tietokone LG-televisiioon???

PCeeTVseen

Tarkoituksenani on saada tietokone kiinni televisiooni. Minulla on HDMI-HDMI kaapeli ja VGA-VGA kaapeli.
tietokoneessa on HDMI liitäntä ja VGA. TVssä on myös nämä liitännät. VGAn kohdalla lukee tvssä RGB-IN liitäntä.. Tietokoneen näytönohjain on nvidia geforce gt320.

Olen yrittänyt hdmi ja vga kaapeleilla saada koneen kuva TVseen, mutta en ole onnistunut.....
Olen mennyt ohjauspaneelin muuta näytön ulkoasua- kohtaan ja on löytynyt vai koneen näyttö eikä liitettyä TVtä. TVn ulostulo-valikosta olen valinnut oiean liitännän ja AINA ruudulla näkyy ei signaalia.

Oikeat kaapelit minulla kai siis on, mutta miten saisin koneen kuvan TVseen???missä vika???
pitääkö säätää jotenkin näytönohjaimen asetuksia???

-Kiitos vastauksista etukäteen.

PS.
Minulla on tämä LG:n tv: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35206
Tietokoneessa on windows 7.

46

2402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko telkussa..

valittu oikea kuvanlähde.

• Anestic

Ihme homma, itsellä heittää automaattisesti natiiviresolla kuvan telkkariin (LG). nVidia g105m käytössä. Kokeile painaa työpöydällä oikeaa nappia ja mene nvidia-ohjauspaneeliin tutkimaan mitä siellä sanotaan.

Ja telkussahan pitää olla sisäänmeno, ei ulostulo. Kannattaa käydä kaikki läpi ja kokeile telkun kaikkiin hdmi-liittimiin. Itsellä kuvaa pukkaa näytölle vasta kun on oikea lähde telkussa valittuna. Muulloin ei tunnista kone ulkoista näyttöä. VGA-liittimen kanssa joutuu yleensä vähän säätämään.

• kuinkas eikös

nvidialla ole oma säätö ohjelma.
      muistaakseni siellä on kohta "pakota tv:n tunnistaminen"
      ja toki tv pitää olla oikealla kanavalla se ei tarkoita mitää kanavan virittämistä.
      ja voi olla että toi hdmi pitää ottaa käyttöön näytön ohjaimen omassa säätö ohjelmassa.

sanoit "TVn ulostulo-valikosta olen valinnut oiean liitännän ja AINA ruudulla näkyy ei signaalia."
      niin se voisi olla että se on näytön ohjaimen oma säätö ohjelma.

• kaikki..

laitteet niin telkku kuin tietokone, siis virrat pois kummastakin, töpselit pois seinästä. Kytke kaapelit ja katso sitten toimiiko.

• mää vaan

Onko kyseessä läppäri vai pöytäkone? Törmäsin kerran läppäriin, jossa ei millään, ei siis millään, saanut kuvaa AINOASTAAN telkkariin, vaan telkkari toimi työpöydän laajennuksena.

• mää vaan

Kokeilepa vielä asettaa resoluutioksi 1024x768, sitten sammutat tietokoneen. Kytke jommalla kummalla piuhalla TV:seen ja käynnistä uudelleen. 1024x768 on semmoinen perus resoluutio, jonka mikä tahansa näyttö ainakin tunnistaa. Älykkäämmät TV:t jättävät mustat palkit reunoihin, ja vähän tyhmemmissä kuva venähtää, mutta pääsetpähän ainakin säätämään ja kuvan pitäisi TV:ssä näkyä.

• PCeeTVseen

kyseessä on pöytäkone. ACER ASPIRE M3203
        kaupassa sanottiin, että tietokoneessa ei ole HDMI-liitäntää....Minkä takia sitten takaa löytyy liitäntä jonka vieressä lukee isolla HDMI ja HDMI-kaapeli menee liitäntään?

• PCeeTVseen
        mää vaan kirjoitti:

Kokeilepa vielä asettaa resoluutioksi 1024x768, sitten sammutat tietokoneen. Kytke jommalla kummalla piuhalla TV:seen ja käynnistä uudelleen. 1024x768 on semmoinen perus resoluutio, jonka mikä tahansa näyttö ainakin tunnistaa. Älykkäämmät TV:t jättävät mustat palkit reunoihin, ja vähän tyhmemmissä kuva venähtää, mutta pääsetpähän ainakin säätämään ja kuvan pitäisi TV:ssä näkyä.

