Ihan vaan mielenkiinnolla olisin tiedustellut asiasta jotain tietavilta, etta mika nykypaivana on tilanne kotimaisten bulk-firmojen kohdalla, milla firmoilla on duunia edes kohtuullisesti ja mitka firmat maksavat edes kutakuinkin asiallista palkkaa..? Itsella ajatuksena mahdollisesti palata takaisin kotikonnuille muutaman 'evakkovuoden' jalkeen ja nain ennakkoon kiinnostaisi tietaa mihin firmoihin mahdollisesti kannattaisi ottaa yhteytta. Asemapaikalla ei niinkaan ole valia, kunhan vaan jostain mahdollisesti saattaisi loytya edes kutakuinkin asiallinen pulju. Itse olen tassa pienen tovin ajanut eraalle Euroopan suurimmalle tankkerifirmalle, joten sita taustaa vasten ulkomaanhommat olisivat ensisijalla, mutta ylipaataan kokonaisuus ratkaisee.. Mita vahankaan suuremmista firmoista tiedan niin ensimmaisina tulee mieleen Bulker Oy, Powder Trans seka RL-Trans. Muutaman Bulkerin auton taalla mantereella olen nahnytkin, Powder Trans taitaakin ajaa lahinna Pohjoismaita ja RL kotimaassa mikali oikein olen ymmartanyt.. Ylipaataan, olisinkin nyt hakemassa asiallisia vastauksia seka mahdollista keskustelua nykyisten bulk-kuljetusten tilasta, ovatko hinnat ja sita myoten myos palkat ajettu jo lahestulkoon kappaletavarakuljetusten tuntumaan vai ovatko pyttyhommat viela nyyttihommien 'ylapuolella'..?
Bulk-firmat
13
4488
Vastaukset
- BulkBoy
Powder, levii ku elanto, ja palkat on alan parhaat, puhumattakaan kuljettajan yleisestä arvostuksesta!
- noBulk
Alkaa oleen nykyään nuo alat! Rahtipuoli tuntuu osittain ainakin yhtähyvin jos ei paremminkin voivan kuin pyttypuolet.
Syynä varmaan kova kilpailutus, haanpäät,Viinikat ym. pilkottiin tässä aikanaan. En kyllä osais noista Bulk firmoista parasta palkanmaksajaa nykyään sanoa?
Bulkerilla on "oma kerho" johon on vaikea ulkopuolisen päästä. Eipä nuo Bulkit tuossakaan firmassa 10v takaperinkaan tuottaneet muutakuin tappiota,niin kuinka tänäpäivänäkään? (huom. omakohtaisia kokemuksia) - Säiliö TES
maksaa Teljän Kuljetus.
- Rosvottava
palkan maksaa E. Laurilan bulk-firma Lapualta. Töihin ei kannata tänne tulla, itsekin lähdössä heti kun löydän mitä tahansa muuta.
- BulkBoy
Rosvottava kirjoitti:
palkan maksaa E. Laurilan bulk-firma Lapualta. Töihin ei kannata tänne tulla, itsekin lähdössä heti kun löydän mitä tahansa muuta.
se ihan taulukon mukaan maksa?
- ex hp
Rosvottava kirjoitti:
Muistan vaan aina tarinan Laurilan isännästä joka aikoinaan kehitteli perunatärkkelys yhdistelmään ropelleita,jotka säiliössä sekottavat tärkkelystä ajonaikana (nestemmäinen)
No ukko makas säiliön päällä täydessä vauhdissa toisen ajaessa ja tutki tyhjistä säiliöistä kuinka lujaa vispilät pyöri käytännössä?
Olen myös ajanut autoa jossa nuo hydrauliikalla toimivat vispilät ovat (kylläkin eri firman) Tämä tarina pitää vanhojen kuskienkin perusteella paikkaansa.
Jos kerran siellä töissä olet,oletko kuullut? - Laurilalla
BulkBoy kirjoitti:
se ihan taulukon mukaan maksa?
Ne joiden laskutaito ei riitä palkkansa laskemiseen, saavat taulukon mukaan.
- suomi24=faktaa :)
ex hp kirjoitti:
Muistan vaan aina tarinan Laurilan isännästä joka aikoinaan kehitteli perunatärkkelys yhdistelmään ropelleita,jotka säiliössä sekottavat tärkkelystä ajonaikana (nestemmäinen)
No ukko makas säiliön päällä täydessä vauhdissa toisen ajaessa ja tutki tyhjistä säiliöistä kuinka lujaa vispilät pyöri käytännössä?
Olen myös ajanut autoa jossa nuo hydrauliikalla toimivat vispilät ovat (kylläkin eri firman) Tämä tarina pitää vanhojen kuskienkin perusteella paikkaansa.
Jos kerran siellä töissä olet,oletko kuullut?Höpö höpö... Kyllä se laurila maksaa tessin mukaan ja on varmaan ensimmäisiä (yli 10v) bulk firmoja suomessa joka on tessin mukaan maksanut!
- Rosvottava
suomi24=faktaa :) kirjoitti:
Höpö höpö... Kyllä se laurila maksaa tessin mukaan ja on varmaan ensimmäisiä (yli 10v) bulk firmoja suomessa joka on tessin mukaan maksanut!
No kuka pitää oikeana mitäkin. Kaveri sai ko. firmasta jälkikäteen 4,6 t€ maksamatta jääneitä palkkoja. Osa saatavista ehti jo vanhentuakin. Kyse oli yhden ( 1 ) vuoden palkkasaatavista. Liitto peräsi ne työntekijän vaatimuksesta, eikä siinä yrittäjän auttanut muutakuin maksaa, välttääkseen oikeustoimet. Että sellaista TES mukaisuutta. Ja muista, että yksikään liitto ei ole niin tyhmä, että alkaisi keksimään saatavia, jotka eivät perustu TES:iin, eikä yksikään yrittäjä ole niin tyhmä, että veisi selvän asian oikeuteen hävittäväksi. Tämä vain on karu totuus.
- janhune
Rosvottava kirjoitti:
No kuka pitää oikeana mitäkin. Kaveri sai ko. firmasta jälkikäteen 4,6 t€ maksamatta jääneitä palkkoja. Osa saatavista ehti jo vanhentuakin. Kyse oli yhden ( 1 ) vuoden palkkasaatavista. Liitto peräsi ne työntekijän vaatimuksesta, eikä siinä yrittäjän auttanut muutakuin maksaa, välttääkseen oikeustoimet. Että sellaista TES mukaisuutta. Ja muista, että yksikään liitto ei ole niin tyhmä, että alkaisi keksimään saatavia, jotka eivät perustu TES:iin, eikä yksikään yrittäjä ole niin tyhmä, että veisi selvän asian oikeuteen hävittäväksi. Tämä vain on karu totuus.
HBB on paras
- zapu3
Rosvottava kirjoitti:
Ai maksaa vai? Jos ei tes palkka riitä, lisineen ja pyhäkorvauksineen, ja ylityölisineen. ni sitte ei kannata tänne tulla. Ja omistajat kyllä arvostaa, jos tönsä tekee nutisemati. Niinku kaikki tietää ni ei tää aina niin helppoo oo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k553935Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet541932- 721406
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761270Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1991237Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911081- 901059
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41886Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55884- 64829