Airsoft

äiti

15-vuotias poikani ilmoitti alkavansa harrastaa airsoftia. Käyttävät suojavarusteita.
Onkohan aivan järkevää, olisiko ketään, jonka poika harrastaa, mielipiteitä ko harrastuksesta?

51

6530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faija

      Vannota poika käyttämään suojavarusteita, aina. Ainakin kasvomaski on oltava aina päällä. Sano, että harrastus loppuu kuin seinään, jos saat tietää että pojat ovat pelleilleet ilman varusteita, ammuskelleet jotain muuta kuin hyvin varustettuja pelitovereita tai ammuskelleet jossain muualla kuin pelialueella.

      Värikuulan osuma aiheuttaa itse kuulan kokoisen ruhjepatin vielä metrien päästä. Osuma paljaalle iholle nostaa kyyneleet silmiin isommallekin äijälle. Aseiden tehosta kertoo jotain se, että liikennemerkkiin tulee lommo kahden metrin päästä ammuttaessa... Onneksi etäisyyden kasvaessa kuulan vauhti hidastuu melkoisesti.

      Pelin sääntöihin olisi hyvä kuulua se, että läheltä ei saa tähdätä kuin alaruumiiseen.

      Tunnetko pojan tulevia pelikavereita? Jos porukka tuntuu järkevältä, salli pojallesi airsoft harrastuksena. Airsoft on erittäin liikunnallinen, tapahtuu usein metsämaastossa ja kaveriporukalla. Rehtiä "urheilua", siis. Airsoft hakkaa kyllä kioskin kulmalla syljeskelemisen mennen tullen... :)

      • äiti

        Poika kertoi, että peliin ei oteta, jos ei ole suojavarusteita, joten se asia on kunnossa. Kuulemma vastuulliset harrastajat eivät räiski missä vaan ja milloin vaan.
        Poikani haki minulle jopa kaikki tiedot ko harrastuksesta yms.
        Joten eiköhän asia ole kunnossa.
        Onnekseni ei ole koskaan notkunut kaupungilla, vaan muitakin terveitä harrastuksia on, mutta ilmeisesti kerran viikossa harrastus ei riitä.


      • Laherry

        Airsoft ja paintball ovat kaksi ihan eri juttua. Airsoftissa aseet ovat hyvin aidon näköisiä ja niillä ammutaan pieniä (yleensä) sinisiä muovikuulia, kun taas paintballissa eli splättiksessä ammutaan maalia sisältäviä kuulia, jotka jättävät kunnon jäljen ihoon, mutta tervettä kipua se vain on :) tse pidän splättiksestä, mutta airsoftista en juurikaan.

        Tottakai pitää olla maskit päässä, että näkö säilyy ja vihreä maastopuku päällä, ettei erotu niin helposti sieltä ryteiköstä. En minä eikä kaverinikaan käytä muuta suojaa kuin sitä pakollista eli maskia. Haalarin alla on yleensä joko T-paita, tai joku ohut poolo (korkea kaulus antaa pienen lisäsuojan kaulalle) ja verkkarit jalassa. Kun tietää, että osuma sattuu, niin sitä ei niin herkästi lähde rambona ryntäilemään vastustajien sekaan, vaan täytyy edetä varovasti, jos ei halua tuntea ylimääräistä kipua. Tämä tuo uutta mielenkiintoa peliin.

        Meidän peleissä on etäisyysrajoitus ja sen lähempää ei saa ampua. Lähin ampumaetäisyys mitattuna vastustajan ihosta on 6 millimetriä, sillä jos sen piipun työntää kroppaan kiinni niin se värikuula ei tunnu missään. Mutta jos jättää sen puoli senttiä rakoa, niin johan alkaa kaveri tuntemaan tuskaa. Meillä ei ole rajoituksia ampumisen suunnan suhteen. Meidän peleissä saa ampua päästä jalkoihin ja jaloista päähän.

        Airsoft ja paintball ovat kumpikin järkeviä ja terveitä lajeja. Niitä harrastaessa kuntokin nuosee mukavasti :)

        Juu eipä ole mullakaan ollut kyynel kaukana, kun on sattunut tulemaan kunnon osuma. Kerran tulin yllätetyksi takaa päin ja ammus tuli n. 50cm päästä vasempaan kämmeneen.

        Tosin, eipä käy kateeksi yhtä kaveria, tämä kun sattui saamaan osuman parin metrin päästä jalkojen väliin sinne miehen herkälle ja kalliille elimelle. Tuskaista oli hänen kierimisensä maassa, mutta kyllä hän siitä tokeni, kunhan sai vaan ottaa vähän aikaa rauhassa.


      • aloittelija

        puhuit tossa paintball aseesta! airsoft ase ei tunnu kuin pienenä osumana yli viiden metrin pääsät eli juuri ja juuri tarpeeksi että pelaaja voi ilmoittaa tovereilleen saaneensa osuman


      • kokemusta on
        aloittelija kirjoitti:

        puhuit tossa paintball aseesta! airsoft ase ei tunnu kuin pienenä osumana yli viiden metrin pääsät eli juuri ja juuri tarpeeksi että pelaaja voi ilmoittaa tovereilleen saaneensa osuman

        airsoft aseiden osuma tuntuu paljaalle iholle tultuna vielä kymmenien metrien päästä... tietenkin 5€ hong kongin ja 500€ airsoft trk. kivääreiden välillä on "pientä" eroa


      • tikkarit
        aloittelija kirjoitti:

        puhuit tossa paintball aseesta! airsoft ase ei tunnu kuin pienenä osumana yli viiden metrin pääsät eli juuri ja juuri tarpeeksi että pelaaja voi ilmoittaa tovereilleen saaneensa osuman

        Kuule osuin kaverii jostain 30 METRIN pääst ja tuli semmoset kivat sanat silt suusta.


      • koKEMUSTA ON PALJON
        kokemusta on kirjoitti:

        airsoft aseiden osuma tuntuu paljaalle iholle tultuna vielä kymmenien metrien päästä... tietenkin 5€ hong kongin ja 500€ airsoft trk. kivääreiden välillä on "pientä" eroa

        joo verinen jälki jää ku ampuu 140 metrii apuval kivääril 20 metrist MUTTA SOFTAUS ON IHANPARASTA


      • kysymys ja (y)

        Ei kyllä ihan heti tule vakiolla liikennemerkkiin lommoa... En kyllä ole koittanut, mutta m110 - tasoisella ei pitäisi. viritys on eri asia. alkoi sen verran kiinnostamaan, että löytyykö videota? Muuten ERITTÄIN JÄRKEVÄÄ TEKSTIÄ! (y)


    • Isä

      Minunkin 14v. poika aloittanut vasta tänä keväänä, tuntuu olevan ihan kelpo harrastus, oikeastaan ainut liikunnallinen josta poikani pitää, käyvät n.10 pojan porukalla softaamassa ja kivaa on, ei ole ainakaan vielä kenellekään minkäänlaista vahinkoa käynyt, ja tuskin käykään kunhan vain muistavat pitää maskin kasvoillaan. Ja aloittajalle muistutukseksi, poikien touhut on kauttaaikain ollu fyysisesti rajuja.

    • Don

      Se ei ole kuin ajan kysymys koska tulee vahinkoja,yleensä kyllä tajutaan pitää säänöistä ja suojista kiinni niin kauan kun ollaan pusikossa,vaan sitten kun taisto on loppunut niin ei tahdota malttaa pitää pyssyjä pois kädestä ja lopulta joku alkaakin jo ammuskella väärissä paikoissa ja kun muovikuula osuu jonkun lapseen niin että tuntuu niin kyllä varmaan vanhenpina tekin suutuisitte jos naapurin poju olisi ampunut teidän lapsukaista.(mikä kyllä luonnollisesti oli tietty vahinko)
      Edelleen uskon kyllä oman poikani syyttömyyteen,vaan yksi kuin kämmeltää niin kaikki kärsii.Valitettavasti loppui sekin leikki lyhyeen

      • Airsoft

        Hyvä laji se on, hiukan kallis vaan. Mitään vahinkoja ei satu kun on suojukset päällä. Meillä on ainakin ollut sellainen sääntö että jos on lähellä niin kosketaan aseella toiseen, eikä ammuta. Lisäksi pyrimme tähtäämään keskivartalosta alaspäin. Ja suojukset testaamme ennen pelin aloittamista ampumalla niihin.


    • Little Rebel

      Miksikäs ei voisi? SoftAiria (AirSoftia) harrastavat paljon nuoremmatkin.

      Tässä faktoja:

      Nämä asiat olisi varmaan parasta selvittää ennenkun etenemme tämän pitemmälle. Jos halutaan pelästyttää kukkahattutätejä sun muita, voisi sanoa että kyseessä on touhu missä nuoret (ja vanhemmat) ihmiset menevät pitkin metsiä ja ampuvat toisiaan aidon näköisillä aseilla. Jottei tätä nopeasti kasvamassa olevaa harrastusta heti laiteta pannaan, pitää varmaan selittää vähän lisää. Aseet ovat todellakin replikoita aidoista aseista, mutta ne ampuvat kuuden (6) millimetrin läpimittaisia muovikuulia, eivätkä ole edes perus-ilmakiväärin tehoisia. Tästä huolimatta _suojalasit ovat pakollisia_. Suojalaseilla varustettuna softair on täysin turvallinen harrastus, jollei tee mitään tyhmää kuten juokse metsässä päin puuta tai jotain…
      Itse aseita on kolmea eri toimintamallia: Jousikäyttöiset, Kaasukäyttöiset ja sähkökäyttöiset. Jousikäyttöiset toimivat kuten ilmakiväärit, eli ne joutuu virittämään uudestaan jokaisen laukauksen jälkeen. En usko että tämä heikentää peleissä pelaajan asemaa, mutta syö realismia todella ikävästi. On totta että jousikäyttöiset ovat suhteessa heikkotehoisempia kun verrataan kaasu- tai s ähkökäyttöisiin aseisiin.

      Joillekin saattaa tulla Softair-aseen hankinta ajankohtaiseksi Korpivaaran myötä. Mikään kallis sähkö tai kaasu ei yleensä ole taloudellinen vaihtoehto, vaan muovinen käsiviritteinen on yleensä hinta-laatusuhteeltaan paras. Käsivempalla voi mennä niihin peleihin, jossa ei haluta käyttää tehokkaita sähköja ja se on välttävä itsepuolustusväline niissä peleissä joissa on sähköaseita.

      Hintaluokka 30 euron tienoilla on paras, sitä kalliimmat metallikuoriset SoftAir- aseet ovat hieman turhia, koska niiden koneisto on silti muovia. "Hop-up"- leiman omaavat softikset
      ovat tarpeeksi tarkkoja että niillä pärjää jopa sähköaseita vastaan.
      Halvemmissa aseissa on sitten sellaista sontaa että oksat pois. Menestyksekkäistä aseista tulee mieleen ainoastaan Vector, joka ei ole järin kookas, mutta sitäkin luotettava 30 mk ase. Lipastilavuutta löytyy 25 kudin edestä, mutta kantomatka jää pahasti Hop-up käsivemppojen tasosta.

      Hop-up tarkoittaa sitä että SA-aseen kuula pistetään pyörimään laukaistaessa, jolloin se lentää kauniin kaaren. Hop-upeilla on siis parempi kantomatka. Kuitenkin tiedetään ainoastaan yksi poikkeus missä käsiviritteisessä on Hop-upin säätömahdollisuus, joten halpakauppojen "Hop-upeiss" on vain paremmat jouset. Näissä samoissa vehkeissä on sitten kaikissa 25 kuulan lipastilavuus, eli ihan hyvä.

      • äiti

        Kiitti sulle, olen käynyt itsekkin hakemassa tietoa kys. harrastuksesta. Eipä tunnu yhtään sen pahemmalta, kuin esim jääkiekko...


      • Little Rebel
        äiti kirjoitti:

        Kiitti sulle, olen käynyt itsekkin hakemassa tietoa kys. harrastuksesta. Eipä tunnu yhtään sen pahemmalta, kuin esim jääkiekko...

        Niinpäniin... Jo toiset vanhemmat(ko?) jotka olen vakuuttanut tästä lajista- Taidankin kohta lähteä softaamaan...


      • haluu softaamaan
        Little Rebel kirjoitti:

        Niinpäniin... Jo toiset vanhemmat(ko?) jotka olen vakuuttanut tästä lajista- Taidankin kohta lähteä softaamaan...

        voiku se ois noin yksi kertasta ku iskä ei tykkää että toisii ammutaan ja äiskä ei tykkää aseista... aaaarghh


      • Surullinen poika!
        haluu softaamaan kirjoitti:

        voiku se ois noin yksi kertasta ku iskä ei tykkää että toisii ammutaan ja äiskä ei tykkää aseista... aaaarghh

        Miten te softaajat saitte luvan vanhemmiltanne
        ostaa ase, ku mu vanhemmat ei anna.
        Ne ei tykkää aseista :(
        Vaikka mää oon sanonu niille että se o vaaratonta
        jos osaa suojautua oikein, mutta ne ei usko :(


      • mp5 sd5
        Surullinen poika! kirjoitti:

        Miten te softaajat saitte luvan vanhemmiltanne
        ostaa ase, ku mu vanhemmat ei anna.
        Ne ei tykkää aseista :(
        Vaikka mää oon sanonu niille että se o vaaratonta
        jos osaa suojautua oikein, mutta ne ei usko :(

        Amerikassa myydään airsoft aseita joissa on liekin/äänen vaimennin oranssi tai punainen jotta amerikkaliset tietäisivät onko ase oikea vaiko ns ilma ase.niin tilaa amerikasta niin ei näytä niin oikealta mutta pk onkin sitten jo toinen juttu.


      • terve moro heipä hei
        mp5 sd5 kirjoitti:

        Amerikassa myydään airsoft aseita joissa on liekin/äänen vaimennin oranssi tai punainen jotta amerikkaliset tietäisivät onko ase oikea vaiko ns ilma ase.niin tilaa amerikasta niin ei näytä niin oikealta mutta pk onkin sitten jo toinen juttu.

        maalaa aseen piippu vaikka siit tulee aika ####


      • a.k.4.7
        Surullinen poika! kirjoitti:

        Miten te softaajat saitte luvan vanhemmiltanne
        ostaa ase, ku mu vanhemmat ei anna.
        Ne ei tykkää aseista :(
        Vaikka mää oon sanonu niille että se o vaaratonta
        jos osaa suojautua oikein, mutta ne ei usko :(

        jotkut vaan eivät siedäniitä


    • AirsoftK1nG

      Moro, ite oon 16v poika, ja ihte oon harrastanut air-softia jo 3v. Ja voin VANNOA et jos poikas käyttää suoja varusteita nii siinä ei käy mitään. ja iha näin By The Way tietona, airsoft on yks mailman rankimmista harrastuksista ja siinä nousee kunto aivan sairaasti, Sillonku alotin airsoftin nii juoksin koulun coopperis 1km (Huom, poltan tupakkaa) ja nyt 3v jälkeen juoksen 7km Ihan leikiten ja poltan edelleen tupakkaa.

      jepjep,ei muuta morjens!

      • airsofter 111

        Haistappa kuule paska et helvetissä oo juossut cooperia 7km, se olis yli voimainen maailman ennätys ja sun lainen tervakeuhko ei vitussa pääse 1,5 km enempää ja itekki harrastan airsoftia. ja urheilen muutenki 8 kertaa viikos ja mäkään en pääse lähelleklään cooperia 7km nii et vittu sinäkää ps. airsoft rules


    • surkeat vanhemmat

      äiti ja isä ei anna pelata ku en sais käyttää tai näyttää nittä missään. ja vielä kun melkein kaikilla kavereilla on melkein 3 asetta jokaisel. olen 12v

      • 4IRSOFT

        samalla kun tilaat aseen tilaa kantolaukku niin ei tarvii NÄYTTÄÄ ASETTA MISSÄÄN


    • Asiaa softista

      Muistakaa myös että airsoft aseita täytyy huoltaa säännöllisesti (riippuen valmistajasta)

      • äläostakiinanpaskaa

        mitä merkkiä pitää sit pitäis huoltaa


      • äläostakiinanpaskaa kirjoitti:

        mitä merkkiä pitää sit pitäis huoltaa

        No juuri näitä kiinanpaskoja


      • sassassassassa
        sejase kirjoitti:

        No juuri näitä kiinanpaskoja

        Kaikkia airsoft-aseita pitää huoltaa! esim. silikonata piippu tms. Ja "kiinanpaskoja"? Ei ne kaikki ole paskoja, itelläni on ollut Jing Gongin G36C jo yli 3 vuotta eikä oo hajonnut MITÄÄN. Joillakin on hirveet ennakkoluulot kiinalaisista kun on ostanut halpa-hallista aseen ja se on hajonnut käsiin ---> kinuamaan äitiltä 300€ maksavat maruit.


      • Off-Topic
        sassassassassa kirjoitti:

        Kaikkia airsoft-aseita pitää huoltaa! esim. silikonata piippu tms. Ja "kiinanpaskoja"? Ei ne kaikki ole paskoja, itelläni on ollut Jing Gongin G36C jo yli 3 vuotta eikä oo hajonnut MITÄÄN. Joillakin on hirveet ennakkoluulot kiinalaisista kun on ostanut halpa-hallista aseen ja se on hajonnut käsiin ---> kinuamaan äitiltä 300€ maksavat maruit.

        No G&P:llä on sama hintaluokka kuin maruilla. Ja sen aseen voi ostaa itekkin. Itelläni kun on tällä hetkellä n. 700€ arvonen M4/M733 niin myyn sen ja ostan G&P M14 DMR:rän vaihan trk-röörin sisään ja laitan paremman hoppikumin, jousikin menee vaihtoon.


      • OT
        Off-Topic kirjoitti:

        No G&P:llä on sama hintaluokka kuin maruilla. Ja sen aseen voi ostaa itekkin. Itelläni kun on tällä hetkellä n. 700€ arvonen M4/M733 niin myyn sen ja ostan G&P M14 DMR:rän vaihan trk-röörin sisään ja laitan paremman hoppikumin, jousikin menee vaihtoon.

        Niin ja siinä M4:jässä ei ole sisällä maruin vakio osaa muuta kuin EG1000-moottori.


    • esaaaa

      vaikka airsoft saattaa kuulostaa vaaralliselta niin ei se ollenkaan ole varallista mutta kuikenkin silmät saattavat olla vaarassa jos ei suojaa silmiään

    • airsoft on urheilua

      kaverilla on takapihalla hyvä metsä mikä sopiin airsoftiin ollaan kaveriporukan ja vanhempien kanssa sovittu että airsoftia saa pelata vaan kaverin metsässä ja suojavarusteet on pakolliset niitä ei oteta pois ennen kun lähetään metsästä ja mennään vähän syvemmälle pelaamaan airsoftia se metsä on aika iso ja ei poistuta sovitulta alueelta ilman lupaa me pelataan jousikäyttösil asei koska kaikil ei oo sähkö tai kaasukäyttöstä asetta ja käytetään biohajoavii panoksii annetaan poikien pelata jos suojavarusteita pitää

    • Kokenut poika

      Olen 12 -Vuotias poika



      Harrastanut kaksi vuotta airsoftia kavereiden kanssa, Mutsi kehottaa vaan laittaa suojaimet siis silmä suojat! (PITÄÄ OLLA AINA)

    • On järkeä, enemmän kuin sotapeleissä ja turvallisempaa kuin jääkiekko...

    • hemmo

      minun poikani mailman paras

      • Kiinni jäit!

        Tottakai kun sinulla ei semmoista ole moneen vuoteen. Hehe! (Kirjoitusasu paljastaa kaiken!)


    • Ampuja

      Mun porukassa pitää olla suojat muuten ei pääse softaamaan! On ollu muutaman kerran sillei et ei ollu suojia ja on sattunu. pitäkää suojat kun softaatte!

    • hugfefyg

      softaamisessa ei ole mitään vaarallista jos on kunnon varusteet ja riippuu tietysti onko miten paksut vaatteet ja kuinka tehokas ase

    • anus

      ainoo mitä tarvii on lasit/maski

      • myös

        Ehkä kuitenkin myös ase. :P


    • Armeijankäynyt

      Airsoftauksessa, räiskintäpeleissä tai paintball- harrastuksessa ei ole MITÄÄN järkeä. Piste.

      Aseiden kanssa pelehtimen johtaa lapsen kohdalla vääristyneeseen mielipiteeseen aseista.

      Aseet ovat tappamista varten, jos annat lapselle edes leikki aseen ja annat leikkiä niin jonain päivänä lapsi saattaa löytää oikean aseen jostain (käyttäkää mielikuvitusta) ja ajattelee että hän on jo kokenut aseiden käyttäjä ja osaa hallita aseen kädessään, ja hupsista kun ampuu nii ei lennäkään pikseleitä/pelttejä/väri panoksia kaveriin tai muuhun kohteeseen.

      Ensimmäinen ja AINOA paikka ja kerta kun lapselle kuuluisi antaa ase käteen on armeija, siellä sentään on tiukka kuri ja aseet jäävät sinne.

      Ja olen tietoinen näistä itsari ihmisistä joten siitä ei tartte raivota.

      Eli, älä anna asetta lapselle, vaan vietä aikaa lapsen kanssa itse tai mene lapsen kanssa kysymään sotaveteraanilta miltä tuntui tappaa ihminen niin uskon että lapsen halu leikkiä tappamsta laantuu aika paljon.

      Vanhempion tehtävä on kitkeä väkivalta lapsesta, EI ruokkia sitä!

      • airsoft on taktista

        Kuka hakee airsoftilla jotain "tappo meininki oloa" ??


    • luuserit

      voi helvetin vittu hankkikaa nyt vanhemmat elämä. mä oon 14v poika ja oon 2v harrastanu noita juttuja ja ei oo mitään käyny. toiset ampuu 130m/s lähtevillä kivääreillä eikä oo kun pieni kirpasu ja maskista ei mee mikään kuula läpi. antakaa nyt poikien softata -.-

    • 23v softaaja

      Nimimerkki armeijankäynyt:
      Ymmärrän hyvin mielipiteesi ja arvostan sitä. Mielestäni airsoft on kuitenkin urheilua, eläytymistä eli roolipelaamista, sekä hyvä harrastus oppia asioita sekä tehdä uusia tuttavuuksia. Mielestäni Softaus on paljon parempi vaihtoehto kuin notkua puistoissa, laavuilla sekä kaupungissa kaljaa kiskomassa ja kolttosia tekemässä. Olen yhtämieltä ettei veteraanien tekoja ja kokemuksia ei tule unohtaa, mutta kyseessä on kuitenkin vaihtoehtoisesti parempi vaihtoehto kuin että nuoret häviävät bitti avaruuteen. Airsoft voittaa kuitenkin 100/0 CODIt ja cs:sät.
      Vaikka airsoft aseet ovatkin aidon näköisiä ja varusteiden suhteen jotkut ovat vieneet homman armeijan tasolle ei lajia tulisi tuomita asehullujen säntäilynä. Jos näin voitaisiin yhtälailla jääkiekko, ampumahiihto, rallit ja formulat kieltää liian agressiivisina ja vaarallisina. Tällä linjalla voidaan mennä niin pitkällekkin ettei kohta kukaan saisi enää tehdä mitään.
      Mielestäni airsoftin hyödyt kumoavat sen mahdolliset haittapuolet helposti. Kyseessä ei kuitenkaan ole vaarallinen laji oikeilla varusteilla ja säännöillä varustettuna. Yhtälailla jääkiekkokin on vaarallista jos ei suojavarusteita käytä ja mielestäni se on siltikin vaarallisempaa...

    • airsoft harrastaja

      airsoft on ihan best laji ite oon harrasatanu 3vuotta aseina mula on jousiviritteiset softit haulikko 100 metrii sekunnis ja pistooli 75metrii sekunnis ei meiän kaveri porukas käytä melekei kukaa minkäälaisia suojia ja hyvin on pärjätty joten mitä vittua höpisette jostai maskeista ku niitä ei oikee tarvi?

    • ghillie

      Kuules ''airsoft harrastaja''
      Mielestäni tuo on aivan järjetöntä. Kun itse pelaan silmäsuojaimet pitää olla. Ja ei muo haittaa vaikka rikkoisitte silmänne, Mutta kun menette isoihin skenuihin siellä täytyy olla silmäsuojaimet, Tiivistettynä: SILMÄSUOJAIMET ON EHDOTON PAKKO

      • JoskusKenties

        Samaa mieltä


    • oikee tyyppi

      kannattaa ostaa kunnon ase heti alkuun eikä palion huonoja minä ostin heti 1000€sniperin ja 300€ kaasu pistoolin ja 100€ maskin vaatteet 300€ ja kone pistoolin 300€ ja kaasua 100€ nii että

    • Unissas

      ''oikee tyyppi'' Älä huijaa ittees

    • idgafboutgames

      Repesin "Oikeelle tyypille" koska turhiahan nuo on.
      Airsoft on ihan kiva laji, Mutta kyllähän se kivuliastakin on.
      Omaa kokemusta sillälailla, Että suoraan nurkantakaa 142 lähtösellä snipukalla käteen (Jossa ei ollut suojia) Oli aika tuskaisaa nyppästä se kuula pois kun se upposi ihoon, Ja jätti kuopan :)

    • Vihaan niitä tätejä

      Mahdollisesti täältä löytyy kukkahattutätejä

    • Anonyymi

      Lapset leikkii kuulapyssyillä, onko se kiva leikki?? menisitte piilosille tai hippaa yms, kehittävää, eikä pyssyleikkejä vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe