalla: Kun menette sinne alakerrokseen, missä taistelu Bodhia vastaan tulee, avaat Drizztille ovet ja siirryt itse kiltisti sivuun. Drizzt vannoutuneena hyviksenä juoksee ovista sisään vampyjen kimppuun. Tässä vaiheessa lämäytät ovet kiinni ja annat vampyyrien hoitaa tämänkin ongelman pois tieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713