Laitoin resoluution 1024x768.
        Liitin VGA KAAPELIN KONEEN JA TV:N VÄLILLE.
        Ohjauspaneelissa oli tunnistettuna koneen näyttö ja "näyttölaite kohteessa VGA"
        painoin laajenna näytöt kohtaa ja painoin OK. TV:seen luki vain ei signaalia...
        Yhdessä vaiheessa ohjauspaneeli näytti, että koneen näyttö "HPW22" on kiinni myös VGA:lla....WTF?
        Ja kerran Nvidia ohjauspaneeli tunnisti "analoginen näyttö (disconnected)".

Elikkä en saa millään Tv:seen koneesta tulevaa kuvaa....ärsyttää kun on oikeat kaapelitkin.
        ONKO VIKA KONEEN NÄYTÖNOHJAIMEN ASETUKSISSA VAI TV:N ASETUKSISSA???
        Osaako kukaan auttaa? Onko LG:n asetukset tai gt320 näytönohjaimen asetukset kenellekkään tuttuja???

• tein
        PCeeTVseen kirjoitti:

Laitoin resoluution 1024x768.
        Liitin VGA KAAPELIN KONEEN JA TV:N VÄLILLE.
        Ohjauspaneelissa oli tunnistettuna koneen näyttö ja "näyttölaite kohteessa VGA"
        painoin laajenna näytöt kohtaa ja painoin OK. TV:seen luki vain ei signaalia...
        Yhdessä vaiheessa ohjauspaneeli näytti, että koneen näyttö "HPW22" on kiinni myös VGA:lla....WTF?
        Ja kerran Nvidia ohjauspaneeli tunnisti "analoginen näyttö (disconnected)".

Elikkä en saa millään Tv:seen koneesta tulevaa kuvaa....ärsyttää kun on oikeat kaapelitkin.
        ONKO VIKA KONEEN NÄYTÖNOHJAIMEN ASETUKSISSA VAI TV:N ASETUKSISSA???
        Osaako kukaan auttaa? Onko LG:n asetukset tai gt320 näytönohjaimen asetukset kenellekkään tuttuja???

Laita tietokoneen näyttöresoluutio samaksi,mikä on television ilmoitettu.Muuten et saa kuva ja myös ne Hz : t kohdalleen...

• ajurit uusia?
        PCeeTVseen kirjoitti:

kyseessä on pöytäkone. ACER ASPIRE M3203
        kaupassa sanottiin, että tietokoneessa ei ole HDMI-liitäntää....Minkä takia sitten takaa löytyy liitäntä jonka vieressä lukee isolla HDMI ja HDMI-kaapeli menee liitäntään?

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_320_us.html

• PCeeTVseen

Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä vielä. tähän asti tulleet vinkit eivät ole auttaaneet....
      Onko tietoa LG-TV asetuksista tai näytönohjaimesta GT320???

• auttaa..

jonkun on käytävä kädestä pitäen opastamassa. Ja jollei toimi niin joku on hajalla.

• jokuLG

Olen kytkenyt useita koneita VGA ja HDMI liittimien kautta tuohon LG telkkariin ja sitten valinnut input nappulalla kaukkarista joko HDMI tai RGB ja aina kuva tulee näkyviin jos tietsikka on ehjä. Mitään näytönohjainsäätöjä ei tarvitse tehdä, kuvan resoa voi joutua säätämään, mutta kuva kyllä näkyy ennen sitäkin. Eikö sulla ole normi tietsikka näyttöä millä nyt ensin testata? Onko sun kone ehjä?

• jokuLG
        jokuLG kirjoitti:

Olen kytkenyt useita koneita VGA ja HDMI liittimien kautta tuohon LG telkkariin ja sitten valinnut input nappulalla kaukkarista joko HDMI tai RGB ja aina kuva tulee näkyviin jos tietsikka on ehjä. Mitään näytönohjainsäätöjä ei tarvitse tehdä, kuvan resoa voi joutua säätämään, mutta kuva kyllä näkyy ennen sitäkin. Eikö sulla ole normi tietsikka näyttöä millä nyt ensin testata? Onko sun kone ehjä?

Joo, siis mun LG toosassa VGA on nimeltään RGB, en tiedä miksi.

• jokuLG
        jokuLG kirjoitti:

Joo, siis mun LG toosassa VGA on nimeltään RGB, en tiedä miksi.

Luin sun juttuja tarkemmin ja nyt tuntuu että sulla on kytkettynä molemmat yhtäaikaa, joku näyttö ja tuo telkkari, mutta miten?

• 12

Heitä se VGA mäkeen. Kytke HDMI varmasti oikeaan reikään TV:ssä. Siinä lukee HDMI in (ykköspaikassa). Valitse TV:stä HDMI. Jos ei toimi, piuha, näytönohjain tai TV viallinen.

• PCeeTVseen
        jokuLG kirjoitti:

Luin sun juttuja tarkemmin ja nyt tuntuu että sulla on kytkettynä molemmat yhtäaikaa, joku näyttö ja tuo telkkari, mutta miten?

Mulla on HPW22-näyttö kiinni DVI-liitännällä kokoajan koneessa. Eikö kone muka tunnista TV:tä näytön takia????

Ja onkohan tuo koneen HDMI-liitäntä varmasti output tai se mikä sen pitäisi olla???
        HDMI-johdolla sain XBOX360:n kiinni TVseen. eli ei kai siinnä mitään vikaa ole ja kone on kuukauden vanha ja TV vain 3 päivää vanha....

Minulla on tämä HDMI-kaapeli: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=27661
        Voiko se olla vääränlainen tietokoneeseen???

-kiitos vastauksista........ :)

• PCeeTVseen
        12 kirjoitti:

Heitä se VGA mäkeen. Kytke HDMI varmasti oikeaan reikään TV:ssä. Siinä lukee HDMI in (ykköspaikassa). Valitse TV:stä HDMI. Jos ei toimi, piuha, näytönohjain tai TV viallinen.

Kun yhdistin HPW22-näyttöni ja koneen välille tuon saman VGA-johdon jota yritin TVseen, ei tuo VGA-johto toiminu näyttöön yhdistettynäkään.

VGA-johtoni on kai rikki. Vai eroaako johto tavallisesta, kun johdossa on kaksi mustaa mötikkää ja molemmat liittimet on sinisiä????

TV:n VGA-liitännässä ei ole vikaa, koska xboxin oma vga johto toimi siinnä....

• 12
        PCeeTVseen kirjoitti:

Mulla on HPW22-näyttö kiinni DVI-liitännällä kokoajan koneessa. Eikö kone muka tunnista TV:tä näytön takia????

Ja onkohan tuo koneen HDMI-liitäntä varmasti output tai se mikä sen pitäisi olla???
        HDMI-johdolla sain XBOX360:n kiinni TVseen. eli ei kai siinnä mitään vikaa ole ja kone on kuukauden vanha ja TV vain 3 päivää vanha....

Minulla on tämä HDMI-kaapeli: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=27661
        Voiko se olla vääränlainen tietokoneeseen???

-kiitos vastauksista........ :)

http://shup.com/Shup/413557/Sieppaa.PNG
        HDMI telkkarissa tietenkin 'HDMI in', sisään, ei out (ulos). Innejä taitaa olla 1 takana ja 1 sivulla. Kaapeli on oikea.
        Lue vielä näytönohjaimen manuaali.

• jokuLG
        PCeeTVseen kirjoitti:

Kun yhdistin HPW22-näyttöni ja koneen välille tuon saman VGA-johdon jota yritin TVseen, ei tuo VGA-johto toiminu näyttöön yhdistettynäkään.

VGA-johtoni on kai rikki. Vai eroaako johto tavallisesta, kun johdossa on kaksi mustaa mötikkää ja molemmat liittimet on sinisiä????

TV:n VGA-liitännässä ei ole vikaa, koska xboxin oma vga johto toimi siinnä....

Minä olen laittanut sen saman piuhan mikä on toiminut näytönkin kanssa tuonne LGeen taakse ja aina on toiminut ilman mitään muutoksia koneella, esim näytönohjaimelle. Sulla on tuo ongelma kun ei tiedetä onko sulla toimivaa HDMI liitintä Acerissa tai onko toimivaa VGA liitintä Acerissa, ei taida olla kumpaakaan. No, DVI toimii, eikö telkkaris ole DVI liitintä. Mulla on kuitenkin molemmat yhtäaikaa tuolla LGeen takana HDMI ja VGA ja molemmat toimii samaanaikaan tarvii vain vaihtaa TVeen INPUT ja kuvat näkyy. Ja lisäksi pitää sanoa että mun HDMI on adapterilla tietsikan DVI liittimessä.

• sfsfsdfsdfsdfsdf

meneppäs nyt sinne televisiovalmistajan sivuille ja hae sieltä ajantasaiset ajurit TV:llle, jotta tämä voi toimia WIN 7:n näyttönä

• PCeeTVseen

miten tv:seen saa ajantasaiset ajurit???
        eikös pitäis olla internet TV:ssä..........

• sesamalg
        PCeeTVseen kirjoitti:

Ei tarvita mitään TV ajureita, sua koijataan nyt, tai ainakin yritetään.

• sdfsfsdfsdfff
        PCeeTVseen kirjoitti:

No höpsökkä, eikun tietysti tietokoneeseen sellaiset ajurit että se osaa käyttää sitä töllöö näyttönään....yleensä siinä tulee joku levyke telkun mukana mut voip olla, että siinä ei ole mukana win 7:n ajuria koska se on kuitenkin vielä sen verta uus käyttis. Esim. mun samsungiin ei löydy "vieläkään" win7 ajureita, jonka vuoksi näyttö ei toimi kunnolla muuta kuin vistalla ja tätä aikaisemmilla käyttiksillä.

• cbcbcvbcvb
        sesamalg kirjoitti:

Ei tarvita mitään TV ajureita, sua koijataan nyt, tai ainakin yritetään.

no tartteepas...ainakin jotkut töllöt

• PCeeTVseen
        sdfsfsdfsdfff kirjoitti:

No höpsökkä, eikun tietysti tietokoneeseen sellaiset ajurit että se osaa käyttää sitä töllöö näyttönään....yleensä siinä tulee joku levyke telkun mukana mut voip olla, että siinä ei ole mukana win 7:n ajuria koska se on kuitenkin vielä sen verta uus käyttis. Esim. mun samsungiin ei löydy "vieläkään" win7 ajureita, jonka vuoksi näyttö ei toimi kunnolla muuta kuin vistalla ja tätä aikaisemmilla käyttiksillä.

käyttöohje CD:llä tuli ton TV:n mukana. ei muuta.
        Etin netistä LG:N telkkareille ei löydy ajureita.......

• PCeeTVseen kirjoitti:

käyttöohje CD:llä tuli ton TV:n mukana. ei muuta.
        Etin netistä LG:N telkkareille ei löydy ajureita.......

Kannattaa soittaa huomenna LG:n maahantuojalle ja kysyä, että missä mättää!!

• Anestic
        Baarikärpänen84 kirjoitti:

Kannattaa soittaa huomenna LG:n maahantuojalle ja kysyä, että missä mättää!!

Minusta kuulostaa vähän näyttisongelmalta... Jos kaapelit on kunnossa ja telkussa oikea kanava, vika on varmaan sitten koneessa asetuksissa tai voihan olla jopa jotain rikki...

• PCEETVSEEN
      • MINÄMINÄÄÄ

tietääkö kukaan?

• xxdfcx

• sdcfgb
        xxdfcx kirjoitti:

Ei, älä tuota tilaa vaan tämä:
        http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/69525

Pitäisiköhän sun ottaa kaveriksi joku sellainen joka osaa laittaa näytönohjaimen liittimet käyttökuntoon.

• 12

• minäminää
        sdcfgb kirjoitti:

Pitäisiköhän sun ottaa kaveriksi joku sellainen joka osaa laittaa näytönohjaimen liittimet käyttökuntoon.

mitkä liittimet???
        saanko säädettyä BIOSISTA hdmi liitäntää??? tai dvi???

• usot sie
        minäminää kirjoitti:

mitkä liittimet???
        saanko säädettyä BIOSISTA hdmi liitäntää??? tai dvi???

Pyydä joku osaavampi sinne auttamaan. Helpompihan se on pähkäillä ongelman ratkaisua, kun koneet
        ovat nenän edessä.

• KYSYMYKSEN::!11%?+

.

kuin tuonne digipalstalle eli :

kai sitä on kokeiltu vain yksi kaapeli kiinni kerrallaan????

.

• pveetvseen

kyllä.
        näytössä kiinni oleva dvi vain toimii..............

• usot sie

• PCeeTVseen

Koneessani oli hdmi ja vga paikat joihin liittimet sopi, mutta mitään liitäntää noissa ei ole ollenkaan.
      Huomasin kun katsoin tarkemmin koneen takaosaan DVI,VGA,HDMI liitännät jotka TOIMIVAT ovat takaosassa alimmaisina......olin luullut, että paikka missä lukee isolla HDMI ja liitin sopii siihen olisi oikea paikka hdmi-kaapelille, mutta ei.......se oli huomaamattomana takaosassa alhaalla.

kun laitoin kaapelin Toimivaan HDMI-LIITÄNTÄÄN sain heti tv:n toimimaan koneen näyttönä. :)

tuli siis tökittyä väärään reikään tota hdmi-ja vga-kaapelia koko ajan...............

• KissanPoski

Sellaista ei voi olla kuin Hdmi-Vga, Vga on analoginen hdmi digitaalinen.
        Itse käytin läppärissä aikanaan Dvi-Hdmi kaapelia koska läppärissä ei ollut hdmi liitäntöjä.
        Dvi syöttää täsmälleen samantasoista kuvaa kuin Hdmi mutta ääntä se ei kuleta ollenkaan, äänet joutuu vetämään optisella tai muilla kaapeleillä.

• ssdfr4
        KissanPoski kirjoitti:

Sellaista ei voi olla kuin Hdmi-Vga, Vga on analoginen hdmi digitaalinen.
        Itse käytin läppärissä aikanaan Dvi-Hdmi kaapelia koska läppärissä ei ollut hdmi liitäntöjä.
        Dvi syöttää täsmälleen samantasoista kuvaa kuin Hdmi mutta ääntä se ei kuleta ollenkaan, äänet joutuu vetämään optisella tai muilla kaapeleillä.

Hänellä on HDMI ja VGA, siis ei HDMI/VGA. Mutta DVI/VGA on monessa koneessa Ja kun siihen laittaa DVI/HDMI adapterin niin se on sitten HDMI/VGA ja myös toimii.

• siis..

emolla integroituna näytönohjain jolle VGA ja HDMI liitännät jotka ovat tietty pois käytöstä jos on asenettu erillinen näytöbohjain.

• ssdjasata
        siis.. kirjoitti:

emolla integroituna näytönohjain jolle VGA ja HDMI liitännät jotka ovat tietty pois käytöstä jos on asenettu erillinen näytöbohjain.

Ja jos on vähänkin koneita kytkenyt, niin ekana katotaan onko emolla ohjainta ja onko laitettu extra ohjain, no tämähän on aloittelijoille. Esim kuva koneen takaa olisi ratkaissut jutun hetkessä.

• ththtrfrt
        ssdjasata kirjoitti:

Ja jos on vähänkin koneita kytkenyt, niin ekana katotaan onko emolla ohjainta ja onko laitettu extra ohjain, no tämähän on aloittelijoille. Esim kuva koneen takaa olisi ratkaissut jutun hetkessä.

Selvennetään vielä.. kone ei voi lähettää analogista ja ja diggitaalista kuvaa yhtä aikaa.

Analogiset: VGA, DVI-A

Digitaaliset: HDMI,DVI-D

Tuolta luet:
        http://saku.amigafin.org/lehti/online/40/osastot/sekalaiset/dvi.html

• xsdcxzs
        ththtrfrt kirjoitti:

Selvennetään vielä.. kone ei voi lähettää analogista ja ja diggitaalista kuvaa yhtä aikaa.

Analogiset: VGA, DVI-A

Digitaaliset: HDMI,DVI-D

Tuolta luet:
        http://saku.amigafin.org/lehti/online/40/osastot/sekalaiset/dvi.html

No ei yhtäaikaa mutta DVI-I työntää sekä digiä että anaa. Jos koneessa on näytönohjaimia kaksi kpl, toisesta VGA ja toisesta HDMI ja molemmille oma näyttö, niin taitaa ne kuvat sieltä tulla.

• dfghg
        xsdcxzs kirjoitti:

No ei yhtäaikaa mutta DVI-I työntää sekä digiä että anaa. Jos koneessa on näytönohjaimia kaksi kpl, toisesta VGA ja toisesta HDMI ja molemmille oma näyttö, niin taitaa ne kuvat sieltä tulla.

Tulee se kuva yhdeltäkin näyttikseltä kahteen näyttöön. Minulla VGA ja toiseen DVI-HDMI. Mahdollisuus vielä ylim. näyttikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6544
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3910
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3335
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      382
      1794
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1073
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe